Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2021, 13:11   #13941
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
"Quercetine zit in veel voedingsmiddelen
Het wordt niet alleen aangetroffen in eikenschors of eikenbast en andere soorten boomschors, maar ook in tal van groenten- en fruitsoorten, evenals in kruiden en theeën."

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl...n-voeding.html

Zou ook goed zijn tegen Covid.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 13:12   #13942
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Praktische gevolgen: lunch van Britse chauffeurs in beslag genomen.

https://www.demorgen.be/nieuws/neder...exit~b71661ef/
Staatsefficientie ten top. Gelukkig hebben we die mensen he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 13:16   #13943
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Staatsefficientie ten top. Gelukkig hebben we die mensen he
Dat is de logische consequentie. Als zoiets in Australië gebeurt dan vindt iedereen dat normaal, wel: surprise, surprise, het UK is net zoals Australie nu een ‘derde land’.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 20:25   #13944
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Staatsefficientie ten top. Gelukkig hebben we die mensen he
mja, Frankrijk staat anders toch ook niet bekend als het meest efficiënte land.

Daarover gesproken: ik hoop dit jaar es in Grenoble te raken (wil allang eens naar die stad) maar wat ik me afvraag: ik las dat Grenoble het "Chicago van de Alpen" wordt genoemd. Klopt het dat de misdaad daar zo tierig weelt?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 06:52   #13945
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Het is ongelofelijk,feitelijk,maar we lezen toch van Britse transportfirma(atje)s waarvan de vrachtwagens aan havens verschijnen zonder enige voorbereide documentatie....Misschien beseft de leiding van de firma nog niet dat er recent "iets" gebeurd is of dachten ze echt dat het om te lachen was?


In mijn regio (Zuid-West-Vlaanderen) hangen overigens boven de autostrade al een tijdje grote borden met ook in de Engelse taal de duidelijke waarschuwing dat de haven van Zeebrugge U niet zal "verhandelen" indien niet vooraf geregistreerd......

zoek het dan maar uit,met je camion,je lading en je contract....

Ik begrijp wel dat op dit moment een aantal "continentale" vervoersmaatschappijen ervoor gekozen hebben de eilanden een tijdje niet aan te doen.......er is genoeg te doen anders dan zich bezighouden met allerlei wachtperiodes en administratieve zever,samen met die gaande corona-onzin er nog eens bovenop.

Het resultaat zal inderdaad zijn "oude vis en lege rekken" .....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 januari 2021 om 06:54.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 06:58   #13946
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
mja, Frankrijk staat anders toch ook niet bekend als het meest efficiënte land.

Daarover gesproken: ik hoop dit jaar es in Grenoble te raken (wil allang eens naar die stad) maar wat ik me afvraag: ik las dat Grenoble het "Chicago van de Alpen" wordt genoemd. Klopt het dat de misdaad daar zo tierig weelt?
Als ge de super-flikken vermijdt ginder gaat ge minder kans hebben om met 'de misdaad' te worden geconfronteerd.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 09:06   #13947
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is ongelofelijk,feitelijk,maar we lezen toch van Britse transportfirma(atje)s waarvan de vrachtwagens aan havens verschijnen zonder enige voorbereide documentatie....Misschien beseft de leiding van de firma nog niet dat er recent "iets" gebeurd is of dachten ze echt dat het om te lachen was?


In mijn regio (Zuid-West-Vlaanderen) hangen overigens boven de autostrade al een tijdje grote borden met ook in de Engelse taal de duidelijke waarschuwing dat de haven van Zeebrugge U niet zal "verhandelen" indien niet vooraf geregistreerd......

zoek het dan maar uit,met je camion,je lading en je contract....

Ik begrijp wel dat op dit moment een aantal "continentale" vervoersmaatschappijen ervoor gekozen hebben de eilanden een tijdje niet aan te doen.......er is genoeg te doen anders dan zich bezighouden met allerlei wachtperiodes en administratieve zever,samen met die gaande corona-onzin er nog eens bovenop.

