Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2024, 09:39   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard "Ik ga me niet twee keer laten bedriegen”

Ik weet dat het moeilijk te vatten is voor verblinde tegenstanders, die maar hardnekkig blijven geloven dat als je eenmaal vertrouwen hebt gegeven, dat je dat altijd maar gaat blijven doen. Ook als ze in je gezicht gespuwd hebben.

Evenzeer voor een ander soort verblinden:
Zelfs dat als ze in je gezicht gespuwd hebben, dat je dan alle jouw principes overboord zou gooien.

Blijft: wat zal haalbaar zijn?

titel: https://www.hln.be/binnenland/ik-ga-...rale~a50d87b5/
link: "Ik ga me niet twee keer laten bedriegen”: Bart De Wever wil Vlaamse regeringsvorming koppelen aan federale

Citaat:
N-VA-voorzitter Bart De Wever wil na de verkiezingen een “minikabinet” vormen, ondersteund door de regeringen van de deelstaten. Dat zegt hij bij ‘De Ochtend’ op Radio 1. De Wever verklaarde zich vorige zaterdag nog bereid om premier te worden van een zakenkabinet.
IBB 20-01-24, 08:41 Laatste update: 09:10

5 reacties

04:03
De Wever gaat voor grote staatshervorming... als premier

De Wever blijft herhalen dat na de verkiezingen er “zo snel mogelijk” een federale regering moet gevormd worden. Hij stelt voor om een “minikabinet” te vormen, gebaseerd op de regionale meerderheden. Concreet: de federale regering zou gevormd worden met de partijen die in de Waalse en Vlaamse regering zitten. Het is niet de eerste keer dat De Wever voor dat scenario pleit.
Lees ook

Bart De Wever (N-VA) wil na verkiezingen premier worden van een ‘zakenkabinet’: “Dat is geen keuze van mijn hart”

Bart De Wever (N-VA) wil na verkiezingen premier worden van een ‘zakenkabinet’: “Dat is geen keuze van mijn hart”
ANALYSE. De Wever wil, dik tegen zijn zin, premier worden van een land waarin hij niet gelooft
PREMIUM

ANALYSE. De Wever wil, dik tegen zijn zin, premier worden van een land waarin hij niet gelooft

Volgens de N-VA-voorzitter vermijden we op die manier een “lange politieke crisis”. Als de partij van De Wever na 9 juni incontournable wordt en het initiatief kan nemen in Vlaanderen dan zullen de Vlaams-nationalisten sowieso de link met het federale niveau leggen, klinkt het. “Ik ga me niet twee keer laten bedriegen.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 10:17   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Wij ook niet, gfys De Wever.

We zijn de diepvries niet vergeten.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 januari 2024 om 10:17.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 10:19   #3
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wij ook niet, gfys De Wever.

We zijn de diepvries niet vergeten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 10:34   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet dat het moeilijk te vatten is voor verblinde tegenstanders, die maar hardnekkig blijven geloven dat als je eenmaal vertrouwen hebt gegeven, dat je dat altijd maar gaat blijven doen. Ook als ze in je gezicht gespuwd hebben.

Evenzeer voor een ander soort verblinden:
Zelfs dat als ze in je gezicht gespuwd hebben, dat je dan alle jouw principes overboord zou gooien.

Blijft: wat zal haalbaar zijn?

titel: https://www.hln.be/binnenland/ik-ga-...rale~a50d87b5/
link: "Ik ga me niet twee keer laten bedriegen”: Bart De Wever wil Vlaamse regeringsvorming koppelen aan federale
Ik ga me inderdaad niet twee keer laten bedriegen door BDW en de N-VA.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 11:26   #5
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet dat het moeilijk te vatten is voor verblinde tegenstanders, die maar hardnekkig blijven geloven dat als je eenmaal vertrouwen hebt gegeven, dat je dat altijd maar gaat blijven doen. Ook als ze in je gezicht gespuwd hebben.

Evenzeer voor een ander soort verblinden:
Zelfs dat als ze in je gezicht gespuwd hebben, dat je dan alle jouw principes overboord zou gooien.

Blijft: wat zal haalbaar zijn?
En dat laatste is toch exact de drogreden die straks weer bovengehaald zal worden om opnieuw de boel in de diepvries te steken?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 11:29   #6
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.293
Standaard

Als VB + NVA < 50% dan is er gewoon Vivaldi 2.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 12:06   #7
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als VB + NVA < 50% dan is er gewoon Vivaldi 2.
Er is geen directe correlatie tussen de uitslag van NVA en het Blok, dat is een marketing truukje om mensen 'bang' te maken, zodat ze gaan geloven dat N-VA het cordon gaat breken.
NVA kan en zal net als vorige keren met de andere democratische partijen een vlaamse meerderheid maken.

