Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2013, 12:50   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard Filip Dewinter: Blokkering van extremistische websites en zenders is wel degelijk mog

Filip Dewinter betreurt verklaringen van André Vandoren (OCAD) die stelt dat er weinig te doen zou zijn tegen radicalisering van moslims via internet en satellietzendersMorgen, donderdag komen de Antwerpse , Mechelse en Vilvoordse burgemeesters De Wever, Somers en Bonte samen om maatregelen te bespreken om de radicalisering onder moslimjongeren aan te pakken. In het kader hiervan zei André Vandoren (foto in tekst), directeur van het OCAD, het Orgaan voor de Coördinatie en de Analyse van de Dreiging, vandaag in het radioprogramma De Ochtend op Radio 1: “Tegen radicalisering via het internet en via satellietzenders, daar is zeer weinig tegen te doen. Zelfs voor de Syrië-problematiek waren we ons daarvan bewust, maar het is niet altijd eenvoudig om daar iets aan te doen."



Filip Dewinter is het niet eens met dit defaitisme van Vandoren: “Het is immers perfect mogelijk extremistische websites te blokkeren. Daar is enkel maar politieke moed voor nodig. In dictaturen gebeurt het blokkeren van extremistische websites overigens veelvuldig. Ook democratische landen als het onze moeten een dergelijke maatregel kunnen nemen om onze samenleving en onze democratie te beschermen tegen extremistische organisaties die geweld prediken.”

Op 7 februari 2007 werd de intentie om extremistische websites te blokkeren overigens reeds opgenomen in het Nederlandse regeerakkoord tussen CDA, PVDA en Christenunie, waarin een passus was opgenomen: “Teneinde radicaliserende boodschappen en voorlichting over de middelen van terreur te bestrijden, wordt voorzien in de mogelijkheid om het doorgeven van boodschappen door ‘internet-providers’ te verbieden.”

Filip Dewinter stelt dat ook tegen haatsatellietzenders initiatieven kunnen worden genomen indien er voldoende politieke moed voor is: “Zo moeten extremistische satellietzenders (zoals Al Wisal en Shada al-Hurriyah die uitzenden via de satellieten Nilesat en Arabsat)verboden worden, zodat het voortaan strafbaar wordt om met deze zenders samen te werken. Verder moet meer druk worden uitgeoefend op Arabische landen (zoals Egypte waar Nilesat is gevestigd en Libanon waar Arabsat is gevestigd) om de uitzendingen van haatzenders te staken. Mocht hierop niet-ingegaan worden dan kan een voorbeeld genomen worden aan Iran dat signalen van bepaalde Europese satellieten stoort. Wat antidemocratische landen kunnen om de democratie buiten te houden, moeten democratische landen ook kunnen doen om antidemocratie en haatboodschappen buiten te houden.”

Filip Dewinter zal woensdag Vlaams minister van Media Lieten ondervragen over de initiatieven tegen de haatzenders en -websites.

Wim Van Osselaer
Persverantwoordelijke

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 12:55   #2
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Het VB keert het recht van vrije meningsuiting de rug ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 20:45   #3
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.530
Standaard

Er wordt zoveel onzin uitgezonden !!
Maar .... sommige gaan er echt wel over !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 07:08   #4
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Het is beter van zulks in het zicht te houden, anders gaat het toch maar ondergronds en wordt het nog moeilijker controleerbaar.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 07:23   #5
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Het VB hanteert de wettelijke normen die de traditionele partijen hebben uitgevonden om hen het vuur aan de schenen te leggen.
Er werden in Brussel al een stel broers veroordeeld voor wat ze op internet pleegden en hun internetsite werd gesloten.
Het ging toevallig om Moslimextremisten...

Indien het VB nu aanklaagt dat deze zelfde partijen beweren dat zulks onmogelijk is mag het VB dit toch aanklagen zeker?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 07:41   #6
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het VB hanteert de wettelijke normen die de traditionele partijen hebben uitgevonden om hen het vuur aan de schenen te leggen.
Er werden in Brussel al een stel broers veroordeeld voor wat ze op internet pleegden en hun internetsite werd gesloten.
Het ging toevallig om Moslimextremisten...

