Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2014, 14:38   #41
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Inderdaad, en dat is nu net het punt. Ik en vele anderen zijn helemaal niet pro immigratie. Ik ben niet blind voor de vele problemen die de dominante religies met zich meebrengen. Maar het is realiteit, we zitten ermee en we moeten samen vooruit.

De intellectuele opdracht die dan ieder voor zich moet maken is zichzelf de vraag stellen: "Hoe komt ge het gemakkelijkste samen vooruit?"
1. Enkel het negatieve beklemtonen en nog meer onrust en tweedracht creëren?
OF:
2. Proberen relatief te zijn, ook de positieve kanten te zien en er allen samen het beste van proberen te maken?

Daarmee wil ik NIET zeggen: de problemen ontkennen. Dat wilt zeggen: de probleemgevallen hard aanpakken, eender welke kleur ze hebben, maar stoppen met veralgemenen zodat ook de positief ingestelde immigranten de kans krijgen om te groeien in een rustige samenleving zonder vooroordeel of haat.

Want wat ik mensen als Circe al zo lang probeer duidelijk te maken is: Als ge haatdragend zijt tov van een bepaalde groep mensen, dan ben je eigenlijk zelf wat je zo verafschuwt aan de extreme moslim.

Worden wat men verafschuwt is het domste dat een mens kan overkomen. Amen.
1) Circe hoort bij één van de forummers die ik het meest bewonder
2) Samen vooruit kun je pas gaan als je samen hoort.
3) in een multicultuur is er geen wij-gevoel, en dus ook geen sprake van die 'samen'
4) Stuur alle allochtonen dus terug of steek ze in een werkkamp opdat ze niet meer in de maatschappij zichtbaar zijn totdat ze perfect geïntegreerd zijn.(Negers kunnen zich helaas nooit volledig integreren omwille van de kleur)

Amen.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 15:10   #42
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Inderdaad, en dat is nu net het punt. Ik en vele anderen zijn helemaal niet pro immigratie. Ik ben niet blind voor de vele problemen die de dominante religies met zich meebrengen. Maar het is realiteit, we zitten ermee en we moeten samen vooruit.

De intellectuele opdracht die dan ieder voor zich moet maken is zichzelf de vraag stellen: "Hoe komt ge het gemakkelijkste samen vooruit?"
1. Enkel het negatieve beklemtonen en nog meer onrust en tweedracht creëren?
OF:
2. Proberen relatief te zijn, ook de positieve kanten te zien en er allen samen het beste van proberen te maken?

Daarmee wil ik NIET zeggen: de problemen ontkennen. Dat wilt zeggen: de probleemgevallen hard aanpakken, eender welke kleur ze hebben, maar stoppen met veralgemenen zodat ook de positief ingestelde immigranten de kans krijgen om te groeien in een rustige samenleving zonder vooroordeel of haat.

Want wat ik mensen als Circe al zo lang probeer duidelijk te maken is: Als ge haatdragend zijt tov van een bepaalde groep mensen, dan ben je eigenlijk zelf wat je zo verafschuwt aan de extreme moslim.

Worden wat men verafschuwt is het domste dat een mens kan overkomen. Amen.
Kan jij verklaren waarom we jaarlijks steeds opnieuw circa 50.000 nieuwe kansloze quasi analfabeten invoeren , terwijl daar geen enkele vraag naar is en op voorhand vaststaat dat ze levenslang op onze kosten gaan leven ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 15:30   #43
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kan jij verklaren waarom we jaarlijks steeds opnieuw circa 50.000 nieuwe kansloze quasi analfabeten invoeren , terwijl daar geen enkele vraag naar is en op voorhand vaststaat dat ze levenslang op onze kosten gaan leven ?
Ja omdat we het allemaal verder en verder toelaten ... als gewone mensen , we zijn lamme goedzakken hé domme lamme goedzakken. We moesten een Betoging organiseren maar daar zijn we ook te schoon en te dom voor. hé. we laten ons liever verder uitbuiten tot we zelf heel blut zijn. Zo zijn wij.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 16:00   #44
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Niemand heeft migranten nodig. Wij niet en zij ook niet in hun land. En toch is immigratie wereldwijd een realiteit.
Je kan er dus maar beter het beste van maken door iedereen gelijke kansen te blijven bieden.
De samenleving heeft niets aan sloppenwijken of achtergestelde enclave's.
Mensen moeten niet op hun afkomst worden beoordeeld, wat nooit eerlijk is, maar op hun inzet, prestaties en daden in de maatschappij.
Met dat soort "positieve" inzichten geraken we nergens, tenzij in het slop.
Er zijn sloppenwijken enz her en der over de wereld verdeeld, maar de inwoners ervan naar hier halen zodat ze hier hun "betere" sloppenwijk kunnen organiseren is te gek! Op één of andere manier de sloppenwijken in die landen middelen bezorgen om hun toestand te verbeteren (onderwijs, ziekenzorg enz betalen bvb) ok, maar de ellende van de ganse wereld hier laten binnensijpelen en zich hier laten installeren...te gek en te gevaarlijk!
We moeten het nodige doen opdat ze in HUN maatschappij meer kansen krijgen om aan de bak te komen. Ze moeten dat niet hier komen bewijzen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 16:06   #45
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Inderdaad, en dat is nu net het punt. Ik en vele anderen zijn helemaal niet pro immigratie. Ik ben niet blind voor de vele problemen die de dominante religies met zich meebrengen. Maar het is realiteit, we zitten ermee en we moeten samen vooruit.

