Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2020, 18:35   #1
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard De wereldcijfers in een analogie in 't klein.

Wereldbevolking 2020 08 09: 7700 miljoen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldbevolking

Wereld doden (door gemiddelde leeftijd en totaal bevolking)
Jaarlijks : 56 miljoen https://www.medindia.net/patients/ca...eath-clock.asp
Maandelijks: 4,68 miljoen https://www.medindia.net/patients/ca...eath-clock.asp
Dagelijks: 153425, maal 198 dagen = 30,38 miljoen


Wereld corona 198 dagen https://www.worldometers.info/corona...us-death-toll/
Doden 0,73 miljoen + genezen 12,75 miljoen + ziek 6,3 miljoen
Doden dagelijks: 0,73 miljoen / 198 = 3687

Verhouding wereldbevolking / doden corona = 7700 miljoen / 0,73 miljoen = 10548 (om voor onderstaande analogie op ronde 1 dode door corona uit te komen)
Verhouding wereld doden 198 dagen / doden corona 198 dagen = 30,38 miljoen / 0,73 miljoen = 41,6

Analogie met een gemeente met 10548 inwoners, op basis van bovenstaande cijfers, 198 dagen periode, stand van zaken:
- 1 dode in een WZC met een aantal bestaande medische problemen, laatste druppel zijnde corona
- (153425 / 3687) - 1 = 40,6 doden door andere oorzaken.
- 6,3 miljoen / 0,73 miljoen = 8,6 liggen in een ziekenhuis met corona.
- 12,75 miljoen / 0,73 miljoen = 17 genezen van corona

Het gemeentebestuur van de 10548, met die ene corona dode en 17 + 8,6 = 25,6 besmette als opgegeven reden:
1. dwingt alle niet-voedingswinkels tot sluiten, aankondiging veroorzakende een hele week drommen hamsterende mensen in supermarkten, en daarna 3 weken geen kat (hamsters kopen immers voor een tijd niet meer)
2. dwingt 1.50 meter afstand te houden.
3. dwingt een vod / filter voor mond en neus te dragen in alle winkels en zelfs in hele binnensteden en winkelstraten.
4. dwingt onrechtstreeks (limiet klanten per m2 winkelruimte) winkelkar of korf gebruik af, als een middeleeuwse telmethode met als kost een agent>vakantiejobber>gepensioneerde aan de ingang en het telkens moeten ontsmetten van kar of korf, enkel maar besmettingsrisico verhogende.
5. dwingt alle bedrijven die 2. en 3. niet kunnen handhaven tot sluiten.
6. straft particuliere overtreders met boetes van 250 euro en bedrijfsmatige met boete van 3-4 keer dat.
7. dwingt identificatie en registratie bij cafe's, restaurants
8. moedigt in propaganda spotjes het verklikken van medeburgers aan, die dan in quarantaine worden gestampt.
9. geeft de minste ruimte nodig hebbende voetgangers de halve baanruimte en stampt auto's en fietsers in twee richtingen bij elkaar op de andere helft.
10. versmalt doorgangen, zet hindernissen.
11. verbiedt autogebruik, en veroorzaakt drommen werkloos gemaakten die de zo al te smalle fietspaden bomvol maken.
12. politie rijdt traag als nazi antennewagens ter opsporing van verzetsradios rond door lege binnensteden speurende naar corona-misdadigers.
Enz.

Voor die 1 corona dode en 25,6 besmetten in 198 dagen, in een gemeente met 10548 luitjes.
Stel eens een voetbalwedstrijd in een stad. De rechtermiddenvelder wordt in zijn rechterwijsvinger gestoken door een bij.
De scheidsrechter last de rest van de wedstrijd af en legt de rest van het voetbalseizoen stil. De spelers en de toeschouwers worden afgevoerd naar een quarantainedorp.
Niemand in stad mag het huis uit, elke opgeslotene moet binnen een imkerpak dragen en insectenverdelgingsfirma's spuiten de stad onder, om de bijen tot de laatste uitgeroeid te krijgen.
Zolang nog 1 bij leeft, wordt de toestand gehandhaafd.
Elke uur wordt een aantal doden en een aantal besmetten gerapporteerd op alle visuele media.

