Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juli 2021, 21:59   #61
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
De vraag is: kunnen die macrofagen de virussen snel genoeg opeten om de vermenigvuldiging van het virus bij te benen? En sterker nog: wordt het virus wel vernietigd wanneer het opgeslokt wordt door een macrofaag?

Want het gevaar met niet-neutraliserende antilichamen is tweeërlei:
  1. Het pure feit dat je antilichamen hebt die blijven plakken op het virus - ook al houden ze de vermenigvuldiging van dat virus niet tegen - zorgt ervoor dat je aangeboren immuunsysteem langs de zijlijn blijft staan. Je adaptief immuunsysteem blijft de virussen bestoken met de antilichamen die het heeft. Als flikken die met speelgoedpistooltjes op bankovervallers schieten. Het virus heeft dus qua vermenigvuldiging vrij spel. Veel meer dan bij een geïnfecteerd persoon die helemaal geen antilichamen tegen dat virus heeft. Dat noemt men Original Antigenic Sin.
  2. Via een proces dat nog niet goed is begrepen, kunnen - in sommige omstandigheden - niet-neutraliserende antilichamen wel een ander proces neutraliseren: de vernietiging van het virus in de macrofaag (of in één van de andere immuuncellen die virussen met antilichamen errond opslokken). Het virus kan dan gebruik maken van die immuuncellen voor haar eigen vermenigvuldiging. Als gangsters die rond rijden in politiecombi's en zo hun slag kunnen slaan. Dat noemt men Antibody-dependent Enhancement.
Een vaccin na een besmetting schijnt wel te helpen maar ik wil er inderdaad niet op gokken, nu ik natuurlijke bescherming heb wil ik die updaten met de nieuwe varianten, niet uitstellen met vaccins.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 07:56   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
De vraag is: kunnen die macrofagen de virussen snel genoeg opeten om de vermenigvuldiging van het virus bij te benen? En sterker nog: wordt het virus wel vernietigd wanneer het opgeslokt wordt door een macrofaag?

Want het gevaar met niet-neutraliserende antilichamen is tweeërlei:
[list=1][*] Het pure feit dat je antilichamen hebt die blijven plakken op het virus - ook al houden ze de vermenigvuldiging van dat virus niet tegen - zorgt ervoor dat je aangeboren immuunsysteem langs de zijlijn blijft staan. Je adaptief immuunsysteem blijft de virussen bestoken met de antilichamen die het heeft. Als flikken die met speelgoedpistooltjes op bankovervallers schieten. Het virus heeft dus qua vermenigvuldiging vrij spel. Veel meer dan bij een geïnfecteerd persoon die helemaal geen antilichamen tegen dat virus heeft. Dat noemt men Original Antigenic Sin.
==> juist ja, en dat was een van mijn grote vrezen bij deze vaccinatie in het begin, maar uiteindelijk lijkt dat fenomeen zich NIET voor te doen, althans toch niet met alle varianten die we al tegengekomen zijn.

Het feit dat eerder gevaccineerde mensen die toch ziek werden, nieuwe antilichamen ontwikkelen (nucleocapsiden) die niet door het vaccin veroorzaakt worden, toont aan dat dit fenomeen zich gelukkig niet voordoet. Het was een van mijn grote vrezen, dat het vaccin een "slappe" immuunreactie zou veroorzaken die uw natuurlijke immuniteit belet van in gang te schieten, en die dus zou zorgen voor een op hol slaan van uw immuunsysteem met de antilichamen dat het had (een cytokine storm dus). En vorig jaar waren er aanwijzingen dat verkeerde kruis immuniteit dat veroorzaakte.

Maar tot hier toe lijken alle resultaten van vaccins aan te geven dat dat fenomeen zich niet voordoet.

==> een goeie reden om zuinig te zijn met het vaccin vervalt dus.

Citaat:
[*] Via een proces dat nog niet goed is begrepen, kunnen - in sommige omstandigheden - niet-neutraliserende antilichamen wel een ander proces neutraliseren: de vernietiging van het virus in de macrofaag (of in één van de andere immuuncellen die virussen met antilichamen errond opslokken). Het virus kan dan gebruik maken van die immuuncellen voor haar eigen vermenigvuldiging.
Ja, dat is een gekend fenomeen bij bijvoorbeeld dingue. Maar het komt niet voor bij corona. Antibody dependent enhanced verschijnselen lijken niet voor te komen bij SARS II, daar waar men blijkbaar wel voorbeelden van had bij SARS I in apen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 08:04   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
In de Israëlische pers staan meer details.

In het kort komt het hier op neer:
  • Een half jaar na vaccinatie is je bescherming tegen infectie & transmissie vrijwel volledig weggesmolten.
  • Je bescherming tegen symptomen is er nog, maar vermindert ook langzaam naarmate de tijd vordert.
Mij verwondert dat niet, eerlijk gezegd, en ik had dat al aangekondigd.

