Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2020, 19:26   #21
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Robin Duculot van Radio-Télé Mille Collines (RTBF) is op sociale media actief op zoek naar getuigenissen tegen de politie van Blankenberge omdat ze deze "niet geloven".


https://twitter.com/manulebreak/stat...41193599639553


https://twitter.com/OmedocMath/statu...68865688010753

Franstalige bendes tegen Vlaamse politiemensen. Uiteraard moet RTBF dan weer een anti-Vlaams verhaaltje gaan uitvinden!

On-waar-schijnlijk. En met dat volk vormen wij dus samen één land. Masochisten zijn we.

Ik raad echt iedereen aan om dagelijks naar RTBF (en RTL) te kijken. Je Belgisch gevoel (voor wie dat nog heeft) smelt weg als sneeuw voor de zon. Niks objectieve journalistiek, wel militant anti-Vlaams.
Kan je mij even tekstueel in zijn tweet duiden waar hij getuigenissen "tegen" de politie zoekt ("contre la police")?? Ik vind het niet.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 19:31   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Kan je mij even tekstueel in zijn tweet duiden waar hij getuigenissen "tegen" de politie zoekt ("contre la police")?? Ik vind het niet.
Ter herhaling: WILLEN ze daar aan de kust geen oplossing ?
Het strand van Zeebrugge is bij eb 1,5 km breed en bijna 2 km lang !
plaats in OVERVLOED !!!
Vanaf Blankenberge +/- 15 min op de tram, halte op 2 min stappen naar het strand.
Man, man, man !

Laatst gewijzigd door Boduo : 9 augustus 2020 om 19:33.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 19:35   #23
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Kan je mij even tekstueel in zijn tweet duiden waar hij getuigenissen "tegen" de politie zoekt ("contre la police")?? Ik vind het niet.
Et on y croit pas, is dat niet duidelijk genoeg?
"We hebben maar de versie van de politie (en die geloven wij niet)."

Men zegt dus eigenlijk : "waar wij in geïnteresseerd zijn is in om het even wat dat de politie kan tegenspreken".
Moet een journalist niet onpartijdig zijn?
Dat men vraagt naar getuigenissen tot daar aan toe, maar dat men er al bijzet dat men de versie van de politie niet gelooft, spreekt boekdelen.
De haatzender op zijn best...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 19:39   #24
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Et on y croit pas, is dat niet duidelijk genoeg?
"We hebben maar de versie van de politie (en die geloven wij niet)."

Men zegt dus eigenlijk : "waar wij in geïnteresseerd zijn is in om het even wat dat de politie kan tegenspreken".
Moet een journalist niet onpartijdig zijn?
Dat men vraagt naar getuigenissen tot daar aan toe, maar dat men er al bijzet dat men de versie van de politie niet gelooft, spreekt boekdelen.
De haatzender op zijn best...
Dat is uw interpretatie, en ik heb geen probleem mee heb dat u een interpretatie hebt. . Maar er staat nergens tekstueel dat hij getuigenissen "tegen" de poltitie zoekt.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 19:41   #25
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat is uw interpretatie, en ik heb geen probleem mee heb dat u een interpretatie hebt. . Maar er staat nergens tekstueel dat hij getuigenissen "tegen" de poltitie zoekt.
U heeft dan ook niet de maandenlange voortdurende aanvallen van onze pocomedia tegen de politie gelezen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 19:47   #26
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

50-tal jongeren uit Brussel betrokken bij vechtpartij in Blankenberge, 3 van hen doorverwezen

Bazaar in Brussel, in Dilbeek, in Mechelen en nu ook al aan de kust.... en steeds mogen ze verder de boel op stelten zetten..
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 19:48   #27
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
WILLEN ze daar aan de kust geen oplossing ???
Het strand van Zeebrugge is bij eb 1,5 km breed en bijna 2 km lang !!!
Plaats in overvloed !!!
Dan kunnen ze, de Brusselse jongeren, zelfs tussen hun soortgenoten gaan zitten. In Zeebrugge zit het toch vol transmigranten.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 19:49   #28
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
50-tal jongeren uit Brussel betrokken bij vechtpartij in Blankenberge, 3 van hen doorverwezen

Bazaar in Brussel, in Dilbeek, in Mechelen en nu ook al aan de kust.... en steeds mogen ze verder de boel op stelten zetten..
En ook al herhaaldelijk in Gent:

https://sceptr.net/2020/08/gent-word...else-jongeren/
Gent wordt geplaagd door groepen Brusselse ‘jongeren’
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 19:51   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Is dit een grap? Robin van 't achterwerk van Radio Mille Collines (genoemd naar de voormalige Rwandese haatzender die mee verantwoordelijk werd geacht voor de genocide).
Ik denk ook dat het een grap is. En dan zijn er weer onnozelaars die erin trappen.

Edit: Robin Duculot bestaat blijkbaar wel. Het is een ‘regio’ reporter, dat is zo iemand die gebroken armen en benen doet.

https://journa.com/robin-duculot

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 augustus 2020 om 19:59.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 19:52   #30
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat is uw interpretatie, en ik heb geen probleem mee heb dat u een interpretatie hebt. . Maar er staat nergens tekstueel dat hij getuigenissen "tegen" de poltitie zoekt.
Is het aan een journalist om te zeggen dat hij de versie van de politie niet gelooft?
Is dat niet sturen?
Ik vind dit praat van een haatzender.

