Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2020, 09:12   #1761
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Langs deze weg een pluimpje voor die mensen die het vele zwerfvuil aan de kust proberen weg te halen, volwassenen en kinderen die deze taak op zich willen nemen.



Meer info:


Onafhankelijk netwerk van zwerfvuilvrijwilligers

3.500 MENSEN RUIMEN ZWERFVUIL OP
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 augustus 2020 om 09:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 16:07   #1762
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Hé kijk daar is dat wicht weer ...

Anuna De Wever gaat volgende week op bezoek bij Merkel

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 augustus 2020 om 16:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 23:18   #1763
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hé kijk daar is dat wicht weer ...
Anuna De Wever: “Corona is het gevolg van hoe het klimaat mismeesterd is”

______________________________________________

Anuna De Wever wil meer zorg en aandacht voor het klimaat. Doen we dat niet, gaan we daar volgens haar allemaal de gevolgen van dragen.

De voorbije week gingen we gebukt onder een extreem lange hittegolf. “Europa heeft dan nog de luxe van de minste last van alle continenten. Er is zoveel aan de gang waar geen haan naar kraait: enorme bosbranden in Kenia, een Canadese ijskap die in sneltempo wegsmelt,... Een half miljard mensen zullen tegen 2050 - dat is binnen 30 jaar al, hé - op de vlucht zijn voor het ondraaglijke klimaat”, verklaart Anuna De Wever in Het Laatste Nieuws.

Anuna zegt ook dat het corona ook deels te maken heeft met het klimaat. "Corona is ook een gevólg van hoe het klimaat is mismeesterd. Door de natuur kapot te maken is de bevolkingsdichtheid groter, krijgen virussen meer vrij spel. Er is de illegale jacht op wilde diersoorten voor voeding, wat virussen doet overspringen. Ik lees over sluimerende virussen in de gletsjers van Tibet, in het ijs op Antarctica, waarvan men niet wéét welke pandemieën ze kunnen veroorzaken’

‘Corona is verschrikkelijk. Echt waar. Mensen sterven. Maar het is ook een beetje karma. Letterlijk: de consequentie van eerder gesteld gedrag. Al vind ik absoluut niet dat de wereld corona verdient. Niemand zou mogen lijden."



Laatst gewijzigd door vanderzapig : 16 augustus 2020 om 23:19.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 08:46   #1764
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Anuna De Wever: “Corona is het gevolg van hoe het klimaat mismeesterd is”

______________________________________________

Anuna De Wever wil meer zorg en aandacht voor het klimaat. Doen we dat niet, gaan we daar volgens haar allemaal de gevolgen van dragen.

De voorbije week gingen we gebukt onder een extreem lange hittegolf. “Europa heeft dan nog de luxe van de minste last van alle continenten. Er is zoveel aan de gang waar geen haan naar kraait: enorme bosbranden in Kenia, een Canadese ijskap die in sneltempo wegsmelt,... Een half miljard mensen zullen tegen 2050 - dat is binnen 30 jaar al, hé - op de vlucht zijn voor het ondraaglijke klimaat”, verklaart Anuna De Wever in Het Laatste Nieuws.

Anuna zegt ook dat het corona ook deels te maken heeft met het klimaat. "Corona is ook een gevólg van hoe het klimaat is mismeesterd. Door de natuur kapot te maken is de bevolkingsdichtheid groter, krijgen virussen meer vrij spel. Er is de illegale jacht op wilde diersoorten voor voeding, wat virussen doet overspringen. Ik lees over sluimerende virussen in de gletsjers van Tibet, in het ijs op Antarctica, waarvan men niet wéét welke pandemieën ze kunnen veroorzaken’

‘Corona is verschrikkelijk. Echt waar. Mensen sterven. Maar het is ook een beetje karma. Letterlijk: de consequentie van eerder gesteld gedrag. Al vind ik absoluut niet dat de wereld corona verdient. Niemand zou mogen lijden."


Ik had: U heeft geen toegangsrechten voor deze pagina.

En wat met raketten die de éne na de andere de laatste tijden de ruimte ingestuurd worden?

Bij het vertrek van zo een toestel blaast dat toch ook redelijk wat uitlaat'gassen' weg? Milieuverontreiniging?