De intellectuele opdracht die dan ieder voor zich moet maken is zichzelf de vraag stellen: "Hoe komt ge het gemakkelijkste samen vooruit?"
1. Enkel het negatieve beklemtonen en nog meer onrust en tweedracht creëren?
OF:
2. Proberen relatief te zijn, ook de positieve kanten te zien en er allen samen het beste van proberen te maken?

Daarmee wil ik NIET zeggen: de problemen ontkennen. Dat wilt zeggen: de probleemgevallen hard aanpakken, eender welke kleur ze hebben, maar stoppen met veralgemenen zodat ook de positief ingestelde immigranten de kans krijgen om te groeien in een rustige samenleving zonder vooroordeel of haat.

Want wat ik mensen als Circe al zo lang probeer duidelijk te maken is: Als ge haatdragend zijt tov van een bepaalde groep mensen, dan ben je eigenlijk zelf wat je zo verafschuwt aan de extreme moslim.

Worden wat men verafschuwt is het domste dat een mens kan overkomen. Amen.
Ik dacht dat men van in den beginne heeft geprobeerd er het beste van te maken, wat met de meeste groepen migranten is gelukt. Maar het is bijna maar logisch dat je ook op een groep migranten kunt vallen die helemaal niet passen in het plaatje en die nooit zullen passen in het plaatje: de moslims, om ze niet te noemen! Uit die groep kunnen we diegenen die wel een kans maken door hun inzet en ingesteldheid hier de kans geven hun leven op te bouwen, de rest moet terug buiten zoniet kweken we problemen die over ons hoofd zullen groeien. En daar zijn we nu al een tijdje mee bezig.
Problemen met Circe? Die zegt en schrijft gewoon wat ze rond haar mee maakt en wat ze er van denkt! Dat sommigen niet om kunnen met de waarheid en daar dan "racisme" en andere onnozelheden op plakken is hun probleem, niet het hare.
"Qui dit la vérité doit être exécuté"...nietwaar, voor sommigen toch.

Laatst gewijzigd door andev : 20 september 2014 om 16:10.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 16:08   #46
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Inderdaad, en dat is nu net het punt. Ik en vele anderen zijn helemaal niet pro immigratie. Ik ben niet blind voor de vele problemen die de dominante religies met zich meebrengen. Maar het is realiteit, we zitten ermee en we moeten samen vooruit.

De intellectuele opdracht die dan ieder voor zich moet maken is zichzelf de vraag stellen: "Hoe komt ge het gemakkelijkste samen vooruit?"
1. Enkel het negatieve beklemtonen en nog meer onrust en tweedracht creëren?
OF:
2. Proberen relatief te zijn, ook de positieve kanten te zien en er allen samen het beste van proberen te maken?

Daarmee wil ik NIET zeggen: de problemen ontkennen. Dat wilt zeggen: de probleemgevallen hard aanpakken, eender welke kleur ze hebben, maar stoppen met veralgemenen zodat ook de positief ingestelde immigranten de kans krijgen om te groeien in een rustige samenleving zonder vooroordeel of haat.

Want wat ik mensen als Circe al zo lang probeer duidelijk te maken is: Als ge haatdragend zijt tov van een bepaalde groep mensen, dan ben je eigenlijk zelf wat je zo verafschuwt aan de extreme moslim.

