Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2018, 18:22   #2461
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
....door de tesla batterijen...

https://nl.express.live/2018/06/04/d...er-niet-gerust

Uiteraard moet al menige tesla "verworven" zijn geweest door de Duitse autobouwers en uit elkaar gegooid...
Is een vertaling van de Duitse link die ik al gaf enkele dagen geleden, post 2453: https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=2453

Laatst gewijzigd door Micele : 4 juni 2018 om 18:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 21:02   #2462
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Is een vertaling van de Duitse link die ik al gaf enkele dagen geleden, post 2453: https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=2453
Kortom men is tot de conclusie gekomen dat Tesla mijlenver voorligt kwa batterijtechnologie. Technologie die je niet kan kopen bij een LG Chem bijvoorbeeld.

What's else is new. Alweer: uw kritieke componenten in huis maken is moeilijk. Zie de delay van Tesla productie. Maar het geeft een gigantisch concurrentieel voordeel. Voor een EV is dat de batterij.

Als Tesla > 5000 per week maakt (ze zitter er niet meer ver vanaf) is dat een gigantische winstmachine.

Laat de BMW's, VW's, enz...van de wereld maar kobalt zoeken in Congo.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 21:04   #2463
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Over the weekend, China's Ministry of Commerce confirmed that Tesla will build a wholly owned factory in Shanghai, according to reports from Chinese website Xuehua. The news comes on the heels of speculation that a holding company recently registered in Shanghai could be the legal vehicle for a new Gigafactory build.
Nu komt weer de blahblah van "tis maar 1 % van de automarkt".

Over 5 jaar produceert Tesla 2-3 miljoen wagens per jaar. Er zullen nog enkele pijnlijke ramps volgen. Maar zoals gewoonlijk: ze zullen er doorheen komen. De China gigafactory gaat hierin een belangrijke rol spelen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 21:12   #2464
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Tesla haalt nu wereldwijd ca. 10% van de inschrijvingen, inclusief alle plug in-hybrides.
En dit met 3 modellen ongeveer evenveel, waarvan eentje zijn productie nog moet vervijfvoudigen.


Laatst gewijzigd door Micele : 4 juni 2018 om 21:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 20:36   #2465
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Uiteraard krijgen we geen commentaar op dit soort berichten.

2% Co ipv 8% is een gigantisch concurrentieel voordeel. De duitsers zullen nooit de batterijen concurrentieel kunnen maken ivg met Tesla indien ze zelf technologisch niet iets doen.

Maar autobouwers zijn geen batterijbouwers, zoals dpg meermaals zegt. Een concurrentieel nadeel in een wereld waar een EV eigenlijk een batterij op wielen is....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 23:25   #2466
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Analysten gaan er al van uit dat Tesla onder de 120 dollar per kWh zit voor battery pack(!) omwille van de lage content aan (duur) cobalt en de massaproductie.

Tesla zit daar op een goudmijn, maargoed, de shorters denken anders....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 07:26   #2467
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is ook nog de euro-dollar wisselkoers die tot voor kort bijzonder gunstig was voor amerikaanse import. Een zwakke dollar maakt die Fords goedkoper.

Echter de dollar is aan een opmars bezig....
Goed voor uw aandelen, maar de Tesla´s worden wel duurder in Europa.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 08:38   #2468
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Analysten gaan er al van uit dat Tesla onder de 120 dollar per kWh zit voor battery pack(!) omwille van de lage content aan (duur) cobalt en de massaproductie.

