Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2021, 19:42   #61
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je moet af en toe eens gaan fietsen tijdens het WE en eens zien hoeveel mannen er aan het baggeren zijn in hun tuin of bezig met bomen kappen of stellingen aan het plaatsen om te verbouwen of aan het sjouwen zijn met beton of onder hun auto liggen.
Ik moet altijd maar horen dat vrouwen de was in de wasmachine steken maar dat de man ondertussen het dak is aan het herstellen of een nieuwe dakgoot is aan het plaatsen hoor ik zelden iets over dat is blijkbaar maar allemaal normaal.
Vrouwen willen nu gelijk zijn aan mannen wel kruip dan ook op het dak met een emmer cement of herstel ook de koppeling van jullie auto....er zijn genoeg mannen die koken en of strijken.
Ik heb mannen al werken zien uitvoeren waar ik graag eens een vrouw zou willen zien aan beginnen. Toen mijn riolering niet lang geleden verstopt was zou ik precies niet blij zijn geweest mochten daar twee madammen zijn toegekomen om me uit de penarie te helpen. Wat een job zeg
Jullie kunnen alles beter maar hebben voor alles een man nodig. Dat slachtofferrolletje zou nu toch stilaan zijn tijd moeten hebben gehad net als dat cliché van de Hoomer man die ganser dagen in de zetel ligt te zuipen.
Vrouwen willen gelijke kansen en gelijkwaardige jobs wel begin dan al maar massaal te solliciteren voor de vuilnisdienst.
Daar zou ik toch niet zo zeker van zijn hoor. Al veel kuismannen ofzo gezien? Meeste poetsvrouwen zijn nog steeds vrouwen en doen vaak bovenop hun job nog eens het huishouden thuis erbij (en dit zelfs als de husband in kwestie een fysiek intensieve job heeft) dus bon.

Ivm dat koken, is het daarnaast zo dat mannen zich graag als chef-kok op tv zien. Maar ih echt is het vaak nogal wat minder, en zijn ze veelal afhankelijk v moeder de vrouw wanneer het aankomt op de soep & de patatjes. Er zijn niet veel echte Jeroen Meuws irl in the kitchen hoor. En men spreekt niet vr niets over "keukenprinses" ipv prins. #Tja. #Daar zal wel een reden voor zijn zeker.

Laatst gewijzigd door bembem : 4 juli 2021 om 19:42.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 19:57   #62
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Maar om op dat vd topic starter terug te komen. Ikzelf werk ook liever samen met een overste als man. En liefst een evenwichtige mix v vrouwelijke vs mannelijke collega's. Want ergens klopt het wel wat ts zegt ivm roddel, spelletjes spelen & achterklap. Vrouwen zijn hier imo idd wel champion in (pas op, ik beweer uiteraard niet alle vrouwen). En het klopt ook dat er nogal eens het effect v promo canape is -waarbij de vrouw haar charmes in de weegschaal legt om hogerop te komen. Daarmee er een strenger toezicht op dit zou moeten gebeuren met zeer zeker interne strengere procedures die hierop waken. "Never f*ck the payroll" zou maw dus veel meer toegepast dienen te worden want nogal wat vrouwen zijn als het erop aankomt gewoon ordinaire carriere klimsters aka venale hoeren met slechts 1 doel voor ogen: "meer salaris + voordelen voor hun zogezegde mooie ogen". En ja het klinkt mss naast de kwestie maar is het zeker niet, immers zolang dit mechanisme op de werkvloer gedijt zal er niet vlug verandering in mentaliteiten plaatsvinden maw zullen de spelletjes, (onder water) gestook, gemanipuleer, enz. waar Eurosceptic gewag van maakt zich gewoon verder zetten. Nu, mannen willen dit uiteraard ook aka hogerop geraken, maar vermits zij hun charmes op de werkvloer minder uitspelen doen ze het op andere manieren. Nogal eens vertaalt zich dit in het fenomeen workalcoholic en/of haantjesgedrag wanneer er een grotere groep mannelijke collega's aanwezig is.

