Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2007, 10:23   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dynamics Bekijk bericht
Euhm, 'dan krijgen ze best voor zolang die toestand duurt geen kinderen' verenigen met sterilisatie, heb ik enkele wetenschappelijke doorbraken gemist of zo? En als we zoiets toelaten, waar gaan we dan stoppen? Dan moet ze ook durven aanvaarden dat ik dikke mensen ongelooflijk ongezond, onestetisch en een schande voor de maatschappij zou vinden die vanwege hun grote voedselinname, extra gewicht bij mobiliteit en algehele luiheid waarvoor hun dikte als ik zonder nuance zou denken garant staat, niet geschikt als ouder zou vinden.
Je bent redelijk stout in je vergelijking van dikke mensen met zwaar drugverslaafden.
Er zijn niet zoveel erg dikke mensen die zich moeten prostitueren om aan eten te geraken; noch diefstallen plegen om hun dagelijkse portie te kunnen binnenkrijgen.
Er zijn wel wat verschillen in de kwaliteit van de opvang van hun eigen kinderen, tussen dikkere mensen en zwaar drugverslaafden.
Als een dikkere medemens op straten op op pleintjes eens een broodzak of een hamburgerverpakking achterlaat, dan is dat voor mijn part net iets minder erg dan een drugverslaafde die een gebruikte spuit laat slingeren op het speelpleintje waar mijn kleinkinderen zich zo goed amuseren.

Versta me nu niet verkeerd: een dikke medemens is een probleem voor zichzelf en voor de maatschappij, hij of zij verdient hulp op een aangepaste en intelligente wijze (dus zelfs inbegrepen een paar goede aanporrende preventieve maatregelen ..) enzovoorts.
Maar wel degelijk ook: een zwaar drugsverslaafde is naast hetzelfde probleem voor zichzelf en voor de maatschappij, ook nog eens een ernstig gevaar voor zichzelf en voor de maatschappij.
Die zwaar drugverslaafde èn zijn maatschappij verdienen dus wel degelijk een zeer dringende en zeer efficiënte aanpak.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 15:20   #22
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
03/03 'Sluit verslaafden op en maak ze onvruchtbaar'

"We moeten drugsverslaafden harder aanpakken. We moeten ze gedwongen opsluiten in gevangenissen, ze laten afkicken, ze zelfs tijdelijk onvruchtbaar maken."

Vlaams volksvertegenwoordiger Margriet Hermans (Open Vld) werkt zich in de kijker met deze keiharde uitspraken over de aanpak van drugsverslaafden in het weekblad TV-Familie.

De Vereniging voor Alcohol- en andere Drugsproblemen (VAD) noemt de uitspraken van Hermans "verwerpelijk". VAD-voorzitster Frieda Matthys reageert geschokt: "Dit roept bij mij herinneringen op aan een ver en onprettig verleden. Mevrouw Hermans scheert alle drugsverslaafden over één kam."

Margriet Hermans: "Ja, ik spreek harde, radicale taal. Maar ik kan me niet herinneren dat ik over gevangenissen heb gesproken. Ik ben wel voorstander van kortstondige residentiële opvang, inderdaad tussen vier muren, maar dan onder begeleiding van een sociaal team. En ik blijf bij mijn standpunt over een hardere aanpak.

Kijk eens hoeveel kinderen de jongste tijd zijn overleden aan verwaarlozing, mishandeling of ondervoeding en waarbij telkens drugsverslaafde ouders betrokken waren! Ik wil in elke gemeente een meldpunt waar mensen terechtkunnen die 'iets' gemerkt hebben maar niet weten wat ze ermee aan moeten."

