Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juli 2012, 00:26   #3101
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juli 2012 om 00:28.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 00:27   #3102
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, u wenst huisvrouwen niet te ondersteunen. U geeft liever geld uit aan bepaalde geledingen van de culturele sector die nauwelijks enige relevantie hebben.

M.a.w. u geeft liever veel geld uit voor een heel beperkte groep, dan hetzelfde geld uit te geven aan een veel grotere groep die maatschappelijker veel belangrijker is.

't Is duidelijk dat uw gepraat over sociaal dit en sociaal dat volkomen nep was.
stropop 1oo%
Ga maar jouw eigen stompzinnige, onhaalbare, geïsoleerde en door iedereen anders ongewenste gang

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juli 2012 om 00:29.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 00:31   #3103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
stropop 1oo%
Ga maar jouw eigen stompzinnige onhaalbare en ongewenste gang
Er is niets "stompzinnig, onhaalbaar of ongewenst" aan wat het Vlaams Belang in deze voorstelt, zeker niet als men flink de snoeibijl bovenhaalt in een aantal uitgaven die mijns inziens niet echt maatschappelijk gedragen worden of slechts ten bate komen van een kleine groep en waarbij de kost niet in verhouding staat tot het aantal personen.

U echter schijnt dat geen probleem te vinden: duizenden en duizenden euro's uitgeven voor een enkel kunstwerk, een som die slechts ten goede komt van een enkele persoon. U vindt dat allemaal best. Mij een raadsel hoe men een voorstel om die duizenden en duizenden euro's aan andere zaken te besteden, dan als "stompzinnig, onhaalbaar en ongewenst" kan voorstellen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 00:36   #3104
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is niets "stompzinnig, onhaalbaar of ongewenst" aan wat het Vlaams Belang in deze voorstelt, zeker niet als men flink de snoeibijl bovenhaalt in een aantal uitgaven die mijns inziens niet echt maatschappelijk gedragen worden of slechts ten bate komen van een kleine groep en waarbij de kost niet in verhouding staat tot het aantal personen.

U echter schijnt dat geen probleem te vinden: duizenden en duizenden euro's uitgeven voor een enkel kunstwerk, een som die slechts ten goede komt van een enkele persoon. U vindt dat allemaal best. Mij een raadsel hoe men een voorstel om die duizenden en duizenden euro's aan andere zaken te besteden, dan als "stompzinnig, onhaalbaar en ongewenst" kan voorstellen.
Ik zei dat ik erover ophoud. Ik hou me met armoede bezig in deze draad.
I shall say this only four times.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 00:53   #3105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zei dat ik erover ophoud. Ik hou me met armoede bezig in deze draad.
I shall say this only four times.
Dat blijkt helemaal niet, daar u de subsidies aan de culturele sector gewoon wil laten bestaan in de huidige vorm. Juist met het oog op wat meer sociale rechtvaardigheid, wil ik daar goed aan sleutelen. U schijnbaar niet. U wil schijnbaar veel geld blijven voorbehouden voor een heel beperkte groep, geld dat u veel beter kunt besteden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 01:13   #3106
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Echt arm zijn is... werkloze huismoeder aan dop of OCMW onder de armoedegrens

commentaar: terwijl het Vlaams Blok de beschikbare subsidies aan de welgestelde huismoeders wil geven (75% van de populatie)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 01:43   #3107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Echt arm zijn is... werkloze huismoeder aan dop of OCMW onder de armoedegrens

commentaar: terwijl het Vlaams Blok de beschikbare subsidies aan de welgestelde huismoeders wil geven (75% van de populatie)
Uw commentaar is eens te meer een slag in het water. U spreekt over het lenigen van echte armoede, maar tegelijkertijd stelt u wel dat u de subsidies in de culturele sector onveranderd wil behouden. Of hoe tegenstrijdig men kan zijn...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 09:08   #3108
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht

