Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2013, 15:48   #1
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard De Wever: "Bouw Belgische gevangenis in Marokko"

"Ik ben geen minister van Justitie, maar wat ik allang geprobeerd zou hebben, is om in Marokko een gevangenis te bouwen." Dat zegt de Antwerpse burgemeester Bart De Wever (N-VA) in het weekblad Humo, waar hij zijn antidrugsbeleid toelicht. De Wever pleit ook voor een herinvoering van de wet op de landloperij, al wil hij die een hedendaagse invulling geven.

De Wever heeft van de aanpak van de drugsoverlast een van zijn belangrijkste prioriteiten gemaakt. Sinds september is er bij de Antwerpse politie een 53 agenten tellend drugsteam aan de slag. Wie op straat een joint rookt, riskeert een GAS-boete van 75 euro. Met gevangenisstraffen als stok achter de deur worden problematische druggebruikers naar de hulpverlening gestuurd.

Illegale drugsdealers
Een probleem blijft volgens De Wever wel de talrijke illegale drugsdealers. Daarvan worden er maar weinig uitgewezen. "De Marokkaanse overheid is natuurlijk niet echt happig om die mensen terug te nemen. Ik denk dat we iets moeten creëren waar Marokko ook belang bij heeft. Zo'n gevangenis is ook een investering, dat is tewerkstelling: dié toer moeten we opgaan. Want nog eens gaan praten met Marokko en opnieuw een verdrag ondertekenen, en dan vaststellen dat over vijf jaar hooguit 10 of 15 man daar zijn straf uitzit: zo komen we er dus niet. Momenteel zitten er bijna 1.200 Marokkanen in de Belgische gevangenissen. Met hen alleen kun je een volledige gevangenis vullen. Mijn voorganger Patrick Janssens die niet van de rechterzijde was, pleitte al voor een gesloten centrum voor criminele illegalen. Waarom? Op een gegeven moment ben je het beu om te dweilen met de kraan open, hè", luidt het in Humo.

Landloperij
De Wever denkt dat een vorm van residentiële zorg voor junks "nuttig kan zijn". "Ik zou ervoor durven pleiten - en ik vrees dat ik weer iets ga zeggen waarmee ik onheil over mezelf afroep - om de wet op de landloperij, die in 1993 werd afgeschaft, opnieuw in te voeren. Ik vind het een ongelooflijke dwaasheid dat die wet is afgeschaft. Ik denk dat er heel veel mensen mee geholpen werden, al was het maar om te overwinteren", zegt De Wever. "Over die landloperskolonies heeft iedereen zo'n romantisch beeld �* la Robert en Bertrand (een stripreeks gestart door Willy Vandersteen, nvdr), pure negentiende eeuw. Maar als we daar een hedendaagse invulling aan kunnen geven, kunnen we mensen helpen, daar ben ik van overtuigd."

Bron: HLN.be

Verstandige man !!
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 15:52   #2
Bezeke
Schepen
 
Bezeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 405
Standaard

Goed plan. De onze zitten overvol, zo vol dat een gevangenisstraf pas begint te lopen vanaf minstens 3 jaar.
Bezeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 16:09   #3
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.285
Standaard

@Bezeke: U schrijft: Goed Plan. Probleem is dat onze traditio's en linkiewinkie's hiergeen oren naar hebben. Enkele jaren geleden heeft de federale regering een studie besteld bij de Belgisch/Nederlandse criminologe Marion Van San. Ze moest een studie maken naar het verband tussen allochtonen en kriminaliteit en natuurlijk aanbevelingen doen. Toen het rapport klaar was werd dit verspreid onder de aan de macht zijnde traditio's en linkiewinkies. Ze hebben moord en brand geschreeuwd, gebleit en getierd omdat mevrouw Van San tot conclusie's kwam die hun niet aanstonden, conclusie's die oa aantoonden dat een groot deel van de gevangenisbevolking van allochtone afkomst is. Gevolg, het dure rapport werd door de beleidsmakers in de diepste schuiven van hun bureau's gestoken of in de vuilnisbak gedumpt , ik geloof zelfs dat Mevr Van San niet eens haar rapport moest of mocht komen verdedigen. Maw, wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 16:09   #4
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
"Ik ben geen minister van Justitie, maar wat ik allang geprobeerd zou hebben, is om in Marokko een gevangenis te bouwen." Dat zegt de Antwerpse burgemeester Bart De Wever (N-VA) in het weekblad Humo, waar hij zijn antidrugsbeleid toelicht. De Wever pleit ook voor een herinvoering van de wet op de landloperij, al wil hij die een hedendaagse invulling geven.

