Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2013, 15:37   #81
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En dan zeggen we altijd, moet je eens kijken, ik zou niet graag bij die gasten zijn die moeten recht staan.
Geen probleem, dan kom ik in uwe wagon zitten.
Dan kunt ge nog wat zuurder kijken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 15:38   #82
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Spijtig dat sigaren roken tegenwoordig verboden is op de trein. We zouden de rook in uw gezicht blazen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 15:43   #83
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Spijtig dat sigaren roken tegenwoordig verboden is op de trein. We zouden de rook in uw gezicht blazen.


Try again.

Rijke mensen zitten niet op de trein.
Die hebben een BMW en een chauffeur.

Het zijn enkel de misnoegde bazenpoepers die in eerste klas zitten.
Hele dagen in de bilnaad van den baas hangen, en dan moeten ze natuurlijk rust hebben op de trein.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 15:49   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
.
...
Het verschil is toch duidelijk?

Zou u voorstander zijn om mensen die ervoor betalen, toe te laten op de pechstrook te sjeezen om files te vermijden?
Waarom neem je niet als voorbeeld de buitenlandse autostrades waar een péage systeem is ?
péage is 1° klasse
route nationale is 2° klasse

Daar staat ge nu met uw klein pietje hé.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 17:54   #85
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Als er ergens verzuring te merken is, dan is het toch wel bij die arrogante clowns die in eerste klas zitten. En allemaal een grote muil. Denk je nu echt dat je een vriendelijk antwoord gaat krijgen als je mensen vraagt om op te rotten uit een wagon? Je mag nog niet eens passeren door zo een eerste klasse wagon of je krijgt boze blikken, alsof het volk van tweede klasse vol ziektes zit. Wie denk je eigenlijk dat je bent? Ik betaal een beetje meer, dus ik sta ver boven de rest? Ik dacht het niet.
Ik zei dus "vriendelijk vragen". Niks over oprotten.
Wie ik denk dat ik ben? Iemand die meer heeft betaald voor een beetje rust. Ik betaal een beetje meer en zou graag krijgen waar ik voor betaal. Hoe werkt dat dan in jouw wereld?
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 13 september 2013 om 17:59.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 17:58   #86
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Schaf 1e klasse af en hou hetzelfde aantal plaatsen: het werkende plebs dat op de spitsuren moet rechtstaan, kan zitten. Of mag dat misschien niet?
Dat mag hoor, ik vraag me alleen af hoe je de gemiste inkomsten gaat compenseren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Schaf 1e klasse af en koppel die wagens ook af = minder plaats, maar ook minder wagons nodig en te onderhouden.
Cool, dan heb je wat je wil. Dan moeten die dikke nekken ook rechtstaan. Leuk voor de tweede klassers, kunnen ze zich verkneukelen terwijl ze nog dichter op elkaar gepakt staan. Maar ik kan me voorstellen dat je dat daarvoor over hebt. Ik geen comfort, dan zij ook niet!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Mijn voorkeur gaat naar optie 1. Het is godverdomme openbaar vervoer. Dienstverlening aan de bevolking. Dat hoeft geen winstgevend bedrijf te zijn. En dat ze aub niet in hun hoofd halen dat ook te privatiseren.

Dat geprivatiseer is onze doodsteek. Sommige zaken zijn van dermate belang voor een land, dat dat in handen van de overheid moet blijven, niet van op winst beluste kosten ten koste van dienstverlening besparende hebzuchtige en graaizieke privé bedrijven.
Net zoals de treinen in Denemarken, Noorwegen en Zweden geprivatiseerd zijn, waar ze NOG meer klassenverschillen hebben ingevoerd. Werkt prachtig.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 13 september 2013 om 18:00.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 22:03   #87
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.018
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Geen probleem, dan kom ik in uwe wagon zitten.
Dan kunt ge nog wat zuurder kijken.
De 1ste klasse zetels beperken tot een absoluut MINIMUM zodat ze voor elke rit VOL zitten.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 23:58   #88
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Ik pak iederen dag de trein en eerlijk gezegd kan dit mij geen moer schelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De 1ste klasse zetels beperken tot een absoluut MINIMUM zodat ze voor elke rit VOL zitten.

Dat is al zo hoor. Meeste treinen hebben maar 1 half kabinnetje ingericht als 1ste klas. En die zijn meestal leeg.

Zelden tot nooit zie ik daar iemand zitten als een trein stilstaat.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 14 september 2013 om 00:01.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 19:54   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Bullshit. Het verschil rechtvaardigt die kost helemaal niet.