Tesla zit daar op een goudmijn, maargoed, de shorters denken anders....
Als Panasonic miljarden investeert in de Gigafactory van Tesla willen ze tesamen natuurlijk de beste prijs-kwaliteit batterijen maken, zeker voor het model 3 (de batterijcellen van de andere modellen komen uit Japan, maar veel slechter zijn die ook weer niet, en qua batterijmanagement heeft Tesla nu wel genoeg geleerd na 10 jaar (roadster, model S en Model X))

Citaat:
Tesla Gigafactory: Panasonic is raising $3.9 billion, strategic investment ‘mostly’ for battery factory in response to Model 3 demand

Following its earnings today, the Japanese electronics giant announced it would raise up to 400 billion yen ($3.86 billion) in corporate bonds, and confirmed that most of the money to be used as strategic investments will go to Tesla’s Gigafactory in the near term.
Home Solar Power

Earlier this year, Panasonic confirmed that it plans to invest $1.6 billion in the Gigafactory, but a company official also said that encouraged by the demand for the Model 3, they are ready to move up their investment schedule if asked by Tesla.
- Jul. 29th 2016
https://electrek.co/2016/07/29/tesla...odel-3-demand/

Elon Musk on Tesla/Panasonic’s new 2170 battery cell: ‘highest energy density cell in the world…that is also the cheapest

Typically, it’s one or the other. You have either the best and most energy dense cell which is expensive to manufacture or the cheapest, but Musk is now saying that the new 2170 battery cell developed by both Tesla and Panasonic is the both the best and cheapest battery cell in the world. Certainly the “cheap” part will be helped by economies of scalethe Gigafactory at its full capacity will be producing more lithium battery capacity than the current output of the world combined.

Tesla’s current custom 18650 battery cells produced by Panasonic are estimated to have an energy density of ~250 Wh/kg and the cost is variable (depending on energy density use case – Powerwalls and Tesla auto use cases currently have different energy densities and are unknown. A Tesla official said earlier this year that the cost of its battery pack was “less than $190 per kWh”, which would indicate that the cells are about $100 to $150 per kWh depending on the battery pack level cost.
- Nov. 2nd 2016
https://electrek.co/2016/11/02/tesla...est-elon-musk/
Ik had niets anders verwacht.

Als we vandaag pessimistische $150/kWh inschatten voor Gigafactory liggen ze bijna 30% onder de gemiddelde prijs van $209/kWh, < $120/kWh zou 45% lager zijn...:
Citaat:
https://www.electrive.net/2017/12/06...9-usd-pro-kwh/
06.12.2017

Der Durchschnittspreis eines Lithium-Ionen-Akkus für E-Fahrzeuge liegt laut einer neuen Analyse von Bloomberg New Energy Finance aktuell bei 209 Dollar pro Kilowattstunde – und damit 24 Prozent niedriger als noch vor einem Jahr.

Im Vergleich zu 2010 sind die Preise sogar um ein Fünftel gesunken. Das Unterschreiten der „magischen“ Grenze von 100 Dollar pro Kilowattstunde wird für 2025 prognostiziert. Es geht bei den Angaben um den Preis auf Pack-Ebene.

Die Schätzungen von Bloomberg New Energy Finance basieren auf einer Umfrage, an der über 50 Unternehmen teilnahmen. Grund für den Preisverfall sei die global gestiegene Produktion. Ganz anders sieht demnach aber die Lage bei Herstellern von stationären Speichersystemen aus: Diese würden aufgrund des viel geringeren Auftragsvolumens etwa 51 Prozent mehr zahlen als Automobilhersteller.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juni 2018 om 09:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 12:20   #2469
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Goed voor uw aandelen, maar de Tesla´s worden wel duurder in Europa.
Nog duurder
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 12:42   #2470
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Nog duurder
Sparen.

tegen winter 2018-2019 zullen we het wel weten.

De dollar kan evenzo crashen tegen dan. Er zijn steeds meer shorters die gokken op een crash van de dollar.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juni 2018 om 12:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 12:45   #2471
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Voor een Tesla? Neen dank u. Trouwens ik hoef niet te sparen. Maar ik ga geen +100.000 euro aan een wagen uitgeven. Mijn zoon wel, die heeft zijn zinnen op een sportwagen gezet. Tegen 2020 komt een nieuw model uit met een plug-in hybride die juist zou voldoen aan de fiscale wetgeving. 100% in te brengen op de zaak die tegen dan is opgestart en draait.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 12:52   #2472
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Voor een Tesla? Neen dank u. Trouwens ik hoef niet te sparen. Maar ik ga geen +100.000 euro aan een wagen uitgeven. Mijn zoon wel, die heeft zijn zinnen op een sportwagen gezet. Tegen 2020 komt een nieuw model uit met een plug-in hybride die juist zou voldoen aan de fiscale wetgeving. 100% in te brengen op de zaak die tegen dan is opgestart en draait.
Een Tesla model 3 gaat zeker minder dan € 50k kosten. Of je zit hier op de verkeerde draad.

