Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2013, 10:09   #3901
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131207_00875952


Citaat:
Bijna 25 procent van de Walen jonger dan achttien jaar loopt het risico om in de armoede verzeild te geraken. Dat schrijft Le Soir zaterdag op basis van een studie van Frank Vandenbroucke. De professor aan de KU Leuven en voormalige SP.A-minister concludeert dat op basis van een enquête bij bijna 6.000 Belgische gezinnen

Ter vergelijking: in Vlaanderen dreigt de armoede maar voor één op de tien jongeren. Het armoederisico voor België in zijn geheel situeert zich op het Europese gemiddelde, maar het Waalse armoederisico voor jongeren is met 24,9 procent wel één van de grootste in Europa.

Enkel in Italië, Spanje, Bulgarije en Roemenië is dit armoederisico groter. Minderjarigen uit Noorwegen, Denemarken en Vlaanderen lopen het kleinste risico op armoede.

Frank Vandenbroucke, voormalig federaal minister van Werk, Sociale Zaken en Pensioenen en Vlaams minister van Onderwijs en Werk, wijt het ‘povere resultaat’ aan een dubbele polarisering qua werk en verdeling van de inkomsten.

‘We hebben de participatiegraad van de huishoudens met kinderen gemeten op de arbeidsmarkt. In Wallonië woont één jongere op de vijf in een huishouden waar de werkintensiteit zeer zwak is. Hoe zwakker de participatie van een huishouden op de arbeidsmarkt, hoe groter het risico op armoede voor jongeren.’

In de Waalse huishoudens waar de ouders een beschikbaar inkomen hebben onder de armoedegrens, verzeilen bijna negen op de tien jongeren in de armoede. ‘Dat is het hoogste percentage in Europa’, aldus Vandenbroucke.

Tussen 2006 en 2011 nam de armoede bij jongeren met 3,3 procent toe in België. In Wallonië was dat +5,7 procent, in Vlaanderen +0,2 procent.
Niet erg allemaal.
Elio weet dat alles kaat goet! Vooral in zijn stuk Belgique.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2013, 22:25   #3902
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Omdat er nogal wat verwarring blijkt te bestaan over wat echt arm zijn eigenlijk is, heb ik besloten daar wat opheldering over te verschaffen in de vorm van epigrammen en aforismen (omdat ik het kort en goed wil houden).

Je hebt namelijk diegenen die in de verste verte niet vertrouwd zijn met armoede, noch van afkomst noch van ervaring, maar toch het best willen weten wat er mee moet gedaan worden, en dat soms ook doen. En je hebt dan ook armen die vinden dat zij de enige echte armen zijn, met uitzondering van alle anderen, zoals die zwarten in Zuid Afrika nog armere armen en ongelukkigeren bij trosjes van kant maken.

Voor dat soort publiek wil k hier een met enige regelmaat paar puns plaatsen over armoede .

Maar allicht weten ze ook niet wat een pun is, of zullen ze het geen echte puns vinden?

Dan moeten ze zelf hun puns maar plaatsen...


Een eerste voorbeeld:

Echt arm zijn is:

Soeptomaten eten ipv klasse-1-tomaten.

Vervloekt ook altijd die tomaten.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 17:53   #3903
hikikomori85
Schepen
 
hikikomori85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2013
Berichten: 446
Standaard

Echt arm zijn is ... enkel nog geld hebben.
__________________
"Zij die werken ... onderhouden in werkelijkheid tegelijkertijd zowel de commensalen, die de rijken worden genoemd, als zichzelf." Edmund Burke
______________"Het staat vast dat een extreme angst en een extreme moed in dezelfde mate de maag in de war brengen en laxerend werken." De Montaigne ______________
hikikomori85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 18:29   #3904
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hikikomori85 Bekijk bericht
Echt arm zijn is ... enkel nog geld hebben.
Om de duistere diepten van eno2's flauwe zever te bereiken zal je toch nog veel moeten oefenen.
Maar het is een begin.
De ideeënarmoede is al prominent aanwezig.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 19:14   #3905
hikikomori85
Schepen
 
hikikomori85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2013
Berichten: 446
Standaard

Echt arm zijn is ... aan goudkoorts lijden.
Echt arm zijn is ... onvrij zijn.
Echt arm zijn is ... fantasieloos zijn.
Echt arm zijn is ... niet nieuwsgierig zijn.
__________________
"Zij die werken ... onderhouden in werkelijkheid tegelijkertijd zowel de commensalen, die de rijken worden genoemd, als zichzelf." Edmund Burke
______________"Het staat vast dat een extreme angst en een extreme moed in dezelfde mate de maag in de war brengen en laxerend werken." De Montaigne ______________

Laatst gewijzigd door hikikomori85 : 19 december 2013 om 19:19.
hikikomori85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 19:18   #3906
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Wie arm van geest is, heeft daar niet om gevraagd.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 18:38   #3907
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Omdat er nogal wat verwarring blijkt te bestaan over wat echt arm zijn eigenlijk is, heb ik besloten daar wat opheldering over te verschaffen in de vorm van epigrammen en aforismen (omdat ik het kort en goed wil houden).

