Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2008, 08:40   #1
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard Welke politicus stapt als eerste op bij VRT?

Het is een ziekte, vooral bij ons aller VRT: onbeschoft onderbreken. Lisbeth Imbo, de nieuwe 'aanwinst' van Canvas, is er de superkampioene in. Geen enkele interviewee kan een zin afmaken als zij aan slag is. Het opvallendste is dat politici dit willoos laten gebeuren. Dé vraag is dus: wie van die gasten - of vrouwen - heeft nog ballen aan zijn of haar lijf en stapt gewoon op tijdens zo'n Stasi-interview? Er moet toch iemand zijn die durft zeggen 'als je je zelf zo graag bezig hoort, ga dan je zelf maar thuis voor de spiegel interviewen, schat. Ik ben hier weg!' Wie? Stemmenwinst gegarandeerd.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 09:08   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.930
Standaard

Goed idee.
Ik zie het echter nog niet gebeuren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 09:10   #3
SirGalahad_
Burgemeester
 
SirGalahad_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2003
Locatie: Little Britain
Berichten: 538
Standaard

Dit is me gisteren ook opgevallen en heeft me werkelijk de gordijnen ingejaagd.

Onze rode ondervragers van de Pravda voeren enkel een onemanshowken op, en dit valt me meer en meer op.
VRT en Radio 1 worden bij ons thuis niet meer bekeken, beluisterd. Spijtig voor mijn belastingsgeld maar trop is trop...
__________________
  1. All animals are equal... but some animals are more equal than other animals. (Animal Farm)
  2. Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.
  3. "Quod tibi non vis, alteri non feceris" "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 09:12   #4
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Jean-Marie Dedecker

Omdat hij nu eenmaal een van de grootste mediaschatjes is die het frequentst hun zegje mogen komen doen. Al moet ik toegeven dat er de laatste weken af en toe wel eens een dag of twee voorbij gaat waarop je niet met z'n verschijning geconfronteerd wordt.

Hij Lijkt me in ieder geval een iets waarschijnlijkere kandidaat te zijn dan Dirk Van Duppen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 09:18   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.930
Standaard

Citaat:
VRT en Radio 1 worden bij ons thuis niet meer bekeken
Lichtbak kijken is voor mij al jaren een uiterst zeldzame bezigheid geworden. Sinds radio1 'frisser' voor de dag beweert te komen gaat die zender voor mij dezelfde weg op.
Op het internet kies ik zelf wat ik wil zien en horen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 10:15   #6
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Lichtbak kijken is voor mij al jaren een uiterst zeldzame bezigheid geworden. Sinds radio1 'frisser' voor de dag beweert te komen gaat die zender voor mij dezelfde weg op.
Op het internet kies ik zelf wat ik wil zien en horen.
Ik vrees dat ik het zelfde vermijdingsgedrag zal moeten gaan vertonen. Wat op Canvas wordt vertoond, heeft in de verste verte niks meer met journalistiek te maken. Zoals hier wordt gesuggereerd: het zijn one-woman-shows. Die hoef ik niet als ik informatie en duiding zoek.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 12:23   #7
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Ik blijf wel kijken naar nieuws en politieke debatten.

Maar realiseer me sterk dat men mij wil sturen,..manipuleren.

Het gaat niet alleen over hoe men de zaken voorstelt of over welke vragen er gesteld worden.

Maar ook over de zaken die men verzwijgt voor de bevolking.

Voorbeeldje:
Ik wist al 20 jaar dat er in Wallonie niet geschorst wordt bij werkonwilligheid.
Vlaamse RVA-ambtenaren (op hoog niveau) ergerden zich eraan.

Men heeft dat uit de pers kunnen houden tot voor enkele jaren terug.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 17:40   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

op canvas mocht prutspartijtje Spirit een heel programma vullen naar aanleiding van de speech van Fatima Geysen... dan weet je het wel zeker ?
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 17:41   #9
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Ik blijf wel kijken naar nieuws en politieke debatten.

Maar realiseer me sterk dat men mij wil sturen,..manipuleren.

Het gaat niet alleen over hoe men de zaken voorstelt of over welke vragen er gesteld worden.

Maar ook over de zaken die men verzwijgt voor de bevolking.

Voorbeeldje:
Ik wist al 20 jaar dat er in Wallonie niet geschorst wordt bij werkonwilligheid.
Vlaamse RVA-ambtenaren (op hoog niveau) ergerden zich eraan.

Men heeft dat uit de pers kunnen houden tot voor enkele jaren terug.
dat zijn geen debatten ! dat zijn monologen en geleidde intervieuws
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 16 januari 2008 om 17:41.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 17:42   #10
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Het is een ziekte, vooral bij ons aller VRT: onbeschoft onderbreken. Lisbeth Imbo, de nieuwe 'aanwinst' van Canvas, is er de superkampioene in. Geen enkele interviewee kan een zin afmaken als zij aan slag is. Het opvallendste is dat politici dit willoos laten gebeuren. Dé vraag is dus: wie van die gasten - of vrouwen - heeft nog ballen aan zijn of haar lijf en stapt gewoon op tijdens zo'n Stasi-interview? Er moet toch iemand zijn die durft zeggen 'als je je zelf zo graag bezig hoort, ga dan je zelf maar thuis voor de spiegel interviewen, schat. Ik ben hier weg!' Wie? Stemmenwinst gegarandeerd.
"Porque no te callas ?!"
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 17:45   #11
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Het is een ziekte, vooral bij ons aller VRT: onbeschoft onderbreken. Lisbeth Imbo, de nieuwe 'aanwinst' van Canvas, is er de superkampioene in. Geen enkele interviewee kan een zin afmaken als zij aan slag is. Het opvallendste is dat politici dit willoos laten gebeuren. Dé vraag is dus: wie van die gasten - of vrouwen - heeft nog ballen aan zijn of haar lijf en stapt gewoon op tijdens zo'n Stasi-interview? Er moet toch iemand zijn die durft zeggen 'als je je zelf zo graag bezig hoort, ga dan je zelf maar thuis voor de spiegel interviewen, schat. Ik ben hier weg!' Wie? Stemmenwinst gegarandeerd.
Filip Dewinter deed dat eens met dat "brillemanneke" van Knack in de "zeverende dag"