Laatst gewijzigd door bembem : 4 juli 2021 om 20:10.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 20:35   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Maar om op dat vd topic starter terug te komen. Ikzelf werk ook liever samen met een overste als man. En liefst een evenwichtige mix v vrouwelijke vs mannelijke collega's. Want ergens klopt het wel wat ts zegt ivm roddel, spelletjes spelen & achterklap. Vrouwen zijn hier imo idd wel champion in (pas op, ik beweer uiteraard niet alle vrouwen). En het klopt ook dat er nogal eens het effect v promo canape is -waarbij de vrouw haar charmes in de weegschaal legt om hogerop te komen. Daarmee er een strenger toezicht op dit zou moeten gebeuren met zeer zeker interne strengere procedures die hierop waken. "Never f*ck the payroll" zou maw dus veel meer toegepast dienen te worden want nogal wat vrouwen zijn als het erop aankomt gewoon ordinaire carriere klimsters aka venale hoeren met slechts 1 doel voor ogen: "meer salaris + voordelen voor hun zogezegde mooie ogen". En ja het klinkt mss naast de kwestie maar is het zeker niet, immers zolang dit mechanisme op de werkvloer gedijt zal er niet vlug verandering in mentaliteiten plaatsvinden maw zullen de spelletjes, (onder water) gestook, gemanipuleer, enz. waar Eurosceptic gewag van maakt zich gewoon verder zetten. Nu, mannen willen dit uiteraard ook aka hogerop geraken, maar vermits zij hun charmes op de werkvloer minder uitspelen doen ze het op andere manieren. Nogal eens vertaalt zich dit in het fenomeen workalcoholic en/of haantjesgedrag wanneer er een grotere groep mannelijke collega's aanwezig is.
Met die strengere interne procedures ben ik het niet zo eens. Toch alleszins niet in de privésector. De baas werkt voor eigen rekening, en bepaalt wie wat doet.

Met de rest ben ik het zo goed als eens, mits de nodige korreltjes zout.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 20:53   #64
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Daar zou ik toch niet zo zeker van zijn hoor. Al veel kuismannen ofzo gezien? Meeste poetsvrouwen zijn nog steeds vrouwen en doen vaak bovenop hun job nog eens het huishouden thuis erbij (en dit zelfs als de husband in kwestie een fysiek intensieve job heeft) dus bon.
Dan heb je het vooral over het poetsen bij particulieren. Inderdaad, de meesten zijn vrouwen.
In grote organisaties, bedrijven, overheidsgebouwen waar poetsfirma's werken, daar krijg je een ander beeld.

Maar, er is het aspect vertrouwen.
In bepaalde jobs scheppen vrouwen meer vertrouwen (het rijmt nog ook ).
Hoe komt dat ? Cliché ?
Idem dito wat mannen betreft.

Binnenshuis gaat het om taakverdeling. En ik stel toch vast, alleszins bij de jongere gezinnen, dat dit beter gebeurt dan vroeger met hun rollenpatroon.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 22:56   #65
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Met die strengere interne procedures ben ik het niet zo eens.
En waarom niet, het blijft toch voor iedereen hetzelfde ,en wie de procedures niet wil volgen moet daar dan de gevolgen maar gaan dragen....

Ik heb het destijds meegemaakt , dat madammeke dat mij opvolgde toen ik naar de r&d op schoof had blijkbaar lak aan de toen geldende procedures...

En het werd zelfs zo erg dat de mensen van de machines naar mij zelf toekwamen om de caliberaties uit te voeren die ik voorheen deed er waar zij uitblonk qua afwezigheid toen zij er bij haar om vroegen ,maar het was het chouchouke van mijn toenmalige baas....

Telkens er haar op werd gewezen dat zij bepaalde procedures fout deed ,kreeg je telkens weer te horen dat wij haar niet te commanderen hadden...

Toen ben ik gewoon mijn eigen baas voorbijgegaan en rechtstreeks naar de personeelsdirecteur om mijn ultimatum voor te leggen ....

Hij kon kiezen ,ik met méér dan 20 jaar ervaring en honderden overuren er boven op om de boel te laten draaien tegenover een bleuke dat niets had bewezen en de fouten opstapelde .....

Voor het einde van de week moest er één van de twee verdwijnen ,de eerstvolgende fout waarvoor zij verantwoordelijk was wat ingangscontrole betrof bezegelde haar lot ,en waarom denk je ,als je ,je werk niet doet zoals het hoort graaf je , je eigen graf...

Toen ik na haar ontslag haar oude verantwoordelijkheden terug moest opnemen bleek dat er van de veertien apparaten om het profiel te testen er nog slechts twee aan de vereisten voldeden...

