Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 september 2020, 09:56   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als dat gemanaged gaat worden zoals Jan Jambon vlaanderen managed..... arm vlaanderen.
Al die doden in de rusthuizen zijn 100% de schuld van Beke en zijn verantwoorderlijke baas Jambon.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 10:16   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ah zo.
Dus Wilmes is wel daadkrachtig genoeg en de universiteiten overdrijven ?

Dat gaat nog leuk worden in die volgende regering van vendeliers van den Belgischen vlaeg.
Onderwijs is een taalgemeenschaps bevoegdheid.
Wilmés heeft daar niets over te zeggen.

Maar ik vind het gek, hoewel Ben Wuyts de code geel gaf voor alle onderwijsinstellingen, vonden de universiteiten en hoge scholen het nodig code orange toe te passen.
Niemand die er iets over zegt.

Nu legt de regering de bubbel van 5 deftig uit en opnieuw zijn het de universiteiten die het nodig vinden daar opmerkingen over te maken.
Nu de universiteiten en scholen hebben buiten hun muren niets te zeggen.
Maar universiteiten en hoge scholen zijn wel afhankelijk van donaties en subsidies voor hun onderzoeken.
Voor de universiteiten is het dus financieel belangrijk de angst voor en ernst van de epidemie hoog te houden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 10:24   #23
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Zijn de maatregelen nu te streng of net niet streng genoeg voor jou, Witte Kaproen? hoe denk jij dat Vlaanderen in deze materie het verschil zou kunnen maken?
Hebben Antwerpen en Limburg dat al niet aangetoond???
De huidige hoge coronacijfers zijn voor het grootste deel te wijten aan Bruxelles, dat er met kop en kont boven uit steekt, Waals Brabant en Luik en dat terwijl een paar weken geleden het Antwerpen en Limburg waren die piekten...
Toen sprak men wel niet over veralgemenende maatregelen voor het hele land en hebben Antwerpen en ook Limburg zelf de koe bij de horens gevat...
Maar nu heeft Bruxelles al laten weten dat ze niet alleen 'gestraft' wil worden en eisen ze dus, en dat doet la Belgique unique dan ook, dat het hele land mee de kapotte potten heelt...
In hoeverre dat ten andere mogelijk zou zijn om nog maar te zwijgen van dat dat natuurlijk alles behalve doeltreffend is ...
Geen woord... en de grote vrees is dat het hele land verder mee de Brusselse dieperik in gedraaid wordt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 10:25   #24
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De geloofwaardigheid van Wilmès heeft nu wel een dieptepunt bereikt.

Twee Vlaamse rectoren komen openlijk in opstand tegen haar besluiten en geven hun studenten de dringende raad de maatregelen van Wilmès niet te volgen.

ttps://www.hln.be/nieuws/binnenland/universiteiten-roepen-studenten-op-versoepelingen-veiligheidsraad-niet-te-volgen~a4e6f07f/

"De Universiteit van Antwerpen raadt haar studenten aan niet in te gaan op de versoepelingen van de Veiligheidsraad, “omdat het coronavirus zich momenteel breed verspreidt onder jongvolwassenen”. Dat zegt rector Herman Van Goethem in een mailbericht aan alle studenten. De oproep werd mee ondertekend door een aantal bekende corona-experten. De UHasselt doet een gelijkaardige oproep."



De onbekwaamheid van Wilmès kan niet beter bewezen worden.

Het wordt hoog tijd dat wij hier in Vlaanderen een logisch samenhangend en duidelijk Vlaams Corona beleid voeren.

De Vlaamse onafhankelijkheid wordt met de dag noodzakelijker .Nu staat zelfs onze gezondheid op het spel.

Vlaamse onafhankelijkheid nu ,

of we gaan #tousensemble ten onder met Wilmès op kop.
De UA. Zit daar niet Pierre Van Damme, de immer minzaam glimlachende Kris Peeters van de vaccinologie en vaccinopolis. Welke belangen heeft die man ?

Laatst gewijzigd door Walvader : 25 september 2020 om 10:25.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 10:28   #25
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Onderwijs is een taalgemeenschaps bevoegdheid.
Wilmés heeft daar niets over te zeggen.

