Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2018, 16:38   #20041
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Zoveel lijnen over Llarena in mijn posts, en toch slaag je er nog in om over iets anders te lullen.
Werkt uw google translate niet?
Een burgerlijke procedure in het buitenland tegen iemand van de staande magistratuur in spanje en die gaat over de manier waarop hij een spaans strafonderzoek voert is te belachelijk voor woorden.

Ik begrijp de spaanse magistraten die hun verontwaardiging uiten over dergelijke nonsens en die poging om de spaanse rechtsmacht te beïnvloeden vanuit het buitenland.
Maar ik begrijp ook de staat die geen zin heeft om in dit groteske spel van puigdemont zijn advocaat mee te stappen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:39   #20042
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Voor de onwetenden onder ons : Portugees is als taal wel belangrijker dan Italiaans.
Italiaans is locaal (binnen Europa) erg belangrijk, maar daarbuiten kom je er nergens mee.
Arabisch is ook een erg belangrijke taal, maar dan wel in moslim landen.
Oezbeeks wordt gesproken door 24 miljoen mensen, Nederlands door 28 miljoen (moedertaal + andere), Italiaans door 66 miljoen mensen, Portugees door 250 miljoen mensen, en ten slotte Arabisch met 350 miljoen sprekers.

Pandareus hanteert dus de Hollandse rekenkunde als het over vreemde talen gaat...
In Europa spreken amper 10 miljoen mensen Portugees en die leven op meer dan 2.000km van hier. Frans wordt ook door een 270 miljoen mensen gesproken wereldwijd waarvan er meer dan zeventig miljoen onmiddellijk aan onze land of taalgrenzen palen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:39   #20043
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik krijg van Llarena geen stijve.
Ik wist niet dat dat een vereiste was om over een thema te mogen discussiëren.
Als ik jou plots wel de naam Llarena zie vermelden, moet ik er dan van uitgaan dat je wel met een stijve zit?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De man doet zijn job punt. Voor mij is dit geen "kwestie". Ik ga geen Spaanse kranten uitpluizen om iets te vinden over Llarena dat nog niet in een Vlaamse krant zou gestaan hebben.
Hoe kun je weten of de man zijn job doet?
Je begrijpt niet eens wat er in die artikels staat.
Het bevestigt gewoon mijn punt dat jij en anderen afhankelijk zijn van de filter die door de eigen media voorgehouden wordt.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:42   #20044
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een burgerlijke procedure in het buitenland tegen iemand van de staande magistratuur in spanje en die gaat over de manier waarop hij een spaans strafonderzoek voert is te belachelijk voor woorden.
Het gaat over partijdigheid.
Als hij gaat eten met mensen van de PP, dan heeft dat op zijn minst de schijn van partijdigheid, denk aan het beruchte spaghetti-arrest.
Er is trouwens meer gebeurd dan dat, hij heeft ook bepaalde uitlatingen gedaan in interviews.

PS : proficiat dat je het toch nog over de inhoud durft te hebben.
Is die vriend met kennis van het Spaans plots aangekomen?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:46   #20045
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat mijn geest veel meer open is dan de uwe dus wrijf me geen hokjesdenken aan. Sta me toe te twijfelen ook aan uw vlotte kennis van Portugees. Als ge een taal niet dagelijks spreekt en leest kan men die niet vlot kennen. Uw plan trekken misschien en dan nog.
Gipsy, je zit hem nog te triggeren, met al zijn off topic gezeik over portugees in een draadje dat over spanje gaat...
Zo gaan we nooit afraken van al dat attention whoring vanuit de avondschool van Kortrijk hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:48   #20046
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Europa spreken amper 10 miljoen mensen Portugees en die leven op meer dan 2.000km van hier.
Waarom zouden we ons blindstaren op Europa?
De Portugezen hebben via hun ontdekkingsnreizen overal hun taal verspreid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Frans wordt ook door een 270 miljoen mensen gesproken wereldwijd waarvan er meer dan zeventig miljoen onmiddellijk aan onze land of taalgrenzen palen.
En waarom moet het een of/of verhaal zijn?
Ik spreek ook Frans, Engels, Duits en Spaans.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:50   #20047
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gipsy, je zit hem nog te triggeren, met al zijn off topic gezeik over portugees in een draadje dat over spanje gaat...
Zo gaan we nooit afraken van al dat attention whoring vanuit de avondschool van Kortrijk hoor.
Ik heb nochtans echt moeten aandringen opdat je terug on-topic zou gaan, en dat gedurende vele berichten.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:51   #20048
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat is dan wel grappig want je schrijft verschillende zaken over mij die ik nooit gezegd heb, maar die wel passen in het stereotiepe beeld "links=open, rechts=gesloten".