Twee dagen later hadden we er terug 10 in bedrijf door middel van een sloopaktie op de overigen ,en één maand later na een bestelling van bijna 500.000 belgische frank aan wisselstukken kwam de rest van de meetapperatuur ook terug in werking ....

Laatst gewijzigd door Svennies : 4 juli 2021 om 22:59.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 23:26   #66
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Ik zie dat meisje destijds nog een hele namiddag prutsen aan een schmidthammer en hem vervolgens in de kast te gooien met de woorden, "die kan niet meer gemaakt worden"....

Juist ja , een klein uurtje qua reparatie ,en het ding marcheerde weer zoals vanouds...

Maar taskes koffie gaan halen in de kantine of een plasje te gaan doen kon ze weer zoals de beste....

Alleen werken stond blijkbaar niet in haar woordenboek ,en de beschreven procedures volgen nog véél minder....

Laatst gewijzigd door Svennies : 4 juli 2021 om 23:29.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 23:34   #67
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En waarom niet, het blijft toch voor iedereen hetzelfde ,en wie de procedures niet wil volgen moet daar dan de gevolgen maar gaan dragen....

Ik heb het destijds meegemaakt , dat madammeke dat mij opvolgde toen ik naar de r&d op schoof had blijkbaar lak aan de toen geldende procedures...

En het werd zelfs zo erg dat de mensen van de machines naar mij zelf toekwamen om de calibraties uit te voeren die ik voorheen deed er waar zij uitblonk qua afwezigheid toen zij er bij haar om vroegen ,maar het was het chouchouke van mijn toenmalige baas....

Telkens er haar op werd gewezen dat zij bepaalde procedures fout deed ,kreeg je telkens weer te horen dat wij haar niet te commanderen hadden...

Toen ben ik gewoon mijn eigen baas voorbijgegaan en rechtstreeks naar de personeelsdirecteur om mijn ultimatum voor te leggen ....

Hij kon kiezen ,ik met méér dan 20 jaar ervaring en honderden overuren er boven op om de boel te laten draaien tegenover een bleuke dat niets had bewezen en de fouten opstapelde .....

Voor het einde van de week moest er één van de twee verdwijnen ,de eerstvolgende fout waarvoor zij verantwoordelijk was wat ingangscontrole betrof bezegelde haar lot ,en waarom denk je ,als je ,je werk niet doet zoals het hoort graaf je , je eigen graf...

Toen ik na haar ontslag haar oude verantwoordelijkheden terug moest opnemen bleek dat er van de veertien apparaten om het profiel te testen er nog slechts twee aan de vereisten voldeden...

Twee dagen later hadden we er terug 10 in bedrijf door middel van een sloopaktie op de overigen ,en één maand later na een bestelling van bijna 500.000 belgische frank aan wisselstukken kwam de rest van de meetapperatuur ook terug in werking ....
De kwestie, helemaal niets persoonlijks tegen dat madammeke ,maar wel de wijze waarop ze haar taak gewoonweg niet uitvoerde....

Regels en procedures gelden voor iedereen, toch zeker in een laboratorium omgeving ,diegenen die zich daaraan niet kunnen houden moeten maar een ander beroep kiezen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 4 juli 2021 om 23:39.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 06:55   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De kwestie, helemaal niets persoonlijks tegen dat madammeke ,maar wel de wijze waarop ze haar taak gewoonweg niet uitvoerde....

Regels en procedures gelden voor iedereen, toch zeker in een laboratorium omgeving ,diegenen die zich daaraan niet kunnen houden moeten maar een ander beroep kiezen...
Akkoord. In je verhaal lees ik wel dat het gaat om iemand die haar job niet doet, niet goed doet, of onbekwaam is. Of het nu gaat om een man of een vrouw, er is weinig discussie mogelijk. Iemand anders en beter. We weten dat er zijn die op de schoolbanken alles geleerd hebben maar op de werkvloer niet deugen. Die vind je in alle sectoren.
Wat ik echter bij Bem lees is dat er moet gelet worden op de manier van aanwerven. De canapé politiek waar charmes worden gebruikt om aan een bepaalde job te geraken. Dat controleren, of de nodige procedures voorzien, is zeer moeilijk, in de privésector alleszins. Er zijn overal vriendjes of choukes. En ja, dan word je al eens geconfronteerd met een collega, of zelfs een baas of bazin, die totaal niet deugd voor de job maar waar een hand wordt bovengehouden. Niets nieuws onder de zon.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 07:11   #69
Knuts
Provinciaal Gedeputeerde
 