Ach, het is voor het 'goede' doel, meer satellieten de ruimte in.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 augustus 2020 om 08:47.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 08:52   #1765
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik had: U heeft geen toegangsrechten voor deze pagina.
Ik ook. Dat was gisteren nog niet het geval.

De tekst in mijn post is het volledige artikel. Dus je hebt niets gemist.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 17 augustus 2020 om 08:52.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 11:09   #1766
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Anuna De Wever: “Corona is het gevolg van hoe het klimaat mismeesterd is”

______________________________________________

Anuna De Wever wil meer zorg en aandacht voor het klimaat. Doen we dat niet, gaan we daar volgens haar allemaal de gevolgen van dragen.

De voorbije week gingen we gebukt onder een extreem lange hittegolf. “Europa heeft dan nog de luxe van de minste last van alle continenten. Er is zoveel aan de gang waar geen haan naar kraait: enorme bosbranden in Kenia, een Canadese ijskap die in sneltempo wegsmelt,... Een half miljard mensen zullen tegen 2050 - dat is binnen 30 jaar al, hé - op de vlucht zijn voor het ondraaglijke klimaat”, verklaart Anuna De Wever in Het Laatste Nieuws.

Anuna zegt ook dat het corona ook deels te maken heeft met het klimaat. "Corona is ook een gevólg van hoe het klimaat is mismeesterd. Door de natuur kapot te maken is de bevolkingsdichtheid groter, krijgen virussen meer vrij spel. Er is de illegale jacht op wilde diersoorten voor voeding, wat virussen doet overspringen. Ik lees over sluimerende virussen in de gletsjers van Tibet, in het ijs op Antarctica, waarvan men niet wéét welke pandemieën ze kunnen veroorzaken’

‘Corona is verschrikkelijk. Echt waar. Mensen sterven. Maar het is ook een beetje karma. Letterlijk: de consequentie van eerder gesteld gedrag. Al vind ik absoluut niet dat de wereld corona verdient. Niemand zou mogen lijden."



Eigenlijk zegt ze (waarschijnlijk beseft ze het zelf niet), dat we met teveel mensen op deze aardkloot rondlopen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 14:02   #1767
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik ook. Dat was gisteren nog niet het geval.

De tekst in mijn post is het volledige artikel. Dus je hebt niets gemist.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 15:29   #1768
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Eigenlijk zegt ze (waarschijnlijk beseft ze het zelf niet), dat we met teveel mensen op deze aardkloot rondlopen.
A. De Wever herhaalt gewoon datgene waarvoor wetenschappers al vele jaren geleden voor waarschuwden.

Ggln kan iedereen hé. En lezen is ook niet zo moeilijk, zegt A. De Wever:
Citaat:
Ik lees over sluimerende virussen in de gletsjers...
Citaat:
https://www.hln.be/wetenschap-planee...ooit~a584d315/

Risico op pandemie groter dan ooit

04 april 2017 17u58 Bron: CNN

Volgens gezondheidsexperten is er nu meer dan ooit een groter risico dat er wereldwijd een pandemie uitbreekt. Tussen 2014 en 2016 kwamen 11.000 mensen om het leven door Ebola. Sinds dit jaar werden al 84 landen geteld waar Zika is voorgekomen. De experten waarschuwen dat zo’n pandemie altijd onverwachts komt en dat we moeten voorbereid zijn. Ze halen 7 redenen aan waarom de wereld steeds meer gevaar loopt.

Groeiende populatie en verstedelijking

Steeds meer mensen verhuizen naar de stad, waar iedereen dichter bij elkaar leeft dan op het platteland. De Verenigde Naties voorspellen dat tegen 2050 66% van de wereldbevolking in steden zal wonen. Infecties kunnen zich dan sneller verspreiden.

Nieuwe plekken inpalmen

Die grote populatie moet natuurlijk ook ergens kunnen wonen. Mensen trekken steeds vaker naar voorheen onbewoonde gebieden, zoals bossen. Zo’n nieuw territorium brengt ook nieuwe dieren met zich mee en dan zijn nieuwe besmettingen niet ver af, zeggen de experten.