Maar ik vind het gek, hoewel Ben Wuyts de code geel gaf voor alle onderwijsinstellingen, vonden de universiteiten en hoge scholen het nodig code orange toe te passen.
Niemand die er iets over zegt.

Nu legt de regering de bubbel van 5 deftig uit en opnieuw zijn het de universiteiten die het nodig vinden daar opmerkingen over te maken.
Nu de universiteiten en scholen hebben buiten hun muren niets te zeggen.
Maar universiteiten en hoge scholen zijn wel afhankelijk van donaties en subsidies voor hun onderzoeken.
Voor de universiteiten is het dus financieel belangrijk de angst voor en ernst van de epidemie hoog te houden.
Het is een complot, een complot zeg ik u.
Of zouden ze gewoon inzitten met de gezondheid van de studenten en beogen dat ze deftig les willen blijven geven.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 10:36   #26
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Onderwijs is een taalgemeenschaps bevoegdheid.
Wilmés heeft daar niets over te zeggen.

Maar ik vind het gek, hoewel Ben Wuyts de code geel gaf voor alle onderwijsinstellingen, vonden de universiteiten en hoge scholen het nodig code orange toe te passen.
Niemand die er iets over zegt.

Nu legt de regering de bubbel van 5 deftig uit en opnieuw zijn het de universiteiten die het nodig vinden daar opmerkingen over te maken.

Nu de universiteiten en scholen hebben buiten hun muren niets te zeggen.
Maar universiteiten en hoge scholen zijn wel afhankelijk van donaties en subsidies voor hun onderzoeken.
Voor de universiteiten is het dus financieel belangrijk de angst voor en ernst van de epidemie hoog te houden.
Het is eigenlijk vrij logisch: de federale regering legt minimumnormen op en lokaal kan men strenger zijn.

Het is normaal dat men in een 'universitaire omgeving' voorzichtiger dient te zijn dan in een bos in Lubbeek. De federale overheid kan ook moerilijk per hectare specifieke normen gaan opleggen.

Dus ieder zijn verantwoordelijkheid.

Federaal -> Gewestelijk -> Provinciaal -> Gemeenten -> 'Bedrijfsleiders' -> Individuele burger.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 10:39   #27
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is eigenlijk vrij logisch: de federale regering legt minimumnormen op en lokaal kan men strenger zijn.

Het is normaal dat men in een 'universitaire omgeving' voorzichtiger dient te zijn dan in een bos in Lubbeek. De federale overheid kan ook moerilijk per hectare specifieke normen gaan opleggen.

Dus ieder zijn verantwoordelijkheid.

Federaal -> Gewestelijk -> Provinciaal -> Gemeenten -> 'Bedrijfsleiders' -> Individuele burger.
Bruxelles, Waals Brabant en Luik bedoelt u in plaats van nu af te komen met la Belgique unique...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 10:50   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De geloofwaardigheid van Wilmès heeft nu wel een dieptepunt bereikt.

Twee Vlaamse rectoren komen openlijk in opstand tegen haar besluiten en geven hun studenten de dringende raad de maatregelen van Wilmès niet te volgen.

ttps://www.hln.be/nieuws/binnenland/universiteiten-roepen-studenten-op-versoepelingen-veiligheidsraad-niet-te-volgen~a4e6f07f/

"De Universiteit van Antwerpen raadt haar studenten aan niet in te gaan op de versoepelingen van de Veiligheidsraad, “omdat het coronavirus zich momenteel breed verspreidt onder jongvolwassenen”. Dat zegt rector Herman Van Goethem in een mailbericht aan alle studenten. De oproep werd mee ondertekend door een aantal bekende corona-experten. De UHasselt doet een gelijkaardige oproep."


De onbekwaamheid van Wilmès kan niet beter bewezen worden.

Het wordt hoog tijd dat wij hier in Vlaanderen een logisch samenhangend en duidelijk Vlaams Corona beleid voeren.

