Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2020, 14:03   #181
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Juist ja. Dus komen we bij mijn eerdere stelling dat we voor ettelijke jaren in de rats zitten.
Of gewoon niks doen, het laten waaien zoals we dat altijd gedaan hebben, en ons niks aantrekken he. Zoals de mensheid altijd al gedaan heeft.

Zaten wij jaren in de rats toen er nog tyfus, polio en dergelijke rondwaarden als besmettelijke ziektes ? Dat was een ander paar mouwen dan covid-19 he. Stopten wij de ganse wereld toen ook "tot er een remedie was" ? Gelukkig niet want toen wisten we dat er geen kon gevonden worden op een jaar of zo. Dat hoorde er gewoon bij, men kon pech hebben en ziek worden. That's life.

Nu zitten we onszelf omzeep te helpen omdat er dat mirakuleuze vaccin zou kunnen komen. Dat vaccin gaat iets doen, maar niet veel he. Het zal in het beste geval zo goed werken als het griep vaccin, en waarschijnlijk minder.

Maw, zoals logisch is, het gaat niet werken bij die mensen die het meeste risico lopen op corona. Het gaat goed werken bij zij die er totaal geen last van hebben, maar die dan een risico zouden nemen bij een rap rap in elkaar geflanst vaccin waar men niet de nodige tijd voor genomen heeft om het goed te testen.

Dus ja, dat vaccin gaat werken, een beetje meer dan "niet op een bankje zitten in het park". Maar niet veel meer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 14:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 14:17   #182
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Ik stel voor om als Antwerpenaar de Mechelse fitnesscentra langs het venster binnen te gaan.

Waar wacht Somers op om zijn regel op nationaal niveau toe te passen op alles dat van buiten Europa komt?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 14:20   #183
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee dat kunnen we niet, ook al hebben we er veel (pluimen) voor gelaten. De epidemie is in maart-april als een mes door de boter gegaan, zich niet veel aantrekkende van onze prutsmaatregelen. En het beetje dat we tegengehouden hebben, krijgen we nu in ons gezicht.

Het is totaal illusoir, en het is nog nooit gelukt, om met zulke prutsen een ziekte tegen te houden. En het ergste van al is om een manier te vinden waarop het lukt. Want die moet je dan aanhouden tot Sint Juttemis. Niemand gaat dan durven die manier op te geven, want, zoals je zelf terecht zegde, van zodra je het virus weer een kans geeft, maakt het daarvan gebruik.
Feit blijft nochtans dat landen die zich een geruime tijd zeer strikt en zelf manu militari aan zeer drastische maatregelen hielden, het virus -alhoewel het niet geëlimineerd is natuurlijk- goed en met succes wisten terug te dringen. Ik denk hier aan China.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 augustus 2020 om 14:21.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 14:23   #184
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Feit blijft nochtans dat landen die zich een geruime tijd zeer strikt en zelf manu militari aan zeer drastische maatregelen hielden, het virus -alhoewel het niet geëlimineerd is natuurlijk- goed en met succes wisten terug te dringen. Ik denk hier aan China.
Want in Wuhan vielen echt maar 3000 doden natuurlijk
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 14:25   #185
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Want in Wuhan vielen echt maar 3000 doden natuurlijk

Inderdaad moeilijk te achterhalen. Maar het virus bleef wel weg uit hun andere steden en delen van het land.

We weten nog geen tiende van wat daar in Wuhan echt is gebeurd.

En diegenen die het wisten en wilden verkondigen zijn spoorloos verdwenen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 augustus 2020 om 14:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 14:35   #186
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Feit blijft nochtans dat landen die zich een geruime tijd zeer strikt en zelf manu militari aan zeer drastische maatregelen hielden, het virus -alhoewel het niet geëlimineerd is natuurlijk- goed en met succes wisten terug te dringen. Ik denk hier aan China.
Nee, dus niet. En China, daarover kunnen we niks zeggen, de echte cijfers daar zijn totaal ongekend, en het is ginder een fascistisch regime.

