Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2020, 08:44   #861
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik ben ooit enkele maanden gestopt met roken en binnen minder dan 3 maanden was er 10kg bij.
Ik ben dan maar herbegonnen en heb er nog steeds spijt van.

Stop..........
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 09:48   #862
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.748
Standaard

Misschien schreef ik het al wel eens eerder dus val ik in herhaling.

Mijn groodvaders (<- zaliger) en mijn vader (gestopt met roken al vele jaren) rookten dure Havana sigaren vroeger.

Zelf heb ik er nooit een boodschap aan gehad om te beginnen roken en ik wil dat zo houden.

Als ik met mijn handen géén blijf weet steek ik ze in mijn broekzakken.

p.s.

Ik herinner mij nog goed dat toen ik nog school liep (ver verleden) men mij het eens heeft proberen aan te bieden op deze manier na school ...

Andere leerling(en)"Sigaretje?"

Ik: "Nee, dank u."

De anderen: "Nanananananahhh dan hoor je er niet bij!!!"

Ik: "Kan u mij ook vertellen bij wat niet eigenlijk?"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 augustus 2020 om 09:49.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 10:29   #863
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien schreef ik het al wel eens eerder dus val ik in herhaling.

Mijn groodvaders (<- zaliger) en mijn vader (gestopt met roken al vele jaren) rookten dure Havana sigaren vroeger.

Zelf heb ik er nooit een boodschap aan gehad om te beginnen roken en ik wil dat zo houden.

Als ik met mijn handen géén blijf weet steek ik ze in mijn broekzakken.

p.s.

Ik herinner mij nog goed dat toen ik nog school liep (ver verleden) men mij het eens heeft proberen aan te bieden op deze manier na school ...

Andere leerling(en)"Sigaretje?"

Ik: "Nee, dank u."

De anderen: "Nanananananahhh dan hoor je er niet bij!!!"