Het resultaat zal inderdaad zijn "oude vis en lege rekken" .....
Als Boris Johnson vertelt dat ge na de BREXIT geen extra documenten nodig hebt, en ge gelooft die pipo, dan komt ge natuurlijk in de problemen als ge aan de grens staat.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 09:49   #13948
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Daarover gesproken: ik hoop dit jaar es in Grenoble te raken (wil allang eens naar die stad) maar wat ik me afvraag: ik las dat Grenoble het "Chicago van de Alpen" wordt genoemd. Klopt het dat de misdaad daar zo tierig weelt?


Met een kogelvrije vest, een licht gepanserde wagen en als ge de juiste mensen betaalt voor uw "veiligheid" is alles hier veilig hoor

Maar als ge wilt regel ik dat allemaal voor U. Ik zal U mijn bankrekening in PM doorsturen...

Nee, er zijn een paar plekken waar ge 's avonds beter niet gaat, en dan nog. Ik denk dat Molenbeek erger is dan die plekken, eerlijk gezegd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 09:50   #13949
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is de logische consequentie. Als zoiets in Australië gebeurt dan vindt iedereen dat normaal
De enige reden om dat in Australie normaal te vinden, is omdat Australie een heel aparte ecologie heeft, en zij ervaring hebben met ingevoerde dinges die nadien slecht aflopen, zoals konijnen en zo.

Mensen hun lunch afnemen, daar moet ge nogal "staatsgezind" voor zijn he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 januari 2021 om 09:51.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 09:59   #13950
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De enige reden om dat in Australie normaal te vinden, is omdat Australie een heel aparte ecologie heeft, en zij ervaring hebben met ingevoerde dinges die nadien slecht aflopen, zoals konijnen en zo.

Mensen hun lunch afnemen, daar moet ge nogal "staatsgezind" voor zijn he.
Dat hangt er van af.
Steriele boomschors staat niet op de lijst voor in beslagname.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 14:02   #13951
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Boris is echt zot: UK artiesten zouden vrij in de EU mogen optreden, maar EU artiesten niet in het UK. Dat is ongeveer wat de Brexiteers verwachtten toen ze ermee begonnen.

https://www.demorgen.be/tv-cultuur/r...exit~b5022c09/

Citaat:
Een standaardvoorstel om Britse artiesten uit te sluiten van de grote kosten en bureaucratische rompslomp die een Europese tour met zich meebrengt, werd immers van de hand gewezen door Europa. Dat gebeurde omdat de Britse regering eenzelfde vrijstelling weigert aan EU-artiesten die in het VK willen optreden. In de muziekindustrie wordt die Mexicaanse standoff “een verwoestende klap” genoemd, in de nasleep van een pandemie.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 15:02   #13952
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Met een kogelvrije vest, een licht gepanserde wagen en als ge de juiste mensen betaalt voor uw "veiligheid" is alles hier veilig hoor

Maar als ge wilt regel ik dat allemaal voor U. Ik zal U mijn bankrekening in PM doorsturen...

Nee, er zijn een paar plekken waar ge 's avonds beter niet gaat, en dan nog. Ik denk dat Molenbeek erger is dan die plekken, eerlijk gezegd.
Dank je, dan ben ik gerust. In Marseille heb ik nooit op m'n ongemak gelopen, zelfs niet in de buitenwijken, daar ben ik natuurlijk niet 's nachts geweest.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 20:40   #13953
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Boris is echt zot: UK artiesten zouden vrij in de EU mogen optreden, maar EU artiesten niet in het UK. Dat is ongeveer wat de Brexiteers verwachtten toen ze ermee begonnen.

https://www.demorgen.be/tv-cultuur/r...exit~b5022c09/
Krijgen de artiesten van het continent wat meer aandacht. Niks te vroeg, want de tijd dat er uit de UK interessante dingen kwamen op muzikaal vlak ligt toch ook al enkele decennia achter ons.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 20:59   #13954
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Als ge de super-flikken vermijdt ginder gaat ge minder kans hebben om met 'de misdaad' te worden geconfronteerd.
Ge bedoelt de gendarmerie? Ja, in Frankrijk is dat nog deel van den troep. Eerlijkgezegd zou ik ook liever te maken hebben met de police municipale dan met de gendarmerie, dat klopt.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 08:45   #13955
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Het is ondertussen duidelijk dat de "koude keten" logistiek tussen de Eu en het VK met een onmogelijk probleem geconfronteerd wordt.