De Vlaamse onafhankelijkheid wordt met de dag noodzakelijker .Nu staat zelfs onze gezondheid op het spel.

Vlaamse onafhankelijkheid nu ,

of we gaan #tousensemble ten onder met Wilmès op kop.
In het moeras.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 10:54   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het is een complot, een complot zeg ik u.
Of zouden ze gewoon inzitten met de gezondheid van de studenten en beogen dat ze deftig les willen blijven geven.
Deftig les willen geven door meer studenten te verbieden dan de norm oplegt, les te volgen?
Inzitten met de gezondheid van de studenten door hen contacten met andere af te raden?

Leg mij eens uit, waarom de universiteiten binnen hun aula tussen hun studenten een afstand van 5 stoelen of 5maal +50cm=+2.5 meter toepassen als hun prof's en experten staan te verkondigen dat 1.5meter een veilige afstand is?

Leg mij eens uit, waarom de universiteiten staan te roepen dat hun studenten slechst 5 contacten per gezin zouden mogen hebben, terwijl hun prof's en experten zeggen dat die regel schadelijk is voor de gezondheid.

Leg mij eens uit, waarom de universiteiten willen dat de versprijding zeer traag verloopt, terwijl hun prof's en experten zeggen dat er groepsimmuniteit moeten komen?


En covid-19 is zeker geen complot, maar de universiteiten hebben een andere agenda dan de maatschappij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 10:56   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Onderwijs is een taalgemeenschaps bevoegdheid.
Wilmés heeft daar niets over te zeggen.

Maar ik vind het gek, hoewel Ben Wuyts de code geel gaf voor alle onderwijsinstellingen, vonden de universiteiten en hoge scholen het nodig code orange toe te passen.
Niemand die er iets over zegt.

Nu legt de regering de bubbel van 5 deftig uit en opnieuw zijn het de universiteiten die het nodig vinden daar opmerkingen over te maken.
Nu de universiteiten en scholen hebben buiten hun muren niets te zeggen.
Maar universiteiten en hoge scholen zijn wel afhankelijk van donaties en subsidies voor hun onderzoeken.
Voor de universiteiten is het dus financieel belangrijk de angst voor en ernst van de epidemie hoog te houden.
B. Weyts GAF...
Dat is nu VVT
De coronacijfers stijgen voortdurend, niet allen bij ons, bijna overal in de EU.
De toename bij de 70 +ers is NU een verdubbeling
Voortschrijdend inzicht...
De virologen en huisdokters, dat zijn bekwame mensen die het WEEEEETEN.
Zij trekken aan de alarmbel.
Wie zijn wijn, wij, forummers om het beter te weten ?
Zijn wij bevoegd op medisch gebied ?
jantje, ben jij bevoegd ?
wil je mij dát eens uitleggen ???


Laatst gewijzigd door Boduo : 25 september 2020 om 11:02.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 11:00   #31
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
De UA. Zit daar niet Pierre Van Damme, de immer minzaam glimlachende Kris Peeters van de vaccinologie en vaccinopolis. Welke belangen heeft die man ?
Den Dikken Ranst, Kabouter kwebbel en andere Kluchten moeten de corona-angst onder de bevolking houden. De farmaceutische industrie heeft veel geld en middelen geïnvesteerd in het ontwikkelen van een vaccin. En deze kosten moeten terug gewonnen worden. Dit kan door de bevolking gaar te stoven om zich toch maar te laten vaccineren. En als ik de praktijken zie van deze farmaceutische industrie naar huisartsen toe, maak ik mij geen illusies wat mensen als den dikken Ranst, Kabouter Kwebbel en andere kluchten zijn beloofd als die vaccinaties een succes (lees giga-winsten voor farma fabrieken) worden.

Om meer draait al die corona heisa echt niet meer.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 11:01   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
B. Weyts GAF...
Dat is nu VVT
De coronacijfers stijgen voortdurend, niet allen bij ons, bijna overal in de EU.
Voortschrijdend inzicht...
De virologen en huisdokters, dat zijn bekwame mensen die het WEEEEETEN.
Zij trekken aan de alarmbel.
Wie zijn wijn, wij, forummers om het beter te weten ?
Zijn wij bevoegd op medisch gebied ?
jantje, ben jij bevoegd ?
wil je mij dát eens uitleggen ???