De Wever heeft van de aanpak van de drugsoverlast een van zijn belangrijkste prioriteiten gemaakt. Sinds september is er bij de Antwerpse politie een 53 agenten tellend drugsteam aan de slag. Wie op straat een joint rookt, riskeert een GAS-boete van 75 euro. Met gevangenisstraffen als stok achter de deur worden problematische druggebruikers naar de hulpverlening gestuurd.

Illegale drugsdealers
Een probleem blijft volgens De Wever wel de talrijke illegale drugsdealers. Daarvan worden er maar weinig uitgewezen. "De Marokkaanse overheid is natuurlijk niet echt happig om die mensen terug te nemen. Ik denk dat we iets moeten creëren waar Marokko ook belang bij heeft. Zo'n gevangenis is ook een investering, dat is tewerkstelling: dié toer moeten we opgaan. Want nog eens gaan praten met Marokko en opnieuw een verdrag ondertekenen, en dan vaststellen dat over vijf jaar hooguit 10 of 15 man daar zijn straf uitzit: zo komen we er dus niet. Momenteel zitten er bijna 1.200 Marokkanen in de Belgische gevangenissen. Met hen alleen kun je een volledige gevangenis vullen. Mijn voorganger Patrick Janssens die niet van de rechterzijde was, pleitte al voor een gesloten centrum voor criminele illegalen. Waarom? Op een gegeven moment ben je het beu om te dweilen met de kraan open, hè", luidt het in Humo.

Landloperij
De Wever denkt dat een vorm van residentiële zorg voor junks "nuttig kan zijn". "Ik zou ervoor durven pleiten - en ik vrees dat ik weer iets ga zeggen waarmee ik onheil over mezelf afroep - om de wet op de landloperij, die in 1993 werd afgeschaft, opnieuw in te voeren. Ik vind het een ongelooflijke dwaasheid dat die wet is afgeschaft. Ik denk dat er heel veel mensen mee geholpen werden, al was het maar om te overwinteren", zegt De Wever. "Over die landloperskolonies heeft iedereen zo'n romantisch beeld �* la Robert en Bertrand (een stripreeks gestart door Willy Vandersteen, nvdr), pure negentiende eeuw. Maar als we daar een hedendaagse invulling aan kunnen geven, kunnen we mensen helpen, daar ben ik van overtuigd."

Bron: HLN.be

Verstandige man !!
Gevangenissen bouwen in Marrokko en landlopers opsluiten in België...is dat alles wat hij kan bedenken ?
Ik heb een ander plan : illegale buitenlandse drugdealers krijgen dwangarbeid . In België . Hun werk : sociale woningen bouwen voor autochtone daklozen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 16:13   #5
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Vande lanotte, Stevaert, Claes, ... allemaal one-way-ticket Marokko

Laatst gewijzigd door demonen : 24 september 2013 om 16:13.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 16:13   #6
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.053
Standaard

Waarom geen Marokkaanse gevangenis in België ? Alleen voor Marokkanen en dubbel paspoortigen. We geven deze gevangenis een diplomatieke status dan kan ze onder de Marokkaanse wetten en gebruiken vallen en bemand met echte Marokkaanse cipiers. Het goede halalvoedsel en corrupte voetvolk inbegrepen.
Deze oplossing heeft nog als voordeel dat men niet moet wachten op een definitieve veroordeling in beroep voordat men kan uitwijzen op afleveren in een gevangenis van het thuisland.

Ik dacht te weten dat een gevangene in een Belgische gevangenis met alle toeters en bellen ongeveer 200.000 € per jaar kost. Met een beetje goede wil besparen we 240 miljoen per jaar.

