Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2006, 21:02   #121
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Heb je al gezien hoeveel Belgen er de dodenwake van Belgique in Brugge aan het vieren zijn, Miguel?

20!
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 21:07   #122
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Heb je al gezien hoeveel Belgen er de dodenwake van Belgique in Brugge aan het vieren zijn, Miguel?

20!
Allé das toch al 19 meer dan da voor de bub gaan stemmen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 15 december 2006 om 21:07.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 21:57   #123
berre
Minister
 
berre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 3.965
Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

anders even mijn vraag opnieuw stellen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre Bekijk bericht
je praat hier over "vele van de kijkers die het vertrouwen in de splitszieke politice beu zijn". eerder al sprak je over "de belgen die massaal achter jullie staan". ik ben razend benieuwd om te weten waaruit je dat hebt afgeleid. (beter gesteld: welke bronnen doen je dit zeggen?)

Laatst gewijzigd door berre : 15 december 2006 om 21:58.
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 22:58   #124
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Wat Vlamingen die liever naar TV in hun boerkestaal kijken als naar de RTBF!? Schande!


Patriot heeft dit al een aantal keer aangehaald en ik vraag me echt af of hij nu echt zo stom is of maar alsof doet.

Ik denk dat hij dit zegt om te lachen.

Ik vind het nogal wiedes dat er in Antwerpen maar enkele figuranten waren. Je kan natuurlijk de vraag stellen hoe het zit pet Patriot! en Hans1. Ik kijk niet veel TV (meestal het nieuws) Als ik kijk is dit normaal gezien naar een zender in m'n eigen taal. Ik, en ik denk de meeste Vlamingen, zullen dit niet bekijken op de RTBF.

Mogelijk kijkt Patriot! wel geregeld naar de RTBF. ??
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 23:06   #125
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Nooit een diploma gehaald?
Het is niet omdat je een diploma haalt dat je slim bent.
Het is niet omdat je geen diploma hebt dat je dom bent.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 00:10   #126
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Heb je al gezien hoeveel Belgen er de dodenwake van Belgique in Brugge aan het vieren zijn, Miguel?

20!
euhm, dodenwake? brugge? 20?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 00:14   #127
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Heb je al gezien hoeveel Belgen er de dodenwake van Belgique in Brugge aan het vieren zijn, Miguel?

20!


De paarse regering zou toch echt eens iets moeten doen aan die vele files, die al juist dan opduiken als belgique geviert wordt.

zou het VlaemSSch-nationaelistische Complot ook al de autostrades in haar greep hebben?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 16:41   #128
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Laat ons eerder zeggen dat we het belangrijkste argument hebben: de Belgen staan massaal achter ons. Enig probleem: ze mogen ons voorlopig nog niet kennen, hoewel deze prachtige reportage daar verandering in kan brengen.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 00:49   #129
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Hahaha!
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 01:57   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
euhm, dodenwake? brugge? 20?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=72107
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 18:52   #131
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Hahaha!
Het is nog altijd een waarheid: de Belgisch-gezinden en vooral de unitaristen onder hen worden zorgvuldig uit de media gehouden, ondanks het feit dat er volgens de peilingen méér zijn dan separatisten.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 19:05   #132
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het is nog altijd een waarheid: de Belgisch-gezinden en vooral de unitaristen onder hen worden zorgvuldig uit de media gehouden, ondanks het feit dat er volgens de peilingen méér zijn dan separatisten.
Wordt de PVV nu ook al geboycot door de BRT, soms?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=101270
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 19:05   #133
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het is nog altijd een waarheid: de Belgisch-gezinden en vooral de unitaristen onder hen worden zorgvuldig uit de media gehouden, ondanks het feit dat er volgens de peilingen méér zijn dan separatisten.
Iemand die een unitair Belgique aanhangt kent simpelweg de BUB of andere unitaristische partijen en we hebben in juni kunnen vasstellen dat er geen enkel serieus te nemen draagvlak is naar een unitair Belgique.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 19:25   #134
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.390
Standaard