Volgens Open Vld verkondigt Margriet Hermans evenwel niet het partijstandpunt. "Hermans benadert de zeer complexe drugsproblematiek veel te eenzijdig. Het gaat niet alleen om repressieve, maar ook om curatieve en begeleidende maatregelen", aldus de partijwoordvoerder.
Dit las ik net en deed me schrikken.
Misschien niet erg vriendelijk van me maar dat het dan nog net van iemand als Margriet moet komen... Als je verslaafden wilt opsluiten wees dan consequent en sluit ze allemaal op, ook diegene aan drugs, suiker, cafeïne, ... Drugs mag dan wel psychoactief zijn

Het laatste wat ze dan zegt, over dat meldpunt, vind ik dan weer geen slecht idee.
Hoe vaak gebeurt het dat er ergens een situatie escaleert en dat je dan hoort van de buren dat er al langer geweten was dat het ter plekke niet allemaal koek en ei was ... (evenvaak hoort men echter ook dat men dacht dat alles oké was.)
Wel in de hoop dat dat meldpunt meer een punt zal worden waar mensen met psychische of sociale problemen naartoe gaan ipv dat het echt een soort 'klikpunt' wordt waardoor we evolueren naar een soort 'controlestaat'. Hoewel sociale controle en voldoen aan sociale wenselijkheid tegenwoordig nog niet eens zo onwenselijk is.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:32   #23
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
VTM teletext p103

Open vld-senator margriet hermans wil dat zware drugsverslaafden onvruchtbaar worden gemaakt, zodat ze geen kinderen kunnen krijgen.

Gaan we nu terug naar eeen regime waarbij enkel intelectuelen en lichaamlijke en psychische gezonde mensen enkel nog het recht krijgen tot voortplanting.
Ik heb eens een strontzatte alcoholiste uit een café gehaald en stantepede naar het moederhuis gevoerd, en ik kan je verzekeren dat ik er volledig mee eens ben dat ze zulke (on)mensen steriliseren...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:43   #24
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Gaan we nu terug naar eeen regime waarbij enkel intelectuelen en lichaamlijke en psychische gezonde mensen enkel nog het recht krijgen tot voortplanting.
Dat zou geen slechte zaak zijn. Alleen genetisch sterke en esthetisch verantwoorde voortplanting is wenselijk. Dat impliceert dat onder meer ook zwaarlijvigen er beter aan doen zich niet voort te planten.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 3 maart 2007 om 16:48.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:46   #25
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Dat zou geen slechte zaak zijn. Alleen genetisch sterke en esthetisch verantwoorde voortplanting is wenselijk. Dat impliceert dat onder meer ook zwaarlijvigen er beter aan doen zich niet voort te planten.
Cynici ook niet, want die zijn moreel gedegenereerd.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:49   #26
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Dat zou geen slechte zaak zijn. Alleen genetisch sterke en esthetisch verantwoorde voortplanting is wenselijk. Dat impliceert dat onder meer ook zwaarlijvigen er beter aan doen zich niet voort te planten.
Tiens, wist u dat er ooit tientallen Cynici vermoord zijn in Sparta? De Spartanen vonden hun visies belachelijk en maakten er met het zwaard een eind aan - dat gepruts mocht zich volgens hen niet voortplanten.

Dat heb je nu eenmaal wanneer je met eugenetische fantasieën begint te experimenteren: je weet nooit wanneer je zelf voor de bijl gaat. Het systeem kan altijd keren zich tegen zij die zich superieur waanden.

Daarom is het veiliger het recht op leven en voortplanting van iedereen te respecteren. Ook voor eugenetische freaks is dat eigenlijk een goede strategie.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:49   #27
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Cynici ook niet, want die zijn moreel gedegenereerd.

Cynici zijn tenminste schaamteloos oprecht.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 3 maart 2007 om 16:49.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:55   #28
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Cynici zijn tenminste schaamteloos oprecht.
Je bedoelt: schaamteloos op recht...

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 maart 2007 om 16:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:56   #29
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
03/03 'Sluit verslaafden op en maak ze onvruchtbaar'

"We moeten drugsverslaafden harder aanpakken. We moeten ze gedwongen opsluiten in gevangenissen, ze laten afkicken, ze zelfs tijdelijk onvruchtbaar maken."