Worden wat men verafschuwt is het domste dat een mens kan overkomen. Amen.
De grote miserie is dat de politiek correcten niet willen toegeven dat er serieuze problemen zijn met een bepaalde groep immigranten. Hun criminele activiteiten worden zo veel mogelijk verzwegen en de minste kritiek op hen wordt afgedaan als racisme en islamofobie. Waarom worden die steeds een hand boven het hoofd gehouden? Dat is voor niemand goed, ook niet voor deze immigranten. Zij voelen zich op de duur onaantastbaar en wentelen zich graag in een slachtofferrol. Moslims zijn oververtegenwoordigd in de gevangenis. Dan is er toch iets mis. Natuurlijk zal dat weer de schuld zijn de vuile racistische Belg

En dan vindt u het raar dat de mensen haatdragend worden tegenover deze groep immigranten? Een groep die niets in de weg wordt gelegd en overal voorrang krijgt. Het is niet ONZE schuld dat deze groep scheef wordt bekeken. Dat hebben zij aan hun eigen soort te danken.
Waarom zijn het altijd de autochtonen die toegevingen moeten doen en nooit de immigranten? Op 30 jaar tijd heeft de immigratie ons al zeker 240 miljard euro gekost. En dan vraagt men ons om nog MEER moeite te doen? Het wordt tijd dat de immigranten ZELF eens moeite gaan doen en zichzelf zuiveren van hun slechte naam. Op 30 jaar tijd had dat normaal toch al in orde moeten zijn, toch?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 20 september 2014 om 16:19.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 16:12   #47
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De grote miserie is dat de politiek correcten niet willen toegeven dat er problemen zijn, vooral met een bepaalde soort immigranten. Hun criminele activiteiten worden verzwegen en de minste kritiek wordt behandeld als racisme. Waarom worden die steeds een hand boven het hoofd gehouden? Dat is voor niemand goed, ook niet voor deze immigranten. Zij voelen zich op de duur onaantastbaar en rollen zich graag in een slachtofferrol. Moslims zijn oververtegenwoordigd in de gevangenis. Natuurlijk zal dat weer de schuld zijn de vuile racistische Belg.

En dan vindt u het raar dat de mensen haatdragend worden tegenover deze groep immigranten? Het is niet ONZE schuld dat deze groep scheef wordt bekeken. Dat hebben zij aan hun eigen soort te danken.
Waarom zijn het altijd de autochtonen die toegevingen moeten doen en nooit de immigranten? Op 30 jaar tijd heeft de immigratie ons al zeker 240 miljard euro gekost. En dan vraagt men ons om nog MEER moeite te doen? Het wordt tijd dat de immigranten ZELF eens moeite gaan doen en zichzelf zuiveren van hun slechte naam. Op 30 jaar tijd had dat normaal toch al in orde moeten zijn, toch?
Zeer kort: voil�*!
...en we geraken het kotsbeu.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 16:57   #48
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kan jij verklaren waarom we jaarlijks steeds opnieuw circa 50.000 nieuwe kansloze quasi analfabeten invoeren , terwijl daar geen enkele vraag naar is en op voorhand vaststaat dat ze levenslang op onze kosten gaan leven ?
Mijn excuses als ik de filosofische toer opga, maar ik denk dat velen uitgaan van de vraag: "Hebben wij meer aanspraak op onze Westerse rijkdom enkel door het feit dat we hier toevallig zijn geboren?"

We geloven zelf niet meer in een God, dus we geloven ook niet langer dat we uitverkoren zijn en we met een reden op dit deel van de aardbol terecht zijn gekomen. Neen, de meerderheid beseft dat het stom geluk/toeval is en waarom zou iemand uit de woestijn minder recht hebben op dat geluk dan ons? Ik vind dit een erg confronterende vraag en ik begrijp dat sommigen zich deze vraag liever niet stellen. Want je gaat nu eenmaal veel makkelijker door het leven als je overtuigd bent van je eigen gelijk.

Maar nogmaals, ik ben niet blind voor de problemen die immigratie met zich meebrengt. Ik zou ook nooit degene willen zijn die beslist mensen te beletten hun geluk te zoeken, ofwel degene te zijn die de deuren open zet met alle gevolgen van dien.