Een objectieve zender zou zeggen "wij zoeken getuigenissen", en daar niet op voorhand bijvertellen dat men de versie van de politie niet gelooft.
Dit moedigt aan tot leugenaars en fantasten om om het even wat te komen vertellen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 19:59   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dan kunnen ze, de Brusselse jongeren, zelfs tussen hun soortgenoten gaan zitten. In Zeebrugge zit het toch vol transmigranten.
In De Panne is er ook nog veel plaats.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 20:00   #32
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Kan je mij even tekstueel in zijn tweet duiden waar hij getuigenissen "tegen" de politie zoekt ("contre la police")?? Ik vind het niet.
"On n'a que la version de la police (et on n'y croit pas)". Dat lijkt mij duidelijk.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 20:00   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Robin Duculot van Radio-Télé Mille Collines (RTBF) is op sociale media actief op zoek naar getuigenissen tegen de politie van Blankenberge omdat ze deze "niet geloven".


https://twitter.com/manulebreak/stat...41193599639553


https://twitter.com/OmedocMath/statu...68865688010753

Franstalige bendes tegen Vlaamse politiemensen. Uiteraard moet RTBF dan weer een anti-Vlaams verhaaltje gaan uitvinden!

On-waar-schijnlijk. En met dat volk vormen wij dus samen één land. Masochisten zijn we.

Ik raad echt iedereen aan om dagelijks naar RTBF (en RTL) te kijken. Je Belgisch gevoel (voor wie dat nog heeft) smelt weg als sneeuw voor de zon. Niks objectieve journalistiek, wel militant anti-Vlaams.
Waar haal je die Radio tele mille collines?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 augustus 2020 om 20:00.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 20:00   #34
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Robin Duculot van Radio-Télé Mille Collines (RTBF) is op sociale media actief op zoek naar getuigenissen tegen de politie van Blankenberge omdat ze deze "niet geloven".


https://twitter.com/manulebreak/stat...41193599639553


https://twitter.com/OmedocMath/statu...68865688010753

Franstalige bendes tegen Vlaamse politiemensen. Uiteraard moet RTBF dan weer een anti-Vlaams verhaaltje gaan uitvinden!

On-waar-schijnlijk. En met dat volk vormen wij dus samen één land. Masochisten zijn we.

Ik raad echt iedereen aan om dagelijks naar RTBF (en RTL) te kijken. Je Belgisch gevoel (voor wie dat nog heeft) smelt weg als sneeuw voor de zon. Niks objectieve journalistiek, wel militant anti-Vlaams.

"Radio-Télé Mille Collines"............ Ik weet dat het zeer warm is en dat de hitte tot serieuse schaden kan leiden maar het is geen reden om met puur onzin te komen.

"Franstalige bendes". Pas op, mensen. Ze zijn even "gevaarlijk" als de amokmakers van zaterdag.

"Anti-Vlaams". Voor uw informatie heeft de RTBF ook over de situatie aan de Kust gesproken en dit op een neutrale manier. Bovendien spreken ze tijdens de schooljaar elke zondag over wat er in Vlaanderen gebeurt, buiten politiek. Maar "pas op", de RTBF is "anti-Vlaams"...............
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 20:02   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
"Radio-Télé Mille Collines"............ Ik weet dat het zeer warm is en dat de hitte tot serieuse schaden kan leiden maar het is geen reden om met puur onzin te komen.

"Franstalige bendes". Pas op, mensen. Ze zijn even "gevaarlijk" als de amokmakers van zaterdag.

"Anti-Vlaams". Voor uw informatie heeft de RTBF ook over de situatie aan de Kust gesproken en dit op een neutrale manier. Bovendien spreken ze tijdens de schooljaar elke zondag over wat er in Vlaanderen gebeurt, buiten politiek. Maar "pas op", de RTBF is "anti-Vlaams"...............
Duidelijk een geval van oververhitting.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 20:02   #36
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat is uw interpretatie, en ik heb geen probleem mee heb dat u een interpretatie hebt. . Maar er staat nergens tekstueel dat hij getuigenissen "tegen" de poltitie zoekt.
"We hebben alleen maar de versie van de politie en we geloven er niks van" Waarom doe ik eigenlijk nog de moeite om te reageren?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 20:04   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
"We hebben alleen maar de versie van de politie en we geloven er niks van" Waarom doe ik eigenlijk nog de moeite om te reageren?
Een truutdraad waar valselijk over Radio Mille Colines gesproken wordt is inderdaad het reageren niet waard.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 20:05   #38
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
We leggen het bij op de hoop. Reden nr. 2254849565

Serieus: dit geeft toch wel een inkijk in de manier hoe de RTBF aan journalistiek doet. Zij gaan dus actief op zoek naar het verhaal dat ZIJ willen brengen, het verhaal dat in hun kraam past. (Een verhaal waarin de Vlamingen altijd, ja altijd, de slechteriken zijn)

Geen verrassing voor wie dagelijks de RTBF (en RTL) volgt (zoals mezelf), maar helaas totaal onbekend bij 99% van de Vlamingen die nooit naar Franstalige zenders kijkt.
We kijken blijkbaar niet naar hetzelfde nieuws.............
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 20:05   #39
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waar haal je die Radio tele mille collines?
Die vergelijking komt, dacht ik, van Yves Leterme.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 20:06   #40
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ben juist eens gaan zien op de site van de RTBF.
Valt best mee.
Pas op, Rudy! Nu bent u "anti-Vlaams" geworden!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be