Dit was science fiction noch WOII noch USSR. Dit is de wereld nu, anno 2020.

Als het cijfermateriaal en het rekenwerk dat ik deed, juist was. Correcties welkom.

Wat denken jullie hiervan?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 18:57   #2
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.827
Standaard

Dat is natuurlijk niet eerlijk omdat er veel landen geen last hebben van corona omdat ze een te jonge bevolking hebben
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 19:11   #3
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wereldbevolking 2020 08 09: 7700 miljoen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldbevolking

Wereld doden (door gemiddelde leeftijd en totaal bevolking)
Jaarlijks : 56 miljoen https://www.medindia.net/patients/ca...eath-clock.asp
Maandelijks: 4,68 miljoen https://www.medindia.net/patients/ca...eath-clock.asp
Dagelijks: 153425, maal 198 dagen = 30,38 miljoen


Wereld corona 198 dagen https://www.worldometers.info/corona...us-death-toll/
Doden 0,73 miljoen + genezen 12,75 miljoen + ziek 6,3 miljoen
Doden dagelijks: 0,73 miljoen / 198 = 3687

Verhouding wereldbevolking / doden corona = 7700 miljoen / 0,73 miljoen = 10548 (om voor onderstaande analogie op ronde 1 dode door corona uit te komen)
Verhouding wereld doden 198 dagen / doden corona 198 dagen = 30,38 miljoen / 0,73 miljoen = 41,6

Analogie met een gemeente met 10548 inwoners, op basis van bovenstaande cijfers, 198 dagen periode, stand van zaken:
- 1 dode in een WZC met een aantal bestaande medische problemen, laatste druppel zijnde corona
- (153425 / 3687) - 1 = 40,6 doden door andere oorzaken.
- 6,3 miljoen / 0,73 miljoen = 8,6 liggen in een ziekenhuis met corona.
- 12,75 miljoen / 0,73 miljoen = 17 genezen van corona

Het gemeentebestuur van de 10548, met die ene corona dode en 17 + 8,6 = 25,6 besmette als opgegeven reden:
1. dwingt alle niet-voedingswinkels tot sluiten, aankondiging veroorzakende een hele week drommen hamsterende mensen in supermarkten, en daarna 3 weken geen kat (hamsters kopen immers voor een tijd niet meer)
2. dwingt 1.50 meter afstand te houden.
3. dwingt een vod / filter voor mond en neus te dragen in alle winkels en zelfs in hele binnensteden en winkelstraten.
4. dwingt onrechtstreeks (limiet klanten per m2 winkelruimte) winkelkar of korf gebruik af, als een middeleeuwse telmethode met als kost een agent>vakantiejobber>gepensioneerde aan de ingang en het telkens moeten ontsmetten van kar of korf, enkel maar besmettingsrisico verhogende.
5. dwingt alle bedrijven die 2. en 3. niet kunnen handhaven tot sluiten.
6. straft particuliere overtreders met boetes van 250 euro en bedrijfsmatige met boete van 3-4 keer dat.
7. dwingt identificatie en registratie bij cafe's, restaurants
8. moedigt in propaganda spotjes het verklikken van medeburgers aan, die dan in quarantaine worden gestampt.
9. geeft de minste ruimte nodig hebbende voetgangers de halve baanruimte en stampt auto's en fietsers in twee richtingen bij elkaar op de andere helft.
10. versmalt doorgangen, zet hindernissen.
11. verbiedt autogebruik, en veroorzaakt drommen werkloos gemaakten die de zo al te smalle fietspaden bomvol maken.
12. politie rijdt traag als nazi antennewagens ter opsporing van verzetsradios rond door lege binnensteden speurende naar corona-misdadigers.
Enz.

Voor die 1 corona dode en 25,6 besmetten in 198 dagen, in een gemeente met 10548 luitjes.
Stel eens een voetbalwedstrijd in een stad. De rechtermiddenvelder wordt in zijn rechterwijsvinger gestoken door een bij.
De scheidsrechter last de rest van de wedstrijd af en legt de rest van het voetbalseizoen stil. De spelers en de toeschouwers worden afgevoerd naar een quarantainedorp.
Niemand in stad mag het huis uit, elke opgeslotene moet binnen een imkerpak dragen en insectenverdelgingsfirma's spuiten de stad onder, om de bijen tot de laatste uitgeroeid te krijgen.
Zolang nog 1 bij leeft, wordt de toestand gehandhaafd.
Elke uur wordt een aantal doden en een aantal besmetten gerapporteerd op alle visuele media.