Vlaams volksvertegenwoordiger Margriet Hermans (Open Vld) werkt zich in de kijker met deze keiharde uitspraken over de aanpak van drugsverslaafden in het weekblad TV-Familie.



De VLD is reeds 8 jaar aan de macht. Ze heeft tijd genoeg gehad om bovengeciteerde interessante voorstellen op de politieke agenda te plaatsen en in de praktijk om te zetten.

Bovenstaande goede voorstellen zijn dan ook alleen maar een opstoot van verkiezingskoorts.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 3 maart 2007 om 16:56.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 13:07   #30
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Daarom is het veiliger het recht op leven en voortplanting van iedereen te respecteren. Ook voor eugenetische freaks is dat eigenlijk een goede strategie.
Dat is misschien wel veiliger (persoonlijk), maar het is niet verstandiger (kollektief).

Hoe dan ook zullen we het menselijk leven aarde moeten beperken, zolang we geen andere bewoonbare planeten kunnen koloniseren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 13:12   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Citaat:
03/03 'Sluit verslaafden op en maak ze onvruchtbaar'

"We moeten drugsverslaafden harder aanpakken. We moeten ze gedwongen opsluiten in gevangenissen, ze laten afkicken, ze zelfs tijdelijk onvruchtbaar maken."

Vlaams volksvertegenwoordiger Margriet Hermans (Open Vld) werkt zich in de kijker met deze keiharde uitspraken over de aanpak van drugsverslaafden in het weekblad TV-Familie.

wat nu ? ... paniek op de rechterflank bij de VLD ?

dat ze maar uitkijkt of ze vliegt buiten, Slangen wil dat soort negativiteiten niet meer horen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 13:13   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is misschien wel veiliger (persoonlijk), maar het is niet verstandiger (kollektief).

Hoe dan ook zullen we het menselijk leven aarde moeten beperken, zolang we geen andere bewoonbare planeten kunnen koloniseren.

moeder aarde regelt dat wel Eno, beetje vertrouwen, en het speciën 'mens' zal daar niks voor moeten doen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 13:15   #33
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is misschien wel veiliger (persoonlijk), maar het is niet verstandiger (kollektief).

Hoe dan ook zullen we het menselijk leven aarde moeten beperken, zolang we geen andere bewoonbare planeten kunnen koloniseren.

En je hebt hier toch al je steentje bijgedragen door geen kinderen te verwekken, veronderstel ik.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 13:43   #34
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
En je hebt hier toch al je steentje bijgedragen door geen kinderen te verwekken, veronderstel ik.
Niet meer dan de noodzakelijke generatievernieuwing eist.
In duidelijke termen: ik procreëer volgens het status-quo-adagio en zelfs volgens een zeker negatieve groei.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 13:45   #35
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
moeder aarde regelt dat wel Eno, beetje vertrouwen, en het speciën 'mens' zal daar niks voor moeten doen.
Kalamiteiten moet je niet afwachten en nog minder uitlokken.

Actie nu!

Baarmoeders dichtnaaien...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 16:09   #36
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Cynici ook niet, want die zijn moreel gedegenereerd.
En Cyniki? Zijn die ook moreel gedegenereerd?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 16:12   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Kalamiteiten moet je niet afwachten en nog minder uitlokken.

Actie nu!

Baarmoeders dichtnaaien...
baarmoeders baarmoeders ... verbeter de wereld, begin bij jezelf ... verwijder uw testikels dan hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 14:41   #38
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
En Cyniki? Zijn die ook moreel gedegenereerd?
Daarvoor zijn ze te onKonseQuent.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 14:42   #39
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
baarmoeders baarmoeders ... verbeter de wereld, begin bij jezelf ... verwijder uw testikels dan hé
Gelieve zelf eerst het goede voorbeeld te geven.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 14:46   #40
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Dat mens heeft zich niet te moeien.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be