Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2013, 14:42   #1
Dennis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 januari 2012
Berichten: 251
Standaard Wil men een oplossing voor de eurozone?

Al jaren zitten de inwoners van de eurozone in het sukkelstraatje. En al jaren doen de regeringen NIETS om het probleem op te lossen.
Je kan geen muntunie hebben verschillende economiën.

Ofwel doeken we die hele munt op ofwel maken de 17 eurolanden één markt/economie.
Willen ze 333 miljoen mensen nog langer de dieperik insjotten. Me dunkt dat daar in Brussel en Straatsburg heel wat sadisten zitten.

Hoe groot is de kans dat er zo'n eengemaakte economie (of hoe je het ook moet noemen) komt voor de eurozone? En zo niet hoe lang gaat heel dit krakkemikkig boeltje nog overeind blijven?
Dennis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 23:39   #2
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
Al jaren zitten de inwoners van de eurozone in het sukkelstraatje. En al jaren doen de regeringen NIETS om het probleem op te lossen.
Je kan geen muntunie hebben verschillende economiën.

Ofwel doeken we die hele munt op ofwel maken de 17 eurolanden één markt/economie.
Willen ze 333 miljoen mensen nog langer de dieperik insjotten. Me dunkt dat daar in Brussel en Straatsburg heel wat sadisten zitten.

Hoe groot is de kans dat er zo'n eengemaakte economie (of hoe je het ook moet noemen) komt voor de eurozone? En zo niet hoe lang gaat heel dit krakkemikkig boeltje nog overeind blijven?
Hoe lang nog, dat weet niemand. Maar dat de eurozone een economie wordt dat lijkt mij niet waarschijnlijk. Daarvoor is er te veel wantrouwen en oud zeer.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 08:34   #3
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
Al jaren zitten de inwoners van de eurozone in het sukkelstraatje. En al jaren doen de regeringen NIETS om het probleem op te lossen.
Je kan geen muntunie hebben verschillende economiën.

Ofwel doeken we die hele munt op ofwel maken de 17 eurolanden één markt/economie.
Willen ze 333 miljoen mensen nog langer de dieperik insjotten. Me dunkt dat daar in Brussel en Straatsburg heel wat sadisten zitten.

Hoe groot is de kans dat er zo'n eengemaakte economie (of hoe je het ook moet noemen) komt voor de eurozone? En zo niet hoe lang gaat heel dit krakkemikkig boeltje nog overeind blijven?
Met alle respect maar ik wil geen slaaf worden van het Duits of Frans Imperium.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 13:37   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Nagenoeg onbestaande. Zuid en Noord leven op een verschillende "pace" en Zuid kan daardoor nooit concurreren met Noord. Zie daar het fundamentele probleem. Een Neuro ware beter geweest.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be