Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Graag uw antwoord
Vind jij dat nieuwe verkiezingen een oplossing zal brengen uit deze crisis 5 11,11%
Vind jij dat er nieuwe verkiezingen moeten komen? 31 68,89%
Geen verkiezingen, ze moeten het maar oplossen 9 20,00%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2020, 19:01   #281
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dan stelt zich de vraag : welk alternatief zag je dan wel ? Er was enkel de Paars-Gele piste, of een brede coalitie zonder N-VA in enkele mogelijke variantes. Tenzij iemand wil doen alsof hij Paars-Groen + Défi ernstig acht...

Als je die 2 enige realistische combinaties alle 2 op voorhand afschiet, blijf je toch met legen handen staan ?
Ik ben een van de weinigen die al weet dat we hoe dan ook een shit regering gaan krijgen. Mede door Corona. En een links beleid kan de put niet dempen, en een rechts beleid al evenmin.

Lege handen. Ik weet niet meer op wie ik mijn stem moet geven, neen.
NVA heeft mij zodra de Zweeds coalitie van start ging al direct teleurgesteld.
Ik mag daar toch eerlijk in zijn ?

Het blind volgen van een politicus en volledig opgaan in een tunnelvisie is aan mij niet meer besteed.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 september 2020 om 19:03.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 19:12   #282
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Je hebt daar een punt.
Alexander heeft inderdaad eerst gewerkt. Maar hij is evenzeer een produkt van nepotisme, de stekkerman, en ik blijf erbij dat ontwikkelingssamenwerking een zeer zwak departement is waar je weinig risico mee neemt.
vice premier wil voor mij niets zeggen. Teveel ministers zijn vice premier.
En bovendien ik luister naar wat de mens zelf zegt op tv.
Conclusie: het is een idioot. Maar dan eentje met bedrijfservaring.

Maar ik geef toe, ik haat nepotisme. Die raakt niet uit eigen kracht verkozen.
Nepotisme brengt je heus niet binnen in een topbedrijf als Boston Consulting Group hoor...
Ik verwijt hem maar één zaak : hij had NOOIT het ontslag van de regering mogen organiseren omwille van BHV, dat was een ongelooflijk zware vergissing, neen : een stommiteit. Eentje die hij en zijn partij duur betaalden trouwens.
Vanaf 2011 heeft hij een schitterend parcours gereden : hij onderhandelde de staatshervorming, is minister van pensioenen geworden, vice-premier. Trouwens, je opmerking over de vice-premiers is echt wereldvreemd hoor : dat zijn diegenen die de begrotingen beslissen, de begrotingscontroles beheren, de grote lijnen van heel de regering beslissen. Zij vormen de echte macht in de regering, per partij. De vakministers beheren enkel hun eigen departement, en voor echte wijzigingen moeten zijn naar de kern : dus terug naar de vice-premiers + de premier.

Nog iets : je opmerking dat je 'nooit luistert naar wat de mens zelf zegt' werkt echt op de lachspieren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 19:22   #283
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik ben een van de weinigen die al weet dat we hoe dan ook een shit regering gaan krijgen. Mede door Corona. En een links beleid kan de put niet dempen, en een rechts beleid al evenmin.

Lege handen. Ik weet niet meer op wie ik mijn stem moet geven, neen.
De vraag was niet op wie je nu zou stemmen, verkiezingen zijn nu niet aan de orde. De vraag is welke mogelijke coalitie je dan wel zag, met de kaarten zoals ze IRL sinds 2019 op tafel liggen.

Citaat:
NVA heeft mij zodra de Zweeds coalitie van start ging al direct teleurgesteld.
Ik mag daar toch eerlijk in zijn ?
Natuurlijk.
Citaat:
Het blind volgen van een politicus en volledig opgaan in een tunnelvisie is aan mij niet meer besteed.
...maar wie kritiek geeft, moet ook alternatieven of andere mogelijke oplossingen durven voorstellen. Anders verval je in de fout van de populisten, die alleen maar goed zijn in serieel aanklagen en daar hun carrière en electoraat rond bouwen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 26 september 2020 om 19:23.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 19:33   #284
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nepotisme brengt je heus niet binnen in een topbedrijf als Boston Consulting Group hoor...
Ik verwijt hem maar één zaak : hij had NOOIT het ontslag van de regering mogen organiseren omwille van BHV, dat was een ongelooflijk zware vergissing, neen : een stommiteit. Eentje die hij en zijn partij duur betaalden trouwens.
Vanaf 2011 heeft hij een schitterend parcours gereden : hij onderhandelde de staatshervorming, is minister van pensioenen geworden, vice-premier. Trouwens, je opmerking over de vice-premiers is echt wereldvreemd hoor : dat zijn diegenen die de begrotingen beslissen, de begrotingscontroles beheren, de grote lijnen van heel de regering beslissen. Zij vormen de echte macht in de regering, per partij. De vakministers beheren enkel hun eigen departement, en voor echte wijzigingen moeten zijn naar de kern : dus terug naar de vice-premiers + de premier.