Het is tijd om de neuzen te tellen in onze gevangenissen. Vanaf 500 gelijksoortigen moet dit ook kunnen. Ieder gelijk voor de wet.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 24 september 2013 om 16:15.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 16:14   #7
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Die is helemaal zot aan 't worden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 16:21   #8
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Hier met overvolle gevangenissen zitten en er dan nieuwe als cadeau geven aan het buitenland.
De man is inderdaad helemaal zot aan het worden...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 16:22   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Waarom geen Marokkaanse gevangenis in België? Alleen voor Marokkanen en dubbel paspoortigen. We geven deze gevangenis een diplomatieke status dan kan ze onder de Marokkaanse wetten en gebruiken vallen en bemand met echte Marokkaanse cipiers. Het goede halalvoedsel en corrupte voetvolk inbegrepen.
Deze oplossing heeft nog als voordeel dat men niet moet wachten op een definitieve veroordeling in beroep voordat men kan uitwijzen op afleveren in een gevangenis van het thuisland.

Ik dacht te weten dat een gevangene in een Belgische gevangenis met alle toeters en bellen ongeveer 200.000 € per jaar kost. Met een beetje goede wil besparen we 240 miljoen per jaar.

Het is tijd om de neuzen te tellen in onze gevangenissen. Vanaf 500 gelijksoortigen moet dit ook kunnen. Ieder gelijk voor de wet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 september 2013 om 16:28.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 16:40   #10
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je hebt nog gelijk ook. Het is om te lachen. 200.000 Bef per maand of 170 € per dag per gevangene volgens http://www.senate.be/www/?MIval=/Vra...R=9010&LANG=nl. Met 62.000 € per jaar komt men toe.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 16:52   #11
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Ik kan er mij wel in vinden, voornamelijk omdat hij de Marokkanen beledigt.

Maar ons belastinggeld investeren in Marokko?

Het is simpel. U komt uit Marokko en wil Belg worden? Nee, bedankt, we geven geen papieren. Een waterdichte immigratiestop, dat heeft dit land nodig. Maar daar hebben die lafbekken de ballen niet voor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 17:48   #12
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Die is helemaal zot aan 't worden.
Het wordt tijd dat hij terug in 't Draakske zijn lievelingsgerechtjes gaat halen.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 17:50   #13
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 995
Standaard

Door zo te vermageren is hij ook 50 IQ punten afgevallen
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 17:55   #14
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

ZO kan je in elk land gevangenissen gaan bouwen hé Zwever !! En je drugproblematiek, als die er al is, los die op door het te regulariseren ! Maar goed, dat zal je toch niet doen want dat is teveel gezichtsverlies, eens zien of de kosten van je 53 agenten die je in Antwerpen permanent inzet ook de baten gaat dekken.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 17:55   #15
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodborstje Bekijk bericht
Met aan duizend procent grenzende waarschijnlijkheid is de bouw, onderhoud, personeelskosten enz. stukken goedkoper in hun thuisland dan hier.

En hier kan men dus een duur project uitsparen.

Altijd wanneer ik denk dat het niet gekker kan...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 17:56   #16
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodborstje Bekijk bericht
Met aan duizend procent grenzende waarschijnlijkheid is de bouw, onderhoud, personeelskosten enz. stukken goedkoper in hun thuisland dan hier.

En hier kan men dus een duur project uitsparen.
Het stadhuis in Islamabad moet geschilderd worden !!
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 17:57   #17
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodborstje Bekijk bericht
Wees maar zeker... van zodra er een verstandig plan wordt gedeponeerd wordt belgicistisch links wakker.
Links? dit heeft niks met Links of Rechts te maken zoals hij zelf tracht te opperen, dit is gewoon dom.
Er zijn uitleveringsverdragen, hij wil die omzeilen, maar je moet ook een uitlevering hebben om iemand in een Marokkaanse gevangenis te zetten hoor. Dus weer een maat voor niks !
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Bierke : 24 september 2013 om 17:59.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 17:59   #18
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodborstje Bekijk bericht
Wees maar zeker... van zodra er een verstandig plan wordt gedeponeerd wordt belgicistisch links wakker.
Leuke transfers naar de rechtbank (heen en weer) in het vooruitzicht...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 17:59   #19
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodborstje Bekijk bericht
Wees maar zeker... van zodra er een verstandig plan wordt gedeponeerd wordt belgicistisch links wakker.
De werkgelegenheid in Marokko zal ook ongetwijfeld een boost krijgen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 september 2013 om 18:00.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 18:03   #20
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodborstje Bekijk bericht
Waarschijnlijk is zuurkool uw lievelingsgerecht.
En knakworst en mosterd erbij!
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be