Om "steriliteit" te bekomen, ttz je kan gewoon niet geinfecteerd worden door nieuw virusjes, moet je een heel hoge concentratie aan neutraliserende antilichamen hebben. Dat is iets dat die RNA vaccins goed veroorzaken. Maar hoge concentraties antilichamen blijven nooit hangen: die komen van een opstoot van plasmocyten, maar die blijven niet leven. Die dienen om een infectie te bestrijden.
Nadien krijg je een langdurige, maar veel lagere concentratie aan antilichamen. De hoge concentraties zullen dus altijd afnemen na een tijdje (enkele maanden), en hoe hoger men gaat, hoe meer ze relatief gaan afnemen.

Bij lagere concentraties antilichamen ga je wel nog een infectie kunnen opdoen, en als het virus snel verspreidt (de delta variant heeft dat dus geleerd dat die rap moet infecteren) dan ga je anderen kunnen ziek maken. Maar uw nieuwe immuunrespons gaat dat op enkele dagen opkuisen, uw antilichamen concentraties gaan weer door de infectie omhoog gaan, uw T cellen gaan uw geinfecteerde cellen opkuisen, en zo voort: maw, je hebt een snotneus of een licht griepje.

Vandaar dat een vaccinatie U dus goed beschermt tegen zware ziekte maar niet na enkele maanden, veel steriliteit oplevert.

Natuurlijk, als we door maatregelen en dergelijke het virus gaan pushen in NOG HARDER EN SNELLER reproduceren, dan gaan we ook dat laatste voordeel verliezen van bescherming tegen zware ziekte.

Om de bevolking "steriel" te houden zal je om de 3 maanden een spuit moeten geven.

Waar uw immuunsysteem voor dient, is niet om U steriel te maken, maar om snel weer in te grijpen als je weer een infectie opdoet. Maar daarom moet je ze wel opdoen. En duurt het toch een dag of 2.

Gaat men het virus boosten om U totaal onder het virus te lopen op 1 of 2 dagen, dan is er niet veel meer dat ons nog kan beschermen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 juli 2021 om 08:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 09:02   #64
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Een vaccinaal getriggerde bescherming die een half jaar duurt.
Een vaccinatie werk dat een half jaar nodig heeft.
"Maatregelen" die de best ontwijkende mutatie in een half jaar dominant maakt.
Perpetuum mobile.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 26 juli 2021 om 09:02.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 10:18   #65
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Een vaccinaal getriggerde bescherming die een half jaar duurt.
De cijfers, visueel:

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 10:19   #66
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
"Maatregelen" die de best ontwijkende mutatie in een half jaar dominant maakt.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 10:24   #67
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Misschien meer van toepassing ...

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 22:05   #68
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Dat Nature artikel dat Jan Janssen ergens linkte.
https://www.nature.com/articles/d41586-021-01986-w
Citaat:
Individuals infected with Delta also had viral loads up to 1,260 times higher than those in people infected with the original strain.
Kijk, dit is nu Nature, maar de verkoopspraat is quasi dezelfde als die in ordinaire bedonder-reklame.
UP TO 1260 TIMES HIGHER!
TOT 70% KORTING!
Dat zegt nu eens niks he.
Wat telt is niet de piek, maar het gemiddelde.
Hoeveel keer is de gemiddelde hoeveelheid virus van de delta mutatie hoger dan die van wuhan origineel?
Bvb geillustreerd via die tot 70% korting.
Winkel heeft 10 jurken uitgestald "tot 70% korting."
9 jurken met 10% korting.
1 jurk met 70% korting.
De gemiddelde korting is (90+70)/10=16%.
Waaaayyyy under de tot 70% korting reklame.
Maar 1 van de 10 klanten had die korting.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 28 juli 2021 om 22:06.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 22:34   #69
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Nog wat meer tekst & uitleg over het probleem.

Steven Van Gucht over veranderende covid-symptomen: ‘Drie mogelijke verklaringen’
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 05:43   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Als onze "topexperten" dat soort "uitleg" bedenken, dan val ik toch weer bijna even hard van mijn stoel als toen Van Damme het over zijn lymfeknopen had.

Die brave epidemioloog zit daar dus uit te leggen dat "het zou kunnen dat het van vaccinatie status of van leeftijd" afhangt dat de delta variant minder erge ziekteverschijnselen zou veroorzaken. Weet die epidemioloog dan niet dat je met die parameters rekening moet houden in een epidemiologische analyse ???
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 05:45   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Bovendien is dat nu al de tweede keer dat ik hier lees dat het enige echte probleem voor jongeren: geur en smaak verlies, NIET door het vaccin geholpen lijkt te worden, in tegendeel:

Citaat:
Covid veroorzaakt veelal vage klachten, maar verlies van geur en smaak is volgens Van Gucht eerder uitzonderlijk bij andere virussen. De klacht staat voor gevaccineerden nog op de vijfde plaats van meest gerapporteerde symptomen, terwijl het bij de niet-gevaccineerden naar nummer 9 is gezakt. Ademnood is voor die laatste groep zelfs helemaal naar de dertigste plaats getuimeld.
Dus de twee grote problemen voor covid: (permanent) smaakverlies, en ademnood, lijken BETER te gaan bij niet-gevaccineerden