Nog iets : je opmerking dat je 'nooit luistert naar wat de mens zelf zegt' werkt echt op de lachspieren.
Heb ik niet gezegd. Integendeel.
Had je niet beter eens beter nagelezen wat ik schreef, wat voor zin heeft het om niet te luisteren naar wat politici zeggen, als je een oordeel over de persoon in kwestie wil vormen. Luisteren naar wat ze zeggen en zien wat ze in werkelijkheid doen. Ik dacht eerst al, dat ik een schrijffout had gemaakt en er per ongeluk 'niet' had bijgezet, maar dat heb jij dus gedaan in uw hoofd. Netjes is dat. Graag uw verontschuldigingen.

Nepotisme bestaat niet zoveel in het bedrijfsleven, wel in de politiek. DeCroo is een merk dat sowieso stemmen trekt. Het was toch duidelijk dat ik het daarover had.

Ik heb de indruk dat je graag mensen verwijt dat ze u dingen in de mond leggen, maar je doet dat hier nu minstens 2 keer bij mij.

En dat werkt niet op mijn lachspieren.

Waarom zou ik overigens met voorstellen moeten komen voor een coalitie ? Als ik er zelf geen zie. En waarom zou ik geen kritiek mogen geven ? Is dat verboden of zo. En erger nog waarom zou dat populistisch zijn ?
Trouwens ik heb voorstellen gedaan. Ik geloof niet in het Belgische kiessysteem. En dat heb ik al aangehaald. Dat Belgische kiessysteem is de oorzaak van de problemen. En die coalities zorgen alleen maar voor een wafelijzerpolitiek op partij niveau en niemand wordt daar beter van.

Decroo als minister van begroting,binnenlandse zaken, economie of financiën. of nog beter van justitie.
Doe een van die goed, dan verdien je het om premier te worden.

vice premiers hebben we niet nodig.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 september 2020 om 19:46.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 19:43   #285
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Je hebt daar een punt.
Alexander heeft inderdaad eerst gewerkt. Maar hij is evenzeer een produkt van nepotisme, de stekkerman, en ik blijf erbij dat ontwikkelingssamenwerking een zeer zwak departement is waar je weinig risico mee neemt.
vice premier wil voor mij niets zeggen. Teveel ministers zijn vice premier.
En bovendien ik luister naar wat de mens zelf zegt op tv.
Conclusie: het is een idioot. Maar dan eentje met bedrijfservaring.

Maar ik geef toe, ik haat nepotisme. Die raakt niet uit eigen kracht verkozen.
Ik zie toch correct!
Ik bedoel uiteraard dat ik luister naar wat ze zeggen via welke media ook, maar ook kijk naar hun daden.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 20:34   #286
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Heb ik niet gezegd. Integendeel.
Had je niet beter eens beter nagelezen wat ik schreef, wat voor zin heeft het om niet te luisteren naar wat politici zeggen, als je een oordeel over de persoon in kwestie wil vormen. Luisteren naar wat ze zeggen en zien wat ze in werkelijkheid doen. Ik dacht eerst al, dat ik een schrijffout had gemaakt en er per ongeluk 'niet' had bijgezet, maar dat heb jij dus gedaan in uw hoofd. Netjes is dat. Graag uw verontschuldigingen.
Bericht herlezen, en je hebt gelijk. Mijn verontschuldigingen bij deze...

Citaat:
Nepotisme bestaat niet zoveel in het bedrijfsleven, wel in de politiek. DeCroo is een merk dat sowieso stemmen trekt. Het was toch duidelijk dat ik het daarover had.
Is hier echt nepotisme ? Alexander De Croo is politiek-electoraal veel sterker dan zijn Pa ooit was.
In absolute tegenstelling bv tot het zoontje van Karel De Gucht die een flop is. Of Bruno Tobback die niet aan de hielen van zijn Pa raakt. Freya VDB die een eendagsvlieg bleek terwijl haar vader een zwaargewicht was.

