Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Wat moeten we aanvangen met de hongerstakende Iraanse vluchtelingen ?
Ze onvoorwaardelijk politiek asiel verlenen, m.a.w. hen belonen voor hun chantage. 4 11,76%
Ze oppakken en terugsturen. Daar ze reeds sterk verzwakt zijn, kunnen ze niet veel weerstand meer bieden, wat de repatriëring vergemakkelijkt. 19 55,88%
Ze verder laten doen met hun hongerstaking. Als ze er niet willen mee ophouden, lost het probleem zich na verloop van tijd zelf wel op. 11 32,35%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 november 2003, 21:17   #1
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Wat moeten we aanvangen met de hongerstakende Iraanse vluchtelingen ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 21:42   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.392
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Wat willen ze ermee bereiken, uitgezonderd hier de boel wat te chanteren?

Ik zou zo zeggen, als iemand niet wil eten is het niet aan mij om die te dwingen.

Er zijn al zoveel mensen die per se op dieet willen, daar word toch ook niet over leuterd.Of de Anorexia probleemgevallen.Ook niet echt nieuwswaardig nietwaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 21:45   #3
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

De vraag is natuurlijk wie er met 'we' wordt bedoelt?
Is die 'we' de maatschappij dan ben ik van oordeel dat we hier niets moeten tegen doen. Als mensen zichzelf willen uithongeren is dat hun goed recht en moeten wij, als samenleving, hen dat niet ontnemen.
Als die 'we' de individuele burger symboliseert dan is het natuurlijk van persoon tot persoon afhankelijk en dan zullen sommigen bereid zijn deze mensen onderdak te bieden en te voeden en anderen niet.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2003, 23:31   #4
Nom@d
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 341
Standaard

over welke mensen hebben we het hier eigenlijk?
waarom willen ze niet eten?
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2003, 23:52   #5
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Zijn het politieke en/of economische asielzoekers?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2003, 00:00   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Zijn het politieke en/of economische asielzoekers?
Hun asielaanvragen werden eerder afgewezen. Hieruit mogen we dus blijkbaar besluiten dat het geenszins om politieke vluchtelingen ging.

De regering heeft natuurlijk zich weer van de slapste kant getoond en die mensen nogmaals de mogelijkheid gegeven een nieuwe asielaanvraag in te dienen. Merkwaardig toch wel. Eerst oordeelt een dienst dat ze geen recht op asiel hebben, en daarna meent de regering dat ze hun aanvraag nogmaals mogen indienen. Wat wiens voeten zijn ze hier eigenlijk aan het rammelen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2003, 11:16   #7
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Herinner jullie onze minister Jean Louis die een bezoek bracht aan Iran om de betrekkingen te verbeteren. Herinner ook hoe hij de inspanningen prees van de zogenaamde hervormingsgezinde regering. Welnu, dit is nu het resultaat van die hypocrisie. In Iran worden de mensenrechten op alle gebied geschonden. Samen met Noord-Korea en Saoudi Arabië behoort dit land tot één van de meest totalitaire regimes ter wereld. Uiteraard mag daar niets over gezegd worden en moeten we Iran beschouwen als een veilig land (omwille van onze handelsrelaties) Dit heeft ook gevolgen voor asielzoekers die dit "veilige" land ontvlucht zijn.

