Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2018, 19:22   #6721
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Gwylan is inderdaad erg stillekes....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 19:23   #6722
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wettelijk gezien de enig verdedigbare route. Als ik een openbare aanbesteding start en dan kies voor ene die niet mee heeft gedaan, dan is het kot te klein.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 20:17   #6723
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wettelijk gezien de enig verdedigbare route. Als ik een openbare aanbesteding start en dan kies voor ene die niet mee heeft gedaan, dan is het kot te klein.
Ik had die indruk niet. Michel was volop bezig het Franse project door te drukken. De tewerkstelling in Wallonië van minister Jobs Jobs Jobs maakte meer kans met het Franse voorstel. Michel heeft steeds de aankoopprocedure als nog niet afgesloten voorgesteld en het Franse voorstel als een mogelijk gunstig alternatief betracht. BDW heeft dat uiteindelijk verhinderd door Michel duidelijk te maken welke prijs dit zou kosten.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 10:53   #6724
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wettelijk gezien de enig verdedigbare route. Als ik een openbare aanbesteding start en dan kies voor ene die niet mee heeft gedaan, dan is het kot te klein.
Inderdaad, maar....We zullen zien wie uiteindelijk de doorslag zal geven: Michel de Franstalige premier die duidelijk de Franse kaart trekt, of de N-VA die dubbel zoveel stemmen haalde in Vlaanderen als Michel in Wallonië.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 11:00   #6725
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wettelijk gezien de enig verdedigbare route. Als ik een openbare aanbesteding start en dan kies voor ene die niet mee heeft gedaan, dan is het kot te klein.
Was het daarom niet dat Frankrijk het ene of andere samenwerkingsverband voorstelde, waarbij de Franse vlieger dan inbegrepen was?

Zodoende kon Belgie zeggen, we vinden onze keuze niet tussen de reacties op de aanbesteding.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 11:01   #6726
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dan koop je gewoon alles uit Rusland aan 1/10 van de prijs en betrouwbaarder, ze leveren zelfs de uitgebreide herstelkit gratis mee.
Wat doe jij nog in Belgique? Jij had allang in je beloofde land moeten zitten. Poetin zal je met open armen ontvangen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 11:03   #6727
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Inderdaad, maar....We zullen zien wie uiteindelijk de doorslag zal geven: Michel de Franstalige premier die duidelijk de Franse kaart trekt, of de N-VA die dubbel zoveel stemmen haalde in Vlaanderen als Michel in Wallonië.
Michel wou aanvankelijk de Fransch-Waalsche kaart trekken en voor de Rafale gaan, dwz , meer werkgelegenheind in Wallonkije en openhouden van de basis Florennes. Als het klopt dat er nu opeens vliegensvlug toch nog voor de F35 gekozen word kan ik wat Michel betreft maar 1 oorzaak aanwijzen. Nl, de verkiezingen van vorige week, waarbij MR volledig verliest in Wallonkije en er daar een groot sterk links/extreemlinks blok ontstaat PS/Ecolo/PTB, maw, Michel weet na de verkiezingen van vorige week dat zijn partij ten dode is opgeschreven en er geen heruitgave komt van zijn regering Michel l. Dit beseffende is hij waarschijnlijk ook tot het besef gekomen dat de Fransch/Waalsche kaart trekken en de Rafale kopen hem niks zal opleveren waardoor hij dan maar besloten heeft om de meest voor de hand liggende en beste koop te kiezen zijnde de F35.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 11:05   #6728
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gwylan is inderdaad erg stillekes....
Gwylan kondigde publiekelijk aan dat ze haar taalcursus Nederlands op dit forum opgeeft tot de Franse kogel door de Belgische kerk is. Misschien zien we haar hier nooit meer terug als haar illustere Franse landgenoten uit de boot vallen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 11:08   #6729
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Gwylan kondigde publiekelijk aan dat ze haar taalcursus Nederlands op dit forum opgeeft tot de Franse kogel door de Belgische kerk is. Misschien zien we haar hier nooit meer terug als haar illustere Franse landgenoten uit de boot vallen.
Ik denk dat Gwylan het heel moeilijk heeft. Eerst enkele maanden geleden nonkel Serge Dassault overleden , wie gaat nu in godsnaam die Rafales verder afwerken?? En nu het gerucht als dat België topmateriaal heeft gekocht met de naam F35.......hoeveel pech kan een mens hebben. Ze ligt waarschijnlijk huilend in de armen van Macron en zijn moeder euh echtgenote....
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 11:10   #6730
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Michel wou aanvankelijk de Fransch-Waalsche kaart trekken en voor de Rafale gaan
Vermits de beslissing nog steeds niet gevallen is "die de hele federale regering moet nemen" ga ik ervan uit dat Michel zijn Franse droom nog niet heeft opgegeven.
We zullen zien wie die "den dikste heeft" in de federale dinges.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 11:19   #6731
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.002
Standaard

Wat is me dat toch allemaal?
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 11:21   #6732
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vermits de beslissing nog steeds niet gevallen is "die de hele federale regering moet nemen" ga ik ervan uit dat Michel zijn Franse droom nog niet heeft opgegeven.
We zullen zien wie die "den dikste heeft" in de federale dinges.
Welk is dan de beslissing die zogezegd wel genomen is?