Dit was science fiction noch WOII noch USSR. Dit is de wereld nu, anno 2020.

Als het cijfermateriaal en het rekenwerk dat ik deed, juist was. Correcties welkom.

Wat denken jullie hiervan?
Mij houden 3 vragen bezig:
1. Groupthink. De cijfers zoals jij ze presenteert zijn ook beschikbaar voor de beleidsmensen. Hoe komt het dat de verschillende landen zo gelijklopend reageren - buiten Zweden misschien. De deskundigen die men om raad vraagt lezen blijkbaar allemaal dezelfde artikels en durven niet kritisch denken. Het mondmasker- verhaal is typisch. Ook in het bedrijfsleven wordt managers opgedragen de adviezen van de deskundigen te volgen.
2. Angstpsychose. Waarom de bevolking zo bang maken? Dat ouderen moeten oppassen is zeker waar. Maar de ganse bevolking, ook de jeugd?
3. Hoe komt men er terug uit? Wat willen de beleidsmakers? Een benadering als bij het pokkenvirus: uitbannen uit de wereld. Dat lijkt niet mogelijk. Een groepsimmuniteit zoals bij mazelen? San is men toch niet goed bezig. Het eerste is een doelstelling bepalen. Zo weinig mogelijk infecties lijkt mij geen goed doelstelling. Zo weinig mogelijk sterfgevallen door het virus vraagt een andere benadering dan hetgeen thans gebeurt.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 20:20   #4
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is natuurlijk niet eerlijk omdat er veel landen geen last hebben van corona omdat ze een te jonge bevolking hebben
Niet eerlijk waar / hoe?
De "maatregelen" die ik opsomde waren er die ik met eigen ogen heb gezien.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 20:26   #5
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Intussen groeit het lijstje van bekende mensen die gestorven zijn aan het virus: Manu Di Bango, Trini Lopez,...
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 13 augustus 2020 om 20:30.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 20:30   #6
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Intussen groeit het lijstje met bekende mensen die gestorven zijn aan het virus: Manu Di Bango, Trini Lopez,...
Hoe oud waren die mensen ? Rond de 90 dacht ik ? Ja op die leeftijd is een felle wind al genoeg om u het loodje te laten leggen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 augustus 2020 om 20:32.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 20:33   #7
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Niet eerlijk waar / hoe?
De "maatregelen" die ik opsomde waren er die ik met eigen ogen heb gezien.
Ja de maatregelen maar je kunt de doden niet achterwaards extrapoleren omdat er veel grote landen zijn zonder veel doden omdat hun bevolking zo jong is.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 20:35   #8
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe oud waren die mensen ? Rond de 90 dacht ik ? Ja op die leeftijd is een felle wind al genoeg om u het loodje te laten leggen.
Trini Lopez vind ik wel spijtig , een stuk van mijn onschuldige jeugd. Tot mijn 13 jaar toch.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 20:41   #9
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Mij houden 3 vragen bezig:
1. Groupthink. De cijfers zoals jij ze presenteert zijn ook beschikbaar voor de beleidsmensen. Hoe komt het dat de verschillende landen zo gelijklopend reageren - buiten Zweden misschien. De deskundigen die men om raad vraagt lezen blijkbaar allemaal dezelfde artikels en durven niet kritisch denken. Het mondmasker- verhaal is typisch. Ook in het bedrijfsleven wordt managers opgedragen de adviezen van de deskundigen te volgen.
2. Angstpsychose. Waarom de bevolking zo bang maken? Dat ouderen moeten oppassen is zeker waar. Maar de ganse bevolking, ook de jeugd?
3. Hoe komt men er terug uit? Wat willen de beleidsmakers? Een benadering als bij het pokkenvirus: uitbannen uit de wereld. Dat lijkt niet mogelijk. Een groepsimmuniteit zoals bij mazelen? San is men toch niet goed bezig. Het eerste is een doelstelling bepalen. Zo weinig mogelijk infecties lijkt mij geen goed doelstelling. Zo weinig mogelijk sterfgevallen door het virus vraagt een andere benadering dan hetgeen thans gebeurt.
Ik kan gemakkelijk antwoorden bedenken.