Er zijn dus twee mogelijkheden: ofwel beschouwen we dit land als een teocratisch regime, verbreken we ieder contact en bekritiseren we het openlijk, ofwel doen we hypocriet en beschouwen we dit land als "veilig" en dan sturen we asielzoekers zondermeer terug naar afzender.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2003, 12:30   #8
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
De vraag is natuurlijk wie er met 'we' wordt bedoelt?
Is die 'we' de maatschappij dan ben ik van oordeel dat we hier niets moeten tegen doen. Als mensen zichzelf willen uithongeren is dat hun goed recht en moeten wij, als samenleving, hen dat niet ontnemen.
Als die 'we' de individuele burger symboliseert dan is het natuurlijk van persoon tot persoon afhankelijk en dan zullen sommigen bereid zijn deze mensen onderdak te bieden en te voeden en anderen niet.
Wij ontnemen dit recht aan hen toch ook niet anders waren ze nu niet bezig met een hongerstaking, ze mogen hun hongerstaking ook verderdoen in hun eigen land mij niet gelaten.
Natuurlijk zouden we verplicht moeten zijn om deze arme mensen te helpen maar wie gaan we allemaal moeten helpen in de toekomst, waar gaat het ooit ophouden? Er zijn steeds meer mensen op de aarde er zijn totaal bekeken elke dag meer en meer hulpeloze mensen, men blijft ze elke keer maar helpen zonder eigenlijk een echte oplossing te hebben. Waar stopt dit ooit? Wanneer we echt al ons geld moeten gebruiken om anderen die het in hun land moe zijn eten te geven, er komt een moment dat er gewoon te veel mensen zijn die hulp nodig zullen hebben maar waar gewoonweg geen geld meer voor is, en dan? De bevolkingsgroei in afrika is niet tegen te houden ook al hebben ze geen eten, helpt het iets om daar elke dag tonnen eten naartoe te sturen? Ja voor de volgende dag wel, totdat er gewoon teveel zijn waar niet genoeg eten voor gestuurd kan worden, en dan...? Indien ik de kracht had om het zo maar te zeggen zou ik alles doen om het probleem op te lossen maar wat de regeringen totnutoe allemaal aan het doen zijn slaat gewoon nergens op.
De bevolking heeft geen geld geen eten niks, en toch loopt het halve land er rond met een ak47 in hun handen. Maar ze klagen wel in elke camera dat ze te zien krijgen dat de rijke landen niets om hen geeft en dat we niets doen..., awel we moesten echt eens niets doen en geen enkele hulp sturen na 1 jaar zitten ze daar allemaal onder de grond met hun ak47 in hun pollen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2003, 19:58   #9
bk232214
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 1.309
Standaard

Ik denk of ben niet zeker maar het is omdat zij geen honger hebben , maar de regering verstond het niet en de suporters ook niet
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2003, 21:26   #10
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Wat moeten we aanvangen met de hongerstakende Iraanse vluchtelingen ?
Terugsturen naar het land van herkomst ook al is dat Iran. Chantage dat kan niet en dat moet men maar eindelijk eens duidelijk maken aan deze mensen. Hongeren tot de dood? Dat hebben ze er volgens mij niet voor over.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2003, 22:54   #11
Hanne
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 1.525
Standaard

Wat moeten we aanvangen met de hongerstakende Iraanse vluchtelingen ?

Ze vooral niet belemmeren in hun persoonlijke keuze. Als ze zich dood willen verhongeren, no problem.
Anders terugsturen naar Iran, of dumpen in een islamitisch land waar ze sowiezo beter zullen gedijen dan hier.

Waarom komen ze trouwens naar hier? Waarom vragen ze geen asiel aan in Pakistan, Egypte, Syrië, Irak, Qatar, Saoudi-Arabië, Yemen, Oman, Soudan?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2003, 23:06   #12
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Wat moeten we aanvangen met de hongerstakende Iraanse vluchtelingen ?

Ze vooral niet belemmeren in hun persoonlijke keuze. Als ze zich dood willen verhongeren, no problem.
Anders terugsturen naar Iran, of dumpen in een islamitisch land waar ze sowiezo beter zullen gedijen dan hier.

Waarom komen ze trouwens naar hier? Waarom vragen ze geen asiel aan in Pakistan, Egypte, Syrië, Irak, Qatar, Saoudi-Arabië, Yemen, Oman, Soudan?
Sorry, maar dit is weer complete nonsens en bewijst dat je overduidelijk geen enkele empathie kent, spijtig
Antwoord u eens op deze vraag: Stel u voor dat u het niet zo goed hebt: weinig geld, en vooral:geen toekomstperspectieven, en u hoort ineens over een regio waar iedereeen welvarend is, waar het goed vertoeven is, zou u het dan overwegen om proberen naar daar te gaan?