Er is een recente publicatie in de Lancet die exact bevestigt wat ik hier al een tijd zeg.

Citaat:
Our country-level model demonstrated that travel restrictions and containment measures put in place up till 01 May 2020 may have an impact on the total number of COVID-19 cases in a given country, but there was no observed association between public health policies and the number of critical cases or mortality
Zo, dat is wat ik hier al een lange tijd beweer, maar ook weer afgedaan als "amateur". Nu is er daar een grondige analyse over, met alle statistische toeters en bellen. Wat anders dan Ferguson zijn "het wijkt af van mijn model voorspellingskes dus heeft het gewerkt" prulwerk.

HALLO !

Maatregelen werken niet. Geen effect op doden on zwaar zieken.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf PIIS258953702030208X.pdf‎ (480,6 KB, 32x gelezen)

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 14:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 14:43   #187
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Stomme Antwerpenaren.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 15:33   #188
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Stomme Antwerpenaren.
Mag men iemand zoals De Wever nog wel toelaten aan de kust? De kustburgemeester zouden daar toch eens ernstig over moeten vergaderen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 15:54   #189
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mag men iemand zoals De Wever nog wel toelaten aan de kust? De kustburgemeester zouden daar toch eens ernstig over moeten vergaderen.
Iedereen blijft best zo veel mogelijk in zijn kot. Zo simpel is het. Begrijp ook niet waarom gans België voor de 35 duizendste keer die dijk op en af wil gaan slenteren ....met links van hun een muur van beton en rechts van hun een hoop koterijen en hier en daar een toog waar je na een uur file een ijsje kan kopen aan 4 euro per bol.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 augustus 2020 om 15:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 16:01   #190
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Iedereen blijft best zo veel mogelijk in zijn kot.
Iedereen doet nu best waar hij zin in heeft, en weegt hierbij eventueel af of het eventuele risico de moeite waard is. Hierbij zijn de enige serieuze risico's die met oudere mensen. Al de rest is futiel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 17:36   #191
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Iedereen doet nu best waar hij zin in heeft, en weegt hierbij eventueel af of het eventuele risico de moeite waard is. Hierbij zijn de enige serieuze risico's die met oudere mensen. Al de rest is futiel.
Dus jongeren doen waar ze zin in hebben besmetten dan de moeders en of de vaders .....en die besmetten op hun beurt de neven nonkels en de grootouders.

Maak de bedden al maar klaar.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 17:43   #192
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus jongeren doen waar ze zin in hebben besmetten dan de moeders en of de vaders .....en die besmetten op hun beurt de neven nonkels en de grootouders.

Maak de bedden al maar klaar.
Inderdaad. Je reinste wartaal wat die poster poneert.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 17:51   #193
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad. Je reinste wartaal wat die poster poneert.
Ik ben wel voor maskers binnen en betere ventilatie, maar weinig is méér wartaal dan een wereldwijd verspreide, via aerosolen zeer besmettelijke epidemie te willen 'afschaffen' en zo de hele economie te doen crashen.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 19:02   #194
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Stomme Antwerpenaren.
Begrijpelijke reactie na Beerschot - OH Leuven
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 19:05   #195
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Begrijpelijke reactie na Beerschot - OH Leuven
Inderdaad!
Gelukkig weten we wat voor een individu zo'n reactie plaatst; dus gaan we maar weer het gras afrijden.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 3 augustus 2020 om 19:08.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 19:06   #196
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus jongeren doen waar ze zin in hebben besmetten dan de moeders en of de vaders .....en die besmetten op hun beurt de neven nonkels en de grootouders.

Maak de bedden al maar klaar.
Ja, dus. Inderdaad. Die jongeren doen waar ze zin in hebben, en als die moeders, vaders, neven, nonkels en zo niet ziek willen worden, moeten die zich maar afzonderen he. Voor heel heel lang.