Ik ben dan ook maar een laffe filosoof die enkel durft denken, maar nooit zou durven te doen. Dat laat ik aan anderen over, want wat ge ook beslist, geen enkele beslissing is ooit de juiste.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 17:21   #49
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Mijn excuses als ik de filosofische toer opga, maar ik denk dat velen uitgaan van de vraag: "Hebben wij meer aanspraak op onze Westerse rijkdom enkel door het feit dat we hier toevallig zijn geboren?"

We geloven zelf niet meer in een God, dus we geloven ook niet langer dat we uitverkoren zijn en we met een reden op dit deel van de aardbol terecht zijn gekomen. Neen, de meerderheid beseft dat het stom geluk/toeval is en waarom zou iemand uit de woestijn minder recht hebben op dat geluk dan ons? Ik vind dit een erg confronterende vraag en ik begrijp dat sommigen zich deze vraag liever niet stellen. Want je gaat nu eenmaal veel makkelijker door het leven als je overtuigd bent van je eigen gelijk.

Maar nogmaals, ik ben niet blind voor de problemen die immigratie met zich meebrengt. Ik zou ook nooit degene willen zijn die beslist mensen te beletten hun geluk te zoeken, ofwel degene te zijn die de deuren open zet met alle gevolgen van dien.

Ik ben dan ook maar een laffe filosoof die enkel durft denken, maar nooit zou durven te doen. Dat laat ik aan anderen over, want wat ge ook beslist, geen enkele beslissing is ooit de juiste.
Voor mijn part haal je er een paar binnen en onderhoud je ze, terwijl je dan natuurlijk tegelijkertijd ook financieel aansprakelijk bent voor hun eventuele misdaden.
Maar niet met mijn geld.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 20:24   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Mijn excuses als ik de filosofische toer opga, maar ik denk dat velen uitgaan van de vraag: "Hebben wij meer aanspraak op onze Westerse rijkdom enkel door het feit dat we hier toevallig zijn .
Hebt gij wel recht op de erfenis van uw ouders of gaan we die voortaan besteden aan ontwikkelingshulp?
Die westerse rijkdom os opgebouwd door onze arbeid en die van onze voorouders.
De boel om zeep helpen en daarna verhuizen naar waar men het beter gedaan heeft is wel heel gemakkelijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 20:30   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
We geloven zelf niet meer in een God, dus we geloven ook niet langer dat we uitverkoren zijn en we met een reden op dit deel van de aardbol terecht zijn gekomen. Neen, de meerderheid beseft dat het stom geluk/toeval is en waarom zou iemand uit de woestijn minder recht hebben op dat geluk dan ons? Ik vind dit een erg confronterende vraag en ik begrijp dat sommigen zich deze vraag liever niet stellen. Want je gaat nu eenmaal veel makkelijker door het leven als je overtuigd bent van je
Vraag u dan maar eens af waarom iemand die in de woestijn geboren is het geluk had met zijn luie kont bovenop een olieplas geboren te zijn.
Maar verder dan de uitvinding van een olielamp schopten ze het niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 20:36   #52
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Zonder "immigratie" bestonden landen als Amerika, Canada, Australië, Zuid-Afrika, Nieuw-Zeeland etc. niet ... en zaten ze hier opgescheept met al het schorremorrie dat zich niet wist te handhaven en dan maar de boot richting het beloofde land nam/werd gestuurd .. het grootste verschil met de immigratie van nu is dat de plaatselijke bevolking niet massaal uitgemoord en geplunderd wordt en ik spreek hier niet in metaforen lol

