Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2004, 19:24   #41
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Als dat zo zou zijn, dan is Brussel dus geen hoofdstad mee, niet van Vlaanderen, niet van België en niet van Europa.
Rest: een middelgrote provinciestad zonder universiteiten of noemenswaardige culturele en wetenschappelijke instellingen; zonder luchthaven; zonder economie; zonder belastingbetalers.
Ik denk niet dat de meeste Brusselaars daarvoor willen tekenen.
waarom niet van europa? op bevel van het jaloerse vlaanderen :-D?
Hoe komt het, denkt u, dat Brussel de zetel is van die Europese instellingen? Dat heeft het enkel en alleen te danken aan het feit dat Belgische (dus hoofzakelijk Vlaamse) regeringen daar op Europees niveau voor gezorgd hebben. Indien Brussel geen Belgische en Vlaamse hoofdstad was, dan was het ook nooit Europese hoofdstad geworden. Ik kan u trouwens verzekeren dat de Europese instellingen, zonder uitzondering, de Brusselse gewestelijke instellingen straal negeren.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 19:38   #42
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10

waarom niet van europa? op bevel van het jaloerse vlaanderen ?
Hoe komt het, denkt u, dat Brussel de zetel is van die Europese instellingen? Dat heeft het enkel en alleen te danken aan het feit dat Belgische (dus hoofzakelijk Vlaamse) regeringen daar op Europees niveau voor gezorgd hebben. Indien Brussel geen Belgische en Vlaamse hoofdstad was, dan was het ook nooit Europese hoofdstad geworden. Ik kan u trouwens verzekeren dat de Europese instellingen, zonder uitzondering, de Brusselse gewestelijke instellingen straal negeren.
natuurlijk
maar het is niet omdat brussel niet langer hoofdstad van belgie zou zijn, dat geen hoofdstad van europa meer zou kunnen zijn
au contraire!

ik begrijp trouwens de relevantie van je laatste opmerking niet
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 19:48   #43
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Als dat zo zou zijn, dan is Brussel dus geen hoofdstad mee, niet van Vlaanderen, niet van België en niet van Europa.
Rest: een middelgrote provinciestad zonder
Denkt ge nu echt dat Brussel goed is voor 20% van het BNP omwille van de fantastische uitstraling die heeft dankzij het feit dat ze de hoofdstad van Vlaanderen en België is?!

Leuke topic: http://forum.politics.be/viewtopic.p...&start=150
Ten eerste is Brussel niet goed voor 20% van het BNP en ten tweede is een zeer groot deel van het Brusselse BNP inderdaad te danken aan de hoofdstedelijke rol. Of dacht u dat de Brusselse economie draaide op zware industrie en landbouw?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 20:25   #44
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Denkt ge nu echt dat Brussel goed is voor 20% van het BNP omwille van de fantastische uitstraling die heeft dankzij het feit dat ze de hoofdstad van Vlaanderen en België is?!

Leuke topic: http://forum.politics.be/viewtopic.p...&start=150
Ten eerste is Brussel niet goed voor 20% van het BNP en ten tweede is een zeer groot deel van het Brusselse BNP inderdaad te danken aan de hoofdstedelijke rol. Of dacht u dat de Brusselse economie draaide op zware industrie en landbouw?
????
die 20% is wel correct hoor
moet je een bron hebben? zie bv www.vob.be
staat ook geregeld in de tjevengazet

en brussel heeft uiteraard voordeel bij zijn rol als belgische hoofdstad, maar dit is helemaal niet de dominante factor, verre van zelfs
een terugtrekking van de belgische administratie zou dan ook kunnen opgevangen worden
het zijn toch bijna allemaal vlamingen en walen die hun geld daar verdienen
als die jobs daar wegvallen, zijn zij het die hun inkomen verliezen, brussel moet enkel proberen om leegstaande gebouwen te verhuren, wat geen probleem is
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 20:42   #45
FT
Provinciaal Statenlid
 