...
Uit De Standaard van vandaag:

De kapitalistische zwijnen uit 1ste klasse subsidiëren
de treinreis van het gepeupel uit 2de
klasse voor meer dan 26 miljoen euro per jaar

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 21:18   #90
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.018
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Uit De Standaard van vandaag:

De kapitalistische zwijnen uit 1ste klasse subsidiëren
de treinreis van het gepeupel uit 2de
klasse voor meer dan 26 miljoen euro per jaar

.
Gisteren zaten we op de trein van Oostende naar Broekzele: er waren 2 wagons 1ste klasse: daar zaten misschien 10 mensen op...
Waarom ?
2 Coupés in 1 wagon waren voldoende geweest.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 03:46   #91
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Gisteren zaten we op de trein van Oostende naar Broekzele: er waren 2 wagons 1ste klasse: daar zaten misschien 10 mensen op...
Waarom ?
2 Coupés in 1 wagon waren voldoende geweest.
2 coupés in 1 wagon reduceert 1ste klasse naar 2de klasse. Voor die 10 mensen was het misschien genoeg geweest, maar je moet de mogelijkheid openlaten dat er meer mensen gebruik van willen maken. Dat is nu net waar die mensen die meerprijs voor betalen.
2 wagons 1ste klasse zijn, afhankelijk van de grootte van die wagons, waarschijnlijk teveel, daar wil ik je gerust gelijk in geven. 1 wagon was waarschijnlijk voldoende geweest, zelfs met inbegrip van mijn bovenstaande redenatie. En dat er te weinig wagons zijn voor 2de klasse, zeker tijdens de spits, gaat ook niemand ontkennen.
Aan de andere kant, ik neem aan dat het niet mogelijk is om elk uur van de dag wagons aan- en af te koppelen. Wat u opmerkte wordt waarschijnlijk veroorzaakt door logistieke beperkingen.

Maar 1ste klasse afschaffen is een oplossing ingegeven door afgunst, die voor inkomstenverlies zorgt, keuzes ontneemt en niks oplost. Richt uw peilen op de NMBS, niet op uw medepassagiers.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 17 september 2013 om 03:52.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 05:50   #92
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Zie, dat begrijp ik nu niet, sé. Als er een fast-lane ticket voor Walibi wordt gelanceerd, dan is het hek van de dam. Maar toch wil men in de treinen het privilege van de eerste klassers hier behouden. Betaal je in beide gevallen niet extra om meer privileges te krijgen? Waarom dan die drukte om die Walibi ticketten, en niet hetzelfde voor de trein met z'n 'klasseonderscheid'? Ruikt zoals altijd naar hypocrisie.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 08:27   #93
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.018
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
2 coupés in 1 wagon reduceert 1ste klasse naar 2de klasse. Voor die 10 mensen was het misschien genoeg geweest, maar je moet de mogelijkheid openlaten dat er meer mensen gebruik van willen maken. Dat is nu net waar die mensen die meerprijs voor betalen.
2 wagons 1ste klasse zijn, afhankelijk van de grootte van die wagons, waarschijnlijk teveel, daar wil ik je gerust gelijk in geven. 1 wagon was waarschijnlijk voldoende geweest, zelfs met inbegrip van mijn bovenstaande redenatie. En dat er te weinig wagons zijn voor 2de klasse, zeker tijdens de spits, gaat ook niemand ontkennen.
Aan de andere kant, ik neem aan dat het niet mogelijk is om elk uur van de dag wagons aan- en af te koppelen. Wat u opmerkte wordt waarschijnlijk veroorzaakt door logistieke beperkingen.

Maar 1ste klasse afschaffen is een oplossing ingegeven door afgunst, die voor inkomstenverlies zorgt, keuzes ontneemt en niks oplost. Richt uw peilen op de NMBS, niet op uw medepassagiers.
Jij legt "afschaffen" in mijn mond: ten onrechte !
Ik richt mijn pijlen NIET op mijn medepassagiers.
Als ik zeg: een paar coupés in 1 wagon, dan is dat bedoeld voor de NMBS.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 09:12   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Zie, dat begrijp ik nu niet, sé. Als er een fast-lane ticket voor Walibi wordt gelanceerd, dan is het hek van de dam. Maar toch wil men in de treinen het privilege van de eerste klassers hier behouden. Betaal je in beide gevallen niet extra om meer privileges te krijgen? Waarom dan die drukte om die Walibi ticketten, en niet hetzelfde voor de trein met z'n 'klasseonderscheid'? Ruikt zoals altijd naar hypocrisie.
Om dat verschil tussen die twee voorbeelden (trein en walibi) te begrijpen moet je nochtans niet zo heel veel zin voor nuance bezitten.

Je kan misschien je licht eens opsteken in de draad die daar destijds over opgestart is.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 12:56   #95
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jij legt "afschaffen" in mijn mond: ten onrechte !
Ik richt mijn pijlen NIET op mijn medepassagiers.
Als ik zeg: een paar coupés in 1 wagon, dan is dat bedoeld voor de NMBS.
Sorry, afschaffen is het topic van deze draad. Ik wou jou dat niet verwijten. Excuus.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 16:49   #96
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

In Wallonië is het onderscheid tussen eerste en tweede klas reeds verdwenen. Op het moment dat een trein de taalgrens oversteekt zie je letterlijk de Franssprekende Waalse profiteurs eerste klasse binnenzwermen. En schaamte kennen ze daar niet bij, ze hoesten ongegeneerd in het gezicht van mensen die een ticket hebben betaald.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 19:20   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In Wallonië is het onderscheid tussen eerste en tweede klas reeds verdwenen. Op het moment dat een trein de taalgrens oversteekt zie je letterlijk de Franssprekende Waalse profiteurs eerste klasse binnenzwermen. En schaamte kennen ze daar niet bij, ze hoesten ongegeneerd in het gezicht van mensen die een ticket hebben betaald.
En welke grens moet jij passeren om te komen tot het soort zin voor humor dat je nu ten toon spreidt ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be