Knuts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Locatie: coke-hoofdstad van Europa
Berichten: 884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
En het klopt ook dat er nogal eens het effect v promo canape is -waarbij de vrouw haar charmes in de weegschaal legt om hogerop te komen.
Als dit effectief vaak gebeurt (en niet zuiver anekdotisch is), dan werkt het uiteraard enkel omdat de meeste bazen mannen zijn.
Toch nog werk aan de winkel voor de vrouwen om het bedrijfsleven via de canapé over te nemen.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 07:20   #70
Knuts
Provinciaal Gedeputeerde
 
Knuts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Locatie: coke-hoofdstad van Europa
Berichten: 884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En heb je een misverstand zie conflict met ze op de werkvloer dan komen de traditionele traantjes naar boven en hervallen ze in hun gekende slachtoffer rolletje. Je komt bij de leidinggevenden gegarandeerd als verliezer uit de bus.
Hier zie ik toch vooral mannen het slachtoffertje spelen, hoor.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 07:34   #71
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Hier zie ik toch vooral mannen het slachtoffertje spelen, hoor.
Vrucht van het feminisme.
Zie Europa en diens mannen voor feminisme en vergelijk dat nu na een generatie feminisme.
Amper 1 generatie vernietigde een erfgoed van meer dan duizend jaar oud.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 07:39   #72
Knuts
Provinciaal Gedeputeerde
 
Knuts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Locatie: coke-hoofdstad van Europa
Berichten: 884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Hier zie ik toch vooral mannen het slachtoffertje spelen, hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Vrucht van het feminisme.
Zie Europa en diens mannen voor feminisme en vergelijk dat nu na een generatie feminisme.
Amper 1 generatie vernietigde een erfgoed van meer dan duizend jaar oud.
QED

Laatst gewijzigd door Knuts : 5 juli 2021 om 07:41.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 07:46   #73
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maakt niet uit waar. Wanneer mensen ingewerkt zijn en in hun element, kan dat door afleiding van iets helemaal ontregeld geraken.
Of ge geeft duidelijke instructies, maar dan doen ze koppig hun eigen ding en kunt gij de shit oplossen. En dan zijn ze nog boos als ge durft reclameren.
Wij spreken over werken, over de werkvloer. Jij babbelt over huiselijk gedoe met je madam.
Twee verschillende dingen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 07:51   #74
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wij spreken over werken, over de werkvloer. Jij babbelt over huiselijk gedoe met je madam.
Twee verschillende dingen.
Ik over beide. Ja Pandareus, ook ik heb gewerkt op deze aardkloot voor deze wereld mij een probleem aanpraatte. Ik heb mezelf niet zot verklaard na 15j werken.

Maar als dat de normale gang van zaken is geworden, beplakt mij maar met het etiket zot of whatever. Zero fox are always given.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 5 juli 2021 om 07:54.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 08:24   #75
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Als dit effectief vaak gebeurt (en niet zuiver anekdotisch is), dan werkt het uiteraard enkel omdat de meeste bazen mannen zijn.
Toch nog werk aan de winkel voor de vrouwen om het bedrijfsleven via de canapé over te nemen.
Dan loop je het risico incompetenten aan de top te hebben, en dat is nog veel erger.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 5 juli 2021 om 08:32.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2021, 18:10   #76
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je moet die vraag eens stellen aan mensen die het mee hebben gemaakt hoe het allemaal veranderde toen er in typische mannen beroepen vrouwen zijn bijgekomen. De beste collega's werden er niet zelden vijanden.

Ik denk dat van de eerste tot de laatste zal beamen dat de mentaliteit en de sfeer voor een groot deel naar de vaantjes was. Vrouwen zijn heel subtiel en kunnen twee stenen doen vechten.