FT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Locatie: Rand
Berichten: 638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
om te erkennen dat Brussel in feite (voor 90%) een Franstalige stad is. Punt.
Dat klopt. Dat is vooral om dat de Nederlandstalige door de jaren heen (excuseert U mij het woord) 'te braaf' zijn geweest. Brussel is geschiedkundig vooral een Nederlandstalige stad geweest. Omdat de Nederlandstalige op taal gebied altijd erg inschikkelijk zijn geweest heeft het Frans een sterke vlucht genomen. Wanneer we dit nu nog zouden blijven doen, dan spreekt men binnen 30 tot in Mechelen Frans. Dat U daar geen problemen mee heeft is U goed recht. Ik zou het wel spijtig vinden, want langzaam, langzamer dan de taal verdwijnt ook de cultuur.
__________________
CD&V/NV-A 15de plaats Kamer BHV
FT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 22:41   #46
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FT
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
om te erkennen dat Brussel in feite (voor 90%) een Franstalige stad is. Punt.
Dat klopt. Dat is vooral om dat de Nederlandstalige door de jaren heen (excuseert U mij het woord) 'te braaf' zijn geweest. Brussel is geschiedkundig vooral een Nederlandstalige stad geweest. Omdat de Nederlandstalige op taal gebied altijd erg inschikkelijk zijn geweest heeft het Frans een sterke vlucht genomen. Wanneer we dit nu nog zouden blijven doen, dan spreekt men binnen 30 tot in Mechelen Frans. Dat U daar geen problemen mee heeft is U goed recht. Ik zou het wel spijtig vinden, want langzaam, langzamer dan de taal verdwijnt ook de cultuur.
"Omdat de Nederlandstalige op taal gebied altijd erg inschikkelijk zijn geweest heeft het Frans een sterke vlucht genomen."

weet jij eigenlijk wel wanneer. hoe en waarom brussel verfranst is? in elk geval niet omdat de vlamingen "te braaf" geweest zijn
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 23:58   #47
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10

????
die 20% is wel correct hoor
moet je een bron hebben? zie bv www.vob.be
staat ook geregeld in de tjevengazet

en brussel heeft uiteraard voordeel bij zijn rol als belgische hoofdstad, maar dit is helemaal niet de dominante factor, verre van zelfs
een terugtrekking van de belgische administratie zou dan ook kunnen opgevangen worden
het zijn toch bijna allemaal vlamingen en walen die hun geld daar verdienen
als die jobs daar wegvallen, zijn zij het die hun inkomen verliezen, brussel moet enkel proberen om leegstaande gebouwen te verhuren, wat geen probleem is
Ik kan u verzekeren dat u het bij het verkeerde eind hebt.

Ten eerste stel ik voor dat u de cijfers van de Nationale Bank of het NIS gebruikt.

Ten tweede is het wel degelijk zo dat Brussel enorm zou verarmen bij het verlies van zijn hoofdstedelijke functie. Waarschijnlijk de helft van de jobs zouden verdwijnen (en dat is niet alleen in de administratie, maar in nog heel wat anders).
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 00:03   #48
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10

natuurlijk
maar het is niet omdat brussel niet langer hoofdstad van belgie zou zijn, dat geen hoofdstad van europa meer zou kunnen zijn
au contraire!

ik begrijp trouwens de relevantie van je laatste opmerking niet
Wat dat laatste betreft, daarmee wil ik aantonen dat de Europese instellingen geen moer om Brussel geven. Als Brussel dus een eilandje wordt zou het volledig zichzelf moeten bedruipen en razendsnel vervallen. Op dat moment is de EU (en de NAVO en de Benelux enz.) hier in 5 haasten weg.