1. Niet "landen", maar kliek en aanhang van respectievelijke overheden". Wel: overheden werken toch graag samen? Dezelfde motieven, dezelfde vyanden. Kijk naar hoe belastingstarieven worden afgesproken tussen overheden. "Harmonisatie" noemen ze dat vriendelijk. Wereldwijde centrale planning, corona is daar gewoon een volgend voorbeeld van.

2. Indertijd werd de Duitse bevolking "De Joden" gegeven als gemeenschappelijk gevaar / vyand. Nu is het een virus. Motief hetzelfde: een boos bevolkingsdeel onschadelijk maken door het zich te doen richten op een foute vyand. Waarom die constante propaganda over corona? Waarom die duizend en 1 plakkaten overal langs wegen? De Duitse regering had in de jaren een postje dierenwelzijn... OEPS bedoel minister van Volkvoorlichting en Propaganda. De vergelijking is treffend die rond corona nu. Een heel apparaat dat zich dagdagelijks bezig houdt met bedenken en productie van... propaganda. Denk eens alle propaganda en alle dwingerij rond corona weg. Welk deel van de bevolking zou weten dat er een griep rondwaart?

3. Maar ze willen er helemaal niet meer "uitkomen". Dat is nou net het hele doel: een nieuw reeksje drastische vrijheidsinperkingen en spionage geaccepteerd te krijgen als een "nieuwe normaal".
Ik heb de voorbije maanden gewoon door toevallige aanwezigheid veel tv spotjes en programma's gezien waar men het had over zoiets als "De wereld na Corona", en "Nooit meer zoals het was".

Het lijkt me daarom overduidelijk, en dat is ook wat ik met mijn cijfermateriaal hier wilde staven, dat de overheden in 2020 bruut totalitair zijn geworden, en ik zet me in om mensen wakker te schudden. Het meest gevaarlijke bijgeloof: het geloof in Gezag. Kijk naar de miljoenen mensen die door de overheidspropaganda gemotiveerd hun leven riskeerden in gevechten tot de dood, denkende dat ze voor volk en vaderland vochten, de realiteit blijkende voor een gewetenloze kliek luie donders die te asociaal waren om te helpen in de economie.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 20:49   #10
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ja de maatregelen maar je kunt de doden niet achterwaards extrapoleren omdat er veel grote landen zijn zonder veel doden omdat hun bevolking zo jong is.
Achterwaarts extrapoleren(?)
Ik heb voorwaarts noch achterwaarts geextrapoleerd/geinterpoleerd, ik heb de wereldcijfers in 2 analogieen gebracht met een schaalverkleining medat er een "1" in zat, omdat dit gemakkelijk rekent / te verstaan is. Je kunt ook zeggen 50 op 750 mensen, maar 1 op 15 is gemakkelijker voor te stellen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 06:24   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Mij houden 3 vragen bezig:
1. Groupthink. De cijfers zoals jij ze presenteert zijn ook beschikbaar voor de beleidsmensen. Hoe komt het dat de verschillende landen zo gelijklopend reageren - buiten Zweden misschien. De deskundigen die men om raad vraagt lezen blijkbaar allemaal dezelfde artikels en durven niet kritisch denken. Het mondmasker- verhaal is typisch. Ook in het bedrijfsleven wordt managers opgedragen de adviezen van de deskundigen te volgen.
2. Angstpsychose. Waarom de bevolking zo bang maken? Dat ouderen moeten oppassen is zeker waar. Maar de ganse bevolking, ook de jeugd?
3. Hoe komt men er terug uit? Wat willen de beleidsmakers? Een benadering als bij het pokkenvirus: uitbannen uit de wereld. Dat lijkt niet mogelijk. Een groepsimmuniteit zoals bij mazelen? San is men toch niet goed bezig. Het eerste is een doelstelling bepalen. Zo weinig mogelijk infecties lijkt mij geen goed doelstelling. Zo weinig mogelijk sterfgevallen door het virus vraagt een andere benadering dan hetgeen thans gebeurt.
Goed samengevat.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 06:30   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

De sterftecijfers stijgen.
Worden gelinkt aan corona.