En NVA zal gezien zijn omvang zeker op de eerste rij zitten bij de federale onderhandelingen, zonder gegarandeerde deelname, net zoals alle anderen.

Coalitievorming is een onderhandeling tussen partijen om een meerderheid te vormen, geen optelsom van de grootsten die dan automatisch een coalitie zouden moeten/willen vormen.

Dat dan nog eens gaan projecteren op het federale niveau, is al helemaal koffiedik kijken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 12:23   #8
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.293
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er is geen directe correlatie tussen de uitslag van NVA en het Blok, dat is een marketing truukje om mensen 'bang' te maken, zodat ze gaan geloven dat N-VA het cordon gaat breken.
NVA kan en zal net als vorige keren met de andere democratische partijen een vlaamse meerderheid maken.

En NVA zal gezien zijn omvang zeker op de eerste rij zitten bij de federale onderhandelingen, zonder gegarandeerde deelname, net zoals alle anderen.

Coalitievorming is een onderhandeling tussen partijen om een meerderheid te vormen, geen optelsom van de grootsten die dan automatisch een coalitie zouden moeten/willen vormen.

Dat dan nog eens gaan projecteren op het federale niveau, is al helemaal koffiedik kijken.

Zonder die hefboom zal het NVA geen coalitiepartner zijn.

En nee ik geloof niet dat BDW die hefboom daadwerkelijk zou gebruiken in geval hij federaal toch aan de kant zou worden gezet.

De NVA en VB hebben heel weinig gemeen, dus inhoudelijk zie ik geen coherent coalitie-akkoord tussen die partijen.

Maar BDW kan er wél mee dreigen uiteraard.
En de PS kan Wallonië uitleggen dat als ze de NVA niet laten meedoen de gevolgen nog erger zijn in Vlaanderen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 13:52   #9
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
En de PS kan Wallonië uitleggen dat als ze de NVA niet laten meedoen de gevolgen nog erger zijn in Vlaanderen.
Welk zijn die erge gevolgen dan wel?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 14:22   #10
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Welk zijn die erge gevolgen dan wel?
Dan gaan ze de Schelde en Maas vergiftigen vanaf de taalgrens, geen drinkwater meer voor de Vlamingen. Alle inwoners van Vlaanderen zullen sterven en de Walen nemen Vlaanderen over.
Hoera terug naar 1830, Frans België



De PS wint op haar sokken de verkiezingen, LOL
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 15:42   #11
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

De bedrieger bedrogen?
"Ik ga mij geen twee keer laten bedriegen" zegt bedrieger bdw die nva-kiezers en vlamingen bedroog om aan de macht te geraken om de vlamingen dan te pesten, te pluimen en selectief te kunnen discrimineren met vlaamse wurgregeltjes die niet gelden voor de rest van het land.

Wel, vlamingen die begaan zijn met hun welzijn laten zich ook geen tweede keer bedriegen door deze nva-bedrieger.
En voor de domme nva-kiezers die het niet willen zien, verandert bdw nu van tacktiek.
Want bdw waagt zich er niet opnieuw aan om de vlamingen nogmaals op te jutten tegen de walen en ook niet om te vissen met het aas van migratiestop zoals VB want die kans heeft bdw verkeken door zijn achterbakse protest tegen marrakesh-migratiepact nadat nva dat zelf ondertekende.
En vooral niet vergeten de reclame - door recente taallessen, zelfs in t arabisch, en inburgeringscursussen in thuislanden - door de vlaamse nva-regering om nog meer asielzoekers naar vlaanderen te lokken.
Migratiestop kan dus al uitgesloten worden als nva-verkiezingsthema wegens totaal ongeloofwaardig.

Dus voor de simpele kiezers met nog nva/bdw-vertrouwen die overblijven zwaait bdw nu met staatsinrichting, het vage confederalisme, een slap afkooksel voor een onafhankelijk vlaanderen dat ie als rechts-nationalist niet wil, en waarvan hij hoopt en denkt dat de doorsnee nva-kiezer te dom is om iets van te snappen zodat ze zich opnieuw in de luren laten leggen door nva te stemmen.
Om nva aan de macht te houden zodat het politieke, selectieve afbraakbeleid voor vlamingen kan doorgezet worden, met nog veel meer binnengehaalde en bevoorrechte asielzoekers waarvoor de verarmde, vlaamse belastingbetalers zullen opdraaien met hun welvaart en zelfs plaats moeten ruimen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 20 januari 2024 om 15:44.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 16:05   #12
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.293
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De bedrieger bedrogen?
"Ik ga mij geen twee keer laten bedriegen" zegt bedrieger bdw die nva-kiezers en vlamingen bedroog om aan de macht te geraken om de vlamingen dan te pesten, te pluimen en selectief te kunnen discrimineren met vlaamse wurgregeltjes die niet gelden voor de rest van het land.

