Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 april 2011, 17:24   #161
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik zie dat je nog steeds geen tijd hebt gehad om die 75 A4tjes te lezen.
Ik had al gezien dat zinsontleding ook niet direct uw sterkste kant was: het verschil tussen onderwerp en aanspreektitel is je blijkbaar nog steeds niet bijgebracht.

me dunkt is de uitleg u al een keer of vier gegeven.
om aan de hel te onkomen moet de ongelovige is alvast aan islam onderwerpen, dat is het begin.
U begaat een denkfout. "islam" betekent op zichzelf al onderwerping. U zegt dat de ongelovige zich moet onderwerpen aan de onderwerping. Dat klopt niet. Men moet zich onderwerpen aan God, niet aan de onderwerping.

Citaat:
Jij bent al goed bezig.
schrik van de vlammekes? of van het feit dat je vel voor eeuwig en eeuwig zal worden verbrand en terug aangroeien. Of wat dacht je waar die olie voor diende?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 17:34   #162
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik zie dat je nog steeds geen tijd hebt gehad om die 75 A4tjes te lezen.
In deze tijd van het jaar waar we ons allemaal extra verbonden voelen met Christus, is het misschien opportuun om de mooie woorden te herhalen die de edele koran wijdt aan onze Lieve Heer:


Citaat:
52. Toen Jezus hun (der Israëlieten) ongeloof bemerkte, zeide hij: "Wie zullen mijn helpers zijn terwille van God?" De discipelen antwoordden: "Wij zijn de helpers van God. Wij geloven in God. En getuig je dat wij Moslims zijn."

53. "Onze Heer, wij geloven in hetgeen Gij hebt geopenbaard en volgen deze boodschapper. Schrijf ons onder hen die getuigen."

54. En zij maakten plannen (tegen Jezus). Maar God maakt ook plannen, en God voorziet het beste.

55. Toen God zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin je verschilde.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 17:42   #163
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik was niet tegen u aan het praten.
Wat kan mij dat nu toch schelen? U plempt uw schrijfsels op dit forum en het staat me vrij daarop te reageren, of u nu wilt of niet, of u dat nu leuk vindt of niet.

Maar goed, deze reactie van u is tekenend voor islam-adepten die, zodra het eventjes een beetje moeilijk wordt, snel wegrennen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 18:11   #164
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wat kan mij dat nu toch schelen? U plempt uw schrijfsels op dit forum en het staat me vrij daarop te reageren, of u nu wilt of niet, of u dat nu leuk vindt of niet.

Maar goed, deze reactie van u is tekenend voor islam-adepten die, zodra het eventjes een beetje moeilijk wordt, snel wegrennen.
ik was nochtans echt wel begonnen met een reply te schrijven, maar toen bedacht ik dat ik eigenlijk helemaal niet in éénzelfde venstertje wilde zitten samen met uw haatdragende tekst
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 18:21   #165
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
ik was nochtans echt wel begonnen met een reply te schrijven, maar toen bedacht ik dat ik eigenlijk helemaal niet in éénzelfde venstertje wilde zitten samen met uw haatdragende tekst
Goedkoop excuus om er niet op in te willen gaan, vooral omdat er op geen enkele wijze sprake is van haat, maar ik neem aan dat de confrontatie met de bikkelharde muzelmaanse realiteit voor u wel te moeilijk zal zijn. Dan is het beter, en vooral veel makkelijker, om op de boodschapper te schieten, nietwaar?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 18:24   #166
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Goedkoop excuus om er niet op in te willen gaan, vooral omdat er op geen enkele wijze sprake is van haat, maar ik neem aan dat de confrontatie met de bikkelharde muzelmaanse realiteit voor u wel te moeilijk zal zijn. Dan is het beter, en vooral veel makkelijker, om op de boodschapper te schieten, nietwaar?