Er is momenteel een strijd aan de gang tussen ‘virologen’ en ‘economisten’. Dat zie je trouwens ook op dit forum.

De federale overheid dient daar een compromis tussen te vinden. Weet je dat ik mij niks aantrek van wat de overheid zegt met die bubbels?
Ik doe gewoon zoals in maart: afstand houden, contact vermijden, handen regelmatig ontsmetten, zo mogelijk niet op drukke plaatsen en in dat geval mondmasker.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 11:02   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Twee Vlaamse rectoren komen openlijk in opstand tegen haar besluiten en geven hun studenten de dringende raad de maatregelen van Wilmès niet te volgen.
Ik weet niet hoe dom die rectoren zijn, maar blijkbaar nog een stuk erger dan de virologen die in hun faculteiten werken.

Nergens heeft Wilmès "de raad gegeven om het varken uit te hangen" of "te versoepelen" of wat dan ook. Wilmès heeft, voor zover ik het begrepen heb, gezegd dat de bevolking zelf haar verantwoordelijkheid moet opnemen.

Blijkbaar zijn de rectoren van zekere universiteiten zodanig idioot om "zelf uw verantwoordelijkheid opnemen" te verwarren met "het zwijn uithangen" en gaan zij ervan uit dat de studenten die in hun universiteiten opgeleid worden, totaal te idioot zijn om hun verantwoordelijkheid op te nemen. Blijkbaar gaan die rectoren ervan uit dat studenten aan universiteiten zodanig idioot zijn, dat zij door anderen gedwongen moeten worden om te weten wat er moet gebeuren. Dat zegt iets over het niveau van het onderwijs, en van de mensen, die die rectoren denken van in de kuip te hebben. Die denken dat hun studenten gewoon te dom zijn om te donderen, en bijgevolg als dwaas vee door regeltjes blindelings moeten gestuurd worden. De "intelligentia" van de toekomst dus ! "laat onze studenten niet nadenken, maar dwing ze !".

Aan de andere kant zou het gewoon kunnen zijn dat die studenten de situatie veel en veel beter begrijpen dan die rectoren zelf. Misschien moeten die rectoren dan maar gedwongen worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 11:04   #34
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er is momenteel een strijd aan de gang tussen ‘virologen’ en ‘economisten’. Dat zie je trouwens ook op dit forum.

De federale overheid dient daar een compromis tussen te vinden. Weet je dat ik mij niks aantrek van wat de overheid zegt met die bubbels?
Ik doe gewoon zoals in maart: afstand houden, contact vermijden, handen regelmatig ontsmetten, zo mogelijk niet op drukke plaatsen en in dat geval mondmasker.
Economisten: het draait wéér uit op
GELD.
Hebzuchtigheid viert hoogtij.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 11:15   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is eigenlijk vrij logisch: de federale regering legt minimumnormen op en lokaal kan men strenger zijn.
Nee, dat was zo, maar het was een boeltje geworden.
Niemand wist nog waar welke regels van toepassing waren.
De federale regering heeft dus alles van tafel geveegd en algemene normen opgelegd.

Citaat:
Het is normaal dat men in een 'universitaire omgeving' voorzichtiger dient te zijn dan in een bos in Lubbeek. De federale overheid kan ook moerilijk per hectare specifieke normen gaan opleggen.
Dat was dus wel het plan met het kleurenbeleid dat de universiteits profs/experten op tafel hadden gelegd.
Het werd dan ook naar de vuilbak verwezen.
De regering heeft dat vervangen door de regel dat je in druk bevolkte omgeving een mondmasker moet dragen, maar dat je dat niet moet als je alleen op het marktplein staat.


Citaat:
Dus ieder zijn verantwoordelijkheid.

Federaal -> Gewestelijk -> Provinciaal -> Gemeenten -> 'Bedrijfsleiders' -> Individuele burger.
En we zien hoe goed dat werkt.
Je krijgt gewoon één grote onwerkbare situatie.
Je krijgt een wildgroei van normen en regels.