Zoals met griep he. Dat is niet anders.

Heb jij al gehoord dat jongeren niet mogen gaan feesten, want ze zouden wel eens via via oma de griep geven ? Is dat ooit al eens zelfs maar TER SPRAKE gekomen ?

Waarom mogen jongeren elk jaar zomaar griep opdoen, en hun oma potentieel vermoorden op die manier, maar nu dat het corona is, is dat uit den boze ?

Iedereen doet voor zichzelf wat hij denkt dat hij moet doen, dus afwegen van "veiligheid" tegen fun, he, zoals altijd. En meer moet dat niet zijn.

Op dit ogenblik zijn er in de wereld door corona evenveel doden als een gewoon griepseizoen. Het gaat natuurlijk nog 10 keer meer worden, maar ondertussen is het toch maar zo. Wat dus wil zeggen dat uiteindelijk, een corona epidemie hetzelfde is als 10 jaar gewone griep. Toch hebben jongeren 10 jaar aan een stuk niet opgelet voor griep, en dus evenveel mensen vermoord hierdoor. Waarom zijn corona doden zodanig veel meer waard dan griepdoden, dat jongeren dus wel jaren aan een stuk ouderen met griep mogen afmaken, maar niet met corona 1 jaartje dat dat voorvalt ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 19:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 19:17   #197
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Waarom mogen jongeren elk jaar zomaar griep opdoen, en hun oma potentieel vermoorden op die manier, maar nu dat het corona is, is dat uit den boze ?

.
Omdat ze niet weten dat ze besmet zijn en dus het risico ontstaat dat ze hun oma onbewust het virus kunnen bezorgen.
Waardoor in feite een perfide situatie ontstaat, want als ge het bij een gewone griep wel weet, dan mag je rustig het risico nemen haar te besmetten.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 3 augustus 2020 om 19:19.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 19:32   #198
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Omdat ze niet weten dat ze besmet zijn en dus het risico ontstaat dat ze hun oma onbewust het virus kunnen bezorgen.
Waardoor in feite een perfide situatie ontstaat, want als ge het bij een gewone griep wel weet, dan mag je rustig het risico nemen haar te besmetten.
Maar waarom wordt er geen avondklok ingesteld, zodat die onverantwoordelijke jongeren niet zomaar besmet kunnen worden met de griep, en hun oma doden op die manier ?

Het argument dat men mensen die zelf niet bang zijn om ziek te worden, moet beletten van elkaar te ontmoeten want ze zouden wel eens besmet kunnen worden ook al is dat voor hen niet erg, is gewoon nog nooit toegepast. Dit valt nu gewoon uit de lucht voor corona, maar men heeft dat nog nooit of te nimmer gedaan.

Corona is dan ook een heel vervelende ziekte die eigenlijk maar voor een heel heel kleine bevolkingsgroep serieus gevaarlijk is, en hiervoor moet de groep die er zo goed als totaal geen last van heeft, onder serieuze dwang komen om een belangrijk deel van hun bestaan te verzieken. Dat doet men nooit met andere ziektes met diezelfde karakteristiek.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 19:34.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 21:22   #199
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom zijn corona doden zodanig veel meer waard dan griepdoden, dat jongeren dus wel jaren aan een stuk ouderen met griep mogen afmaken, maar niet met corona 1 jaartje dat dat voorvalt ?
Om dezelfde reden dat gij nu oplet met wat je doet voorzichtig blijft en bijvoorbeeld niet gaat zwemmen voordat je toevallig bij uw oude schoonmoeder langs moest.

Waarom leg jij diezelfde voorzichtigheid niet aan de dag tijdens gewone griepjaren ? Is het dan zo een verschil of uw schoonmoeder sterft aan corona dan aan griep ?