Ik zeg hier ook duidelijk bij dat ik vind dat economische vluchtelingen niet kunnen worden opgevangen, ons asielbeleid is al een complete ramp!
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2003, 23:31   #13
Hanne
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 1.525
Standaard

Sorry, maar dit is weer complete nonsens en bewijst dat je overduidelijk geen enkele empathie kent, spijtig


Voor u complete nonens, voor mij zeker niet.
Uiteraard heb ik ook geen empathie. Iran was ooit een modern en welvarend land. Ipv hier te komen bedelen, zouden die Iraniërs zich beter in eigen land organiseren om tot verzet te komen tegen de islamfundamentalisten die het land en het leven runnen. Heel Iran wil af van die moslimidiotie, aan de universiteit van Teheren zijn er constant rellen. M.i. moeten ze zich lokaal emanciperen, en desnoods het verzet eerst organiseren vanuit buurland Irak.


Antwoord u eens op deze vraag: Stel u voor dat u het niet zo goed hebt: weinig geld, en vooral:geen toekomstperspectieven, en u hoort ineens over een regio waar iedereeen welvarend is, waar het goed vertoeven is, zou u het dan overwegen om proberen naar daar te gaan?

Nee. Ik dop m'n eigen boontjes en lijd niet aan de parasiteringsdrang die velen schijnen te hebben. Vind ik trouwens bijzonder asociaal, zo gaan teren op de welvaart die anderen gecreëerd hebben.
Mijn overgrootouders hadden ook geen toekomstperspectieven 100 jaar geleden. Het is door hun werkvlijt en zin om iets van hun leven en land te maken, hoe bar de omstandigheden ook waren, dat zij en vele anderen bijgedragen hebben tot wat België nu is. Uiteraard gaat er wat tijd heen over een sociale en politieke strijd. Maar je moet er eens aan beginnen.
Net door de wereldwijde telecommunicatie (inclusief ondergronds internetgebruik) kunnen die Iraniërs zich in hun verzet spiegelen aan onze westerse verworvenheden. Hun sociale en politieke strijd hoeft dus niet eens een eeuw te duren.
Maar het zijn niet die paar begoede enkelingen, die de middelen hebben om naar hier te reizen, die zullen zorgen voor een ommekeer in hun land.
Het zijn vluchters ! Ik hou niet van mensen die hun problemen ontvluchten in de hoop dat anderen ze oplossen. Heel solidair met hun lotgenoten die niet naar hier konden vluchten, zijn ze ook niet.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2003, 23:36   #14
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Sorry Hanne, maar jouw uitleg slaat volledig op niets. Ten eerste probeer je de slechte omstandigheden hier al gelijk te stellen aan de omstandigheden in Afghanistan.
Ten tweede antwoord je wel op mijn vraag dat jij niet zou vluchten omdat dat laf is, maar weet je wat: ik geloof daar NIKS van: iedere mens is egoïstisch ingesteld en zal altijd het zo goed mogelijk voor zichzelf te maken.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2003, 23:55   #15
Hanne
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 1.525
Standaard

Sorry Hanne, maar jouw uitleg slaat volledig op niets. Ten eerste probeer je de slechte omstandigheden hier al gelijk te stellen aan de omstandigheden in Afghanistan.
Ten tweede antwoord je wel op mijn vraag dat jij niet zou vluchten omdat dat laf is, maar weet je wat: ik geloof daar NIKS van: iedere mens is egoïstisch ingesteld en zal altijd het zo goed mogelijk voor zichzelf te maken.


Seba, leer eens lezen.
Ik vergelijk geen slechte omstandigheden hier met Afganistan. Heb ik Afganistan trouwens vermeld? Nee. Pfffffffffff.
Ik heb de indruk dat je traag van begrip bent. Nochtans heb ik mijn betoog in eenvoudige taal geschreven ...
Nogmaals dus : mijn stelling is dat die arme luizen (zowel economisch als inzake politieke rechten) hun sociale en politieke strijd in eigen land Iran dienen te voeren, net zoals onze grootouders dat hier hebben moeten doen.
Het is niet door hier te komen parasiteren dat de situatie erop zal verbeteren voor hun miljoenen landgenoten die niet de middelen hebben om tot hier te komen.

Twee, u gelooft wat u wil geloven. Waarom dan nog een vraag stellen, als u het antwoord toch al kent of liever zelf fantaseert.
Dat u zou vluchten , dat zou me niet verbazen.
Dat iedere mens egoïstisch ingesteld is en het altijd zo goed mogelijk voor zichzelf probeert te maken, dat is juist. Dat geldt dus ook voor u.
En zeker voor mij. En daar doe ik mijn best voor en dat heeft al aardig wat resultaat opgeleverd.
Maar het wil niet noodzakelijk zeggen dat je daarvoor je land hoeft te ontvluchten. Begin voor eigen deur te vegen.