Je hebt namelijk diegenen die in de verste verte niet vertrouwd zijn met armoede, noch van afkomst noch van ervaring, maar toch het best willen weten wat er mee moet gedaan worden, en dat soms ook doen. En je hebt dan ook armen die vinden dat zij de enige echte armen zijn, met uitzondering van alle anderen, zoals die zwarten in Zuid Afrika nog armere armen en ongelukkigeren bij trosjes van kant maken.

Voor dat soort publiek wil k hier een met enige regelmaat paar puns plaatsen over armoede .

Maar allicht weten ze ook niet wat een pun is, of zullen ze het geen echte puns vinden?

Dan moeten ze zelf hun puns maar plaatsen...


Een eerste voorbeeld:

Echt arm zijn is:

Soeptomaten eten ipv klasse-1-tomaten.
Vermits jij weet wat echte armoede is eet jij dus soeptomaten ipv eerste keus tomaten....

Ik heb als kind alleen maar de blikjes tomatenpuree gezien die in onze soep van zelf gekweekte groeten gingen. Of in de glazen bokaals waarin we seizoenstomaten "inwekten". Verse tomaten kwamen dus alleen in huis als er ergens goedkoop aan kon worden geraakt. Die waren meestal overrijp en moesten per kistje aangekocht worden. Daarom werden ze bij ons hoofdzakelijk gebruikt om te steriliseren.

Ook voedingswaren zoals champignons, asperges, witloof, scampies, St Jacobsnootjes, biefstuk van het rund, enz, zagen wij vroeger nooit. We aten vooral van onze eigen groenten en aardappelen, en kweekten zelf varkens en konijnen. Biefstuk kwam van de paardenslachter, en het was voor nooit meer dan voor 20 frank. Iedereen had dan een stukje van vijf bij vijf centimeter.
Honger hebben we niet gekend. D�*t noem ik pas armoede. Je buikje niet vol kunnen eten, zelfs niet van de goedkoopste voedingsmiddelen.

Er zijn echter ook voordelen aan het moeten overleven op deze manier. Je léért als vanzelfsprekend om met weinig toe te komen. Je bent immers gewend om de centjes twee keer om te draaien voor je ze uitgeeft. Je kijkt de reclames na, en koopt je vlees daar waar je stukken goedkoper aan hetzelfde vlees geraakt omdat je het per twee kilo koopt.

Zelfs je lievelingstandpasta is heel wat goedkoper als je er voldoende van aankoopt als hij in reclame is, en wacht op een volgende reclame om je voorraad aan te vullen. Idem met waspoeder.

St Jacobsnootjes zijn tijdens de feestdagen aan een schappelijke prijs te koop in de Aldi. Ik sla net voor ze weer voor een tijdje uit de handel verdwijnen een voorraadje in. Je kan op duizend-en één manieren besparen en juist daardoor zowat alles eten wat je hartje begeert. Alles zal niet van de allerbeste kwaliteit zijn, maar de bereidingswijze is ook belangrijk. Een slechte kok kan met eerste keus materiaal toch zijn menu bederven.

Wie op deze manier heeft leren leven slaagt er zelfs in om een eigen sociale woning of appartement te verwerven. Minderbedeelden met twee handen aan hun lijf slagen er eveneens in om van een krot een thuis te maken.
Mijn vader was enige kostwinner met negen kinderen, en toch slaagde hij er in om, met beperkte middelen maar veel persoonlijke inzet, een eigen huis te bouwen. Er was geen badkamer noch centrale verwarming, en ook geen moderne keuken met alles erop en eraan, maar het was wél ons eigen huis. En het was geen kleintje!

Wat er niet bij is met een inkomen dat aan de lage kant ligt is: uit gaan eten en dure kleding kopen, of geld uitgeven aan juwelen. Juwelen zijn echter niet levensnoodzakelijk (nepjuwelen zijn trouwens ook best mooi) en voor kleding zijn er weer andere oplossingen. De kringloopwinkel bijv., of gekregen kleding van een goede vriendin aanpassen. Iemand die overweg kan met een naaimachine kan er best appetijtelijk uitzien met tweedehandskledij.

Iemand die zich pas "iemand" voelt met merkkledij zal zich in die omstandigheden doodongelukkig voelen, maar iemand die wéét wat het is om met héél weinig toe te komen zal zich de koning te rijk voelen zolang hij erin slaagt om zonder te schulden te blijven en toch niets fundamenteels tekort te komen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 18:45   #3908
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie arm van geest is, heeft daar niet om gevraagd.
Et alors?
Betekent dit dat men zich zomaar moet neerleggen bij geestelijke armoede omdat men er niet om gevraagd heeft?

