Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2023, 09:44   #1
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard Torfs verspreidt leugens en zet aan tot haat tegen Christenen.

https://www.hln.be/nieuws/in-2021-we...icht~ac4b3fcc/

“In 2021 werden in Canada meer dan duizend kindergraven gevonden”

Alleen is dat niet waar. Men heeft vlekken gezien op een radar, meer niet.


https://thespectator.com/topic/nativ...mloops-canada/

Citaat:
The Indigenous mass grave that wasn’t

Why didn’t the Canadian government wait for proof before sending the country into a tailspin of anger and anti-Christian violence?

...

She found 215 areas showing soil disturbance that could be indicative of graves (or other excavations). Later on she revised the number down to 200 because stones, metal content and roots indicated other possible causes. However, she admitted nothing could be concluded until excavations and forensic investigation were carried out.

Yet no excavations were carried out. And none are planned, according to a devastatingly thorough debunking of the event written by professor of history Jacques Rouillard for the Dorchester Review.

...

Sixty-five churches were vandalized, burned or desecrated in what many applauded outright as acts of justified protest — “Burn them all!” — while politicians shrugged off the anti-Christian violence as “understandable.” China wagged its finger, calling for an investigation into Canada’s human rights violations. The flag over Canada’s Parliament flew at half-mast for five months. Canadians were urged not to celebrate Canada Day or wear national colors; instead they were encouraged to dress in orange, symbolizing shame at their nation’s past.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 11:37   #2
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.818
Standaard

Mijns inziens is het de pedofielenclub "de kerk" zelf, die aanzet tot haat tegen christenen.

Ik geloof dat de meeste priesters in hun hart helemaal geen christen zijn. Maar dat ze opzettelijk de perfecte dekmantel "priester" als beroep kozen zodat ze naar hartelust kinderen konden misbruiken. Zonder tegenspraak en zonder weerstand. Daar was het hen om te doen.

Om vergiffenis moeten ze niet vragen, aangezien geen enkele van die pedo's spijt heeft van zijn zonden.

Ik pleit voor de doodstraf voor alle pedo's die feiten pleegden, en voor de volledige afschaffing van de kerk.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 11:48   #3
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Mijns inziens is het de pedofielenclub "de kerk" zelf, die aanzet tot haat tegen christenen.

Ik geloof dat de meeste priesters in hun hart helemaal geen christen zijn. Maar dat ze opzettelijk de perfecte dekmantel "priester" als beroep kozen zodat ze naar hartelust kinderen konden misbruiken. Zonder tegenspraak en zonder weerstand. Daar was het hen om te doen.

Om vergiffenis moeten ze niet vragen, aangezien geen enkele van die pedo's spijt heeft van zijn zonden.

Ik pleit voor de doodstraf voor alle pedo's die feiten pleegden, en voor de volledige afschaffing van de kerk.
Deze priesters die zich vergrepen hebben aan kinderen, zullen het niet gemakkelijk hebben in het christelijke hiernamaals. Jezus was immers onverbiddelijk voor mensen die zich aan kinderen vergrepen:


"En een ieder, die zulk een kind ontvangt in mijn naam, ontvangt Mij. Maar een ieder, die één dezer kleinen, die in Mij geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gehangen en hij verzwolgen was in de diepte der zee."

(Matteüs 18:5-6)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 september 2023 om 11:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 12:01   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Deze priesters die zich vergrepen hebben aan kinderen, zullen het niet gemakkelijk hebben in het christelijke hiernamaals. Jezus was immers onverbiddelijk voor mensen die zich aan kinderen vergrepen:

(Matteüs 18:5-6)
Het hiernamaals bestaat niet. Alle pedofielen die kinderen misbruikten zijn dood. Noch de dode, noch de levende pedofielen werd ook maar één haar gekrenkt. Met dank aan het Europees Hof voor de rechten van de mens.