't Is duidelijk dat uw gepraat over sociaal dit en sociaal dat volkomen nep was.
Sociaal, solidair zijn de meest verkrachte begrippen van deze eeuw (tot hiertoe)
In hun ware betekenis zit er vrijwilligheid besloten, maar linkse rukkertjes met in hun kielzog allerhande profitariaat (werkonwilligen, illegalen, nationaliteitsweigeraars, etc.) bekijken dat totaal anders.
Voor hen is sociaal en solidair zijn: het geld uit de zak van de werkende mens kloppen, er zichzelf goed van bedienen, en de rest uitdelen aan voorgenoemde parasieten in de hoop er politiek garen van te spinnen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 09:42   #3109
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw commentaar is eens te meer een slag in het water. U spreekt over het lenigen van echte armoede, maar tegelijkertijd stelt u wel dat u de subsidies in de culturele sector onveranderd wil behouden. Of hoe tegenstrijdig men kan zijn...
Jouw commentaar over nieuwe uitkeringen aan rijkjes en beter-affe bevolkingsgroepen is ronduit revolterend, maar het goede nieuws is, dat niemand naar jullie luistert en dat jullie gelukkig met dergelijke wraakroepende voorstellen in het hoekje blijven staan als de domste leerling van de klas, naast de meest ongewenste.

DE enige die hier zinloos dooremmert over de culturele sector ben jij. De armen maken zelf hun eigen gratis kunst van afval en gratis producten en uit het niets aangezien ze geen culturele verplaatsingen noch ontspanning kunnen betalen. Het gratis aanbod aan cultuur voor hen is vrijwel nihil.

Zo speel ik gitaar, zing en maak gedichten en schilderijen en doe aan pottenbakkerij. Allemaal zonder subsidie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
echt arm zijn is...

zelf je eigen kunst moeten maken
Als er al nieuwe subsidie moet komen , dan is dat niet om doktersvrouwen, advocatenvrouwen en politiekervrouwen en andere rijke of welgestelde moeders een huismoederuitkering te geven, maar om armen bij de cultuur te betrekken, waar ze nu van uitgesloten zijn. Naar de duivel met jouw verdere zelfbediening van de welgestelde klasse.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juli 2012 om 10:09.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 09:53   #3110
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zo speel ik gitaar, zing en maak gedichten en schilderijen en doe aan pottenbakkerij. Allemaal zonder subsidie.
Zo hoort het.
Voor jouw vrijetijdsbesteding moet je een ander niet laten opdraaien.


Citaat:
Als er al nieuwe subsidie moet komen moeten, dan is dat niet om doktersvrouwen, advocatenvrouwen en politiekervrouwen een huismoederuitkering te geven, maar om armen bij de cultuur te betrekken, waar ze nu van uitgesloten zijn.
Je spreekt jezelf tegen.
Je bent als arme helemaal niet uitgesloten van cultuur.
Je kan zingen met je gratis stem, tekenen met potlood en papier, potten bakken met klei die je van de grond raapt, en als je wil cultuur kijken kan je in elke bib gratis op het internet surfen naar de schoonste musea overal ter wereld.
Stop dus met dat debiele lamenteren en met het bedelen bij de werkende klasse voor aalmoezen, uitkeringen en subsidies.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 09:59   #3111
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Echt arm zijn is... de strontzanger (dixit SS) uithangen op straat

commentaar: weliswaar alleen in het buitenland, want in België word je zo van straat geplukt
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 10:11   #3112
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Echt arm zijn is... de strontzanger (dixit SS) uithangen op straat
Waar heb ik dat ooit geschreven?

Citaat:
commentaar: weliswaar alleen in het buitenland, want in België word je zo van straat geplukt
Goeie straatmuzikanten die niet te leeg zijn om te werken verdienen een aardige stuiver...
Loop dus naar de duivel met je armoede-gejengel.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 11:40   #3113
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Zo speel ik gitaar, zing , componeer muziek en maak gedichten en schilderijen en doe aan pottenbakkerij. Allemaal zonder subsidie.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juli 2012 om 11:42.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2012, 10:16   #3114
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emo2
echt arm zijn is!!!
... een klavier hebben waar het uitroepteken niet werkt.