Denkt u echt dat internationale instellingen willen gevestigd zijn in een land zonder luchthaven? En dan zwijg ik nog over al de andere zaken die uit Brussel zouden verdwijnen zonder België, Vlaanderen en de Franse Gemeenschap (universiteiten, scholen, wetenschappelijke en culturele instellingen, enz.) Of denkt u dat Brussel die allemaal uit eigen zak kan betalen?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 01:21   #49
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10

????
die 20% is wel correct hoor
moet je een bron hebben? zie bv www.vob.be
staat ook geregeld in de tjevengazet

en brussel heeft uiteraard voordeel bij zijn rol als belgische hoofdstad, maar dit is helemaal niet de dominante factor, verre van zelfs
een terugtrekking van de belgische administratie zou dan ook kunnen opgevangen worden
het zijn toch bijna allemaal vlamingen en walen die hun geld daar verdienen
als die jobs daar wegvallen, zijn zij het die hun inkomen verliezen, brussel moet enkel proberen om leegstaande gebouwen te verhuren, wat geen probleem is
Ik kan u verzekeren dat u het bij het verkeerde eind hebt.

Ten eerste stel ik voor dat u de cijfers van de Nationale Bank of het NIS gebruikt.

Ten tweede is het wel degelijk zo dat Brussel enorm zou verarmen bij het verlies van zijn hoofdstedelijke functie. Waarschijnlijk de helft van de jobs zouden verdwijnen (en dat is niet alleen in de administratie, maar in nog heel wat anders).
aha
citeer jouw cijfers dan eens - ik ben benieuwd

en wat dan nog als brussel 50% van de jobs verliest (wat trouwens complete nonsens is)? meer dan 50% van de brusselse jobs worden ingenomen door vlamingen en walen

by the way:

"Hoeveel is Brussel waard ?
Dit lijkt een ongewone vraag voor de meeste onder ons, maar niet voor de Nationale Bank. Binnen zijn statistische dienst, en meer bepaald binnen het Instituut voor de Nationale Rekeningen, zoekt men daarop een antwoord. Dit Instituut komt uit op 48,7 miljard euro voor het bruto regionaal product van het Brussels hoofdstedelijk Gewest voor 2001 uitgedrukt in toegevoegde waarde (*) en dat vertegenwoordigt 19,2 % van het Bruto nationaal product. "

http://www.ccib.be/site/common/News/...02004/ppnl0503

" Met 10% van de Belgische bevolking levert het Brussels Hoofdstedelijk Gewest 19,2% (of 43,6 miljard euro) van de Belgische toegevoegde waarde."

http://www.trends.be/CMArticles/Show...SectionID=1103
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 01:34   #50
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10

natuurlijk
maar het is niet omdat brussel niet langer hoofdstad van belgie zou zijn, dat geen hoofdstad van europa meer zou kunnen zijn
au contraire!

ik begrijp trouwens de relevantie van je laatste opmerking niet
Wat dat laatste betreft, daarmee wil ik aantonen dat de Europese instellingen geen moer om Brussel geven. Als Brussel dus een eilandje wordt zou het volledig zichzelf moeten bedruipen en razendsnel vervallen. Op dat moment is de EU (en de NAVO en de Benelux enz.) hier in 5 haasten weg.

Denkt u echt dat internationale instellingen willen gevestigd zijn in een land zonder luchthaven? En dan zwijg ik nog over al de andere zaken die uit Brussel zouden verdwijnen zonder België, Vlaanderen en de Franse Gemeenschap (universiteiten, scholen, wetenschappelijke en culturele instellingen, enz.) Of denkt u dat Brussel die allemaal uit eigen zak kan betalen?
de europese instellingen moeten grotendeels geen moer geven om brussel omdat vele bevoegdheden nog federaal zijn

en wat denk je met zaventem te doen? sluiten omdat men ZELF een splitsing wilde? of de thalys treinen tegen houden die naar de luchthavens van parijs en schiphol rijden? de 500 miljoen europeanen zullen zeker laten gebeuren dat een hoop nijdige vlamingen een boel europese wetten overtreedt om de europese hoofdstad onbereikbaar te maken, denk je niet?