Ik lees boeken in het Portugees, lees Portugese sites, heb ook een aantal Portugese collega's, en ik heb een aanleg voor talen.
Ik kan veel meer dan "mijn plan trekken", en spreken is dan nog het vlotste.
Als ik een kans zie om het te spreken, zal ik die benutten.
Maar je mag natuurlijk twijfelen zoveel je maar wilt.
Dit draadje gaat over catalonië dat er morgen (ondertussen al sinds vier jaar) een lap gaat op geven.

Kunnen die jeremiades over fucking portugees aub hun plaats krijgen in een gepast draadje zodat deze forumvervuiling kan stoppen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:53   #20049
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik wist niet dat dat een vereiste was om over een thema te mogen discussiëren.
Als ik jou plots wel de naam Llarena zie vermelden, moet ik er dan van uitgaan dat je wel met een stijve zit?


Hoe kun je weten of de man zijn job doet?
Je begrijpt niet eens wat er in die artikels staat.
Het bevestigt gewoon mijn punt dat jij en anderen afhankelijk zijn van de filter die door de eigen media voorgehouden wordt.
Mijn media is Le Monde, Le Figaro, The Economist etc, terloops maar zelden een Spaanse krant. Llarena doet zijn werk punt.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 25 augustus 2018 om 16:53.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:54   #20050
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kunnen die jeremiades over fucking portugees aub hun plaats krijgen in een gepast draadje zodat deze forumvervuiling kan stoppen ?
Ben je daar nu weer met je infantiele woordjes?
"fucking"?
Je had gehoopt dat het kon dienen als scheldtirade, en dat is dik tegengevallen.
Blijkbaar is je vriend die wat Spaans kan terug, zodat je ook in staat bent on-topic te gaan.
Welnu, ga dan on-topic, in plaats van iedere keer over andere kwesties te zeiken..
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 25 augustus 2018 om 16:54.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:54   #20051
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En toch is het spijtig dat Pandareus noch Gipsy ook maar met één woord reppen over deze kwestie Llarena.
Altijd maar over bijzaken.
Je zou denken dat ze bang zijn van het thema.
Ik vrees eerder dat jij niet begrijpt dat die zinloze procedure enkel opgestart is door puigdemont zijn verdediging om de pers te halen, maar verder totaal steriel is.

Maar mij moet je daar niet in geloven hoor, vraag het gerust eens na in de avondschool in kortrijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:57   #20052
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik krijg van Llarena geen stijve. De man doet zijn job punt. Voor mij is dit geen "kwestie". Ik ga geen Spaanse kranten uitpluizen om iets te vinden over Llarena dat nog niet in een Vlaamse krant zou gestaan hebben.
Alles dat relevant is in deze kwestie is aan bod gekomen in de buitenlandse (en vlaamse) pers. Dit procedurele pesterijtje is enkel in spanje zelf een topic omdat hun magistratuur deze inmenging vanuit het buitenland niet pikt. Terecht overigens.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:57   #20053
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vrees eerder dat jij niet begrijpt dat die zinloze procedure enkel opgestart is door puigdemont zijn verdediging om de pers te halen, maar verder totaal steriel is.
Steriel?
Dat denk ik niet, als er over gediscussieerd wordt, als het de Spaanse kranten haalt, als de PP er straatprotesten over wil organiseren, als er ruzie door onstaat in het Spaans Hooggerechtshof, dan zou ik dat zeker geen steriele discussie noemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maar mij moet je daar niet in geloven hoor, vraag het gerust eens na in de avondschool in kortrijk.
Oei, nu is het de schuld van die avondschool.
Wat Portugees betreft, ik heb dat eerst 3 maand in zelfstudie geleerd, dan 1 weekje in een Portugese taalschool, dan ben ik naar die avondschool gegaan (direct niveau 2, en vond het nog altijd wat te makkelijk), daarna 4 weken in die Portugese taalschool, daarna niveau 3, en dan direct naar niveau 5.
En nu dus niveau 6.
Dus neen, ik maak geen reclame voor die of die school, en niemand zal kunnen claimen dat ik het "allemaal" bij hen geleerd heb.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:59   #20054
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Alles dat relevant is in deze kwestie is aan bod gekomen in de buitenlandse (en vlaamse) pers. Dit procedurele pesterijtje is enkel in spanje zelf een topic omdat hun magistratuur deze inmenging vanuit het buitenland niet pikt. Terecht overigens.
Ik denk eerder dat de Vlaamse pers wacht tot de procedure echt begint.
Dan gaan ze snel snel een korte samenvatting geven.
Tenzij er een diplomatiek incident zou zijn, dan kan het rapper gaan.
Maar het is natuurlijk gemakkelijk om te zeggen dat alles wat niet in de Vlaamse pers komt niet relevant is, dat is dan een zelfbevestigend systeem.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 17:00   #20055
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vrees eerder dat jij niet begrijpt dat die zinloze procedure enkel opgestart is door puigdemont zijn verdediging om de pers te halen, maar verder totaal steriel is.