Klimaatsverandering

De veranderingen in het klimaat zorgen voor meer hittegolven en overstromingen. Vooral muggen kunnen hiervan profiteren. De kleine beestje brengen heel vaak ziektes met zich mee, denk maar aan Zika.

Wereldreizigers

We reizen met z’n allen meer dan ooit tevoren. Volgens de World Tourism Organisation van de VN reisden in 2015 maar liefst 1,6 miljard toeristen wereldwijd. Voor het zesde jaar op rij was dat een stijging in de cijfers van het jaar ervoor. Nog voor er symptomen zijn, kan de infectie al verspreid zijn van het ene naar het andere land.

Conflicten

Landen waar het al een hele tijd onrustig is of waar een oorlog aan de gang is, hebben een groter risico om getroffen te worden door een epidemie. Door het conflict kan het land vaak niet op tijd ingrijpen. Wanneer dat land de ziekte niet onder controle krijgt, kan dat leiden tot een pandemie. In 2014 heeft Ebola zwaar gewoed in Sierra Leone, Guinea en Liberia. In alle drie de landen was het al een tijdje onrustig. Hierdoor kampten ze met economische problemen en konden gezondheidsproblemen moeilijker aangepakt worden.

Minder verplegers en dokters in risicogebieden

Verplegers en dokters in spe vertrekken vaak naar landen waar een betere medische opleiding of toekomst is. Hierdoor is er minder medisch personeel beschikbaar om een mogelijke epidemie onder controle te krijgen.

Snelle informatie

Onze snelle manier van communiceren zorgt ervoor dat nieuws rap de wereld rondgaat. Dat nieuws kan ook angst zaaien bij mensen. Vooral via sociale media is het moeilijk om de informatiestroom in de hand te houden. Mensen weten niet wat ze wel of niet moeten geloven. Experten zeggen dat het daarom belangrijk is dat de Wereld Gezondheidsorganisatie zo snel mogelijk communiceert over de situatie.
Citaat:
https://www.ad.nl/wetenschap/wereldw...ijk~afa98c26c/

Wereldwijde ziekte-uitbraak? ‘We maken het virussen veel te makkelijk’

Universiteit van Nederland 30-11-18

Om te begrijpen waarom pandemieën vaker voor gaan komen, moet je weten dat de meeste virusinfecties hun oorsprong vinden bij dieren. Zo komt de builenpest van ratten en is ebola afkomstig van vleermuizen. Bij een pandemie is meestal sprake van een virus vanuit de dierenwereld dat niet eerder onder mensen circuleerde. Het menselijk lichaam kan zich er nog niet tegen verdedigen en de ziekte verspreidt zich zodoende razendsnel.

Koopmans en haar onderzoeksgroep constateren dat dit soort virusinfecties steeds vaker uitbreken en almaar groter worden. Zo zijn er tussen 2009 en 2015, met een gemiddelde van één per jaar, wereldwijd zes grote uitbraken geweest: Q-koorts, het Schmallenbergvirus, MERS, vogelgriep, ebola en zika.
...
Citaat:
https://www.nu.nl/klimaat/6036171/28...-gletsjer.html

28 onbekende virussen ontdekt in smeltende Tibetaanse gletsjer

10 maart 2020

Laatst gewijzigd door Micele : 17 augustus 2020 om 15:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 16:02   #1769
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Hopelijk blijft iedereen echter meisjes als Anuna uitmaken en uitlachen. Dan verdwijnen alle problemen als sneeuw voor de zon jongens.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 22:34   #1770
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Hopelijk blijft iedereen echter meisjes als Anuna uitmaken en uitlachen. Dan verdwijnen alle problemen als sneeuw voor de zon jongens.
Echt uitmaken daar moeten wij ons niet aan gelegen laten want ergens, héél ergens kan je ze nog gelijk geven in de zin van dat er iets moet gedaan worden om het milieuprobleem op te lossen.

Eén ding zou je de meisjes kunnen verwijten, dat zij denken dat dit zomaar op te lossen valt en juist die oplossing voor het milieuprobleem ligt niet echt voor de hand.