Ik: "Kan u mij ook vertellen bij wat niet eigenlijk?"
Amai, op uw school spraken ze deftig
Ik dacht nog niet aan roken in mijn puberteit. Eén keer nam ik een trekje van een sigaret, ik vond het vies zonder meer.
Mijn ex rookte wel, veel en zware sigaretten (St. Michel, Gauloises).
Ik wou er niet mee beginnen maar op een gegeven moment mocht ik om gezondheidsredenen geen alcohol meer drinken. In diezelfde periode moest ik regelmatig naar recepties. Nu weet ik niet of u al volwassen was in de jaren '70 maar recepties in die tijd was zuipen. Champagne (cavia en die soorten kenden we nog niet). Water of fruitsap was nergens te bekennen. Zeggen : "ik drink geen alcohol" betekende dat men een beetje scheef bekeken werd, geklasseerd werd als iemand die niet mee wilt doen. Zo'n beetje als u meemaakte met uw klasgenootjes. Natuurlijk kon ik 50 keer op een avond de saaie uitleg doen waarom ik niet dronk. Dat interesseerde toch geen mens.
Dus begon ik te roken. Als de garçon langskwam met zijn plateau vol glazen champagne, zei ik : zet het daar maar even neer en balanceerde met mijn handtas in één hand en een sigaret in de andere.
Dat werd toen wel als normaal ervaren. Ik moest geen vervelende uitleg doen die me aan mijn problemen herinnerde en ... ik leerde roken, kettingroken ...
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 13 augustus 2020 om 10:31.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 11:04   #864
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Amai, op uw school spraken ze deftig
Ik dacht nog niet aan roken in mijn puberteit. Eén keer nam ik een trekje van een sigaret, ik vond het vies zonder meer.
Mijn ex rookte wel, veel en zware sigaretten (St. Michel, Gauloises).
Ik wou er niet mee beginnen maar op een gegeven moment mocht ik om gezondheidsredenen geen alcohol meer drinken. In diezelfde periode moest ik regelmatig naar recepties. Nu weet ik niet of u al volwassen was in de jaren '70 maar recepties in die tijd was zuipen. Champagne (cavia en die soorten kenden we nog niet). Water of fruitsap was nergens te bekennen. Zeggen : "ik drink geen alcohol" betekende dat men een beetje scheef bekeken werd, geklasseerd werd als iemand die niet mee wilt doen. Zo'n beetje als u meemaakte met uw klasgenootjes. Natuurlijk kon ik 50 keer op een avond de saaie uitleg doen waarom ik niet dronk. Dat interesseerde toch geen mens.
Dus begon ik te roken. Als de garçon langskwam met zijn plateau vol glazen champagne, zei ik : zet het daar maar even neer en balanceerde met mijn handtas in één hand en een sigaret in de andere.
Dat werd toen wel als normaal ervaren. Ik moest geen vervelende uitleg doen die me aan mijn problemen herinnerde en ... ik leerde roken, kettingroken ...
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 11:08   #865
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Amai, op uw school spraken ze deftig
Ik dacht nog niet aan roken in mijn puberteit. Eén keer nam ik een trekje van een sigaret, ik vond het vies zonder meer.
Mijn ex rookte wel, veel en zware sigaretten (St. Michel, Gauloises).
Ik wou er niet mee beginnen maar op een gegeven moment mocht ik om gezondheidsredenen geen alcohol meer drinken. In diezelfde periode moest ik regelmatig naar recepties. Nu weet ik niet of u al volwassen was in de jaren '70 maar recepties in die tijd was zuipen. Champagne (cavia en die soorten kenden we nog niet). Water of fruitsap was nergens te bekennen. Zeggen : "ik drink geen alcohol" betekende dat men een beetje scheef bekeken werd, geklasseerd werd als iemand die niet mee wilt doen. Zo'n beetje als u meemaakte met uw klasgenootjes. Natuurlijk kon ik 50 keer op een avond de saaie uitleg doen waarom ik niet dronk. Dat interesseerde toch geen mens.
Dus begon ik te roken. Als de garçon langskwam met zijn plateau vol glazen champagne, zei ik : zet het daar maar even neer en balanceerde met mijn handtas in één hand en een sigaret in de andere.
Dat werd toen wel als normaal ervaren. Ik moest geen vervelende uitleg doen die me aan mijn problemen herinnerde en ... ik leerde roken, kettingroken ...
Ik paste dat een beetje aan hoor.

In een ver verleden eens een vriendin gehad die de weg naar het paffen gevonden had.

Dat duurde wel niet lang want ik stampte elk pakje sigaretten gewoon kapot.

Dat iemand rookt dat is zijn/haar probleem maar liefst niet in mijn buurt.

Het zuipen dan maar.

Als je een avondje in de café had gezeten toen er nog gerookt mocht worden dan kon je als je thuiskwam uw kleren gewoon op terras of in de tuin zwieren want die stonken uren boven de wind.

Er waren ook van dat soort vrouwtjes bij die als zij wisten dat je niet rookte zij eens wat rook uw richting uit gingen blazen. (tot vol in het gezicht toe zelfs)

Die kregen meestal wat tekst en uitleg dat hun actie in verbinding zou kunnen staan met mijn rechter arm.

Na wat café bezoek keerden wij onder het luid scanderen van Gregoriaanse liederen of het lied van de toren of dat van Lima terug huiswaarts.

Opgepakt wegens nachtlawaai?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 12:24   #866
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.648
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik snoep niet, maar mijn (ik spreek voor mijzelf) probleem is dat een glas wijn tijdens het avondeten en tabak goed samen gaan. Wij maken elke avond een fles soldaat.
Gelet op veel vrije tijd bestaat er ook zoiets als aperitieven.
En een pint wordt er ook al eens geschonken.
En op verplaatsing, zoals naar Oostende, gaan we graag eens uit. Idem dito in Spanje.
Alcohol en tabak gaan goed samen. Als ik wil stoppen met roken dan zou ik enige tijd in quarantaine moeten gaan, maar dat haalt onze levensstijl compleet overhoop.
Ondertussen nader ik de 60, en ik zou toch eens goed moeten beginnen nadenken.