Ze zouden die beter vergelijken met andere hittegolven en zeker met de hittegolf van 1976.

En de menschen maar angst aanjagen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 21:15   #13
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Het is de Commies toch al gelukt een zwieper te bewerkstelligen op de spaarders>speculatieve markten. Sukkels die verkochten aan koers -30% om dan evenveel later terug de beginkoersen te zien.
Ik heb het omgekeerde gedaan, de "angst" gezien als opportuniteit, kopen bij OMG X miljard euro verdampt, en terug verkopen bij Alles Kaat Koet.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2020, 21:16   #14
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De sterftecijfers stijgen.
Worden gelinkt aan corona.

Ze zouden die beter vergelijken met andere hittegolven en zeker met de hittegolf van 1976.

En de menschen maar angst aanjagen.
Een tekenend cijfer is die ene corona dode op 40 door andere oorzaken.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 10:38   #15
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik kan gemakkelijk antwoorden bedenken.

1. Niet "landen", maar kliek en aanhang van respectievelijke overheden". Wel: overheden werken toch graag samen? Dezelfde motieven, dezelfde vyanden. Kijk naar hoe belastingstarieven worden afgesproken tussen overheden. "Harmonisatie" noemen ze dat vriendelijk. Wereldwijde centrale planning, corona is daar gewoon een volgend voorbeeld van.

2. Indertijd werd de Duitse bevolking "De Joden" gegeven als gemeenschappelijk gevaar / vyand. Nu is het een virus. Motief hetzelfde: een boos bevolkingsdeel onschadelijk maken door het zich te doen richten op een foute vyand. Waarom die constante propaganda over corona? Waarom die duizend en 1 plakkaten overal langs wegen? De Duitse regering had in de jaren een postje dierenwelzijn... OEPS bedoel minister van Volkvoorlichting en Propaganda. De vergelijking is treffend die rond corona nu. Een heel apparaat dat zich dagdagelijks bezig houdt met bedenken en productie van... propaganda. Denk eens alle propaganda en alle dwingerij rond corona weg. Welk deel van de bevolking zou weten dat er een griep rondwaart?

3. Maar ze willen er helemaal niet meer "uitkomen". Dat is nou net het hele doel: een nieuw reeksje drastische vrijheidsinperkingen en spionage geaccepteerd te krijgen als een "nieuwe normaal".
Ik heb de voorbije maanden gewoon door toevallige aanwezigheid veel tv spotjes en programma's gezien waar men het had over zoiets als "De wereld na Corona", en "Nooit meer zoals het was".

Het lijkt me daarom overduidelijk, en dat is ook wat ik met mijn cijfermateriaal hier wilde staven, dat de overheden in 2020 bruut totalitair zijn geworden, en ik zet me in om mensen wakker te schudden. Het meest gevaarlijke bijgeloof: het geloof in Gezag. Kijk naar de miljoenen mensen die door de overheidspropaganda gemotiveerd hun leven riskeerden in gevechten tot de dood, denkende dat ze voor volk en vaderland vochten, de realiteit blijkende voor een gewetenloze kliek luie donders die te asociaal waren om te helpen in de economie.
Persoonlijk kan ik moeilijk geloven in samenzweringen. Ten tijde van de heksenverbrandingen was er waarschijnlijk ook geen sprake van echte samenzweringen. Waar ik je wel kan bijtreden is dat groepen mensen van een "trends" of "mode" gebruik maken. Dikwijls steunen ze de bewegingen die in de mode zijn. Of het gaat om anticommunisme of een andere tijdelijke stroming.
Bij de klimaatproblematiek is dat ook duidelijk. Voor een groot bedrijf lijkt het mij haast een plicht om mee te doen. Toch zou men niet mogen toelaten dat - zoals bij heksenverbrandingen - de gemeenschap schade wordt toegebracht.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.

Laatst gewijzigd door Valentinus : 15 augustus 2020 om 10:42.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 11:32   #16
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Het hoeft geen "samenzwering".
Gewoon... mensen met zelfde kenmerken... zelfde motieven.... zelfde daden.
Maar er is duidelijk centrale planning. Als je dat nog niet door hebt, bezoek dan eens de sites van centrale banken.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be