Gaan de mensen over héél de wereld er aan willen meewerken en bepaalde zaken/dingen die zij gewoon zijn te eten/te gebruiken/met rond te rijden ... niet meer te kopen/gebruiken omdat juist die dingen een aanslag zouden kunnen zijn op het milieu.

Ik denk niet dat er daar veel aan zullen meedoen.

U drinkt ook graag koffie: caps-caps-caps ... (afval)
U print ook dingen uit: inktpatronen - inktpatronen - inktpatronen ... (afval)

Om maar een paar dingen aan te halen want zo kan ik natuurlijk nog uren doorgaan zodat het bijna kort bochtenwerk/getrol zou kunnen worden.

Mensen zijn van nature uit 'gewoontebeesten' dus
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 augustus 2020 om 22:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 05:50   #1771
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Top 10 meest vervuilde steden ter wereld

Niet de beste optie om even een reisje te plannen naar die landen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 09:37   #1772
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Top 10 meest vervuilde steden ter wereld

Niet de beste optie om even een reisje te plannen naar die landen?
En welk land heeft de vuilste lucht in West-Europa?

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/ni...nuit-de-ruimte

Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2020 om 09:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 11:10   #1773
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En welk land heeft de vuilste lucht in West-Europa?

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/ni...nuit-de-ruimte
In het artikel dat ik aanhaalde zwijgt men daar precies in alle talen over?

p.s.

Volgende is best interessant om even door te lezen.

Het was nieuw voor mij dat vlindereffect.

The Butterfly Effect Uitleg: Verander De Wereld Met Het Vlindereffect
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 11:14   #1774
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In het artikel dat ik aanhaalde zwijgt men daar precies in alle talen over?

p.s.

Volgende is best interessant om even door te lezen.

Het was nieuw voor mij dat vlindereffect.

The Butterfly Effect Uitleg: Verander De Wereld Met Het Vlindereffect
Heb enkele honderden vlinders in de tuin.
Ik ben dus goed bezig.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 13:05   #1775
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In het artikel dat ik aanhaalde zwijgt men daar precies in alle talen over?
Een vraag beantwoorden met een nieuwe vraag?

Citaat:
Niet de beste optie om even een reisje te plannen naar die landen?
De vervuilde lucht in Vlaamse steden en Vlaanderen kan men best regelmatig ontvluchten.
Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/e...te-steden.html

De grootste oorzaken van luchtvervuiling in Vlaanderen zijn druk verkeer en zware industrie. De twee grootste steden van het gewest, Antwerpen en Gent, ondervinden dus het meeste last.

Antwerpen

De grootste stad van Vlaanderen is ook met voorsprong de meest vervuilde stad van het gewest. Antwerpen is zelfs de vierde meest vervuilde stad van Europa volgens satellietgegevens! De haven verleent werk aan 150.000 mensen, wat volgens burgemeester Bart De Wever (N-VA) als logisch gevolg heeft dat er ook meer luchtvervuiling is dan in andere gebieden. Op de kaart van de VMM is ook goed te zien hoe de drukke Antwerpse ring voor een heel slechte luchtkwaliteit zorgt, vooral op vlak van roet en NO2.

De oplossing? Volgens de vzw Ademloos en VITO zou een volledige dieselstop voor personenwagens al een enorm verschil maken. De verenigingen hebben onderzocht wat het verschil zou zijn in uitstoot als alle dieselwagens zouden overschakelen naar benzines met dezelfde leeftijd en euronorm. NOx-emissies zouden volgens het onderzoek met maar liefst 48% dalen, roetdeeltjes met 46%. Enkel de CO2-uitstoot zou dan stijgen met 9%.

Antwerpen is zelf van plan om de vervuiling tegen te gaan met de lage-emissiezone (met tegenvallende resultaten), het Oosterweelproject, de overkapping van de ring en een groene buffer rond de stad.

En de rest?