Wat als er morgen bv 10 miljoen plattelands-Chinezen hier komen aankloppen op zoek naar een beter leven?
Ga jij ze dan opvangen Seba? Waarom die 10 miljoen Chinezen niet, en die 10 Iraniërs wel. Waarom neemt u er gans Soedan gelijk niet bij? En 40 miljoen Irakezen nu u toch bezig bent? En vergeet die miljoenen Argentijnen niet die het sinds vorig jaar economisch zeer moeilijk hebben.
Welke gaan je selectiecriteria zijn?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 00:10   #16
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Wat als er morgen bv 10 miljoen plattelands-Chinezen hier komen aankloppen op zoek naar een beter leven?
Ga jij ze dan opvangen Seba? Waarom die 10 miljoen Chinezen niet, en die 10 Iraniërs wel. Waarom neemt u er gans Soedan gelijk niet bij? En 40 miljoen Irakezen nu u toch bezig bent? En vergeet die miljoenen Argentijnen niet die het sinds vorig jaar economisch zeer moeilijk hebben.
Welke gaan je selectiecriteria zijn?
Het is duidelijk dat je niet snapt wat ik bedoel, ik quote mijzelf even:
Citaat:
k zeg hier ook duidelijk bij dat ik vind dat economische vluchtelingen niet kunnen worden opgevangen, ons asielbeleid is al een complete ramp!
Ik ga ze niet opvangen, maar ik ga niet de pretentie hebben om te zeggen dat het profiteurs zijn terwijl iedere mens juist hetzelfde zou doen, en dat dringty blijkbaar niet echt tot u door
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 07:20   #17
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid
 
kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Berichten: 720
Standaard

Geef om te beginnen het eten dat zij weigeren aan de arme vlamingen die zullen het graag en in dank aannemen.Stuur de hongerstakers terug of laat ze verhongeren het is tenslotte hun keuze dat ze zoiets doen.Als men nu gaat toegeven aan deze groep dan mag je er zeker van zijn dat binnen de kortste keren half vlaanderen in hongerstaking zal gaan om zen zin te krijgen zelfde als die gijzeling vorige week.Laat het betijen en het wordt een nieuwe rage.Ons land heeft al meer dan genoeg vreemdelingen opgevangen zodanig dat het eigen volk het moet bekopen , je kan de deur eens openzetten maar ze moet ook terug dicht kunnen.Draai de rollen eens om stuur vier vlamingen naar ginder om er hun zin te krijgen met een hongerstaking hoe denk je dat ze het daar oplossen.We zouden beter meer aandacht geven aan de eigenbevolking waar er honger is zonder hongerstaking.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 11:36   #18
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Politieke vluchtelingen een asielaanvraag laten indienen en onderzoeken....
Economische vluchtelingen terugsturen, of aan het Hoog Commissariaat voor de vluchtelingen van de VN overhandigen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2003, 16:06   #19
bk232214
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 1.309
Standaard

Altijd het zelfde van mensen die och arme maar vraag eens aan die mensen om een asielaanvrager binnen te nemen ,dan zijn zij niet thuis of ik heb geen plaats geef hen dan geld . Hier zijn asiel zoekers die rijden met een auto en hebben een bankkaart en appartement van huisvesting dokter gratis plus de apotheker wat nog meer .Vraag zelf maar eens steun aan het O.C.M.W. alles moeten zij weten maar dan alles en wie draait er voor op de ouders als zij wat spaarcenten hebben .600 banen staan op tocht bij het O.C.M.W. maar nemen wel vreemdelingen aan voor een jaar daarna mogen zij gaan stempelen waar gaan wij naar toe . Blijven wij nu lopen oogkleppen of durven wij de waarheid niet onder ogen zien en het zien zijn rasisten
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 04:08   #20
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Een beter alternatief ware:een produktie licencie kopen op de AK47,hem door FN laten produceren en die proberen in Afrika te verkopen.Daar hebben ze wel geld voor en na de trasaktie kunnen we bvb 10% van de winst doneren aan ontwikkelingshulp
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be