Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2021, 11:08   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, DIE onnozelaar is waarschijnlijk de minst goed geplaatste om andere mensen iets te verwijten over "zelf nadenken" he
bwoafff....zo een "filo-sof" ,per definitie een kompleet nutteloos wezen,kwalificeert tenminste toch als "viroloog" .De beroepsgroep ligt nu toch al,net als de collegas van de advokatuur en de economie in de prullemand der ongeloofwaardigheid...Nog wat Nobelprijzen toekennen en het is bevestigd....Government sponsored uselessnes and bullshitgunnery

We zijn nu eenmaal in het tijdperk van "Universitair Diploma @Niet gehinderd door enige kennis van zaken".......Nog even volhouden en we krijgen het virus wel klein.....Iets "klein" krijgen wat amper als levend wezen gekwalificeerd kan worden....welaan...

Ironisch genoeg wil men chatrooms,forums ,FB,Twitter etc beweringen harder aanpakken terwijl de ECHTE schade eerder in de bestuurscentra uitgedacht wordt,niet in de "opinie"....

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juli 2021 om 11:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 11:21   #22
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
https://nl.wikipedia.org/wiki/RNA-vaccin

Is dus nieuw op de markt en moet dus aangevallen worden.
Is dus nieuw op de markt en moet dus aan kinderen worden toegediend?

Does not compute.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 11:23   #23
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

De nieuwe varianten zijn in het land, laat ons de grens sluiten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 11:30   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Is dus nieuw op de markt en moet dus aan kinderen worden toegediend?

Does not compute.
Er moet voorzichtiger omgesprongen worden met de drang om iedereen te willen vaccineren.

Op lange termijn zou de oplossing wel eens slechter kunnen zijn dan de kwaal.

De vaccins hebben op dit ogenblik immers slechts een beperkte en tijdelijke goedkeuring.
Massaal jongeren vaccineren tegen een ziekte waar enkel hoogbejaarden en ziekelijke aan sterven, lijkt mij dus geen verstandig beleid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 11:31   #25
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is juist dat het S proteine enkele nadelige effecten heeft, waaronder het veroorzaken van celwand fusie. Maar het is uiteraard ook zo dat als je echt corona opdoet, je evengoed die S proteinen in uw lijf krijgt he, er is dus weinig kans dat het vaccin "toxischer" is dan echt corona opdoen.

Het zal moeilijk zijn om met die vaccins meer schade te veroorzaken dan corona zelf, en corona zelf is al grotendeels verwaarloosbaar. Ik denk dus niet dat je met die vaccins grote hoeveelheden volk zal kunnen afmaken. Nog minder dan met corona.
Maar bij het vaccin gaat het over een langdurige vrijgeven van dat S proteïne terwijl bij een infectie dat maar over een korte periode gaat
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 11:35   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Nog maar te zwijgen over het grote aantal grafeen die de spaanse universiteit in het "vaccin" gevonden heeft.

Zeer ongezond. Dat dus bovenop de rest.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 12:10   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Maar bij het vaccin gaat het over een langdurige vrijgeven van dat S proteïne terwijl bij een infectie dat maar over een korte periode gaat
Nee, hoor. Dat is korter bij vaccinatie dan bij ziekte. Bij ziekte wordt dat RNA in cellen aangemaakt zolang het virus aanwezig is en cellen infecteert, dus gemakkelijk 10 dagen. Bij het vaccin is dat enkel maar enkele uren na vaccinatie.

Het RNA zelf heeft een zekere levensduur van een paar dagen, normaal gezien.

Het is trouwens een van de redenen waarom vaccinatie minder "optimisatie" toelaat dan een infectie (precies het omgekeerde van wat Van Damme verkocht), omdat die optimisatie, in de lymfeknopen, voortdurend nieuw "antigen" nodig heeft om de verbeteringen tegen te testen en dat bij vaccinatie te rap voorbij is. Vandaar dat het wat beter gaat met een tweede spuit.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 13:50   #28
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er moet voorzichtiger omgesprongen worden met de drang om iedereen te willen vaccineren.