Ho maar.... wie wil waar niet op in gaan?? Kijk in de andere draadjes, jij ben het hier die in de meeste draadjes start met een persoonlijke vete en forummers hun posts quote met uw persoonlijk gezeik als bijvoegsel.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 18:38   #167
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ho maar.... wie wil waar niet op in gaan?? Kijk in de andere draadjes, jij ben het hier die in de meeste draadjes start met een persoonlijke vete en forummers hun posts quote met uw persoonlijk gezeik als bijvoegsel.
Zoals eenieder kan zien, ben ik zakelijk op zijn bericht in gegaan. U bent hier degene die persoonlijk wordt en met gezeik afkomt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 18:42   #168
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Goedkoop excuus om er niet op in te willen gaan, vooral omdat er op geen enkele wijze sprake is van haat, maar ik neem aan dat de confrontatie met de bikkelharde muzelmaanse realiteit voor u wel te moeilijk zal zijn.
Waar heb jij dat idee vandaan gehaald dat moslims mij iets kunnen schelen?

Citaat:
Dan is het beter, en vooral veel makkelijker, om op de boodschapper te schieten, nietwaar?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 18:49   #169
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Waar heb jij dat idee vandaan gehaald dat moslims mij iets kunnen schelen?
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit beweerd zou hebben dat moslims u iets kunnen schelen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 18:51   #170
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit beweerd zou hebben dat moslims u iets kunnen schelen.
wat is die "bikkelharde muzelmaanse realiteit" dan waarmee u mijn oren afzaagt?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 april 2011 om 18:52.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 18:56   #171
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
wat is die "bikkelharde muzelmaanse realiteit" dan waarmee u mijn oren afzaagt?
Als u gewoon even bij de les gebleven was, had u geweten dat dat terugslaat op bericht #154.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 19:00   #172
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Als u gewoon even bij de les gebleven was, had u geweten dat dat terugslaat op bericht #154.
Bericht #154 gaat wel degelijk over moslims, en zoals al ik reeds zei, wat moslims doen of laten kan me eerlijk gezegd niet veel schelen.

Blijft de vraag waarom u zich inbeeldde dat het mij wel kan schelen.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 april 2011 om 19:03.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 19:07   #173
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Bericht #154 gaat wel degelijk over moslims, en zoals al ik reeds zei, wat moslims doen of laten kan me eerlijk gezegd niet veel schelen.
Dat bericht gaat over wat ze moeten doen en laten volgens hun heilig boekske, volgens hun doctrines. Dit ter verduidelijking van uw uitspraak over dat de koran hamert op rechtvaardigheid en goedheid, en voor wie dat geldt.


Citaat:
blijft de vraag waarom u zich inbeelde dat het mij wel kan schelen.
De vraag waarom u zich inbeeldt dat ik me inbeeldde dat het u wat kan schelen, blijft uiteraard ook voor mij staan.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 19:11   #174
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat bericht gaat over wat ze moeten doen en laten volgens hun heilig boekske, volgens hun doctrines. Dit ter verduidelijking van uw uitspraak over dat de koran hamert op rechtvaardigheid en goedheid, en voor wie dat geldt.
Het staat iedereen vrij om de koran te interpreteren zoals hij dat wil. Ik gaf enkel mijn eigen interpretatie.

Citaat:
De vraag waarom u zich inbeeldt dat ik me inbeeldde dat het u wat kan schelen, blijft uiteraard ook voor mij staan.
Wel, nu weet je het dus. Wat moslims denken over de koran is voor mij van nevengeschikt belang. Hopelijk is dit misverstand nu uit de weg geruimd!

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 april 2011 om 19:14.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 19:22   #175
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Het staat iedereen vrij om de koran te interpreteren zoals hij dat wil. Ik gaf enkel mijn eigen interpretatie.
Een interpretatie die in de islamitische wereld geen of nauwelijks enkele weerklank zal vinden.

Citaat:
Wel, nu weet je het dus. Wat moslims denken over de koran is voor mij van nevengeschikt belang.
U zegt dus dat wat moslims over de koran denken voor u even belangrijk is dat wat u zelf over de koran denkt.