Wel, vlamingen die begaan zijn met hun welzijn laten zich ook geen tweede keer bedriegen door deze nva-bedrieger.
En voor de domme nva-kiezers die het niet willen zien, verandert bdw nu van tacktiek.
Want bdw waagt zich er niet opnieuw aan om de vlamingen nogmaals op te jutten tegen de walen en ook niet om te vissen met het aas van migratiestop zoals VB want die kans heeft bdw verkeken door zijn achterbakse protest tegen marrakesh-migratiepact nadat nva dat zelf ondertekende.
En vooral niet vergeten de reclame - door recente taallessen, zelfs in t arabisch, en inburgeringscursussen in thuislanden - door de vlaamse nva-regering om nog meer asielzoekers naar vlaanderen te lokken.
Migratiestop kan dus al uitgesloten worden als nva-verkiezingsthema wegens totaal ongeloofwaardig.

Dus voor de simpele kiezers met nog nva/bdw-vertrouwen die overblijven zwaait bdw nu met staatsinrichting, het vage confederalisme, een slap afkooksel voor een onafhankelijk vlaanderen dat ie als rechts-nationalist niet wil, en waarvan hij hoopt en denkt dat de doorsnee nva-kiezer te dom is om iets van te snappen zodat ze zich opnieuw in de luren laten leggen door nva te stemmen.
Om nva aan de macht te houden zodat het politieke, selectieve afbraakbeleid voor vlamingen kan doorgezet worden, met nog veel meer binnengehaalde en bevoorrechte asielzoekers waarvoor de verarmde, vlaamse belastingbetalers zullen opdraaien met hun welvaart en zelfs plaats moeten ruimen.
Grotendeels eens.

NVA is pro immigratie.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 16:51   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als VB + NVA < 50% dan is er gewoon Vivaldi 2.
Zelfs bij N-VA/VB > 50% komt er vivaldi 2.

Belgie zal niet veranderen tot dat het instort.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 16:53   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

Er zal gewoon de PS zijn...

En daar houdt het op...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 16:53   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Grotendeels eens.

NVA is pro immigratie.
Alleen maar omdat het VB contra is.

Maar eerst moeten we het "immigratie" begrip ietwat verfijnen, want niemand is tegen de immigratie van mensen die onze Vlaamse maatschappij iets positief- hoe klein dan ook, bijbrengen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 17:04   #16
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.293
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alleen maar omdat het VB contra is.
Neen

Omdat de werkgevers en middenklasse die arbeidskrachten hard nodig hebben. Daarom.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 17:27   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Neen

Omdat de werkgevers en middenklasse die arbeidskrachten hard nodig hebben. Daarom.
Juist, die mensen zitten te wachten op mensen die de taal niet kennen, die niets van opleiding hebben, die geen rijbewijs hebben enz...

Probeer nog eens.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 17:35   #18
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.293
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Juist, die mensen zitten te wachten op mensen die de taal niet kennen, die niets van opleiding hebben, die geen rijbewijs hebben enz...
Als ze jouw kantoor schoonmaken, jouw afwas doen in het restaurant of in een slachterij staan zal het de gemiddelde Vlaamse consument en werkgever een zorg zijn.
Als dat werk maar gebeurt.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 17:37   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als ze jouw kantoor schoonmaken, jouw afwas doen in het restaurant of in een slachterij staan zal het de gemiddelde Vlaamse consument en werkgever een zorg zijn.
Als dat werk maar gebeurt.
Waarom staat 80 % van die mensen dan aan het OCMW?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 17:43   #20
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard

Ik heb het hier nog al geschreven: er zal pas iets echt veranderen als NV-A federaal niet mag meedoen, NV-A&VB samen een meerderheid hebben in het VP én ze ons afscheiden (en hopelijk breekt de EU dan in een zuidelijk en noordoostelijk deel). En het is niet eens zeker dat de NV-A daar in meegaat. Als NV-A zo groot is dat men er federaal niet omheen kan of in het VP is er geen nationalistische meerderheid dan blijft alles verder rotten. Door de demografie lijkt 2024 me de laatste kans.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be