Eigenlijk verlang ik om in de toekomst de reacties van de BUB-ers te lezen wanneer de staatshervorming gerealiseerd zal zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 20:50   #135
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het is nog altijd een waarheid: de Belgisch-gezinden en vooral de unitaristen onder hen worden zorgvuldig uit de media gehouden, ondanks het feit dat er volgens de peilingen méér zijn dan separatisten.
Maar volgens de verkiezingen niet.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 00:19   #136
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het is nog altijd een waarheid: de Belgisch-gezinden en vooral de unitaristen onder hen worden zorgvuldig uit de media gehouden, ondanks het feit dat er volgens de peilingen méér zijn dan separatisten.
Als ze zorgvuldig uit de media worden gehouden, hoe komt het dan dat unitaristen zo goed scoren in de peilingen?
Hoe verklaart u die discrepantie tussen de score van de unitaristen in de peilingen en de score van de BUB in de verkiezingen?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 00:30   #137
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Hoe verklaart u die discrepantie tussen de score van de unitaristen in de peilingen en de score van de BUB in de verkiezingen?
Zonder mij uit te spreken over het programma van de BUB, het kan zijn dat de unitaristische kiezers andere prioriteiten hebben dan de separatistische. Het is met andere woorden mogelijk dat voor separatisten de staatsstructuur een veel belangrijker thema is dan voor unitaristen. Daar komt nog eens bij dat er heel wat partijen zijn in het parlementen die niet voor het einde van België zijn, gaande van CD&V tot SP.A. Het kan zijn dat zij bereid zijn vrede te nemen met een partij die niet unitaristisch is maar wel tegen het einde van België. Dit is uiteraard speculatie, maar het zijn hypotheses die een verklaring kunnen bieden voor die discrepantie.

En dan is er nog het feit dat de BUB in feite volstrekt geen media-aandacht krijgt.

Citaat:
Als ze zorgvuldig uit de media worden gehouden, hoe komt het dan dat unitaristen zo goed scoren in de peilingen?
Hier moet er toch een onderscheid gemaakt worden tussen de unitaristen van de BUB en 'het unitarisme'.

Mensen kunnen perfect unitarist zijn zonder al ooit van de BUB gehoord te hebben.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 31 januari 2008 om 00:32.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 00:47   #138
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zonder mij uit te spreken over het programma van de BUB, het kan zijn dat de unitaristische kiezers andere prioriteiten hebben dan de separatistische. Het is met andere woorden mogelijk dat voor separatisten de staatsstructuur een veel belangrijker thema is dan voor unitaristen. Daar komt nog eens bij dat er heel wat partijen zijn in het parlementen die niet voor het einde van België zijn, gaande van CD&V tot SP.A. Het kan zijn dat zij bereid zijn vrede te nemen met een partij die niet unitaristisch is maar wel tegen het einde van België. Dit is uiteraard speculatie, maar het zijn hypotheses die een verklaring kunnen bieden voor die discrepantie.

En dan is er nog het feit dat de BUB in feite volstrekt geen media-aandacht krijgt.


Hier moet er toch een onderscheid gemaakt worden tussen de unitaristen van de BUB en 'het unitarisme'.

Mensen kunnen perfect unitarist zijn zonder al ooit van de BUB gehoord te hebben.
Ik volg je redenering, maar ik denk dat het woord "unitarisme" de laatste 5 jaar minder in het nieuws is geweest, dan het woord "B.U.B.".

-Eén mogelijkheid is dus, zoals je aanhaalt, dat die unitaristen andere prioriteiten hebben dan de "nationale kwestie". Dat maakt de B.U.B. dus nutteloos.
-Een andere mogelijkheid is dat er verwarring bestaat over de term "unitair". Zo was er enkele maanden geleden een enquete waaruit bleek da er plotsklaps 40 �* 50% van de Gentenaars voorstander zou geweest zijn van een unitair België. Het bleek hier wel over een enquete te gaan, die men in het Frans hield. Dus de mensen die gedegouteerd door de Franstalige enquete de telefoon neergooiden, telden al niet mee. Daarenboven kan je als Vlamingen "une Belgique unitaire" gemakkelijk opvatten als een ééngemaakt België. Met andere woorden: een niet-gesplitst België. Dat maakt die enquete dus waardeloos.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 31 januari 2008 om 00:48.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 06:47   #139
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
IDaarenboven kan je als Vlamingen "une Belgique unitaire" gemakkelijk opvatten als een ééngemaakt België. Met andere woorden: een niet-gesplitst België. Dat maakt die enquete dus waardeloos.
Dat is ook altijd al mijn idee geweest. Ik denk gewoon dat vele Vlamingen de precieze inhoud van de term 'unitair België' niet eens meer begrijpen en niet goed weten wat er precies mee bedoeld wordt. Indien ze echt zouden weten waarover het gaat, zouden er wellicht al een heel pak mensen minder voor warm lopen. Daarom is het voor Hans en de andere die hard-unitaristen misschien maar het beste om hen in hun illusie te laten, want de werkelijkheid zou wel eens hard kunnen aankomen, vrees ik.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 14:26   #140
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als ze zorgvuldig uit de media worden gehouden, hoe komt het dan dat unitaristen zo goed scoren in de peilingen?
Hoe verklaart u die discrepantie tussen de score van de unitaristen in de peilingen en de score van de BUB in de verkiezingen?
Omdat ze ons niet kennen en/of omdat ze zeggen dat het geen zin heeft op een kleine partij te stemmen omdat die - door gebrek aan media-aandacht - toch niet aan de macht komt. Een vicieuze cirkel dus.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be