Blijkbaar vindt jij het dan om één of andere reden toch ook veel gevaarlijker om in corona tijden uw schoonmoeder te bezoeken dan in griep tijden.

Eigenlijk geef je zelf het antwoord op uw vragen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2020, 06:22   #200
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Om dezelfde reden dat gij nu oplet met wat je doet voorzichtig blijft en bijvoorbeeld niet gaat zwemmen voordat je toevallig bij uw oude schoonmoeder langs moest.

Waarom leg jij diezelfde voorzichtigheid niet aan de dag tijdens gewone griepjaren ? Is het dan zo een verschil of uw schoonmoeder sterft aan corona dan aan griep ?
Uiteraard doe ik dat. Het zou bij mij niet opkomen om met griep een oude mens gaan te bezoeken. Maar zie je, tot voor kort dacht ik dat het griep vaccin beter werkte dan dat. Ik dacht dat ik geen griep kon krijgen dus. De vraag stelde zich niet. En zij neemt dat ook. Je moet goed weten dat ik het griep vaccin neem sinds mijn 25ste of zo, omdat ik toen zwaar ziek geweest ben van griep. Ik heb toen gedacht dat een klein prikje om die ambras te vermijden, een koopje was. En ik heb nooit meer griep gehad. Tot dit jaar (het was deze keer wel stukken korter dan toen ik jong was, dat heeft toen meer dan een week geduurd, nu amper 3 dagen). Ik was er dus van overtuigd dat ik niet echt griep kon hebben, zie je, dus ging ik daar niet voor opletten.

Dus was er misschien een vals gevoel van veiligheid betreffende griep, dat dat stukken meer "onder controle" was, eigenlijk grotendeels met een nepmiddeltje dat als vaccin verkocht wordt. Dat werkt wel, maar niet zoals men het voorstelt: het maakt niet dat je geen griep kan hebben. Het remt een beetje de griep propagatie af, meer niet.

Citaat:
Blijkbaar vindt jij het dan om één of andere reden toch ook veel gevaarlijker om in corona tijden uw schoonmoeder te bezoeken dan in griep tijden.
Uiteraard is corona gevaarlijker. Het is voor oude mensen riskanter dan griep, he. Waarschijnlijk 5 keer riskanter of zo.

Maar dat wil dan enkel zeggen dat je oplet BIJ OUDE MENSEN. Het zou bij mij niet opkomen om bijvoorbeeld mijn kinderen hun studies niet laten te doen omdat ze daar anders griep zouden kunnen opdoen. Het zou bij mij niet opkomen om zelf niet op restaurant of dergelijke te gaan omdat dat INDIRECT wel eens een oude persoon zou kunnen infecteren.

Je schijnt het verschil niet te zien tussen *opletten als je in contact bent* met een oude persoon, en *altijd* uw leven veranderen omdat je de ziekte anders zou kunnen propageren IN DE MAATSCHAPPIJ, die EVENTUEEL ERGENS ooit bij een oude persoon zou kunnen terechtkomen.

Ik let op, die paar dagen per jaar dat ik mijn schoonma zie. Tot hier toe niet voor griep, want ik dacht dat dat met een vaccin niet nodig was. Maar het zou bij mij niet opkomen om "de griep niet willen te propageren in de maatschappij" en daarvoor dingen te laten he.

Het is een individueel te bepalen afweging tussen de kostprijs versus de "veiligheid". Een kleine moeite wil ik wel doen, ik zal zelf bepalen wat "een kleine moeite" is.

Je hebt dit stukje van mijn bericht blijkbaar overgeslagen:
Citaat:
Het argument dat men mensen die zelf niet bang zijn om ziek te worden, moet beletten van elkaar te ontmoeten want ze zouden wel eens besmet kunnen worden ook al is dat voor hen niet erg, is gewoon nog nooit toegepast.
Dat is iets anders dan "opletten als je bij oudere mensen komt".

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 augustus 2020 om 06:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be