Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Isabelle Van Laethem (JGV) (forumsessie 23 juni t.e.m. 29 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Isabelle Van Laethem (JGV) (forumsessie 23 juni t.e.m. 29 juni) Isabelle is voorzitster van Jong Gezond Verstand, de jongerenbeweging van Lijst Dedecker. Bij de verkiezingen in juni 2007 was ze tevens lijsttrekker voor LDD te Brussel-Halle Vilvoorde. Je kan een week lang met haar in discussie gaan.

 
 
Discussietools
Oud 25 juni 2008, 15:00   #1
dont believe da hype
Vreemdeling
 
dont believe da hype's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2007
Berichten: 67
Standaard Stemrecht aub!

Door heel dat politiek geklooi is het nog duidelijker dan anders: weg met die verduvelde stemplicht.

Ze leren het nooit en zullen nooit beseffen dat politiek heeft afgedaan bij velen van de bevolking.
Enkel door een beperkte opkost van de verkiezingen gaan de heren uit de ivoren torens beseffen dat ze de mensen van de politiek verdrijven. Dan moeten ze wel hun houding, gedrag en standpunten dichter bij de mensen brengen en hen ok daadwerkelijk motiveren!

Hier merk je er misschien niets van de desinteresse in de politiek, omdat het hier kliekjes van politieke groupies samenkomen, maar in de rest van de normale leefwereld merk je iedere dag meer dat politiek niet meer op sympathie moet rekenen.

Daarom stemrecht, en dan kan je zelf beslissen of je nog je tijd wil verspillen aan dergelijk circus.

Dat is de enige echte vorm van democratie, waar je de vrije keuze hebt om ook te tonen dat je je niet kan vinden in het huidige systeem.

Vergeet de argumenten gebaseerd op partijpolitieke strategietjes die achter de stemplicht schuilen (zoals het al dan niet vergroten van VB), dat interesseert me nog minder dan politiek op zich.

Vergeet het argument van de zogenaamde burgerplicht. Je kan je burgerplicht veel nuttiger besteden door bijvoorbeeld effectief zorg te dragen voor je leefomgeving en je buren.

Vergeet het argument van zogenaamde democratie. Zoals ik al zei dient een demoratie ook de vrijheid te bieden om signalen te geven dat mensen het huidige gedoe op niks vinden trekken. Protestpartijkes zijn onvoldoende om dit signaal te dragen.

Vergeet het argumentje dat het zogenaamd niet werkt. Er zijn genoeg voorbeelden van democratïeën boven te halen die al lang ervaring hebben met stemrecht en geen wanstaten zijn!


Weg met stemplicht, wat denk jij?
__________________
Politiek maakt blind.
dont believe da hype is offline  
Oud 26 juni 2008, 10:31   #2
Isabelle Van Laethem
Vreemdeling
 
Isabelle Van Laethem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 83
Standaard Hervorming van de kieswetgeving, prioriteit voor LDD!

Eén van de allereerste hervormingen waar België aan toe is, is de afschaffing van de stemplicht en de
invoering van het stemrecht.
België is één van de laatste landen in heel Europa waar de opkomstplicht nog steeds gangbaar is, alleen Luxemburg en Griekenland zitten nog in datzelfde schuitje...

Wij willen daarnaast ook de lijststem en de opvolgerlijsten afschaffen. Voor LDD kunnen enkel nog naamstemmen worden uitgebracht. Zo kan de democratie tenminste écht werken. LDD wil daarnaast ook de kiesdrempel afschaffen.
__________________
Met vriendelijke groeten,
Isabelle Van Laethem
Voorzitter Jong Gezond Verstand
http://www.jgv.be
http://www.lijstdedecker.com
Isabelle Van Laethem is offline  
Oud 26 juni 2008, 10:57   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Isabelle, jullie denken helemaal als ik... ongelofelijk na al die jaren Ferreke literatuur nog eens iets normaals te lezen ...
brother paul is offline  
Oud 26 juni 2008, 11:39   #4
Bart Wolput
Burger
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabelle Van Laethem Bekijk bericht
Eén van de allereerste hervormingen waar België aan toe is, is de afschaffing van de stemplicht en de
invoering van het stemrecht.
België is één van de laatste landen in heel Europa waar de opkomstplicht nog steeds gangbaar is, alleen Luxemburg en Griekenland zitten nog in datzelfde schuitje...