En niet alleen met Corona, maar met alles.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 11:22   #36
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Zijn de maatregelen nu te streng of net niet streng genoeg voor jou, Witte Kaproen? hoe denk jij dat Vlaanderen in deze materie het verschil zou kunnen maken?
De maatregelen moeten strenger worden .We staan voor een ongekende uitbraak van de epidemie.

Als we nu steeds een compromis moeten zoeken tussen Walen en Vlamingen komen we steeds hopeloos te laat met onze maatregelen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 12:06   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
B. Weyts GAF...
Dat is nu VVT
De coronacijfers stijgen voortdurend, niet allen bij ons, bijna overal in de EU.
De toename bij de 70 +ers is NU een verdubbeling
Voortschrijdend inzicht...
De virologen en huisdokters, dat zijn bekwame mensen die het WEEEEETEN.
Zij trekken aan de alarmbel.
Wie zijn wijn, wij, forummers om het beter te weten ?
Zijn wij bevoegd op medisch gebied ?
jantje, ben jij bevoegd ?
wil je mij dát eens uitleggen ???

Wij zijn de mensen die het moeten ondergaan.
En ja, jij en ik zijn bevoegd om te beslissen of we een behandeling willen ondergaan of niet.
En ja, jij en ik hebben het recht en de bevoegdheid om te beslissen welke behandeling tegen welke medisch probleem we willen ondergaan.

Het gaat zelfs nog verder, jij en ik hebben zelfs het recht om elke arts en expert met zijn bevindingen en voorgestelde behandelingen wandelen te sturen.
Geen enkele arts heeft het recht om wie dan ook onder welke omstandigheden dan ook te verplichten een behandeling te ondergaan.
Het gaat zelfs nog verder, bij de vaststelling van een dodelijke en ernstige besmetting is elke arts verplicht de besmette persoon te isoleren zodat die geen ander personen kan besmetten. Echter geen enkele arts heeft de bevoegdheid om gezonde mensen normen in gedrag en omgang op te leggen.
Een arts heeft enkel het recht, net zoals iederen mens en instelling voorstellen tot gedrag en omgang te doen.


De bepaling over wat en hoe rond gedrag en omgang binnen de maatschappij kunnen enkel opgelegd worden door bestuurlijke instellingen binnen hun bestuurlijke bevoegdheid en hun bestuurlijk gebied.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 12:41   #38
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wij zijn de mensen die het moeten ondergaan.
En ja, jij en ik zijn bevoegd om te beslissen of we een behandeling willen ondergaan of niet.
En ja, jij en ik hebben het recht en de bevoegdheid om te beslissen welke behandeling tegen welke medisch probleem we willen ondergaan.

Het gaat zelfs nog verder, jij en ik hebben zelfs het recht om elke arts en expert met zijn bevindingen en voorgestelde behandelingen wandelen te sturen.
Geen enkele arts heeft het recht om wie dan ook onder welke omstandigheden dan ook te verplichten een behandeling te ondergaan.
Het gaat zelfs nog verder, bij de vaststelling van een dodelijke en ernstige besmetting is elke arts verplicht de besmette persoon te isoleren zodat die geen ander personen kan besmetten. Echter geen enkele arts heeft de bevoegdheid om gezonde mensen normen in gedrag en omgang op te leggen.
Een arts heeft enkel het recht, net zoals iederen mens en instelling voorstellen tot gedrag en omgang te doen.


De bepaling over wat en hoe rond gedrag en omgang binnen de maatschappij kunnen enkel opgelegd worden door bestuurlijke instellingen binnen hun bestuurlijke bevoegdheid en hun bestuurlijk gebied.
OK jij & ik zijn bevoegd om te beslissen welke behandeling we willen ondergaan.
Als ik duidelijk corona heb, kan ik een ander arts raadplegen.
Als die hetzelfde verklaart als de eerste, ben ik bevoegd om ook die evt. behandeling te weigeren.
Waar eindigt dat ?
Op intensieve zorg ?
Als ik ontslagen word uit het ziekenhuis zit ik nog met levenslange bijwerkingen van 's morgens tot 's avonds.
Dan ben ik bevoegd om in m'n bed te liggen en af te wachten...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 12:47   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De maatregelen moeten strenger worden .We staan voor een ongekende uitbraak van de epidemie.