Op de verschillende kaarten en in de jaarresultaten van de VMM zijn er nog andere hotspots qua luchtvervuiling te zien. Dat gaat dan over de grotere steden zoals Hasselt, Brugge en Kortrijk, maar ook over industriezones zoals in de haven van Zeebrugge en in Genk. Over het algemeen is er sprake van vooruitgang, waardoor de Europese richtlijnen wel gehaald worden. De veel strengere WHO-richtlijnen worden echter amper gehaald, waardoor het belang van een continue inzet niet mag onderschat worden.
Citaat:
https://www.hln.be/wetenschap-planee...ropa~a333578b/

België scoort, op Montenegro na, het slechtst van alle Europese landen op vlak van luchtkwaliteit. Vooral fijn stof vormt een probleem. De grootste boosdoener is de dieselwagen, die bij ons nog koning op de weg is. Experts zien in het verminderen van dieselwagens de oplossing.

Fijn stof zorgt ieder jaar voor 12.000 vroegtijdige overlijdens in ons land.

Gelukkig hebben de Belgen nog een beetje Kust en de Ardennen, toch als de wind goed zit.

Momenteel vertoeven we alvast in de betere (berg)streken van Europa.
(en het risico om corona op te lopen is ook veel kleiner )

Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2020 om 13:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 07:57   #1776
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Heb enkele honderden vlinders in de tuin.
Ik ben dus goed bezig.
In de tuin zie ik best véél koolwitjes rondvliegen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 08:00   #1777
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een vraag beantwoorden met een nieuwe vraag?


De vervuilde lucht in Vlaamse steden en Vlaanderen kan men best regelmatig ontvluchten.





Gelukkig hebben de Belgen nog een beetje Kust en de Ardennen, toch als de wind goed zit.

Momenteel vertoeven we alvast in de betere (berg)streken van Europa.
(en het risico om corona op te lopen is ook veel kleiner )
Dat stamt nog uit mijn schooltijd (kleuterklas) want men heeft mij toen 'wijsgemaakt' dat je dan iets langer kan nadenken over wat je gaat reageren.

Er zijn er zo twee:

1) Een vraag beantwoorden met een nieuwe vraag.
2) Wilt u de vraag nog eens herhalen.

N°2 werkt meestal het best.



Citaat:
Momenteel vertoeven we alvast in de betere (berg)streken van Europa.
(en het risico om corona op te lopen is ook veel kleiner
Met zen allen naar Afrika want daar heeft het Covid-19 nog steeds géén voet aan de grond gezet?

Het risico in de Europese bergen kan iets minder zijn om het op te lopen maar het gevaar blijft toch.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 augustus 2020 om 08:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 13:27   #1778
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het risico in de Europese bergen kan iets minder zijn om het op te lopen maar het gevaar blijft toch.
Kan iets minder zijn?

Veel minder aangezien ik van een donkeroranje zone (Vlaanderen >60 tot 119,9) naar een gele zone (<20) gereisd ben. Dat is dus minstens driemaal minder risico.

Als we terugkomen zullen alle Vlamingen in quarantaine moeten gaan. Lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 augustus 2020 om 13:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 21:18   #1779
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Top 10 meest vervuilde steden ter wereld

Niet de beste optie om even een reisje te plannen naar die landen?
Uit dat 'artikel' (eigenlijk niet zo'n heel goede vertaling vanuit het (Amerikaans) Engels):


< ...

Hoewel het concept vervuiling al van de Industriële revolutie een groot probleem vormt, is er tot nu toe nog nauwelijks een globale oplossing voor gekomen. In vergelijking met nu is Londen weliswaar een stuk schoner, maar dat komt grotendeels doordat de grote industrie verplaatst is, en niet zozeer doordat de productie opgeknapt is (het laatste is ook wel het geval, maar de grootste verbetering is waarschijnlijk toch de verplaatsing van de industrie). Die vervuiling heeft de eerste wereld dus mooi ‘gedoneerd’ aan armere landen. Met een groeiende industrie en hun verlangen naar werkgelegenheid en nationaal inkomen, wat kunnen die landen anders doen dan die ontwikkeling met open armen ontvangen? Ook al gaat het gruwelijk ten koste van hun eigen bevolking.



>

Het is uiteraard niet 'het concept' dat een groot probleem vormt, maar wel degelijk 'vervuiling' zélf, en die is allerminst beperkt tot wat uitlaatgassen van dieselwagens, wat rook uit een regiment fabrieksschoorstenen of wat zware metalen van enkele openluchtmijnen.