Maar mij moet je daar niet in geloven hoor, vraag het gerust eens na in de avondschool in kortrijk.
Rond Puigdemont blijft het trouwens stiller en stiller.

Waterloo ! Waterloo ! Morne plaine !
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 17:04   #20056
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Voor de onwetenden onder ons : Portugees is als taal wel belangrijker dan Italiaans.
Italiaans is locaal (binnen Europa) erg belangrijk, maar daarbuiten kom je er nergens mee.
Arabisch is ook een erg belangrijke taal, maar dan wel in moslim landen.
Oezbeeks wordt gesproken door 24 miljoen mensen, Nederlands door 28 miljoen (moedertaal + andere), Italiaans door 66 miljoen mensen, Portugees door 250 miljoen mensen, en ten slotte Arabisch met 350 miljoen sprekers.

Pandareus hanteert dus de Hollandse rekenkunde als het over vreemde talen gaat...
Hij zal ons proberen uit te leggen dat 250 eigenlijk kleiner is dan 28.
Portugees is nul komma nul relevant in een draadje over spanje.

Maar om je te plezieren : het is een afgrijselijk klinkende taal, geluiden die wel uit de cloaca van een kalkoen lijken te komen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 17:07   #20057
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Portugees is nul komma nul relevant in een draadje over spanje.

Maar om je te plezieren : het is een afgrijselijk klinkende taal, geluiden die wel uit de cloaca van een kalkoen lijken te komen.
Zelfs het Catalaans is mooier!
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 17:13   #20058
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het gaat over partijdigheid.
Als hij gaat eten met mensen van de PP, dan heeft dat op zijn minst de schijn van partijdigheid, denk aan het beruchte spaghetti-arrest.
Niets te maken met die burgerlijke vordering in België.

Citaat:
Er is trouwens meer gebeurd dan dat, hij heeft ook bepaalde uitlatingen gedaan in interviews.
Al die spielereien gaan op een koude steen vallen. Dit zal geen enkel gevolg hebben voor de aanklacht noch het proces in spanje van de beschuldigden.
Om evidente redenen overigens.

Het gaat enkel de sponsor van Puigdemont die de rekeningen van advocaat Bekaert regelt veel geld kosten.
Citaat:
PS : proficiat dat je het toch nog over de inhoud durft te hebben.
Is die vriend met kennis van het Spaans plots aangekomen?
Hij is net thuisgekomen van de avondschool in Kortrijk, het was redelijk druk op de baan dus sorry voor het wachten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 25 augustus 2018 om 17:13.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 17:18   #20059
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Steriel?
Dat denk ik niet, als er over gediscussieerd wordt, als het de Spaanse kranten haalt, als de PP er straatprotesten over wil organiseren, als er ruzie door onstaat in het Spaans Hooggerechtshof, dan zou ik dat zeker geen steriele discussie noemen.

Buitenlandse inmenging, door een burgerlijke rechter, in een strafonderzoek in een andere lidstaat is dan ook geen klein incident voor magistraten.

Logisch dat die mensen reageren alsof ze door een wesp zijn gestoken.
Citaat:
Oei, nu is het de schuld van die avondschool.
Wat Portugees betreft, ik heb dat eerst 3 maand in zelfstudie geleerd, dan 1 weekje in een Portugese taalschool, dan ben ik naar die avondschool gegaan (direct niveau 2, en vond het nog altijd wat te makkelijk), daarna 4 weken in die Portugese taalschool, daarna niveau 3, en dan direct naar niveau 5.
En nu dus niveau 6.
Dus neen, ik maak geen reclame voor die of die school, en niemand zal kunnen claimen dat ik het "allemaal" bij hen geleerd heb.
Godverdomme...

Snap nu toch eens dat die onzin niemand interesseert en volkomen off topic is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 25 augustus 2018 om 17:18.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 17:24   #20060
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.869
Standaard

Kwisvraag: op welke wijze zijn de 240 miljoen Brazilianen van belang in discussies over de Catalaanse kwestie.

Antwoord: ze maken de kennis van het Portugees vitaal om te kunnen meepraten.

Dit forum wordt gekker met de dag.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be