Wij willen daarnaast ook de lijststem en de opvolgerlijsten afschaffen. Voor LDD kunnen enkel nog naamstemmen worden uitgebracht. Zo kan de democratie tenminste écht werken. LDD wil daarnaast ook de kiesdrempel afschaffen.
Eindelijk eens iets waar ik akkoord met kan zijn. De kiesdrempel afschaffen!

Stemplicht/stemrecht is imo totaal geen belangrijk issue. Er zijn belangrijker zaken in het leven, dan mensen die te lui zijn om op die ene zondag om de gemiddeld twee jaar te gaan stemmen.
Sjezus
Bart Wolput is offline  
Oud 26 juni 2008, 12:10   #5
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.024
Standaard fraude

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabelle Van Laethem Bekijk bericht
Eén van de allereerste hervormingen waar België aan toe is, is de afschaffing van de stemplicht en de
invoering van het stemrecht.
België is één van de laatste landen in heel Europa waar de opkomstplicht nog steeds gangbaar is, alleen Luxemburg en Griekenland zitten nog in datzelfde schuitje...

Wij willen daarnaast ook de lijststem en de opvolgerlijsten afschaffen. Voor LDD kunnen enkel nog naamstemmen worden uitgebracht. Zo kan de democratie tenminste écht werken. LDD wil daarnaast ook de kiesdrempel afschaffen.
En stemmen met potlood om fraude tegen te gaan .Of kan dit niet gebeuren ?
fransV is offline  
Oud 26 juni 2008, 13:12   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
En stemmen met potlood om fraude tegen te gaan .Of kan dit niet gebeuren ?
Nee, nee democratisch gezien wil ik met de computer stemmen, via SMS-voting of Internet-Voting. Dus ik moet mij ten stelligste verzetten tegen uw mening dat iedereen via een ouderwets potloodje moet stemmen.

Ik heb ook het recht op gehoord te worden, en gij gaat niet zeggen hoe ik mijn democratie moet uitoefenen. Als ik dit wil doen vanachter een van mijn 7 lievelingsPC'tjes , dan mag dat gvd stuk achterbaske archaise dictator die alles wil blokkeren naar het middeleeuwse niveau.

Straks stemt congo digitaal en zitten wij belgen nog op kleuterniveau te kleuren.

Trouwens: HET IS PRECIES met ELECTRONISCHE stemmingen dat je HYPERDEMOCRATIE zou kunnen invoeren.
brother paul is offline  
Oud 26 juni 2008, 13:30   #7
dont believe da hype
Vreemdeling
 
dont believe da hype's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2007
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabelle Van Laethem Bekijk bericht
Eén van de allereerste hervormingen waar België aan toe is, is de afschaffing van de stemplicht en de
invoering van het stemrecht.
België is één van de laatste landen in heel Europa waar de opkomstplicht nog steeds gangbaar is, alleen Luxemburg en Griekenland zitten nog in datzelfde schuitje...

Wij willen daarnaast ook de lijststem en de opvolgerlijsten afschaffen. Voor LDD kunnen enkel nog naamstemmen worden uitgebracht. Zo kan de democratie tenminste écht werken. LDD wil daarnaast ook de kiesdrempel afschaffen.
Helemaal mee eens. Je geeft duidelijk blijk van gezond verstand!
__________________
Politiek maakt blind.
dont believe da hype is offline  
Oud 26 juni 2008, 19:03   #8
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.024
Standaard op maat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nee, nee democratisch gezien wil ik met de computer stemmen, via SMS-voting of Internet-Voting. Dus ik moet mij ten stelligste verzetten tegen uw mening dat iedereen via een ouderwets potloodje moet stemmen.

Ik heb ook het recht op gehoord te worden, en gij gaat niet zeggen hoe ik mijn democratie moet uitoefenen. Als ik dit wil doen vanachter een van mijn 7 lievelingsPC'tjes , dan mag dat gvd stuk achterbaske archaise dictator die alles wil blokkeren naar het middeleeuwse niveau.

Straks stemt congo digitaal en zitten wij belgen nog op kleuterniveau te kleuren.

Trouwens: HET IS PRECIES met ELECTRONISCHE stemmingen dat je HYPERDEMOCRATIE zou kunnen invoeren.
Hyperdemocratie op maat gemaakt of besteld dan ?
fransV is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be