Vervang snoep door fruit.
Als je zestig bent en je hebt een heel leven gezopen en gerookt, laat dat stoppen dan maar, het is toch te laat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 16:06   #867
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Ik ben heel blij dat er nog niemand de superstomme typefout heeft opgemerkt in mijn post 863. Oef!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 16:44   #868
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er waren ook van dat soort vrouwtjes bij die als zij wisten dat je niet rookte zij eens wat rook uw richting uit gingen blazen. (tot vol in het gezicht toe zelfs)
Een ex-maat van me , die blies soms de rook doelbewust in mijn gezicht ,
ik moest maar op een ander gaan zitten , en als ik dat dan deed ....
Ik trok de sigaar uit z'n groot bakkes , en duwde die in den asbak met water !!!!
Ik heb dit 2x gedaan ....
Hij rookt zowat als een ketter , blaast de rook naar waar hij wil !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 16:47   #869
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik ben heel blij dat er nog niemand de superstomme typefout heeft opgemerkt in mijn post 863. Oef!
Trek het je niet aan.
Het woord "superstomme" wordt trouwens ook rood onderlijnd op m'n laptop.
Ik zal het toevoegen aan m'n woordenboek.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 13 augustus 2020 om 16:48.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 17:17   #870
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat werd toen wel als normaal ervaren. Ik moest geen vervelende uitleg doen die me aan mijn problemen herinnerde en ... ik leerde roken, kettingroken ...
Ik ben begonnen met roken toen ik 15 was. Tijdens een groepsvakantie in de Ardeche. Ik begon met Gauloise, vrij zwaar dus. Ik merkte dat je met roken gemakkelijk contact kon leggen, een ijsbreker als het ware.

Roken was toen nog zeer sociaal acceptabel. Die hele hetze bestond nog niet. Ik had eigenlijk nooit gedacht dat ik zou stoppen tot men voor en na een operatie in 2018 mij vertelde dat mijn aders in mijn linkerbeen vernauwd waren en slechts 20 % bloeddoorstroming toelieten. Als ik niet zou stoppen met roken zouden me wellicht terug zien voor een amputatie.

Tja, dan ga je wel even serieus overwegen om te stoppen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 17:34   #871
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Amai, op uw school spraken ze deftig
Ik dacht nog niet aan roken in mijn puberteit. Eén keer nam ik een trekje van een sigaret, ik vond het vies zonder meer.
Mijn ex rookte wel, veel en zware sigaretten (St. Michel, Gauloises).
Ik wou er niet mee beginnen maar op een gegeven moment mocht ik om gezondheidsredenen geen alcohol meer drinken. In diezelfde periode moest ik regelmatig naar recepties. Nu weet ik niet of u al volwassen was in de jaren '70 maar recepties in die tijd was zuipen. Champagne (cavia en die soorten kenden we nog niet). Water of fruitsap was nergens te bekennen. Zeggen : "ik drink geen alcohol" betekende dat men een beetje scheef bekeken werd, geklasseerd werd als iemand die niet mee wilt doen. Zo'n beetje als u meemaakte met uw klasgenootjes. Natuurlijk kon ik 50 keer op een avond de saaie uitleg doen waarom ik niet dronk. Dat interesseerde toch geen mens.
Dus begon ik te roken. Als de garçon langskwam met zijn plateau vol glazen champagne, zei ik : zet het daar maar even neer en balanceerde met mijn handtas in één hand en een sigaret in de andere.
Dat werd toen wel als normaal ervaren. Ik moest geen vervelende uitleg doen die me aan mijn problemen herinnerde en ... ik leerde roken, kettingroken ...
Begin jaren 70 op internaat in Meldert Honsem toen ik het lager middelbaar deed mocht enkel het hoger middelbaar roken op school.
Op de slaapzaal patrouilleerde een pater die altijd een blauwe bastos in de mond had. Hij had een bruine streep van de mond tot aan z'n oor.
Jaarlijks gingen we op retraite. Iedereen rookte in de bus.
Tijdens de les rookten de leerkrachten in de klas. Die groene michellekes roken zo goed.
En zo kan ik nog wat verder gaan ...
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 19:49   #872
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Rokers = kak
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 08:29   #873
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Den Hoomer is vandaag zes jaar rookvrij.
't is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik.