Op lange termijn zou de oplossing wel eens slechter kunnen zijn dan de kwaal.

De vaccins hebben op dit ogenblik immers slechts een beperkte en tijdelijke goedkeuring.
Massaal jongeren vaccineren tegen een ziekte waar enkel hoogbejaarden en ziekelijke aan sterven, lijkt mij dus geen verstandig beleid.
Het is zelfs tegen de regels en tegen de wet.

Een noodgoedkeuring mag enkel als er een hoogdringendheid is, het de persoon zelf duidelijk voordeel oplevert en er geen andere medische behandeling voorhanden is. Voor kinderen zijn die regels zelfs wat strakker, wat nu gebeurt is totaal onwettelijk.

Die rotzakken gaan elkaar wel de hand boven het hoofd houden maar we zijn dus ferm geneukt door onze politiestaat en rechtstaat.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 18:31   #29
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niet echt.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019...ocarditis.html

Ik weet niet of "hartkloppingen" daaronder valt.
De volledige situatie kort samengevat:

Symptomen:
- Hartkloppingen bij momenten, geen tachycardie of ritmestoornissen.
- Koorts, enkele dagen na vaccin maar daarna beter.
- Ontstoken luchtwegen, van voorbijgaande aard. Enkele dagen na het vaccin ontwikkeld, daarna verdwenen.
- Zicht ging onmiddellijk sterk achteruit, enkele minuten na het vaccin. Zij dacht dat dat normaal was. Oogarts en spoedarts vonden het alarmerend.

Vandaag erg veel tests ondergaan. Bloedwaarden waren normaal. Foto's van hart en longen ook (geen pericarditis)

Scan van de hersenen om thrombose op te sporen. Omdat klontervorming in de occipitale kwab storing in het zicht kan veroorzaken. Maar niet gevonden.

Doorgestuurd naar de oogarts. Gezichtsveld was normaal (zou aangetast zijn bij thrombose). Is bijziend maar dit kan nooit plots gekomen zijn, en zeker niet door vaccinatie. Zien met een bril gaf duidelijke verbetering, wat voor de oogarts uitsluit dat er een neurologisch probleem is. Want dit was de bezorgdheid.

Uiteindelijk zijn de thrombose en het neurologisch deficit tijdig uitgesloten. De vraag waarom het onmiddellijk na het vaccin (letterlijk 3 minuten erna) begonnen is, blijft onbeantwoord.

Inmiddels terug thuis. We hopen dat het zicht stilaan terugkomt. We weten niet waarom het plots werd aangetast. Over enkele weken gaan we terug op controle.

De ontstoken luchtwegen van een dag of 4-5 geleden zijn sinds een half uur geleden ineens terug
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 3 juli 2021 om 18:32.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 22:37   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een vriend van mij is kort na de prik zware diabeet geworden.

Ze weten ook niet hoe dat komt.
Mijn vrouw haar broer is ook sterk achteruit gegaan sindsdien. Je kan hem niet meer verstaan en hij loopt nu met een rollater rond.
Ze weten ook niet waarom.

Feitelijk weten ze nooit waarom maar altijd dat het iets anders is. Maar wat dat weten ze ook niet.

Afijn dat maken ze ons toch wijs.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 09:51   #31
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Filosoof Maarten Boudry: "Het probleem met vaccintwijfelaars is dat ze veel zaken in twijfel trekken behalve zichzelf"
Ja, maar heeft die een diploma virologie of iets in die aard?

Het probleem met de kudde is dat ze veel zaken in twijfel trekken behalve hetgeen de media en het establishment verkondigen.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 11:50   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De volledige situatie kort samengevat:

Symptomen:
- Hartkloppingen bij momenten, geen tachycardie of ritmestoornissen.
- Koorts, enkele dagen na vaccin maar daarna beter.
- Ontstoken luchtwegen, van voorbijgaande aard. Enkele dagen na het vaccin ontwikkeld, daarna verdwenen.
- Zicht ging onmiddellijk sterk achteruit, enkele minuten na het vaccin. Zij dacht dat dat normaal was. Oogarts en spoedarts vonden het alarmerend.