De vragen die dan onmiddellijk bij me opkomen zijn:

Bent u zelf een moslim? En zo nee; waarom is uw mening over de koran dan nevengeschikt aan die van moslims?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 19:24   #176
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Een interpretatie die in de islamitische wereld geen of nauwelijks enkele weerklank zal vinden.
Ja maar dat is nu ook niet mijn ambitie

Citaat:
U zegt dus dat wat moslims over de koran denken voor u even belangrijk is dat wat u zelf over de koran denkt.
Nee! Met "van nevengeschikt belang" bedoel ik dat het voor mij weinig belangrijk is wat moslims doen of niet doen met de koran.

Citaat:
De vragen die dan onmiddellijk bij me opkomen zijn:

Bent u zelf een moslim? En zo nee; waarom is uw mening over de koran dan nevengeschikt aan die van moslims?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 april 2011 om 19:25.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 19:31   #177
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Nee! Met "van nevengeschikt belang" bedoel ik dat het voor mij weinig belangrijk is wat moslims doen of niet doen met de koran.
Dan is er dus geen sprake van een nevengeschikt maar van een ondergeschikt belang.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 19:33   #178
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dan is er dus geen sprake van een nevengeschikt maar van een ondergeschikt belang.
Ah ok dank je!
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 21:51   #179
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ja écht, blijkbaar heb je zelf een niet al te hoge pet op van de aanhangers van de religie van de vrede dat U daar aan twijfelt?
Nee ik ben gewoon verrast. Gezien uw afkeer voor moslims had ik toch verwacht dat ze u iets hadden aangedaan.

Citaat:
De koran hamert er óók voortdurend op wát te doen met 'ongelovigen'.


Er is geen hel, geen hemel, noch 'n god!

Als je dood bent kan je verkiezen je te laten begraven, je lichaam wordt opgevreten door de wormen, na verloop van tijd blijft er niets meer over van dat lichaam, als je verkiest jezelf te laten cremeren, schiet er na plusminus 2 uurtjes niets meer over van je lichaam, enkel wat as, vertel mij eens, wát gaat dan naar hemel of hel? De geest of ziel? Is dat iets tastbaar, is dat iets dat eeuwig kan branden in 'n hel? Waar in 't lichaam zit dat precies?

Ook is 't allemaal erg onlogisch als je er nuchter over nadenkt, god creëert mensen met de mogelijkheid tot zondigen, hij/zij/het zélf bouwt die mogelijkheid in de mens, daarna gaat die oh zo vergevensgezinde god, diezelfde mens die hij/zij/het geschapen heeft mét die mogelijkheid ingebouwd, straffen, zelfs in 'n eeuwig hellevuur werpen.

Wie zou er dan eigenlijk gestraft moeten worden?

De mens, omdat hij/zij gebruik maakt van de mogelijkheden die god hem gegeven heeft, of god zélf die die mogelijkheid voorzien heeft?

Je kan 't vergelijken met 'n computer, ik ga de mijne formatteren, ik installeer met opzet 'n virus op mn harde schijf, daarna ga ik door 't lint als mn computer rare dingen gaat doen...wie is er in de fout gegaan; mn computer of ik, die zélf dat virus heeft geïnstalleerd?
Dat zijn mooie gedachten die u daar neerpent.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 april 2011 om 21:52.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 22:56   #180
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
In deze tijd van het jaar waar we ons allemaal extra verbonden voelen met Christus, is het misschien opportuun om de mooie woorden te herhalen die de edele koran wijdt aan onze Lieve Heer:
Jezus, onze Heer?

Bedoelt U de zoon van god, de kristelijke god?

Wist U dat in islam diezelfde Jezus gedegradeerd werd tot simpel profeetje, NIET de zoon van god, niet aan 't kruis gestorven is voor de hele mensheid?

Als dát géén godslastering is voor de kristenen, dan weet ik 't ook niet meer!


PS; Had je al 'n antwoord op mn vraagjes?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be