Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2014, 13:59   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Discriminatie op de arbeidsmarkt.

Citaat:
'Discriminatie op arbeidsmarkt: we zijn de tijd van vriendelijk vragen al lang voorbij'
http://www.knack.be/nieuws/belgie/di...on-327093.html

Citaat:
In het regeerakkoord van N-VA, Open VLD en CD&V staat haast geen ambitie om ook maar iets te doen aan structurele vormen van discriminatie en racisme in Vlaanderen. Verder dan 'We bestrijden ook discriminatie op de arbeidsmarkt, preventief zowel als curatief' lijken de onderhandelaars niet geraakt te zijn. Misschien dat de inspiratie even op was en dus doe ik graag - constructieve oppositie weet u wel - enkele voorstellen.
  • Waarom worden streefcijfers bij de overheid niet afdwingbaar gemaakt?
  • Waarom legt de regering geen streefcijfers op voor ondernemingen die een opdracht van de Vlaamse overheid willen binnenhalen?
  • Waarom worden inspecties niet versterkt?
  • Waarom geen ambities om opsporingsinstrumenten betreffende discriminatie in een decretaal kader gieten?
Als minister-president Bourgeois het serieus meent, en hij heeft bij het begin van de legislatuur het voordeel van de twijfel , dan moet de Vlaamse regering veel meer doen dan enkel vriendelijk vragen. Als ze wil dat elke inwoner in Vlaanderen alle kansen kan krijgen om zich te engageren op de arbeidsmarkt, dan zal deze Vlaamse regering daar een voortrekkersrol in moeten spelen en zelf actie ondernemen.

Discriminaties op de jobmarkt wegwerken is geen softlinks pamperbeleid. Het gaat erom om alle potentieel en talent in ons land aan te spreken. Als Vlaanderen een koppositie wil innemen, is het broodnodig dat elk talent een gelijke kans krijgt om zich ten volle te smijten in een goede en boeiende job. Het is een kwestie van een gezonde economische strategie in deze tijden van zware internationale concurrentie. Als de minister-president zich herpakt, en echt werk wil maken van een anti-discriminatiebeleid, dan mag hij in deze rekenen op Groen als partner in het Vlaams parlement.
Wacht even: over welke "allochtonen" heeft deze Groene mijnheer Imade Annouri het? Chinezen? Japanners? Amerikanen? Polen? Nederlanders? Russen? Afghanen of Albanezen? Of zou het misschien kunnen dat hij het over vijfde generatie bipatride Marokkanen of Turken heeft?

VERPLICHT aanwerven? Dat lijkt me leuk. Dat ze dan ineens de Turken en Marokkanen ook VERPLICHT 90% op hun niet gemaakte examens geven. Scheelt alvast een slok op de borrel.

Het lijkt wel of Knack is ondertussen het seniorenblaande voor DeWereldMorgen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 september 2014 om 14:00.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 18:38   #2
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

'Het gaat erom om alle potentieel en talent in ons land aan te spreken.'

Ge bedoelt toch niet het potentieel talent van onze 'verrijkertjes' zeker? Zelfs als ze hier al jaren wonen, spreken ze nog maar een paar woorden Nederlands, of wauwelen ze er nog steeds op los in hun berbertaaltjes.

Of moeten we rekenen op het piktalent van de stelende hangjongeren of zo?

Of anders nog maar eens een kebabzaakje opendoen aan de Rooseveltplaats?

Och nee, laat ze maar wat rondknoeien met wiet en zo... Velen ervan halen toch hun diploma middelbaar onderwijs niet eens...
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 18:56   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Een paar voorstellen:
-Legaliseer drugs, dan kunnen de allochtone dealers hun bezigheid als een officiële job blijven vervullen, en inkomstenbelasting betalen, vennootschapsbelasting, RSZ, etc. etc.
Dat zijn twee vliegen in één slag: een pak allochtone werklozen minder, die bovendien extra inkomsten genereren.

-Om minder afhankelijk te worden van kernenergie heropenen we de steenkoolmijnen, zodat, net als vroeger, de allochtonen daar (verplicht!) te werk kunnen gesteld worden.
Als er dan een grootschalig ongeluk voorvalt, dan zou dat......hééééééééél spijtig zijn.
Hééééééél spijtig.
Maar een hoop allochtone tewerkstelling kan het dus wel genereren.
Zeg nog dat ik niet groen denk.

-Autofabrieken van patser-pooier-wagens moeten verplicht allochtonen in dienst nemen, en dan denk ik voornamelijk als testpiloot.
Die zijn gewend om met die bakken te rijden.
Crashdummies zijn ook niet meer zo goedkoop...