Filip Dewinter mocht niet replikeren en stapte het af en zette de VRT toen voor schut
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 17:47   #12
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Het is een ziekte, vooral bij ons aller VRT: onbeschoft onderbreken. Lisbeth Imbo, de nieuwe 'aanwinst' van Canvas, is er de superkampioene in. Geen enkele interviewee kan een zin afmaken als zij aan slag is. Het opvallendste is dat politici dit willoos laten gebeuren. Dé vraag is dus: wie van die gasten - of vrouwen - heeft nog ballen aan zijn of haar lijf en stapt gewoon op tijdens zo'n Stasi-interview? Er moet toch iemand zijn die durft zeggen 'als je je zelf zo graag bezig hoort, ga dan je zelf maar thuis voor de spiegel interviewen, schat. Ik ben hier weg!' Wie? Stemmenwinst gegarandeerd.
Arme onmondige sukkelaarkes in de politiek...zulke marteling, gewoon een schandaal, hen zo 't vuur aan de schenen leggen ipv hen zeer nederig met de nodige (en verschuldigde!)eerbied te benaderen, een beetje bedeesd.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 januari 2008 om 17:47.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 17:50   #13
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Filip Dewinter deed dat eens met dat "brillemanneke" van Knack in de "zeverende dag"

Filip Dewinter mocht niet replikeren en stapte het af en zette de VRT toen voor schut
Als hij wat erger in zijn gat gebeten was waren we misschien verlost van zijn kop op ons scherm. Dat zou pas zalig zijn.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 19:17   #14
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Enkele jaren terug:

Coveliers Gaf Phara lik op stuk tijdens een avondje Ter Zake
FDW is het ooit eens afgebold tijdens een objectief intervieuw op de 7de dag
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 19:18   #15
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Arme onmondige sukkelaarkes in de politiek...zulke marteling, gewoon een schandaal, hen zo 't vuur aan de schenen leggen ipv hen zeer nederig met de nodige (en verschuldigde!)eerbied te benaderen, een beetje bedeesd.
Harde intervieuw stijl, ok. Maar dan voor iedereen ook de Spa.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 20:01   #16
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Arme onmondige sukkelaarkes in de politiek...zulke marteling, gewoon een schandaal, hen zo 't vuur aan de schenen leggen ipv hen zeer nederig met de nodige (en verschuldigde!)eerbied te benaderen, een beetje bedeesd.
Ik ben een fervente voorstander van een harde journalistieke stijl, met prangende vragen en alerte reacties op antwoorden. Die hoogstaande journalistieke kunde verwarren met agressief vertoon, waarin de interviewee onderbreken bon ton is, getuigt van weinig kennis van het vak. Ieder journalist met een grein ervaring weet dat een onheilspellende stilte een geïnterviewde tot veel meer en diepere ontboezemingen kan aanzetten dan het arrogant onderbreken in het midden van een zin. Ook vanavond was het weer prijs: Peter Leyman, ex-Volvo, ex-parlementair, werd tot 5 maal toe grof onderbroken in zijn betoog. In dat laatste is Imbo voorlopig de ongekroonde kampioene, en dus tot nader order een kluns die niet alleen de elementaire beleefdheid aan haar laars lapt, maar ook alle regels van efficiënt dialogeren. De manier waarpo Imbo refereerde naar de 'riante wedde' van Leyman als parlementair, laat vermoeden waar haar zurigheid vandaan komt. Ze vond 6000 euro brutowedde duidelijk een fortuin, terwijl algemeen geweten is dat dit zwaar onderbetaald is voor een parlementslid. Afgunst is duidelijk een slechte raadgever voor journalisten.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)

Laatst gewijzigd door Jukes : 17 januari 2008 om 20:20.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 23:44   #17
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Idd... Het wordt echt ergerlijk...

Onbeschofte kleuters zijn het..;
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 16:24   #18
*Niels*
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 34
Standaard

Ik ben blij dat journalisten dikwijls de politici onderbreken. Best ook! stel je voor dat ze dat niet zouden doen, het zou een saaie bedoening worden.
Indien iemand constant zichzelf herhaalt is het normaal dat een journalist dit niet laat gebeuren hé.
Populisten die klagen dat ze te weinig op tv komen zouden de momenten dat ze op tv komen best ook de zinnige dingen zeggen, en niet rond de pot draaien zoals ze altijd doen!
*Niels* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 20:56   #19
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *Niels* Bekijk bericht
Ik ben blij dat journalisten dikwijls de politici onderbreken. Best ook! stel je voor dat ze dat niet zouden doen, het zou een saaie bedoening worden.
Indien iemand constant zichzelf herhaalt is het normaal dat een journalist dit niet laat gebeuren hé.
Populisten die klagen dat ze te weinig op tv komen zouden de momenten dat ze op tv komen best ook de zinnige dingen zeggen, en niet rond de pot draaien zoals ze altijd doen!
Rekent u Leterme, Leyman en De Gucht tot de populisten? Zij werden tot vervelens toe onderbroken. Midden in een zin, waarin geen herhaling te bespeuren viel. Dit is dus gewoon arrogantie, gecombineerd met onkunde. In het beste geval een hoogst irritante combinatie. In het slechtste geval dé manier om een interview naar de kl.. te helpen.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be