Spijtig genoeg voor jullie en andermans nakomelingen ziet het er niet onmiddellijk naar uit dat de trend "steeds sneller en steeds grootschaliger steeds méér vervuiling en vernietiging van 'eco-systemen'" binnen afzienbare tijd zal worden omgebogen, wel integendeel.

Er zijn wereldwijd namelijk nog steeds héél véél 'ambitieuze' 'goudzoekers' die het van zodra dat mogelijk blijkt niet zo nauw nemen met allerlei voor hén hinderlijke - maar inzake 'milieubescherming' en 'sociale rechtvaardigheid' erg belangrijke - decreten, ordonnanties, regels, voorschriften, wetten, ...

Er worden er bovendien nog élke dag massa's nieuwe ter wereld gebracht, of in 'educatieve instellingen' gedresseerd en gedrild voor al dan niet succesvolle deelname aan de 'rat race' die met de Eerste, Tweede, Derde en ondertussen wellicht al Vijfde Industriële Revolutie pas echt goed op gang kwam (/kon komen).


"C'est la fin de l'Age d'Or,
on change de décor
"

(The Young Gods)
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 21 augustus 2020 om 21:21.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 16:19   #1780
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Uit dat 'artikel' (eigenlijk niet zo'n heel goede vertaling vanuit het (Amerikaans) Engels):


< ...

Hoewel het concept vervuiling al van de Industriële revolutie een groot probleem vormt, is er tot nu toe nog nauwelijks een globale oplossing voor gekomen. In vergelijking met nu is Londen weliswaar een stuk schoner, maar dat komt grotendeels doordat de grote industrie verplaatst is, en niet zozeer doordat de productie opgeknapt is (het laatste is ook wel het geval, maar de grootste verbetering is waarschijnlijk toch de verplaatsing van de industrie). Die vervuiling heeft de eerste wereld dus mooi ‘gedoneerd’ aan armere landen. Met een groeiende industrie en hun verlangen naar werkgelegenheid en nationaal inkomen, wat kunnen die landen anders doen dan die ontwikkeling met open armen ontvangen? Ook al gaat het gruwelijk ten koste van hun eigen bevolking.



>

Het is uiteraard niet 'het concept' dat een groot probleem vormt, maar wel degelijk 'vervuiling' zélf, en die is allerminst beperkt tot wat uitlaatgassen van dieselwagens, wat rook uit een regiment fabrieksschoorstenen of wat zware metalen van enkele openluchtmijnen.

Spijtig genoeg voor jullie en andermans nakomelingen ziet het er niet onmiddellijk naar uit dat de trend "steeds sneller en steeds grootschaliger steeds méér vervuiling en vernietiging van 'eco-systemen'" binnen afzienbare tijd zal worden omgebogen, wel integendeel.

Er zijn wereldwijd namelijk nog steeds héél véél 'ambitieuze' 'goudzoekers' die het van zodra dat mogelijk blijkt niet zo nauw nemen met allerlei voor hén hinderlijke - maar inzake 'milieubescherming' en 'sociale rechtvaardigheid' erg belangrijke - decreten, ordonnanties, regels, voorschriften, wetten, ...

Er worden er bovendien nog élke dag massa's nieuwe ter wereld gebracht, of in 'educatieve instellingen' gedresseerd en gedrild voor al dan niet succesvolle deelname aan de 'rat race' die met de Eerste, Tweede, Derde en ondertussen wellicht al Vijfde Industriële Revolutie pas echt goed op gang kwam (/kon komen).


"C'est la fin de l'Age d'Or,
on change de décor
"

(The Young Gods)
Die zijn er inderdaad die goudzoekers.

Ik had er op de baan Veurne/Jabbeke zo ééntje voor in de week.

Franse nummerplaat en dat wagentje was tot op de draad versleten denk ik want de zwarte rook die uit de uitlaat kwam was een serieuze aanslag qua luchtvervuiling.

Ik gooide snel mijn koeler/airco af en stak die al even snel voorbij.

Even opzij kijkende stelde ik vast dar er in de wagen naast mij 4 duistere figuren van N-Afrikaanse afkomst zaten.

Ook dacht ik, die toestellen die 'snuffelpalen' op de baan om dat allemaal met uit testen, werken die???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be