Als we nu steeds een compromis moeten zoeken tussen Walen en Vlamingen komen we steeds hopeloos te laat met onze maatregelen.
Je hebt gelijk.

Hoog tijd dat men strengen maatregelen neemt tegen bestuurliijke instellingen die hun verantwoordelijkheden doorschuiven naar andere.

De zorginstellingen zijn een gewestelijke bevoegdheid, geen federale bevoegdheid.

Als er problemen zijn binnen de zorginstellingen zijn het dus de Vlaamse ministers die deze moeten aanpakken en oplossen.
Maar wat doet de Vlaamse regering?
Niets, helemaal niets.
Zelfs maanden na het uitbreken van de crisis in de WZC, heeft de Vlaamse regering nog steeds niet gezorgd voor het nodige beschermings en testmateriaal voor de instellingen waar zij verantwoordelijk voor is.



Citaat:
Verdwijnen bejaarden binnenkort weer achter glas wegens tekort aan testen?
Bezoekregeling in woonzorgcentra op de helling wegens tekort aan testen


Moeten bejaarden in woonzorgcentra hun bezoek binnenkort opnieuw achter glas ontvangen? In de sector heerst alvast onrust. Het preventief testen van personeel wordt vanaf vandaag opgeschort omdat de federale overheid onvoldoende testcapaciteit heeft. “Dit kan gevolgen hebben voor de bezoekregeling.”

Er komt een ingrijpende wijziging van de teststrategie in de woonzorgcentra. Voortaan zal het personeel niet meer preventief getest worden. Dat staat in een brief van het Agentschap Zorg & Gezondheid die naar alle woonzorgcentra verstuurd zal worden. De maatregel is donderdag in de werkgroep van de federale overheid beslist omdat men vaststelt dat de testcapaciteit in het gedrang komt. “De curve stijgt snel en de vraag naar testen neemt enorm toe”, zegt Minister van Testen Philippe De Backer (Open Vld). “We zitten dagelijks al aan 45.000 testen. Bij die hoeveelheid zijn we verplicht om prioriteiten te stellen.” Vlaanderen krijgt daarom vanaf vandaag nog slechts duizend testen per dag om personeel in de woonzorgcentra preventief te testen.


De federale regering komt haar beloftes niet na: er zou voldoende testcapaciteit zijn, maar in de praktijk is die er niet. Daardoor komt Vlaanderen in de problemen. Dat is Belgisch surrealisme


Vlaanderen boos

Binnen de Vlaamse meerderheid is men niet te spreken over de beslissing van de federale regering. “Als er niet meer preventief kan getest worden, houd ik mijn hart vast voor onze ouderen”, zucht Lorin Parys (N-VA). “Die testen waren voor Vlaanderen een belangrijke beveiliging om de bezoekregelingen te versoepelen. Als die wegvallen, zullen sommige woonzorgcentra die bezoekregeling weer willen aanscherpen en dat dreigt onze bejaarden opnieuw in de eenzaamheid te storten. Terwijl we net allemaal dure eden hebben gezworen om dat nooit meer te laten gebeuren.” Parys wil dat de Vlaamse regering actie onderneemt. “Ik verzet mij tegen deze gang van zaken en wil dat minister Beke zijn collega De Backer van het federale niveau verplicht om zijn afspraken na te komen. De federale regering heeft immers wel testcapaciteit beloofd, maar levert die in de praktijk dus niet. Daardoor komt Vlaanderen in de problemen. Ik krijg het in ieder geval niet meer uitgelegd. Dit Belgisch surrealisme noemen is Magritte beledigen.”

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...sten~ac398185/
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 12:52   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dan ben ik bevoegd om in m'n bed te liggen en af te wachten...
Dat is zo voor iedereen he. We gaan allemaal ooit eens dood.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be