Als ik zie hoeveel geluk en tevredenheid iemand met het Syndroom van Down kan uitstralen heb ik medelijden met heel wat anderen die met een IQ van 140 of meer geboren zijn.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 19:27   #3909
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Jullie zijn stuk voor stuk verkeerd.

Echt arm zijn is de 2 dollarcent hyper turbo's te moeten spelen op Pokerstars.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 19:37   #3910
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jullie zijn stuk voor stuk verkeerd.

Echt arm zijn is de 2 dollarcent hyper turbo's te moeten spelen op Pokerstars.
Je spreekt ook uit ondervinding, zeker?

En waarom doet iemand dat, zijn tijd in Pokerstars steken ipv in een job?
Toch niet om dezelfde reden dat iemand zijn laatste geld aan de Euromillions vergokt in de hoop dat hij de rest van de maand doorkomt omdat hij het groot lot gaat winnen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 19:59   #3911
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je spreekt ook uit ondervinding, zeker?

En waarom doet iemand dat, zijn tijd in Pokerstars steken ipv in een job?
Toch niet om dezelfde reden dat iemand zijn laatste geld aan de Euromillions vergokt in de hoop dat hij de rest van de maand doorkomt omdat hij het groot lot gaat winnen?
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, ik speel poker omdat ik het verschrikkelijk graag doe en omdat er nog veel is dat ik moet bijleren wat dat betreft. Het spel blijft ook evolueren, dus er zal altijd plaats zijn voor verbetering van de persoonlijk speelstijl.

Nu, ik heb geen werk, de VDAB heeft mijn dossier dicht gedaan, ze zijn van mening dat ik - in dit leven alleszins, nooit meer kan werken. Je begrijpt, ik heb dus wat tijd over.

En over de 2 cent hypers, ik speel liever de 6 max hyper turbo's en de 45 man turbo's. En dan natuurlijk de tornooi's met duizenden spelers, maar ook die komen wat duurder uit dan de 2 cent MTT's.

Het is nu wel beter dan vroeger met het online gebeuren, toen ik jong was speelden we poker in de achterkamers van shady café's, waar je als je wou vertrekken met winst een pistool moest bij hebben, dus ja, pokerstars is een verbetering.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 december 2013 om 20:01.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 20:18   #3912
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Als je op een hoger niveau geraakt kan je meer inzetten en, héél misschien, ooit, bij de grote pokerspelers aan tafel geraken.
Pokeren is echter niet alleen een kunst, er speelt in zéér belangrijke mate een factor mee waaraan zelfs de groten ten onder kunnen gaan: tegenslag in het spel. Intussen verdienen de organisators van Pokerstars wel fortuinen.

D�*t is zelfs de reden dat er maar heel weinigen de pokertop bereiken. Miljoenen anderen blijven niet alleen spelen omdat ze het graag doen, maar in de hoop dat ze, door bij te leren, uiteindelijk bij de "betere" spelers gaan behoren en zelfs in de eerder beperkte kringetje der "grote" spelers geraken.

Ik heb lang genoeg méér dan uitstekend zien pokeren om te weten dat de kans om "het" te maken met pokeren nauwelijks groter is dan het groot lot te winnen met de nationale loterij.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 20:31   #3913
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als je op een hoger niveau geraakt kan je meer inzetten en, héél misschien, ooit, bij de grote pokerspelers aan tafel geraken.
Pokeren is echter niet alleen een kunst, er speelt in zéér belangrijke mate een factor mee waaraan zelfs de groten ten onder kunnen gaan: tegenslag in het spel. Intussen verdienen de organisators van Pokerstars wel fortuinen.

D�*t is zelfs de reden dat er maar heel weinigen de pokertop bereiken. Miljoenen anderen blijven niet alleen spelen omdat ze het graag doen, maar in de hoop dat ze, door bij te leren, uiteindelijk bij de "betere" spelers gaan behoren en zelfs in de eerder beperkte kringetje der "grote" spelers geraken.

Ik heb lang genoeg méér dan uitstekend zien pokeren om te weten dat de kans om "het" te maken met pokeren nauwelijks groter is dan het groot lot te winnen met de nationale loterij.
Oh, ik heb geen dromen om ooit tot de zeer exclusieve top te behoren, ik moet niet binnen afzienbare tijd voor tienduizenden of honderdduizenden dollars spelen.
Je moet ook rekening houden met mijn toestand, ik bedoel maar, toen ik nog alle dagen gitaar speelde dan deed ik dat ook 15 uur per dag. Of toen ik D2 LOD hardcore speelde, ik speelde dag en nacht, ik maakte als PK jacht op spelers en maakte ze af, jaren aan een stuk, duizenden en duizenden spelers vielen aan mij ten prooi. Zo heb ik ook honderdduizend Mephruns gedaan om het best geschikte materiaal in het spel te vinden of te ruilen. Het is gewoon mijn/een hobby waarin ik, zoals altijd met alles, in overdrijf.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 20:44   #3914
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Als je in alles overdrijft, dan zal je ook wel overdrijven met dromen.