Oktober 2021
Het Europees Hof voor de Rechten van Mens oordeelt dat er geen wettelijke basis bestaat voor slachtoffers van seksueel misbruik in de Kerk om de Heilige Stoel aan te klagen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 12:04   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Ik heb niet gewacht tot vandaag om mij te laten schrappen uit het doopregister. Dat deed ik meer dan 30 jaar geleden al.

Schrappen uit het doopregister kan. Ontdopen niet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 12:22   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

Ik geloof dat de meeste priesters in hun hart helemaal geen christen zijn. Maar dat ze opzettelijk de perfecte dekmantel "priester" als beroep kozen zodat ze naar hartelust kinderen konden misbruiken. Zonder tegenspraak en zonder weerstand. Daar was het hen om te doen.
Hier ben ik het grotendeels mee eens. De kinderen die thuis hun beklag durfden maken kregen er nog een pak rammel bij van hun katholieke ouders.

Niet alle priesters deden het erom, maar ook het verplichte celibaat dreef velen onder hen tot misbruik van kinderen. Dat werd in de regel toegedekt, bleef zonder gevolgen, en kon eeuwenlang doorgaan.

Hun ambt neerleggen omdat ze verliefd werden op een vrouw gebeurde zelden omdat de onfeilbare paus van Rome daar niet achter stond.
De priesters die hun soutane toch aan de haak hingen trouwden daarna....voor de kerk.

Aan deze eeuwige schande heeft het Europees Hof Voor Rechten van de Mens mee gewerkt.

Tot daar de scheiding tussen kerk en staat.

Ik pleit er voor om de subsidiëring van ALLE religiën af te schaffen. Wie er deel van wil uitmaken draait maar zélf voor de kosten ervan op.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 12:25   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Schrappen uit het doopregister kan. Ontdopen niet.

Is daar verschil tussen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 12:28   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Het Europees Hof voor de Rechten van Mens oordeelde TWEE JAAR GELEDEN dat er geen wettelijke basis bestaat voor slachtoffers van seksueel misbruik in de Kerk om de Heilige Stoel aan te klagen
Als die wettelijke basis niet bestaat had het Europees Hof voor de Rechten van de Mens een wettelijke basis moeten EISEN om de "HEILIGE STOEL" en haar héle misdadige bende te kunnen veroordelen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 12:39   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Schrappen uit het doopregister kan. Ontdopen niet.

Is daar verschil tussen ?
Als er geen verschil was zou zijn tussen beide begrippen zouden de mensen die zich laten schrappen uit het doopregister automatisch ontdoopt zijn.

Niet dus.

‘‘Ontdopen’ is onbestaande voor de kerk’

https://www.demorgen.be/nieuws/ontdo...eten~b5ef0281/
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 12:41   #10
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Net zoals de mens een kerkelijk huwelijk niet kan ontbinden.

Wat scheefpoepen volstaat hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 12:45   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

De reden is dat het scrappen uit het doopregister geen invloed heeft op de subsidies die de kerk binnenrijft. Die gaan gewoon door....omdat je niet ontdoopt bent, en dus, wettelijk, evengoed lid blijft van de misdadige organisatie waar je uit weg wil.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 september 2023 om 12:53.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 12:52   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Net zoals de mens een kerkelijk huwelijk niet kan ontbinden.

Wat scheefpoepen volstaat hé.
Volgens de wet kan een huwelijk wél ontbonden worden. Daar hoeft een mens niet scheef voor te poepen.

