Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 december 2003, 20:06   #1
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

[size=6]MultiKul[/size]
Reportage: Sabine Dubois & Hans Dessers



In een Brussels stadspark staan twee Afrikaanse meisjesbendes tegenover mekaar. De 'Black Solo' komt opdagen met 10 bendeleden, tussen 14 en 18 jaar oud. Hun rivalen, de 'Black Guerriere' zijn met zijn tweeën. "Het gaat niet om aantallen, maar om de eer van onze bende. Wij vechten voor ons territorium. Dit park is van ons", vertelt een bendelid van de 'Black Guerriere'. In het andere kamp staat Angelique, een 17-jarig meisje dat lid is van de Black Solo. "We zullen ons niet laten doen door de Black 'Guerriere'," zegt ze. "Zij tonen geen respect, dus gaan we vechten. Met de blote vuisten, al duurt het een uur. Vanaf nu is het oorlog." Wat volgt, is een gevecht in regel. Trappen, boksen, haren uittrekken, kniestoten, alles is 'toegelaten'. Dit soort confrontaties zijn de laatste maanden schering en inslag in Brussel.



Telefacts infiltreert in de Afrikaanse 'girl gangs' van Brussel, voor een ronduit onthutsende reportage over de bendeoorlogen die zich op dit moment in de hoofdstad afspelen. Het Brusselse jeugdparket neemt de zaak ernstig, maar is karig met commentaar. Op dit ogenblik behandelt de bevoegde jeugdmagistraat een 30-tal dossiers over leden van verschillende meisjesbendes. "Dit jaar merken we dat er nieuwe meisjesbendes in Brussel zijn ontstaan. De leden van die bendes zijn meisjes tussen 13 en 18 jaar. We merken ook dat het fenomeen van de 'meisjesbendes' besmettelijk is. Meer en meer meisjes staan te trappelen om deel uit te maken van zo'n bende," bevestigt een magistraat.



De eerste bende die bij het parket bekend stond, was 'K 2000', verwijzend naar het jaar van hun oprichting. "Iedereen vond ons cool en wilde bij ons groepje horen", vertelt de 17-jarige Emily, die drie jaar geleden samen met drie vriendinnen de bende oprichtte. "Ik was toen net 13 jaar oud. Kort tevoren was ik door een mannelijke bende verkracht. Ze hebben me zelfs verbrand met sigarettenpeuken. Alle meisjes hebben zoiets meegemaakt. Dat geeft ons het gevoel dat we niets te verliezen hebben. We moesten opstaan en ons verdedigen."



Maar wat begon als een 'kliekje' van een paar meisjes groeide al snel uit tot een imposante en goed georganiseerde bende met meer dan 30 meisjes. K 2000 kreeg al snel een zeer gewelddadige reputatie. "Ik heb gestolen, ik heb mensen geslaan, ik heb oude vrouwen beroofd en aangevallen. Zo gaat dat, als iemand mij irriteert, dan wal ik aan," zegt Emily, één van de bendeleden van K2000.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2003, 20:44   #2
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid
 
kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Berichten: 720
Standaard

het ergste is nog dat ze fier zijn op wat ze doen , dit zijn in mijn ogen mensen zonder zelfrespekt.En dan vechten ze nog voor iets dat van niemand van hen is maar ja zo slim zullen ze niet zijn.Maar als dit oplossing zou zijn om van het gespuis af te raken laat ze dan elkander maar in elkaar slaan,ik ga er zeker niet tussenkomen.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2003, 19:47   #3
bk232214
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 1.309
Standaard

Wandelaar overvallen door zwarte meisjes , niets meer van gevonden het schijnt opgeeten Een rede om ze terug te sturen naar land van herkomst en zo vlug mogelijk ouders niet vergeten . Wie zich niet aan onze wetten eruit
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2003, 20:41   #4
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Inderdaad, zo moet je dat aanpakken. Spijtig genoeg is het tegenovergestelde de realiteit.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be