https://youtu.be/Zmo0tsWHNS0
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 08:44   #874
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als je zestig bent en je hebt een heel leven gezopen en gerookt, laat dat stoppen dan maar, het is toch te laat.
Ge moet doen wat ge niet kunt laten of ge nu 40, 60 of 80 zijt.
Dat hoeft men ook niet dat bon-ton hypocriet schuldgevoel etaleren.


...'t was een sociale verplichting in dienen tijd op recepties." -> Dikken bull.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 09:56   #875
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.648
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Den Hoomer is vandaag zes jaar rookvrij.
't is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik.

https://youtu.be/Zmo0tsWHNS0


De eerste zes jaar waren de moeilijkste voor mij, daarna gaat het vanzelf.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 10:14   #876
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Den Hoomer is vandaag zes jaar rookvrij.
't is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik.

https://youtu.be/Zmo0tsWHNS0
De Skob al 20 jaar gestopt. Toen de pakjes Richmond zonder filter 100bfr gingen kosten voor 25 stuks, onder Verhofstadt meen ik, vond ik dat ik de staat teveel bijdroeg en ben uit pure tegendraadsheid van de ene dag op de andere gestopt.

En toch..
Een paar weken terug ving ik een flard geur op die me deed denken aan de Clan tabak die ik een tijdje gerold heb. 'k Vond het nog steeds lekker ruiken.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 10:26   #877
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De eerste zes jaar waren de moeilijkste voor mij, daarna gaat het vanzelf.
Ik heb (en niet alleen hier) altijd al die verhalen gehoord over de moeilijkheden om te stoppen.
'k Snap dat echt niet.
En ik ben nochtans ook een ex na fan te zijn geweest gedurende 40 jaar en dat vanaf mijn veertiende.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 10:28   #878
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik heb (en niet alleen hier) altijd al die verhalen gehoord over de moeilijkheden om te stoppen.
'k Snap dat echt niet.
En ik ben nochtans ook een ex na fan te zijn geweest gedurende 40 jaar en dat vanaf mijn veertiende.
Ik ook niet. Als je wil stoppen, dan stop je toch? Misschien heeft mijn slecht karakter en koppigheid er wel toe bijgedragen dat ik er geen probleem mee gehad heb.
Je maakt de klik in uw hoofd en stopt. Punt.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 11:29   #879
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik ook niet. Als je wil stoppen, dan stop je toch? Misschien heeft mijn slecht karakter en koppigheid er wel toe bijgedragen dat ik er geen probleem mee gehad heb.
Je maakt de klik in uw hoofd en stopt. Punt.
Ik had zo een baas in de jaren '80 die dat ook zei en besloot van de éne dag op de andere te stoppen. Hij heeft het ook volgehouden, alle respect.
Maar die week toen hij net gestopt was, was een ware hel op de bureau. De baas vloog voor het minste en geringste uit zijn vel en was doodzenuwachtig. In die periode was er met hem geen huis te houden! Hij was fier dat hij niet meer rookte en wij werden horendul van hem!
Ik vind dat er een wet zou moeten komen dat werkenden en zeker bazen alleen mogen stoppen met roken gedurende verlofperiodes!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 11:50   #880
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.653
Standaard

https://www.hln.be/binnenland/pakje-...uro~a988c6728/

Omgerekend zou een pakje van 25 morgen 377bfr kosten. Goe zot.

aan een pakje per dag bijna 140.000bfr per jaar....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be