Indien het VB nu aanklaagt dat deze zelfde partijen beweren dat zulks onmogelijk is mag het VB dit toch aanklagen zeker?
Als vurige voorstanders van het recht op vrije meningsuiting komt dat nogal hypocriet over. Wat is het volgende ... toelaten godslastering te verbieden ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 08:22   #7
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Ik moet niet tegen meningen beschermd worden. Bedankt, maar neen bedankt, Big Brother.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 08:22   #8
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als vurige voorstanders van het recht op vrije meningsuiting komt dat nogal hypocriet over. Wat is het volgende ... toelaten godslastering te verbieden ?
Als men een mopje via email doorstuurt met een monopolyspel en verwijzend naar een aantal Marokkaanse tekeningetjes, dan word je al leraar al van school gestuurd. Blijkbaar mag zoiets ook al niet. (het mopje was nog steeds in omloop en ik heb dus de mensen die het op hun facebook hadden geplaatst maar al verwittigd dat ze dus hun job konden kwijtgeraken..).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 08:40   #9
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als men een mopje via email doorstuurt met een monopolyspel en verwijzend naar een aantal Marokkaanse tekeningetjes, dan word je al leraar al van school gestuurd. Blijkbaar mag zoiets ook al niet. (het mopje was nog steeds in omloop en ik heb dus de mensen die het op hun facebook hadden geplaatst maar al verwittigd dat ze dus hun job konden kwijtgeraken..).
Dus het correcte antwoord op de legale bedreiging van vrijheid van meningsuiting is volgens jou nog minder vrijheid van meningsuiting?
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 08:45   #10
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Wel, voor mij dienen die sites niet verboden te worden. Ik zou eerder op de VB site een pagina met koppelingen voorzien waar je voor jezelf kan kijken wat voor een haat, ook in België, door de volgelingen van de pedofiele massamoordenaar gepredikt wordt.

Lijkt mij veel nuttiger...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 08:57   #11
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dus het correcte antwoord op de legale bedreiging van vrijheid van meningsuiting is volgens jou nog minder vrijheid van meningsuiting?
ik gaf een voorbeeld van censuur die - zonder enige commentaar van de linkschemensch - reeds werd toegepast.

Ik heb niet gezegd dat ik ermee akkoord ga. Verre vandaar. Ik ga eerder akkoord met Joris hierboven!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 09:12   #12
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik moet niet tegen meningen beschermd worden. Bedankt, maar neen bedankt, Big Brother.
2!

http://forum.politics.be/showthread.php?t=185299
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 15:56   #13
Sean
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als vurige voorstanders van het recht op vrije meningsuiting komt dat nogal hypocriet over. Wat is het volgende ... toelaten godslastering te verbieden ?
Ik begrijp het VB wel, wanneer ze de criteria benutten die gedurende jaren tegen hen zijn gebruikt dan kunnen ze de andere partijen toch wel uit hun kot lokken en kleur laten bekennen.
Gelden bepaalde wetten enkel voor Jos de Vlaams blokker of gelden ze voor iedereen?
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 18:07   #14
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Ik begrijp het VB wel, wanneer ze de criteria benutten die gedurende jaren tegen hen zijn gebruikt dan kunnen ze de andere partijen toch wel uit hun kot lokken en kleur laten bekennen.
Gelden bepaalde wetten enkel voor Jos de Vlaams blokker of gelden ze voor iedereen?
Op die manier kan ik het wel begrijpen. Het is dan niet hypocriet, eerder kleinzielig.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 10:47   #15
Sean
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 529
Standaard

Kleinzielig zou ik het niet noemen, de andere partijen hebben het VB een flink kanon met munitie cadeau gedaan en ziet naar uit dat ze er mee gaan schieten.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 11:06   #16
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Voor de mensen die het kwalijkruikende arrest nog eens willen herkauwen:
ARREST VLAAMS BLOK

Commentaar van o.a. Prof. Matthias Storme:
http://www.storme.be/itwstormevdvTVMR.html
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 20:35   #17
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.530
Standaard

alles WA
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 22:08   #18
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.530
Standaard

Alles wa' niet het schuifje past van de ene , ....

De wandelende politiekers zijn broekschijters , zoveel is zeker !!
Schrik om hun postje of geld te verliezen ....
Alles wa' niet het schuifje past van de ene , ....
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 22:44   #19
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.530
Standaard

Alles wa' niet IN het schuifje past van de ene , ....

De wandelende politiekers zijn broekschijters , zoveel is zeker !!
Schrik om hun postje of geld te verliezen ....
Alles wa' niet IN het schuifje past van de ene , ....
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 22:28   #20
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Een dwaas voorstel vanwege FDW, in tegenstelling tot het voorstel tot afname van B-nationaliteit van Belkacem en uitlevering aan Marokko.

Vrije meningsuiting bepleiten en terzelfdertijd webstekken en zenders willen blokkeren, niet bepaald in harmonie.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be