Voor de kerk kan geen van beide.
Schrappen uit het doopregister kan wel, maar.....het enige gevolg dat dit heeft is dat je geen recht meer hebt op sacramenten. Je krijgt dus geen vergiffenis meer voor je zonden op je sterfbed,en je kist gaat de grond in zonder dat je kans hebt dat er een mogelijk pedofiele priester bij is om je "laatste rustplaats" te zegenen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 14:02   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

De subsidiekraan van vadertje staat blijft onverminderd open staat ook al laat je je schrappen uit het doopregister. Wie denkt dat hij ontdoopt is als hij zich laat schrappen wordt schaamteloos beduveld door de Heilige Kerk.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 15:41   #14
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het hiernamaals bestaat niet. Alle pedofielen die kinderen misbruikten zijn dood. Noch de dode, noch de levende pedofielen werd ook maar één haar gekrenkt. [b]Met dank aan het Europees Hof voor de rechten van de mens.
Het hiernamaals is een concept dat in het leven is geroepen om mensen angstig te maken, en ze op die manier te doen gehoorzamen. "Doe wat de prediker zegt en je gaat naar de hemel. Doe iets anders en je gaat naar de hel" Het is de klassieke conditionering volgens de honden van Pavlov.

Ook de moslims zijn daar wereldkampioen in. En zelfs overheden hebben goed begrepen dat mensen gehoorzamen als je ze angstig kan maken. Het schrikbewind van Hitler vroeger, en meer recent de dagelijkse covid angstzaaierij op tv.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 17 september 2023 om 15:52.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 15:48   #15
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet alle priesters deden het erom, maar ook het verplichte celibaat dreef velen onder hen tot misbruik van kinderen.
Dit geloof ik niet. Ikzelf ben 10 jaar single geweest en zou nooit iemand aanranden. Noch kinderen noch volwassenen. Geen kut die spant zoals je eigen hand, zeggen ze dan. Het celibaat wilde niet zeggen dat iemand 10 jaar geen orgasme kon hebben. Zoiets kun je zelf. Zelfs apen in de dierentuin doen het en public.

Mensen geloven wat je hier schrijft omdat zoveel priesters feiten pleegden. Maar dat is niet zo omdat ze zo geworden zijn. Het is omdat ze altijd zo geweest zijn, nog voor ze voor hun ambt kozen.

Het misbruik is een zeer bewuste keuze die men al gemaakt had toen men voor de job koos. Ik geloof niet dat pedofilie een geaardheid is. Ik geloof dat de trigger net het machtsmisbruik is. Het kunnen zeggen "Ik kom hiermee weg" waar ze zo op kicken. Dit kwam ook naar boven in een interview met psychiater Adriaenssens die talloze pedocriminelen van dichtbij volgde.

Priester worden maakte gewoon deel uit van misbruik met voorbedachte rade.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 17 september 2023 om 15:50.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 16:11   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Priester worden maakte gewoon deel uit van misbruik met voorbedachte rade.
Voor een deel zal dat ongetwijfeld kloppen. Hoofdzakelijk omdat ze wisten dat ze er ongestraft mee konden wegkomen. Wat niet mogelijk was/is als gewone burger.

Maar voor een ander deel gaat die vlieger niet op.
Van de oudste zonen uit kroostrijke katholieke gezinnen werd verwacht dat ze priester werden. Dat was een eer. Een eer die er hen van jongsaf werd ingeprent.

Mijn oudste nonkel (Michel) aan vaderkant werd priester, maar gaf de priesterpijp aan Maarten, trouwde, en kreeg drie kinderen.
Een zoon van de zus van mijn grootvader werd missionaris in Congo. Hij trouwde met een Congolese vrouw en heeft twee kinderen, Een dochter en een zoon. Hij was decennialang Belgisch consul. Ik verloor het contact met hem nadat hij van M?*laga naar Kigali verhuisde.

Niemand maakt mij wijs dat die twee mannen priester werden met de bedoeling om kinderen te misbruiken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 16:46   #17
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor een deel zal dat ongetwijfeld kloppen. Hoofdzakelijk omdat ze wisten dat ze er ongestraft mee konden wegkomen. Wat niet mogelijk was/is als gewone burger.

Maar voor een ander deel gaat die vlieger niet op.
Van de oudste zonen uit kroostrijke katholieke gezinnen werd verwacht dat ze priester werden. Dat was een eer. Een eer die er hen van jongsaf werd ingeprent.