En heb je een misverstand zie conflict met ze op de werkvloer dan komen de traditionele traantjes naar boven en hervallen ze in hun gekende slachtoffer rolletje. Je komt bij de leidinggevenden gegarandeerd als verliezer uit de bus

Trouwens ik denk dat echt toffe vrouwen want die bestaan ook liever samen werken met mannen dan met vrouwen.
Hier sluit ik me voor 100% bij aan.
De laatste vrouwelijke collega vond ineens dat de avonduren er te veel aan waren. Besliste op eigen houtje om 3 uur voor de collega's te stoppen. Werd uiteraard door de baas op het matje geroepen. Het gevolg was ontkenning. Daarna ging het volume omhoog, en toen dat niet werkte volgden de krokodillentranen en de slachtofferrol. Een week later het ontslag.

Ook bij andere interne beslissingen zie ik dat vrouwen achter de rug van de baas om anderen proberen voor hun kar te spannen. "Jij moet dit tegen de baas zeggen, dan ben ik niet alleen".. Dit werd mij zelfs opgedrongen, door een collega waar ik persoonlijk helemaal geen band mee heb.

Ikzelf heb 3 rechtstreekse collega's waarmee het werk verdeeld moet worden. Ergens zijn we collega's maar ergens ook concurrenten. Want velen willen een zo groot mogelijk stuk van de taart om veel te werken en dus meer te verdienen. Als ik nu weer zie welke achterkamerpolitiek en bazenpoeperij daarbij komt kijken word ik gewoonweg misselijk. Ik heb het ook niet in me om me te verlagen tot dat niveau. Omdat ik het al zo veel gezien heb, wil ik liever zonder collega's werken
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 7 juli 2021 om 18:24.
Eurosceptic is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2021, 18:21   #77
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Veel mannen zijn gewoon lazy & gemakzuchtig. Ze klagen nogal eens over dat ze zogezegd thuis onder de sloef* liggen maar in de praktijk is het vaak zo dat zij enkel maar wekelijks de vuilnisbakken ofzo buiten zetten.

*Veel vrouwen nemen naast hun job, ook nog eens het grootste deel (als het al niet het grootste is, sic.) vh huishouden op zich. Terwijl meneer dus zappend in de zetel ligt. Want ja, hij is moe.
En dit komt dus van iemand die al jaren leeft van een uitkering die de belastingbetaler moet ophoesten. Ook nog terwijl je kerngezond bent.

Ik zou niet weten waar ik moest kruipen van schaamte.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 07:19   #78
Knuts
Provinciaal Gedeputeerde
 
Knuts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Locatie: coke-hoofdstad van Europa
Berichten: 884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De laatste vrouwelijke collega vond ineens dat de avonduren er te veel aan waren. Besliste op eigen houtje om 3 uur voor de collega's te stoppen. Werd uiteraard door de baas op het matje geroepen. Het gevolg was ontkenning. Daarna ging het volume omhoog, en toen dat niet werkte volgden de krokodillentranen en de slachtofferrol. Een week later het ontslag.
De vrouwelijke querulante werd binnen de week ontslagen.
De mannelijke querulant, die met 25 van zijn 30 vrouwelijke collega's boel heeft, niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ook bij andere interne beslissingen zie ik dat vrouwen achter de rug van de baas om anderen proberen voor hun kar te spannen. "Jij moet dit tegen de baas zeggen, dan ben ik niet alleen".. Dit werd mij zelfs opgedrongen, door een collega waar ik persoonlijk helemaal geen band mee heb.
Hoe laat jij je gedrag opdringen door iemand waar je zelfs geen persoonlijke band mee hebt?
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 07:25   #79
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

In het vgerleden hoorde ik eens een 'baas' zeggen:

"Ik heb een fantastische groep medewerkers (waren allemaal mannen), zet daat 1 vrouw bij en het is naar de knoppen en zo geschiedde er kwam een vrouwelijke medewerkster bij en na de kortste keren lag alles overhoop."

Ik heb toen aan héél die zaak niet echt véél aandacht geschonken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 18:32   #80
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In het vgerleden hoorde ik eens een 'baas' zeggen:

"Ik heb een fantastische groep medewerkers (waren allemaal mannen), zet daat 1 vrouw bij en het is naar de knoppen en zo geschiedde er kwam een vrouwelijke medewerkster bij en na de kortste keren lag alles overhoop."

Ik heb toen aan héél die zaak niet echt véél aandacht geschonken.
Lijkt me een baas die zijn personeel niet echt onder controle heeft.

En als één vrouwelijke medewerkster zoveel chaos onder de mannen kan veroorzaken op korte tijd, zegt dat behoorlijk veel over die mannen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be