Citaat:
Ik heb de indruk dat je graag mensen verwijt dat ze u dingen in de mond leggen, maar je doet dat hier nu minstens 2 keer bij mij.

En dat werkt niet op mijn lachspieren.
Moet ik nu ook doen alsof ik er niet mee kan lachen dat je mij daarstraks gewoon 'dom' noemde ?
Citaat:
Waarom zou ik overigens met voorstellen moeten komen voor een coalitie ? Als ik er zelf geen zie. En waarom zou ik geen kritiek mogen geven ? Is dat verboden of zo. En erger nog waarom zou dat populistisch zijn ?
Kritiek geven zonder alternatieven is zinloos. Dat is rondjes draaien.

Sommige politici bouwen daar een carrière op, zoals populist JMDD. Die zijn electorale handelsfonds (= de verzuurde klagers) kicken daarop, en belonen hem met een parlementair mandaat. Meer nog, hij doet dat zo goed, dat ze bij Knack hem zelfs inhuren om er regelmatig een vitrioolstuk voor te schrijven. Een deel van hun lezers is daar blijkbaar dol op, en het doet bijgevolg de oplage stijgen. Bij N-VA huren ze hem zelfs in om minkukel Sanderke Loones zijn lijst aan stemmekes te helpen.

To the point : kritiek geven zonder alternatieven, is kritiek om de kritiek. Zinloze bezigheid.

Citaat:
Trouwens ik heb voorstellen gedaan. Ik geloof niet in het Belgische kiessysteem. En dat heb ik al aangehaald. Dat Belgische kiessysteem is de oorzaak van de problemen. En die coalities zorgen alleen maar voor een wafelijzerpolitiek op partij niveau en niemand wordt daar beter van.
Om het systeem te veranderen, ga je er toch echt eerst moeten deel vanuit maken hoor.
Trouwens, de meer primitieve democratische systemen zoals het 'winner takes all' of de 'first past the post' uit de angelsaksische en franse wereld toont aan dat hun politieke besluitvorming zeker niet efficiënter is dan in ons (complexe) coalitiesysteem.

Citaat:
Decroo als minister van begroting,binnenlandse zaken, economie of financiën. of nog beter van justitie.
Doe een van die goed, dan verdien je het om premier te worden.

vice premiers hebben we niet nodig.
Dan krijg je een alleenheerschappij van een premier, boven een groep vakministers uit diverse partijen die enkel voor hun eigen dossier gaan zonder naar het bredere plaatje te kijken.
Het is net in de kern, waar enkel de VP's en de premier zetelen dat men knopen kan doorhakken. Doordat elke deelnemende partij in de coalitie één vertegenwoordiger heeft, slaagt men er toch in om compromissen en dus bijgevolg beleid te voeren. Die weten dat ze niet moeten blijven hangen bij één dossier, maar dat ze 5 jaar lang gaan moeten samenwerken. De premier heeft dan meer de rol van diegene die de synthese zoekt, dan de CEO die alleenheerser is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 26 september 2020 om 20:36.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 21:15   #287
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bericht herlezen, en je hebt gelijk. Mijn verontschuldigingen bij deze...



Is hier echt nepotisme ? Alexander De Croo is politiek-electoraal veel sterker dan zijn Pa ooit was.
In absolute tegenstelling bv tot het zoontje van Karel De Gucht die een flop is. Of Bruno Tobback die niet aan de hielen van zijn Pa raakt. Freya VDB die een eendagsvlieg bleek terwijl haar vader een zwaargewicht was.



Moet ik nu ook doen alsof ik er niet mee kan lachen dat je mij daarstraks gewoon 'dom' noemde ?


Kritiek geven zonder alternatieven is zinloos. Dat is rondjes draaien.

Sommige politici bouwen daar een carrière op, zoals populist JMDD. Die zijn electorale handelsfonds (= de verzuurde klagers) kicken daarop, en belonen hem met een parlementair mandaat. Meer nog, hij doet dat zo goed, dat ze bij Knack hem zelfs inhuren om er regelmatig een vitrioolstuk voor te schrijven. Een deel van hun lezers is daar blijkbaar dol op, en het doet bijgevolg de oplage stijgen. Bij N-VA huren ze hem zelfs in om minkukel Sanderke Loones zijn lijst aan stemmekes te helpen.