Er zijn genoeg etenswaren (inderdaad,vis- en schaaldieren zijn daar bij) waarbij niet alleen de temperatuur maar ook de TIJD een zeer grote rol speelt....Een paar dagen vertraging betekent gewoonweg dat de smaak en textuur gewijzigd is van vele produkten en ze dus hun waarde kwijt zijn...Het alternatief,dieper invriezen brengt vele van die dingen bovendien in een lagere prijsklasse(ironisch;je doet meer kosten er aan en het eindprodukt is gewoon minder waard)

Dat deel van de logistiek ,gewend als iedereen geworden was aan de "minder dan 24 uur" tussen verzending en levering,gaat gewoon niet met "douaneformaliteiten" er tussen.

De methode van de "apothekers van de seventies",namelijk kleur-,smaak- en bewaarstoffen toevoegen tot het wel "lukt" is al vele decennia achter ons gelaten en zal,in de EU toch-,niet meer kunnen....

Laatst gewijzigd door kelt : 27 januari 2021 om 08:47.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 09:25   #13956
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Het UK heeft dan nu wel zijn visgronden terug ( of toch een hoger quotum binnen een paar jaar), maar ze kunnen de vis niet meer kwijt aan de EU , wegens douane-barrieres en binnen het UK zelf is er amper vraag naar veel vissoorten.

De vissers, die vaak voor Brexit gestemd hebben, zien dus nu de gevolgen van waar ze zelf voor gekozen hebben. Veel van hen gaan failliet gaan.

gigantische boemerang tegen de eigen knikker, de gevolgen van desinformatie zijn nu zichtbaar. Project fear is nu project reality geworden.


Compassion for the conned, contempt for the conmen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 10:09   #13957
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Het verhaal 'Brexit' is duidelijk nog niet gedaan.
Vele Britten beginnen volgens mij nu pas écht te beseffen waarmee ze begonnen zijn.
Eigenlijk zouden ze nu terug eens een referendum moeten houden. Gewoon uit nieuwsgierigheid.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 27 januari 2021 om 10:10.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 10:17   #13958
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het UK heeft dan nu wel zijn visgronden terug ( of toch een hoger quotum binnen een paar jaar), maar ze kunnen de vis niet meer kwijt aan de EU , wegens douane-barrieres en binnen het UK zelf is er amper vraag naar veel vissoorten.
De vissers, die vaak voor Brexit gestemd hebben, zien dus nu de gevolgen van waar ze zelf voor gekozen hebben. Veel van hen gaan failliet gaan.
Gigantische boemerang tegen de eigen knikker, de gevolgen van desinformatie zijn nu zichtbaar. Project fear is nu project reality geworden.
Compassion for the conned, contempt for the conmen.
Wel dat logistiek probleem zullen die Britse vissers oplossen door in Europese havens hun vis te vermarkten. Daar gaan de prijzen hoger zijn dan in GB en zullen de Europese vismijnen er een goede stuiver aan verdienen.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 12:06   #13959
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Wel dat logistiek probleem zullen die Britse vissers oplossen door in Europese havens hun vis te vermarkten. Daar gaan de prijzen hoger zijn dan in GB en zullen de Europese vismijnen er een goede stuiver aan verdienen.
Probleem is dat je de vis nooit op tijd van het UK in de Europese vismijn krijgt, wegens de controles en administratie die nu nodig zijn.

Wie gaat vis kopen die 3 dagen oud is?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 12:10   #13960
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het UK heeft dan nu wel zijn visgronden terug ( of toch een hoger quotum binnen een paar jaar), maar ze kunnen de vis niet meer kwijt aan de EU , wegens douane-barrieres en binnen het UK zelf is er amper vraag naar veel vissoorten.

De vissers, die vaak voor Brexit gestemd hebben, zien dus nu de gevolgen van waar ze zelf voor gekozen hebben. Veel van hen gaan failliet gaan.

gigantische boemerang tegen de eigen knikker, de gevolgen van desinformatie zijn nu zichtbaar. Project fear is nu project reality geworden.


Compassion for the conned, contempt for the conmen.
Ze hebben nu extra kosten om de rotte vis te vernietigen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be