Laatst gewijzigd door bembem : 20 september 2014 om 20:36.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 20:45   #53
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Vraag u dan maar eens af waarom iemand die in de woestijn geboren is het geluk had met zijn luie kont bovenop een olieplas geboren te zijn.
Maar verder dan de uitvinding van een olielamp schopten ze het niet.
de bakermat van de menselijke beschaving ligt niet in het Westen maar in Mesopotamië, het verre Oosten, Zuid-Amerika .. zelfs Afrika ... voorts zouden de Oude Belgen hier maar triestig gezeten hebben moesten ze destijds niet overspoeld zijn door oa. de Romeinen, Grieken, Vikings .. maw. men zou langere tijd met behulp van slechts een mosselschelp zijn edele delen schoon geschrapen hebben, het toiletpapier is namelijk geen Westerse uitvinding (idem dito voor vele andere uitvindingen) maar ondertussen hebben ze wel veel kak aan hun gat gekregen!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 20:52   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
de bakermat van de menselijke beschaving ligt niet in het Westen maar in Mesopotamië, het verre Oosten, Zuid-Amerika .. zelfs Afrika ... voorts zouden de Oude Belgen hier maar triestig gezeten hebben moesten ze destijds niet overspoeld zijn door oa. de Romeinen, Grieken, Vikings .. maw. men zou langere tijd met behulp van slechts een mosselschelp zijn edele delen schoon geschrapen hebben, het toiletpapier is namelijk geen Westerse uitvinding (idem dito voor vele andere uitvindingen) maar ondertussen hebben ze wel veel kak aan hun gat gekregen!
En waarom is die beschaving daar niet verder geevolueerd?
De ontdakkingsreizigers zijn dan toch met behulp van hun mosselschelp op verkenning gegaan en hebben de nuttige zaken naar hier gehaald.
Lijkt mij nuttiger dan ginder aan het infuus van de sociale zekerheid te gaan hangen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 02:46   #55
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hebt gij wel recht op de erfenis van uw ouders of gaan we die voortaan besteden aan ontwikkelingshulp?
.
Niets van !
Afschaffen dat erfrecht en alles moet naar de staat gaan zegt Anciaux.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 10:35   #56
Varrus
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 juli 2014
Berichten: 95
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
de bakermat van de menselijke beschaving ligt niet in het Westen maar in Mesopotamië, het verre Oosten, Zuid-Amerika .. zelfs Afrika ... voorts zouden de Oude Belgen hier maar triestig gezeten hebben moesten ze destijds niet overspoeld zijn door oa. de Romeinen, Grieken, Vikings .. maw. men zou langere tijd met behulp van slechts een mosselschelp zijn edele delen schoon geschrapen hebben, het toiletpapier is namelijk geen Westerse uitvinding (idem dito voor vele andere uitvindingen) maar ondertussen hebben ze wel veel kak aan hun gat gekregen!
Er is een hemelsbreed verschil tussen 'natuurlijke', normale migratie van mensen die zich al werkend een plaats veroveren, en een georganiseerde massamigratie van mensen zonder noemenswaardige capaciteiten die komen leven van de arbeid van autochtonen.
Varrus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 10:43   #57
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
de bakermat van de menselijke beschaving ligt niet in het Westen maar in Mesopotamië, het verre Oosten, Zuid-Amerika .. zelfs Afrika ... voorts zouden de Oude Belgen hier maar triestig gezeten hebben moesten ze destijds niet overspoeld zijn door oa. de Romeinen, Grieken, Vikings .. maw. men zou langere tijd met behulp van slechts een mosselschelp zijn edele delen schoon geschrapen hebben, het toiletpapier is namelijk geen Westerse uitvinding (idem dito voor vele andere uitvindingen) maar ondertussen hebben ze wel veel kak aan hun gat gekregen!
Zolang je niets beter te vertellen hebt dan de manier waarop het VEEL VROEGER hier en elders soms verkeerd liep als excuus voor de achterlijke fratsen van bepaalde bevolkingsgroepen NU in 2014... laat maar zitten!
In welke eeuw gaan deze laatsten eindelijk eens hun achterstand inhalen???
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 17:44   #58
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Er zijn ondertussen zo goed als geen positieve punten van de immigratie opgesomd. Dus die 8 - 10 miljard euro per jaar is weggegooid geld. Tijd om te bezinnen.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 18:08   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Inderdaad, hebt gij wel recht op hun erfenis of degenen die ze in de kolonies hebben uitgebuit, van wie ze de levens hebben verwoest, om de westerse rijkdom op te bouwen?
Werden wij hier toen niet uitgebuitdenkt ge?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 18:36   #60
De Europeaan
Burger
 
De Europeaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2014
Locatie: Europa
Berichten: 188
Standaard

Wij zijn ondertussen aanbeland op pagina vier van dit onderwerp en nog steeds is niemand erin geslaagd een concreet voordeel aan te halen omtrent immigratie.

Het valt echter op dat de aangehaalde problemen steeds toebehoren aan de twee groepen immigranten die 50 jaar geleden geïmporteerd zijn uit Afrika en Azië.
__________________
Illegaal Schijnheilig Laaghartig Arrogant Marginaal
De Europeaan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be