To the point : kritiek geven zonder alternatieven, is kritiek om de kritiek. Zinloze bezigheid.



Om het systeem te veranderen, ga je er toch echt eerst moeten deel vanuit maken hoor.
Trouwens, de meer primitieve democratische systemen zoals het 'winner takes all' of de 'first past the post' uit de angelsaksische en franse wereld toont aan dat hun politieke besluitvorming zeker niet efficiënter is dan in ons (complexe) coalitiesysteem.



Dan krijg je een alleenheerschappij van een premier, boven een groep vakministers uit diverse partijen die enkel voor hun eigen dossier gaan zonder naar het bredere plaatje te kijken.
Het is net in de kern, waar enkel de VP's en de premier zetelen dat men knopen kan doorhakken.
Doordat elke deelnemende partij in de coalitie één vertegenwoordiger heeft, slaagt men er toch in om compromissen en dus bijgevolg beleid te voeren. Die weten dat ze niet moeten blijven hangen bij één dossier, maar dat ze 5 jaar lang gaan moeten samenwerken. De premier heeft dan meer de rol van diegene die de synthese zoekt, dan de CEO die alleenheerser is.
Wat is dat voor slap gelul...

Nét alsof het voor een minister gaat uitmaken om zijn partijlijn niet te volgen omdat hij de titel van vice-premier mag dragen...

Kom eens van uw wolk af...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 04:51   #288
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Je hebt daar een punt.
Alexander heeft inderdaad eerst gewerkt. Maar hij is evenzeer een produkt van nepotisme, de stekkerman, en ik blijf erbij dat ontwikkelingssamenwerking een zeer zwak departement is waar je weinig risico mee neemt.
vice premier wil voor mij niets zeggen. Teveel ministers zijn vice premier.
En bovendien ik luister naar wat de mens zelf zegt op tv.
Conclusie: het is een idioot. Maar dan eentje met bedrijfservaring.

Maar ik geef toe, ik haat nepotisme. Die raakt niet uit eigen kracht verkozen.
Dat heeft hij toegewezen gekregen gezien de krachtsverhoudingen tussen partijen, niettemin die job goed gedaan.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 06:29   #289
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik ben een van de weinigen die al weet dat we hoe dan ook een shit regering gaan krijgen. Mede door Corona. En een links beleid kan de put niet dempen, en een rechts beleid al evenmin.

Lege handen. Ik weet niet meer op wie ik mijn stem moet geven, neen.
NVA heeft mij zodra de Zweeds coalitie van start ging al direct teleurgesteld.
Ik mag daar toch eerlijk in zijn ?

Het blind volgen van een politicus en volledig opgaan in een tunnelvisie is aan mij niet meer besteed.
Dat N-VA voor de Zweedse regering veel heeft laten vallen, is een vaststaand feit.
Blijft de vraag, als de N-VA toen niet meegedaan had, was alles dan beter of slechter geworden?


Volgens mijn bescheiden mening slechter, veel slechter.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 06:31   #290
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nepotisme brengt je heus niet binnen in een topbedrijf als Boston Consulting Group hoor...
Ik verwijt hem maar één zaak : hij had NOOIT het ontslag van de regering mogen organiseren omwille van BHV, dat was een ongelooflijk zware vergissing, neen : een stommiteit. Eentje die hij en zijn partij duur betaalden trouwens.
Vanaf 2011 heeft hij een schitterend parcours gereden : hij onderhandelde de staatshervorming, is minister van pensioenen geworden, vice-premier. Trouwens, je opmerking over de vice-premiers is echt wereldvreemd hoor : dat zijn diegenen die de begrotingen beslissen, de begrotingscontroles beheren, de grote lijnen van heel de regering beslissen. Zij vormen de echte macht in de regering, per partij. De vakministers beheren enkel hun eigen departement, en voor echte wijzigingen moeten zijn naar de kern : dus terug naar de vice-premiers + de premier.

Nog iets : je opmerking dat je 'nooit luistert naar wat de mens zelf zegt' werkt echt op de lachspieren.
Binnenkort is Calvo meer dan waarschijnlijk vice-premier.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 06:33   #291
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Dat heeft hij toegewezen gekregen gezien de krachtsverhoudingen tussen partijen, niettemin die job goed gedaan.
Vooral dat zingend en dansend geld uitdelen.