-Varkenskwekerijen en varkensslachterijen moeten verplicht hun volledige tewerkstelling recruteren uit allochtone middens.
De verplichting moet zowel voor de werkgever als werknemer gelden.
Dat is maar fair.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 19:34   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.055
Standaard

Zolang bijv. moslims idiote religieuze voorwaarden blijven stellen tijdens solicitaties, zullen werkgevers blijven aarzelen om hen aan te werven.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 20:23   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ik blijf het vooral leuk vinden dat men het gros van de allochtonen graag wil gelijkstellen aan de inwijkelingen uit Marokko of turkije: de moslims met andere woorden.
De meesten uit andere gebieden zijn perfect integreerbaar. Zelfs niet-islamitische afrikanen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 23:39   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik blijf het vooral leuk vinden dat men het gros van de allochtonen graag wil gelijkstellen aan de inwijkelingen uit Marokko of turkije: de moslims met andere woorden.
De meesten uit andere gebieden zijn perfect integreerbaar. Zelfs niet-islamitische afrikanen.
Mooi achterpoortje is dat toch wanneer er zo een draak van een positieve discriminatie-wet aankomt?
Je neemt iemand aan met een geel kleurtje, een of ander ijverig chineesje of japannerke, en ge zijt in orde, ge hebt een allochtoon aangeworven.
De soepjurken, kopvodden en haatbaarden voert ge met een vriendelijke smile af naar de exit.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 04:06   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.385
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

We hebben nu een Oekraïner op de werkvloer.
Kerel zegt geen woord, maar doet evenveel als 6 van die tapijtsnuffelaars tesamen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 23:30   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.385
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Eikelschimmelkaas, ga voor uw permban.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 05:42   #9
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
We hebben nu een Oekraïner op de werkvloer.
Kerel zegt geen woord, maar doet evenveel als 6 van die tapijtsnuffelaars tesamen.
Communisten zijn altijd hardere werkers als democraten geweest.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 05:44   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.385
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Communisten zijn altijd hardere werkers als democraten geweest.
Ik weet niet waar U dat vandaan haalt. Sovjet arbeiders waren wel goedkoper dan hun westerse tegenhangers. Maar het was ook te merken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 05:45   #11
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Een Oekraïner in een Vlaams bedrijf en de Oekraïner zal de hardste werker zijn.
Dat is zoals die Polen he
Die draaien hunne knop om, zeggen niets en werken ganse dag door.
En wij daarop zien terwijl we nog eens efkes een pauze pakken voor een siggie en een colake.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 05:55   #12
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Circe, ik raad U aan diene Imade eens te mailen en de interactie tussen beide hier te publiceren.
Hij kan U tenslotte het beste van antwoord dienen. Ik ben ook benieuwd over welke groep het gaat. En als de groep openbaar wordt gemaakt door mijnheer Imade, kan de dialoog van start gaan. Wat U al maanden doet is geen dialoog starten, maar propaganderen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 08:14   #13
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Circe, ik raad U aan diene Imade eens te mailen en de interactie tussen beide hier te publiceren.
Hij kan U tenslotte het beste van antwoord dienen. Ik ben ook benieuwd over welke groep het gaat. En als de groep openbaar wordt gemaakt door mijnheer Imade, kan de dialoog van start gaan. Wat U al maanden doet is geen dialoog starten, maar propaganderen.
Mijnheer Imade wordt betaald om zijn ideeën te publiceren in Knack.
Dit forum dient o.a. om zulke artikels te becommentariëren.

Wat ik al JAREN doe, is teksten becommentariëren.

Nu jij nog.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 09:23   #14
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Moslims moeten maar eens leren begrijpen dat niet-moslims nu eenmaal niet geneigd zijn mensen aan te nemen die trouw zweren aan een religie die koppen afsnijden tot zijn handelsmerk heeft gemaakt.

De boom in met dat gezeik over discriminatie.

Wij nemen aan wie wij willen en wij verhuren aan wie wij willen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 11:39   #15
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mijnheer Imade wordt betaald om zijn ideeën te publiceren in Knack.
Dit forum dient o.a. om zulke artikels te becommentariëren.

Wat ik al JAREN doe, is teksten becommentariëren.

Nu jij nog.
Ik geef niet enkel commentaar. Ik ga er ook de wereld mee in.
Zonder schaamte, en zonder angst.
Nu jij nog!
Praten praten, praten!
Maar kunt ge uw praat ook naleven?
Zou ge ermee op de Brusselse markt mee naar buiten durven komen?
Zoneen, ik denk dat enkel de mensen die dat wel zouden durven beter spreken en gij zwijgt.
U bent in hypnose van propaganda.
http://www.bol.com/nl/p/propaganda/1...10040022527264
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 11:58   #16
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik geef niet enkel commentaar. Ik ga er ook de wereld mee in.
Zonder schaamte, en zonder angst.
Nu jij nog!
Praten praten, praten!
Maar kunt ge uw praat ook naleven?
Zou ge ermee op de Brusselse markt mee naar buiten durven komen?
Zoneen, ik denk dat enkel de mensen die dat wel zouden durven beter spreken en gij zwijgt.
U bent in hypnose van propaganda.
http://www.bol.com/nl/p/propaganda/1...10040022527264
hewel gij leuk postertje, GIJ zoudt eerst een moeten leren met twee woorden te spreken alvorens gij vrouwen als ik eventjes eens wat orders gaat geven. Of ben je zo opgevoed dat vrouwen voor jou moeten buigen als gij uw mond opendoet?
Ik ben noch onder de hypnose van propaganda, noch onwetend. Ik heb me al in islam verdiept toen gij nog in uw broek plaste.