Voor mij niet gelaten. Liever jij dan ik. Ik zie dan ook meer frustratie dan plezier in het pokerspel. Toch bij mensen die het zéér goed kunnen.

En neen, ik zeg dit niet als een kip zonder kop. Ik heb vaak genoeg de lijsten gezien met kansberekening.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 20:57   #3915
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als je in alles overdrijft, dan zal je ook wel overdrijven met dromen.

Voor mij niet gelaten. Liever jij dan ik. Ik zie dan ook meer frustratie dan plezier in het pokerspel. Toch bij mensen die het zéér goed kunnen.

En neen, ik zeg dit niet als een kip zonder kop. Ik heb vaak genoeg de lijsten gezien met kansberekening.
Tja, kansberekening, als je iets of wat poker wil spelen dan moet je inderdaad instaat zijn van o.a. uw outs en uw potodds te berekenen.

En dromen, ik weet niet of je het zo bedoelde, maar ik heb ook daar mijn overdreven portie gehad, zo heb ik 35 jaar lang elke nacht dezelfde nachtmerrie gehad. Om daar mee af te rekenen ben ik diep in luciede dromen gegaan, dus ja, ook weer overdreven.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 21:17   #3916
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Neen, ik bedoelde het zo niet want ik ken je niet.
Mensen schrijven echter veel meer tussen de regels dan ze vaak zelf beseffen.
Wat er tussen de regels staat is in de regel véél interessanter dan wat er op staat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 01:18   #3917
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Omdat er nogal wat verwarring blijkt te bestaan over wat echt arm zijn eigenlijk is, heb ik besloten daar wat opheldering over te verschaffen in de vorm van epigrammen en aforismen (omdat ik het kort en goed wil houden).

Je hebt namelijk diegenen die in de verste verte niet vertrouwd zijn met armoede, noch van afkomst noch van ervaring, maar toch het best willen weten wat er mee moet gedaan worden, en dat soms ook doen. En je hebt dan ook armen die vinden dat zij de enige echte armen zijn, met uitzondering van alle anderen, zoals die zwarten in Zuid Afrika nog armere armen en ongelukkigeren bij trosjes van kant maken.

Voor dat soort publiek wil k hier een met enige regelmaat paar puns plaatsen over armoede .

Maar allicht weten ze ook niet wat een pun is, of zullen ze het geen echte puns vinden?

Dan moeten ze zelf hun puns maar plaatsen...


Een eerste voorbeeld:

Echt arm zijn is:

Soeptomaten eten ipv klasse-1-tomaten.
Echt arm zijn is: in België blijven wonen omdat je geen geld hebt om te verhuizen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 01:18   #3918
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Omdat er nogal wat verwarring blijkt te bestaan over wat echt arm zijn eigenlijk is, heb ik besloten daar wat opheldering over te verschaffen in de vorm van epigrammen en aforismen (omdat ik het kort en goed wil houden).

Je hebt namelijk diegenen die in de verste verte niet vertrouwd zijn met armoede, noch van afkomst noch van ervaring, maar toch het best willen weten wat er mee moet gedaan worden, en dat soms ook doen. En je hebt dan ook armen die vinden dat zij de enige echte armen zijn, met uitzondering van alle anderen, zoals die zwarten in Zuid Afrika nog armere armen en ongelukkigeren bij trosjes van kant maken.

Voor dat soort publiek wil k hier een met enige regelmaat paar puns plaatsen over armoede .

Maar allicht weten ze ook niet wat een pun is, of zullen ze het geen echte puns vinden?

Dan moeten ze zelf hun puns maar plaatsen...


Een eerste voorbeeld:

Echt arm zijn is:

Soeptomaten eten ipv klasse-1-tomaten.
Echt arm zijn is: in België blijven wonen omdat je geen geld hebt om te verhuizen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 01:37   #3919
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik heb er vroeger een paar geweten die vaak pokerden. Ze hadden allen nogal grote inkomsten zo rondom de 500'000bfr in de maand (jaren 80) en zijn alles kwijtgeraakt aan pokeren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 13:18   #3920
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb er vroeger een paar geweten die vaak pokerden. Ze hadden allen nogal grote inkomsten zo rondom de 500'000bfr in de maand (jaren 80) en zijn alles kwijtgeraakt aan pokeren.
Ja, we kennen allemaal wel een paar zotten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be