Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2012, 16:26   #1
Hot_rod
Lokaal Raadslid
 
Hot_rod's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2012
Berichten: 333
Standaard Hoge ambtenaren nog teveel masters zonder ervaring...

Ik heb onlangs een bewering gehoord, die na controle nog waar bleek, die ik toch even ter discussie wil nemen hier.
Een brandweerman vertelde mij, zonder er veel doekjes om te winden, dat door het aanwervingssysteem die de staat nog steeds veelvuldig toepast, de leidinggevende officieren (blijkbaar bestaat er nog steeds een militair systeem binnen de brandweer, hetgeen mij al overbodig lijkt) allemaal rechtreeks aangeworven worden als leidingevende, en zonder enige ervaring aan de macht komen van een ploeg brandweerlieden. Dit houd in dat ze het bevel moeten nemen op een interventie en het dus van hen afhangt of die interventie tot een goed einde komt of niet.
Met andere woorden, u bent een master, neemt deel aan een examen en u heeft plots de leiding in een van de gevaarlijkste jobs ter wereld. Lijkt me toch niet echt zeer logisch, en ik persoonlijk schrok er toch even van.

ter info voor het debat: Ik heb het even opgezocht, er staat geen specialiteit op de master, het mogen ook polsoc's of iets dergelijks zijn (zo zijn er reeds enkelen in dienst bij bepaalde korpsen trouwens). Er is een 3 maanden durende, interne opleiding die verder gaat in een tweetal maanden dubbel lopen met een reeds benoemde leidinggevende, waarna de kandidaat zijn stage afrond als echte leidinggevende. (resulteert trouwens in een afwijzing van voorlopig nog geen enkele kandidaat, niemand buist dus, hetgeen mij ook al utopisch lijkt dat elke kandidaat vanzelfsprekend goed genoeg is voor de job.)
Ik heb contact gehad met verschillende brandweermensen en enkele ervaren onderofficieren en die stelden dat ongelukken voorlopig voorkomen worden door het ingrijpen van ervaren mensen (lees niet-officieren), maar dat met de meeste officieren weinig aan te vangen was, al had je blijkbaar een paar natuurtalenten die het nog zo slecht niet deden. klagen doet er blijkbaar weinig toe, want de hiërarchie stelt zijn leidinggevenden boven de rest blijkbaar.

Het lijkt mij persoonlijk een beetje science fiction en ik zou verwachten dat zo'n gasten minstens enkele jaren basiservaring achter de kiezen hebben en zo doorgroeien, zonder echt te kijken naar diploma (maar that's just me off course)

Ik kijk uit naar jullie meningen en ervaringen desnoods
__________________
Let Hot Rods ride in this idiot country
Hot_rod is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be