Dus ga gerust op de Brusselse markt je mening uitschreeuwen, maar leer alvast één ding: het is niet aan jou om anderen te bevelen. Dan moet ge maar boefer worden (als ge al aangenomen wordt).

-------------
Dit gezegd zijnde: heb je ook een opinie over de inhoud van het stukje waarover het gaat?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 september 2014 om 12:00.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 12:07   #17
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik blijf het vooral leuk vinden dat men het gros van de allochtonen graag wil gelijkstellen aan de inwijkelingen uit Marokko of turkije: de moslims met andere woorden.
De meesten uit andere gebieden zijn perfect integreerbaar. Zelfs niet-islamitische afrikanen.
Daar zou ik maar niet al te zeker van zijn. Toen ik theoretische rijlessen ging volgen bij de VAB zat er daar zo'n Afrikaan in mijn klas. Kerel woonde al drie(3!) jaar in België en kreeg zelfs dan nog met veel moeite wat Nederlandse woordjes uit zijn keel geperst. Ik vraag mij af hoe die mens zelfs tot hier is geraakt, laat staan verblijfspapieren heeft gekregen.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 12:10   #18
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Daar zou ik maar niet al te zeker van zijn. Toen ik theoretische rijlessen ging volgen bij de VAB zat er daar zo'n Afrikaan in mijn klas. Kerel woonde al drie(3!) jaar in België en kreeg zelfs dan nog met veel moeite wat Nederlandse woordjes uit zijn keel geperst. Ik vraag mij af hoe die mens zelfs tot hier is geraakt, laat staan verblijfspapieren heeft gekregen.
was hij niet-islamitische Afrikaan?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 12:40   #19
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/di...on-327093.html



Wacht even: over welke "allochtonen" heeft deze Groene mijnheer Imade Annouri het? Chinezen? Japanners? Amerikanen? Polen? Nederlanders? Russen? Afghanen of Albanezen? Of zou het misschien kunnen dat hij het over vijfde generatie bipatride Marokkanen of Turken heeft?

VERPLICHT aanwerven? Dat lijkt me leuk. Dat ze dan ineens de Turken en Marokkanen ook VERPLICHT 90% op hun niet gemaakte examens geven. Scheelt alvast een slok op de borrel.

Het lijkt wel of Knack is ondertussen het seniorenblaande voor DeWereldMorgen.
Waarom zouden anderen gedicrimineerd moeten worden ten voordele van een bepaalde groep?
Hoe komt het dat sommige groepen een barslechte reputatie hebben bij werknemers?
Waarom maken van bepaalde groepen zoveel jongeren de school niet eens af en starten dus met amper bagage op de arbeidsmarkt waar ze wel vele eisen aan stellen voordat ze aan het werk willen?

Waarom nemen binnen bepaalde groepen vrouwen veel minder deel aan de arbeidsmarkt dan bij andere groepen?

Waarom zijn er bij bepaalde groepen, over generaties heen, barslechte arbeidsattitudes, slechte taalkennis, gebrek aan motivatie, en absurde eisen naar werkgevers toe?

De dag dat die quota's er komen moeten we massaal de straat op, het kan niet niet zijn dat werkgevers ook nog eens de vrijheid verliezen aan te nemen wie het meest geschikt lijkt als kandidaat, en het moeten doen met mensen die enkel moeten worden aangenomen, omwille van origine.

En dat is ook funest voor wie anagenomen wordt op basis van competentie en toevallig tot een bepaalde groep behoort, dat stigma van " gekozen omwille van afkomst" raken die mensen nooit kwijt.

Laten we eerst werk geven aan wie de baan verdient, omdat hij of zij de beste kandidaat is, ondertussen mag de meneer die zo voor discriminatie pleit, zich afvragen waarom sommige groepen zo falen op de arbeidsmarkt?

Er zijn er genoeg binnen die groepen die dit kunnen verklaren, omdat ze wel werk hebben, wel goed begonnen op de arbeidsmarkt, wel de juiste attitude hebben en bekwaam zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 15:19   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.385
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Een Oekraïner in een Vlaams bedrijf en de Oekraïner zal de hardste werker zijn.
Dat schrijf ik niet.
Schrijf dat die specifieke immigrant veel beter zijn job doet dan 6 tapijtsnuffelaars tesamen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be