Edit: oh, ik zie het.

De zogenaamde keuze die is gemaakt is, is niet gemaakt.

Uit de Morgen:
Citaat:
“Keuze voor F-35 is gemaakt”

Citaat:
De komende dagen moet de federale regering een beslissing nemen over de opvolger van de F-16-gevechtsvliegtuigen. Meer dan ooit ligt de Amerikaanse F-35 in poleposition.
https://www.demorgen.be/binnenland/k...9bae420e07e5f0
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 oktober 2018 om 11:24.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 11:28   #6733
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Ik denk dat Gwylan het heel moeilijk heeft. Eerst enkele maanden geleden nonkel Serge Dassault overleden , wie gaat nu in godsnaam die Rafales verder afwerken?? En nu het gerucht als dat België topmateriaal heeft gekocht met de naam F35.......hoeveel pech kan een mens hebben. Ze ligt waarschijnlijk huilend in de armen van Macron en zijn moeder euh echtgenote....
De Fransen kunnen er niets aan doen dat ze nationalisten en imperialisten zijn. Ook Gwylan ontsnapt daar niet aan. Het enige commentaar dat ik kan geven is dat ze haar woord houdt. Daar heb ik respect voor.

Wat die sneer naar de (oudere) vrouw van Macron betreft, dat vind ik een gemene trap die in dit onderwerp niet ter zake doet.
Ik vind dat Belgique al op téveel vlakken te afhankelijk is van Frankrijk. Met dank aan ALLE traditionele partijen, ook de "Vlaamse". Daar zitten Macron en zijn oudere partner echter voor niets tussen. Ik ben geen fan van Macron, maar ik heb wél respect voor de vrouw achter de huidige Franse president. In verhouding tot de massa mannen die een veel jongere vrouw aan de haak slaan zijn er veel te weinig vrouwen die een veel jongere man in het huwelijksbootje krijgen. De vrouw van Macron had alleszins betere motieven om voor haar man te kiezen dan de meeste vrouwen die voor een oude-rijke-machtige zak opteren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 11:33   #6734
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Welk is dan de beslissing die zogezegd wel genomen is?
Zeg jij het eens Xeno, want het enige dat ik vanmorgen hoorde is dat de beslissing NIET door Vandeput genomen ZAL worden maar door de hele regering. Met andere woorden: er is OFFICIEEL nog geen beslissing genomen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 11:36   #6735
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wat is me dat toch allemaal?
Dat is politiek. Niets anders dan politiek. Politiek op zijn Belgisch.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:02   #6736
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeg jij het eens Xeno, want het enige dat ik vanmorgen hoorde is dat de beslissing NIET door Vandeput genomen ZAL worden maar door de hele regering. Met andere woorden: er is OFFICIEEL nog geen beslissing genomen.
Ja, ik lees de krantenkop en besluit dat de beslissing genomen is.

Ik lees het artikel en er staat in dat de beslissing nog niet genomen is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:22   #6737
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, ik lees de krantenkop en besluit dat de beslissing genomen is.

Ik lees het artikel en er staat in dat de beslissing nog niet genomen is.
Hebt u al tussen de regels gelezen? Dat kan weer een ander licht op deze zaak laten schijnen.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:22   #6738
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, ik lees de krantenkop en besluit dat de beslissing genomen is.

Ik lees het artikel en er staat in dat de beslissing nog niet genomen is.
ik las dat de beslissing op de kern al genomen is, maar dat geen van onze heren politici het durft te komen zeggen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 12:30   #6739
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik las dat de beslissing op de kern al genomen is, maar dat geen van onze heren politici het durft te komen zeggen.
Ik las dat de centen voor hunne fuel opwaren.
Dus 't merk? Who cares?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 13:07   #6740
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, ik lees de krantenkop en besluit dat de beslissing genomen is.

Ik lees het artikel en er staat in dat de beslissing nog niet genomen is.
De krantenkoppen in de belgische kwalitietskranten kan je beter niet ernstig nemen. Die zijn immers in de regel misleidend.

Jullie geloven maar wat jullie willen. Ik wacht liever om het vel van de beer te verkopen tot hij geschoten is.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be