Commentaar: dat is niet erg.
Het misplaatste gejengel over vermeende armoede komt minder melodramatisch over zonder uitroeptekens.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2012, 10:27   #3115
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zo speel ik gitaar,
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2012, 10:31   #3116
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Echt arm zijn is... de hoogste graad van zelfrealisatie bereiken zonder geld
Commentaar: Zodat de rijkjes er hun geld kunnen in investeren, zoals bij Vincent
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 10:43   #3117
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Echt arm zijn is... de hoogste graad van zelfrealisatie bereiken zonder geld
Commentaar: Zodat de rijkjes er hun geld kunnen in investeren, zoals bij Vincent
commentaar 2: na je armoedige dood, natuurlijk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 18:52   #3118
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Echt arm zijn is...onderhevig zijn aan statusangst nul

commentaar: dieper kan je toch niet vallen.
Daarentegen kennen sommige echte armen wel degelijk statusdrang, zozeer zelfs dat ze daardoor en daarvoor hun leven wensen te riskeren om dat laddertje te beklimmen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 00:24   #3119
Ariadne
Burger
 
Geregistreerd: 8 juni 2012
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zo hoort het.
Voor jouw vrijetijdsbesteding moet je een ander niet laten opdraaien.


Je spreekt jezelf tegen.
Je bent als arme helemaal niet uitgesloten van cultuur.
Je kan zingen met je gratis stem, tekenen met potlood en papier, potten bakken met klei die je van de grond raapt, en als je wil cultuur kijken kan je in elke bib gratis op het internet surfen naar de schoonste musea overal ter wereld.
Stop dus met dat debiele lamenteren en met het bedelen bij de werkende klasse voor aalmoezen, uitkeringen en subsidies.
Als arme wordt je grotendeels uitgesloten van het culturele aanbod van onze maatschappij. Een schilderij kan je niet ervaren op een scherm, een voorstelling is meer dan een beeld en een beeldhouwwerk kun je zelfs niet weergeven in twee dimensies.
Persoonlijke creativiteit is mooi en staat los van dat gegeven.
Musea en culturele activiteiten gratis toegankelijk maken voor armen betekent een verrijking van hun wereld en hun eventuele creativiteit en hierdoor per definitie een verrijking van de maatschappij als geheel. Iedereen de middelen en mogelijkheid verschaffen iets met hun creativiteit te doen is dit ook.

Maar wie voor persoonlijke creativiteit het synoniem vrijetijdsbesteding gebruikt begrijpt wellicht de rijkdom niet van cultuur en het belang ervan voor de ontwikkeling van een maatschappij.

Ik merk overigens dat er meer gelamenteerd wordt over armen dan door de armen zelf. Bedelen zou inderdaad niet nodig moeten zijn, het duidt slechts op kilte bij wie naast het deel waar die voor gewerkt heeft ook met het deel van anderen feest.
Ariadne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 00:48   #3120
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De werkende klasse is grosso modo solidair met de werkzoekenden, het is ook dezelfde klasse. Al was het maar voor het geval dat ze ook eens van hun solidaire werkloosheidsverzekering gebruik moeten maken. Het zijn alleen de gelukkig zeldzame ultralibertarieërs die eigenlijk meer op sociale terroristen lijken met hun weirdo extreme standpunten, die zich hardnekkig als een aparte klasse willen zien. Ik heb jarenlang gediscussieerd met deze sociopaten, maar nu is mijn geduld op. Het is volkomen zinloos. Vooral tegenover diegenen die mij onafgebroken de huid menen vol te moeten schelden. Hier en daar zit er wel een tussen die bijna met een minimale basis van redelijkheid begaafd schijnt, maar dat blijft een uitzondering.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be