Vandaag erg veel tests ondergaan. Bloedwaarden waren normaal. Foto's van hart en longen ook (geen pericarditis)

Scan van de hersenen om thrombose op te sporen. Omdat klontervorming in de occipitale kwab storing in het zicht kan veroorzaken. Maar niet gevonden.

Doorgestuurd naar de oogarts. Gezichtsveld was normaal (zou aangetast zijn bij thrombose). Is bijziend maar dit kan nooit plots gekomen zijn, en zeker niet door vaccinatie. Zien met een bril gaf duidelijke verbetering, wat voor de oogarts uitsluit dat er een neurologisch probleem is. Want dit was de bezorgdheid.

Uiteindelijk zijn de thrombose en het neurologisch deficit tijdig uitgesloten. De vraag waarom het onmiddellijk na het vaccin (letterlijk 3 minuten erna) begonnen is, blijft onbeantwoord.

Inmiddels terug thuis. We hopen dat het zicht stilaan terugkomt. We weten niet waarom het plots werd aangetast. Over enkele weken gaan we terug op controle.

De ontstoken luchtwegen van een dag of 4-5 geleden zijn sinds een half uur geleden ineens terug

Je was er zo tegen om haar te laten prikken en toch heeft ze haar zin gedaan.

Mocht het mij overkomen dan weet ze waar de deur is. Ophoepelen met dat ziek lijf, zelf gezocht. Fini.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 11:58   #33
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De nieuwe varianten zijn in het land, laat ons de grens sluiten.
pak het nekvel
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 12:43   #34
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

https://apnews.com/article/fact-checking-377989296609
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 12:54   #35
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Oef, nu ben ik gerust. Begon mij al zorgen te maken dat mijn gevaccineerde medemensen iets gingen opdoen.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 19:31   #36
Incognito
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 september 2020
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Als deze factchecker het niveau heeft als die van de VRT, dan begin ik mij serieus zorgen te maken.
Incognito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 06:15   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
- Zicht ging onmiddellijk sterk achteruit, enkele minuten na het vaccin. Zij dacht dat dat normaal was. Oogarts en spoedarts vonden het alarmerend.
DAT is wel eigenaardig, tenzij ze "van haar sus draaide". Heb jij haar zodanig den daver op het lijf gejaagd dat ze nu somatiseert ? Of heeft ze een allergische reactie gehad ?

Het zicht dat achteruit gaat enkele minuten na het spuitje is inderdaad zorgwekkend, vooral als het geen tunnelvisie is of zo (wat kan te maken hebben met een emotionele schok).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 06:17   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je was er zo tegen om haar te laten prikken en toch heeft ze haar zin gedaan.

Mocht het mij overkomen dan weet ze waar de deur is. Ophoepelen met dat ziek lijf, zelf gezocht. Fini.
Gij zijt eigenlijk een even groot dwingelandje dan wat gij anderen aanwrijft he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 06:20   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
De claim dat het een toxische stof is, is erover, maar dit is ook weer niet waar:

Citaat:
“In terms of the spike protein itself being pathogenic in some way that’s just simply not true,” he said in response to Bridle’s claims.
Dat wordt tegengesproken door dit:

https://www.sciencedirect.com/scienc...89004221001383

S proteine veroorzaakt wel degelijk schade, door cel fusie te initieren.

Maar nog eens, het vaccin is uiteraard niet schadelijker dan een echte infectie op dat vlak.

Het zou mij niet verwonderen dat de "hevigheid" van reactie bij velen op het vaccin, in vergelijking met andere vaccins, hiermee verband houdt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juli 2021 om 06:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 00:59   #40
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, DIE onnozelaar is waarschijnlijk de minst goed geplaatste om andere mensen iets te verwijten over "zelf nadenken" he
Oei, gepakt waar het pijn doet, Trick?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be