Geld waarvoor wij hier hard moeten werken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 08:28   #292
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Wat is dat voor slap gelul...

Nét alsof het voor een minister gaat uitmaken om zijn partijlijn niet te volgen omdat hij de titel van vice-premier mag dragen...

Kom eens van uw wolk af...
Je kunt ook een poging doen om het systeem waarin je leeft te begrijpen hoor...

De reden dat elke coalitiepartij één VP heeft in de kern is per definitie om de eigen punten te proberen bewaken. Maar moest elke VP daar zoals een robot zitten en op alle andere zaken 'neen' zegt, blokkeert het systeem. Dus is de kern nu net de plaats waar de 'moeilijkere' beslissingen wel genomen worden : daar maakt men de uiteindelijke compromissen die het beleid gaan vormen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 08:29   #293
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je kunt ook een poging doen om het systeem waarin je leeft te begrijpen hoor...

De reden dat elke coalitiepartij één VP heeft in de kern is per definitie om de eigen punten te proberen bewaken. Maar moest elke VP daar zoals een robot zitten en op alle andere zaken 'neen' zegt, blokkeert het systeem. Dus is de kern nu net de plaats waar de 'moeilijkere' beslissingen wel genomen worden : daar maakt men de uiteindelijke compromissen die het beleid gaan vormen.
Met Calvo aan de tafel, dat gaat lachen worden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 08:30   #294
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Dat heeft hij toegewezen gekregen gezien de krachtsverhoudingen tussen partijen, niettemin die job goed gedaan.
iedereen zou die job goed doen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 08:33   #295
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Binnenkort is Calvo meer dan waarschijnlijk vice-premier.
Ik vrees het ook, die gaat catastrofaal falen...
Heeft geen enkele bestuurlijke ervaring, geen enkele ervaring met echte onderhandelingen. Dat gaat worden zoals indertijd met Magda Aelvoet : de anderen speelden die van het kastje naar de muur.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 08:36   #296
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vrees het ook, die gaat catastrofaal falen...
Heeft geen enkele bestuurlijke ervaring, geen enkele ervaring met echte onderhandelingen. Dat gaat worden zoals indertijd met Magda Aelvoet : de anderen speelden die van het kastje naar de muur.
Dan zou groen er beter uit blijven.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 08:47   #297
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vrees het ook, die gaat catastrofaal falen...
Heeft geen enkele bestuurlijke ervaring, geen enkele ervaring met echte onderhandelingen. Dat gaat worden zoals indertijd met Magda Aelvoet : de anderen speelden die van het kastje naar de muur.
Ik hoop dat ze nu eindelijk die chocolade-sigaretten gaan verbieden. De jeugd dient het goede voorbeeld te krijgen.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 08:57   #298
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Het is weekend en we hebben inderdaad nog steeds geen peiling.

Officiële uitleg (van vorige zondag):

https://twitter.com/Isoldevde/status...96039319416832



Dus als ik het goed begrijp gaan ze wachten todat het eeuwig bewegend doelwit genaamd "de actualiteit" stopt met bewegen. Dan gaan ze een peiling afnemen en rap-rap publiceren alvorens "de actualiteit" terug in beweging komt.

En voor alle vorige peilingen was dit niet nodig. Niet echt geloofwaardig als je het mij vraagt.

Eigenlijk had de tweet zo moeten luiden:
Bij de mainstreammedia wachten ze tot er een nieuwe regering komt. Ze hopen dan dat daardoor de populariteit van de Vivaldi partijen zal stijgen. Want ja, de bevolking gaat opgelucht zijn dat er eindelijk een nieuwe regering is; althans dat denken ze toch.

De peiling gaat dus afgenomen worden de eerste 2 weken na de eedaflegging van Vivaldi.


Het feit dat HLN/VTM de peiling niet in september organiseert, zoals gewoonlijk, toont nog maar eens aan hoe subjectief onze nieuwsmedia zijn.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 09:00   #299
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

En dat Isolde Van Den Eynde zegt dat er geen peiling georganiseerd kan worden omwille van de veranderende politieke actualiteit is al helemaal een lachertje. Volgens die redenering kan je namelijk nooit nog een peiling organiseren, de politieke actualiteit verandert namelijk constant.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 09:04   #300
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dan zou groen er beter uit blijven.
Zowel Almaci als Calvo denken van zichzelf dat zij het kunnen...
De ontnuchtering zal spoedig volgen, denk ik.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be