Mijn oudste nonkel (Michel) aan vaderkant werd priester, maar gaf de priesterpijp aan Maarten, trouwde, en kreeg drie kinderen.
Een zoon van de zus van mijn grootvader werd missionaris in Congo. Hij trouwde met een Congolese vrouw en heeft twee kinderen, Een dochter en een zoon. Hij was decennialang Belgisch consul. Ik verloor het contact met hem nadat hij van M?*laga naar Kigali verhuisde.

Niemand maakt mij wijs dat die twee mannen priester werden met de bedoeling om kinderen te misbruiken.

Dan zou men eens een onderzoek moeten doen.

Groep a: Alle priesters die voor hun job kozen op de manier die je beschrijft (oudste zoon.. druk van thuis)

Groep b: Alle andere priesters. Geen druk van thuis maar zij die het zelf wilden.

Ik geef je op een briefje dat meer dan 90% van alle pedo's uit groep b zal komen. Priester worden was de ideale dekmantel om ongestoord met kindermisbruik weg te komen. Ook in de 21ste eeuw zoekt elke pedo een beroep om continu met kinderen in contact te komen (leraar, kinderopvang, pleeggezin..)
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 17 september 2023 om 16:49.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 16:50   #18
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Wat de Katholieke Kerk nodig heeft is een veel sterker en radicaler leiderschap.

Zo pleit ik voor de herinvoering van de Kerkelijke Inquisitie om pedofielen en ander ongedierte aan te pakken.

Het was voorspeld dat Satan de Kerk van binnenuit ging proberen te ondermijnen, dit is nu bezig. Er moet dringend een keiharde reactie volgen.

Die pedofielen zouden dan voor Inquisitierechtbanken moeten komen en zullen worden gestraft op de wijze die gebruikelijk was in de Middeleeuwen.

Dit geeft de slachtoffers gerechtigheid en de Kerk die kan het morele gezag opnieuw opbouwen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 17 september 2023 om 16:50.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 17:07   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat de Katholieke Kerk nodig heeft is een veel sterker en radicaler leiderschap.

Zo pleit ik voor de herinvoering van de Kerkelijke Inquisitie om pedofielen en ander ongedierte aan te pakken.

Het was voorspeld dat Satan de Kerk van binnenuit ging proberen te ondermijnen, dit is nu bezig. Er moet dringend een keiharde reactie volgen.

Die pedofielen zouden dan voor Inquisitierechtbanken moeten komen en zullen worden gestraft op de wijze die gebruikelijk was in de Middeleeuwen.

Dit geeft de slachtoffers gerechtigheid en de Kerk die kan het morele gezag opnieuw opbouwen.
Te laat Max. Rome én haar collaborateurs hebben altijd het tegenovergestelde gedaan. Moreel gezag zijn ze voor altijd kwijt.

Ook zonder dat de VRT aandacht besteedde aan het schandaal dat al sinds mensenheugenis onder de mat wordt geveegd was het al gene vette meer met kerkelijke evenementen. De Koninklijke trouwfeesten, te deums en begrafenissen van Belgische vvorsten begeleid door Belgische piskoppen zullen nog een tijdje doorgaan. Maar bij gebrek aan Belgische priesters worden er al een tijdlang vervangers ingevoerd vanuit Congo.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 17:09   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Volgens de wet kan een huwelijk wél ontbonden worden. Daar hoeft een mens niet scheef voor te poepen.

Voor de kerk kan geen van beide.
Schrappen uit het doopregister kan wel, maar.....het enige gevolg dat dit heeft is dat je geen recht meer hebt op sacramenten. Je krijgt dus geen vergiffenis meer voor je zonden op je sterfbed,en je kist gaat de grond in zonder dat je kans hebt dat er een mogelijk pedofiele priester bij is om je "laatste rustplaats" te zegenen.
Helmut Lotti is er nochtans 2 keer in geslaagd om voor de kerk te trouwen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be