ik zie absoluut niet in waarom 1 van de meest welvaartsproducerende steden ter wereld geen eigen onderwijs kan betalen, eens het de welvaart binnen zijn eigen grenzen kan houden ipv in vlaanderen en wallonie
als vlaanderen dat kan, dan kan brussel dat zeker

en daarbij, als puntje bij paaltje komt, kiest Brussel NOOIT voor vlaanderen
dan mag de wereld nog zo'n schok ondergaan dat jouw theorieen plots kloppen, dan nog kiezen ze/we nog niet voor vlaanderen, zo simpel is dat

waarom geef je het gewoon niet toe: vlaanderen dankt veel van zijn welvaart aan brussel
vlaanderen kan brussel niet vervangen, maar brussel zal ook zonder vlaanderen de europese hoofdstad blijven, daar zullen enkele imperialistische flaminganten niks aan veranderen
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 09:54   #51
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Euh, het gaat wel om Vlaanderen met Brussel als hoofdstad, hé? 8)
Kun je der ook niet Francorchamp en Orval bijnemen? Misschien Coo wel of dinant.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 11:03   #52
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Euh, het gaat wel om Vlaanderen met Brussel als hoofdstad, hé? 8)
Kun je der ook niet Francorchamp en Orval bijnemen? Misschien Coo wel of dinant.
Spa, voor ons taalbad!
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 16:10   #53
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wie heeft al gedacht om België definitief te verlaten? Dat kan vanwege de communautaire problematiek zijn of door het feit dat we in een apenland leven en dat we misschien ons geluk in het buitenland willen vinden. Of voor andere redenen.

België zal ik definitief verlaten. Ik weet al dat ik mijn leven niet hier zal eindigen. Ik ben zelf bereid om van nationaliteit te veranderen. Dat heeft deeltelijks een verband met de communautaire problematiek. Zelfs als ik meertalig ben, heb ik toch liever eentalige landen. Da's meer gemakkelijk; een taal voor hetzelfde land en geen mogelijke haat tegenover een andere taalgroep enkel en alleen omdat ze een andere taal spreken. Natuurlijk zijn er andere redenen die me in die directie dwingen.
En, wat houd je tegen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 16:38   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
En, wat houd je tegen ?
Geld, de Vlamingen moeten dat betalen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 17:37   #55
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Ik wil na mijn pensioen naar een zuiders land. Sneeuw is niet goed voor oude mensen.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 17:56   #56
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wie heeft al gedacht om België definitief te verlaten? Dat kan vanwege de communautaire problematiek zijn of door het feit dat we in een apenland leven en dat we misschien ons geluk in het buitenland willen vinden. Of voor andere redenen.
Wat zou je in een ander land willen vinden en wat vind je belangrijk?
Zit je tegen je pensioenleeftijd aan of moet je nog geld verdienen?
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 18:24   #57
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
En, wat houd je tegen ?
En dan maar kakken op anderen die een oud topic nieuw leven willen inblazen......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 20:59   #58
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En dan maar kakken op anderen die een oud topic nieuw leven willen inblazen......
Jij snapt echt niks hé
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 06:11   #59
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wie heeft al gedacht om België definitief te verlaten? Dat kan vanwege de communautaire problematiek zijn of door het feit dat we in een apenland leven en dat we misschien ons geluk in het buitenland willen vinden. Of voor andere redenen.

België zal ik definitief verlaten. Ik weet al dat ik mijn leven niet hier zal eindigen. Ik ben zelf bereid om van nationaliteit te veranderen. Dat heeft deeltelijks een verband met de communautaire problematiek. Zelfs als ik meertalig ben, heb ik toch liever eentalige landen. Da's meer gemakkelijk; een taal voor hetzelfde land en geen mogelijke haat tegenover een andere taalgroep enkel en alleen omdat ze een andere taal spreken. Natuurlijk zijn er andere redenen die me in die directie dwingen.
Het is niet de taal op zich waardoor er problemen zijn.
Het is meer de ingesteldheid van die andere taalgroep.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 06:11   #60
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Ik wil na mijn pensioen naar een zuiders land. Sneeuw is niet goed voor oude mensen.
Dan is het hier toch goed.
Wanneer valt hier sneeuw?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be