Natuurlijk moeten we relativeren: je moet dat wel vermenigvuldigen met de factor van kleinere kans om het op te doen als gevaccineerde, maar dat is een factor die als sneeuw voor de zon aan het smelten is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juli 2021 om 05:46.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 07:23   #72
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Weet die epidemioloog dan niet dat je met die parameters rekening moet houden in een epidemiologische analyse ???
Correctie, veearts. En in een stal hebben meestal alle beesten ongeveer dezelfde leeftijd...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 07:40   #73
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Natuurlijk moeten we relativeren: je moet dat wel vermenigvuldigen met de factor van kleinere kans om het op te doen als gevaccineerde, maar dat is een factor die als sneeuw voor de zon aan het smelten is.
Dan ga je er vanuit dat er maar 1 vaccinronde zou komen terwijl de EU al 1,3 miljard vaccins heeft besteld tot 2024. Dat is voldoende om de complete EU bevolking elk jaar in te spuiten.

Bij elke vaccinronde ga je dat risico hebben, jaar na jaar.

https://www.reuters.com/business/hea...rt-2021-04-29/

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 29 juli 2021 om 07:43.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 07:41   #74
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bovendien is dat nu al de tweede keer dat ik hier lees dat het enige echte probleem voor jongeren: geur en smaak verlies, NIET door het vaccin geholpen lijkt te worden, in tegendeel:



Dus de twee grote problemen voor covid: (permanent) smaakverlies, en ademnood, lijken BETER te gaan bij niet-gevaccineerden

Natuurlijk moeten we relativeren: je moet dat wel vermenigvuldigen met de factor van kleinere kans om het op te doen als gevaccineerde, maar dat is een factor die als sneeuw voor de zon aan het smelten is.
Dat viel me ook op ja... Ik vraag me af wat de journalist dacht toen hij dat schreef...
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 07:47   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dan ga je er vanuit dat er maar 1 vaccinronde zou komen terwijl de EU al 1,3 miljard vaccins heeft besteld tot 2024. Dat is voldoende om de complete EU bevolking elk jaar in te spuiten.
Daar is niks mis mee, maar 1 vaccin per jaar is duidelijk niet genoeg. Het moet 1 vaccin om de 4 maanden zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 07:50   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat viel me ook op ja... Ik vraag me af wat de journalist dacht toen hij dat schreef...
Ik denk dat "niet nadenken" tegenwoordig een nodige voorwaarde is om journalist mogen te zijn. Immers, zij zijn nu propagandisten geworden, geen journalisten meer. Maar dat is al een ganse tijd zo he, dat is niet nieuw met corona. Hier gaat het bovendien over iets "wetenschappelijks" ttz, iets waar gewone burgers niet mogen over nadenken, enkel kardinalen-wetenschappers.
Mocht het nu nog politiek gejsoemel zijn, dan zouden ze vinden dat ze mogen nadenken, maar niet over wetenschappelijk-religieuze zaken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 08:01   #77
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als onze "topexperten" dat soort "uitleg" bedenken, dan val ik toch weer bijna even hard van mijn stoel als toen Van Damme het over zijn lymfeknopen had.

Die brave epidemioloog zit daar dus uit te leggen dat "het zou kunnen dat het van vaccinatie status of van leeftijd" afhangt dat de delta variant minder erge ziekteverschijnselen zou veroorzaken. Weet die epidemioloog dan niet dat je met die parameters rekening moet houden in een epidemiologische analyse ???
Echt niet de eerste keer dat ik ook bijna van mijn stoel gevallen ben na het lezen van bepaalde Covid-19 geraleteerde teksten.

Zal ik mij eens een stoel zien aan te schaffen zoals 'Weird Al' het voorgedaan heeft?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 08:06   #78
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als onze "topexperten" dat soort "uitleg" bedenken, dan val ik toch weer bijna even hard van mijn stoel als toen Van Damme het over zijn lymfeknopen had.

Die brave epidemioloog zit daar dus uit te leggen dat "het zou kunnen dat het van vaccinatie status of van leeftijd" afhangt dat de delta variant minder erge ziekteverschijnselen zou veroorzaken. Weet die epidemioloog dan niet dat je met die parameters rekening moet houden in een epidemiologische analyse ???
Wat had ge nu verwacht van een veearts?
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 08:11   #79
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Wat had ge nu verwacht van een veearts?
Ik zie niet in waarom een veearts niet even pertinente kennis of inzichten over virologie of epidemiologie zou kunnen hebben als 'doktoren', hoor.
(Ik heb het niet specifiek over svg.)
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 08:18   #80
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom een veearts niet even pertinente kennis of inzichten over virologie of epidemiologie zou kunnen hebben als 'doktoren', hoor.
(Ik heb het niet specifiek over svg.)
Ah, ik wel.

Er is een groot verschil tussen een volledige stal met koeien te vrijwaren van ziektes en het proberen een volledige menselijke populatie te vrijwaren van ziektes.

Een oudere, zieke melkkoe gaat men verwijderen uit het pak, spuitje geven en Rendak laten komen. Zie je ons dat al doen met oudjes of zieken?

Al geloof ik wel dat er genoeg psychopaten rondlopen die dat laatste wel zouden zien zitten.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be