Als je niet hoeft te sparen begrijp ik jou geschrokken reactie niet:
Citaat:
Nog duurder

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juni 2018 om 12:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 12:53   #2473
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Tesla 3 trekt op niets. Enkel een S vind ik mooi. Of tenminste de beste van de 3 modellen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 12:56   #2474
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Tesla 3 trekt op niets. Enkel een S vind ik mooi. Of tenminste de beste van de 3 modellen.
Er scheelt iets aan jouw smaak.

Een Tesla S is te duur en te groot voor een Europese huisgarage, de mijne toch.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 13:28   #2475
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Plaats voor 4 'S modellen en dan kan ik er nog rond gaan dansen Dubbele garage aan de woning en nog een meer dan grote garage in de tuin met voldoende plaats voor 2 wagens + tuingerief + zitmaaier + grote berging + ... Mensen die bouwen een garage kleiner dan 5,5 X 4 meter zetten denken gewoon niet na. Ik prefereer zelfs minstens 6 X 4 meter per wagen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 13:58   #2476
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Plaats voor 4 'S modellen en dan kan ik er nog rond gaan dansen Dubbele garage aan de woning en nog een meer dan grote garage in de tuin met voldoende plaats voor 2 wagens + tuingerief + zitmaaier + grote berging + ... Mensen die bouwen een garage kleiner dan 5,5 X 4 meter zetten denken gewoon niet na. Ik prefereer zelfs minstens 6 X 4 meter per wagen.
Je bent vooral over je eigen bezig, of enkel over je eigen familie.
Ik niet zo.

Ik heb 5,70m x 3m en nog plaats voor 3 fietsen achtereen naast de wagen.

En ik ga geen vies fietskot zetten wegens een auto.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juni 2018 om 14:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 21:41   #2477
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Goed voor uw aandelen, maar de Tesla´s worden wel duurder in Europa.
Ik hoop dat in 2020 Trump buiten ligt en het handelsverdrag weer een kans krijgt. Dan zijn we van die 10% taks ook af.

U hebt dus gelijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 22:05   #2478
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Mijn voorspelling:

Tesla duikt dit jaar nog onder de 100$ per kWh battery pack. Het enigste wat ze dan nog hoeven te doen is gigafactories bijzetten en ze domineren de automarkt over een paar jaar. De giganten van weleer worden op achtervolgen gezet, Tesla is de benchmark. Dit heeft een naam: creatieve destructie. De ICE wagen gaat de grammofoonplaat, de vaste telefoon, de foto filmpjes, de casettes, de paardenkarren, de kolencentrales, etc...achterna. Dit is onvermijdelijk.

Is overigens een zeer bekend concept uit de economie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 22:06   #2479
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En het zal allemaal veel sneller verlopen dan gedacht dankzij Tesla.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 09:23   #2480
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn voorspelling:

Tesla duikt dit jaar nog onder de 100$ per kWh battery pack. Het enigste wat ze dan nog hoeven te doen is gigafactories bijzetten en ze domineren de automarkt over een paar jaar. De giganten van weleer worden op achtervolgen gezet, Tesla is de benchmark. Dit heeft een naam: creatieve destructie. De ICE wagen gaat de grammofoonplaat, de vaste telefoon, de foto filmpjes, de casettes, de paardenkarren, de kolencentrales, etc...achterna. Dit is onvermijdelijk.

Is overigens een zeer bekend concept uit de economie.
Grammofoonplaten zijn wel terug "in"
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be