Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2007, 22:53   #41
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen, ik heb geen idee hoeveel die sukkelaars verdienen met hun vrijwilligerswerk. Gij wel ?
Ik heb wel de indruk, minstens hier in de gemeente waar ik woon, dat ze het allemaal graag doen.
Zal het eens navragen aan mijn nonkel...hij is vrijwilliger.
Waarom ze dat graag doen? Hmmmmz...ga eens een kijkje nemen in de kazerne zou ik zo zeggen als er wat volk aanwezig is, of na een interventie
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 10:29   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Zal het eens navragen aan mijn nonkel...hij is vrijwilliger.
Waarom ze dat graag doen? Hmmmmz...ga eens een kijkje nemen in de kazerne zou ik zo zeggen als er wat volk aanwezig is, of na een interventie
Als gij dat vraagt aan uw nonkeltje, dan moet ge wel een beetje doorvragen hé.
Vergeet niet dat een Vlaming nogal terughoudend is over zijn financiële voordelen en inkomsten.

(en ik heb ook nergens beweerd dat die vrijwilligers niet behoorlijk vergoed zouden mogen worden, wel integendeel. Ik zeg alleen maar dat ze voldoende handig zijn om van hun gemeentebestuur een aantal interessante voordelen los te peuteren.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 10:38   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Devi8 Bekijk bericht
...
....
De politie-inspecteur komt in 1001 'menselijke' situaties tussen, moet ze nog eens op papier zetten zowel gerechtelijk kwa verkeer. Hij is sociaal assistent, moet de hele dagen met agressie omgaan (en best op een goede manier, want comité P waakt), kan een verkeersongeval objectief verwoorden of er de schets van maken enz.

...

Alleen is het gewoon onzin om een brandweerman met een inspecteur van politie te willen vergelijken, laat staan van de weddes gelijk te willen schakelen.
Ik kan me zwaar vergissen, maar volgens mij is een politieagent iemand met een diploma middelbaar, die één jaar beroepsopleiding gevolgd heeft.
Net zoals de beroepsbrandweerman die een middenkaderfunctie vervult met een diplomavereiste van hoger middelbaar, hebben beide een job die ploegenarbeid kent, die gevaarlijk is, een goede fysische konditie vereist enzovoorts.

Of heeft iedere politieagent/rijkswachter een diploma van sociaal assistent of A1 (drie jaren na hoger middelbaar)? In welk geval deze dan ook maar volgens die normen betaald moeten worden natuurlijk. Eerlijk is eerlijk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 16:37   #44
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kan me zwaar vergissen, maar volgens mij is een politieagent iemand met een diploma middelbaar, die één jaar beroepsopleiding gevolgd heeft.
Net zoals de beroepsbrandweerman die een middenkaderfunctie vervult met een diplomavereiste van hoger middelbaar, hebben beide een job die ploegenarbeid kent, die gevaarlijk is, een goede fysische konditie vereist enzovoorts.

Of heeft iedere politieagent/rijkswachter een diploma van sociaal assistent of A1 (drie jaren na hoger middelbaar)? In welk geval deze dan ook maar volgens die normen betaald moeten worden natuurlijk. Eerlijk is eerlijk.
Het is natuurlijk wel zo dat een politieagent een moeilijkere taak heeft dan een brandweerman. Ik onderschat zeker de risico's voor een brandweerman niet, maar een brandweerman vergelijken met een inspecteur van politie is fundamenteel oneerlijk omdat er bij een politieagent zoveel meer komt kijken.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 19:58   #45
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Het is natuurlijk wel zo dat een politieagent een moeilijkere taak heeft dan een brandweerman. Ik onderschat zeker de risico's voor een brandweerman niet, maar een brandweerman vergelijken met een inspecteur van politie is fundamenteel oneerlijk omdat er bij een politieagent zoveel meer komt kijken.
De verschillen zouden misschien kunnen worden gedefiniëerd in vaste percentages, zodat een aanpassing bij 1 van de "verwante" categorieën automatisch in alle doorwerkt?
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 09:33   #46
keiko
Burger
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Neutrale zone rond het parlement.
De klassieker; wat hadden de brandweerlui dan verwacht? Dat zij -in tegenstelling tot de duizenden betogingen voor hen- daar wél zouden mogen marcheren? Foutje van de organisatie lijkt me...

Desondanks heb ik het grootste begrip voor de eisen van de spuitgasten. Het is een zwaar, veeleisend en onderbetaald beroep.
Is dat zo? Beroepshalve(spoeddienst) heb ik eind jaren negentig vaak met spuitgasten (regelen ook ambulancevervoer) moeten optrekken. En als ik het me goed herinner was het wel zwaar en relatief gevaarlijk werk (alhoewel bij bosjes vallen ze nu ook weer niet en ik zou de vergelijking met de zware industrie, bouw in cijfers wel eens willen zien) maar onderbetaald? Men sprak destijds over 80000bef netto in de maand + veeeel recup wegens nacht en weekendwerk. Leek mij niet echt onderbetaald. Ik ken zelfs verplegers die destijds omschoolde tot brandweer om ziekevervoer te doen wegens veel beter loon naar werk.
Misschien ligt dat risico dat hun beroep inhoud al verrekend in hun loon.
keiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be