Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2009, 02:21   #21
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als je eens wist wat er nu al met het rijksregister en de DIV gebeurt...

Ik ken iemand bij de politie, met als functie commissaris van de lokale politie, die haalt gewoon de mensen door de politiecomputer als hij bijvoorbeeld aan adressen en gegevens moet komen voor een feestje of klasreünie. Op zich onschuldig en ik denk niet dat hij er iets verkeerd mee zal doen, maar het zegt veel over de mentaliteit bij sommige poliemensen. Zo kunnen ze je volledige privé zien, alle aanvaringen met het gerecht en zelfs parkeerboetes die je ooit hebt gehad. Dat hij zegt dat z'n collega's hetzelfde doen, schept niet bepaald veel vertrouwen in het politiebeleid en de omgang met onze privacy. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat we er met zo'n spionagebakje nog een schepje bovenop moeten doen en ze het nog wat makkelijker maken.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 06:17   #22
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Ik vind dat ze het te moeilijk maken. Ge wordt met uw wagen op 35 manieren belast, en hij kan op evenveel plaatsen ingebracht worden.

Ze zouden gewoon moeten uitmaken welk doel ze wensen te bereijken en dan een simpele taxatie toepassen. (Enkel niet aftrekbare BTW en accijnzen bvb.)
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 09:07   #23
smokey
Burger
 
Geregistreerd: 21 augustus 2009
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik ken iemand bij de politie, met als functie commissaris van de lokale politie, die haalt gewoon de mensen door de politiecomputer als hij bijvoorbeeld aan adressen en gegevens moet komen voor een feestje of klasreünie. Op zich onschuldig en ik denk niet dat hij er iets verkeerd mee zal doen, maar het zegt veel over de mentaliteit bij sommige poliemensen. Zo kunnen ze je volledige privé zien, alle aanvaringen met het gerecht en zelfs parkeerboetes die je ooit hebt gehad. Dat hij zegt dat z'n collega's hetzelfde doen, schept niet bepaald veel vertrouwen in het politiebeleid en de omgang met onze privacy. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat we er met zo'n spionagebakje nog een schepje bovenop moeten doen en ze het nog wat makkelijker maken.
de ex van mijn schoonmoeder deed zelfs een buurtonderzoek ivm haar nieuwe vriend, flikken mogen alles ey

ook wist hij bepaalde dingen over mij die hij niet kon weten zonder dossiers te openen, maar ja hij "werkt" bij staatsveiligheid ey, als hij ook maar een beetje een voorbeeld is van wat daar werkt dan zijn we alles behalve veilig
smokey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 11:45   #24
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik ken iemand bij de politie, met als functie commissaris van de lokale politie, die haalt gewoon de mensen door de politiecomputer als hij bijvoorbeeld aan adressen en gegevens moet komen voor een feestje of klasreünie. Op zich onschuldig en ik denk niet dat hij er iets verkeerd mee zal doen, maar het zegt veel over de mentaliteit bij sommige poliemensen. Zo kunnen ze je volledige privé zien, alle aanvaringen met het gerecht en zelfs parkeerboetes die je ooit hebt gehad. Dat hij zegt dat z'n collega's hetzelfde doen, schept niet bepaald veel vertrouwen in het politiebeleid en de omgang met onze privacy. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat we er met zo'n spionagebakje nog een schepje bovenop moeten doen en ze het nog wat makkelijker maken.
Toen de heisa rond Tom Boonen uitbrak, werden zijn gegevens ik geloof zo'n 250 keer onrechtmatig geraadpleegd. En het voorbeeld dat u aanhaalt, is inderdaad nog "onschuldig" maar er gebeuren ook véél ernstiger zaken.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 12:18   #25
manmetpet
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 oktober 2004
Berichten: 98
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Rekeningrijden is de enige echte oplossing voor het fileprobleem.
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in economie van de gezondheid. Er zijn hier op dit forum 2 discussies die, mocht het je nog niet opgevallen zijn, sterk met elkaar verweven zijn.
1) Rokers zijn dikke egoïsten en onverantwoordelijk.
2) KM Heffing: België is Nederland niet.

Indien het over het aroma van rookwaren handelt, dan moet men ook spreken over de geur van deodorants en cosmeticaproducten die de geur van een aangename maaltijd kunnen verpesten. Omdat dit buiten beschouwing wordt gelaten spreekt men hier over de gezondheidsaspecten. Dit betekent dat er wordt gesproken over ingeademde stoffen die schadelijk zijn voor het lichaam.
Enkele voorbeelden:
De rook van sigaretten, sigaren, pijp en andere roesverwekkende producten.
Het fijn stof veroorzaakt door transport.
De rook van huishoudelijke verwarmingsinstallaties
De rook van barbecues
De restgassen in speelmatten voor kinderopvangplaatsen.

Door extreme standpunten in te nemen en iedere toegankelijke plaats en drankgelegenheid gelijk te stellen aan de toestand in kleine donkere bruine cafés wordt een samenleving steeds maar meer en meer verzuurd. Met dank aan de extremisten.

In nieuwsberichten werd iedere nederlaag van de rokers met gejuich ontvangen. In de volgende talkshows werden vervolgens de zogenaamde softdrugs zoals cannabis aangeprezen. Dit was de hypocrisie ten top. Ik kreeg toen in ieder geval de indruk dat de antisigaretten liga werdt gesponsord door de drugsmaffia.

De eerste anti rookwet werd een jaar uitgesteld ten gunste van een F1 wedstrijd in Francorchamps. Omwille van de economische belangen was de gezondheid van de bevolking plotseling niet meer belangrijk. Dit brengt ons bij die andere rode draad. De kilometerheffing.

In 1971 werden de belastingstelsels aangepast. De economie moest omgevormd worden tot een consumptiemaatschappij. Hierbij werden twee discriminaties ingevoerd.
1) Een discriminatie in mogelijkheden tussen BTW plichtigen en niet BTW-plichtigen.
2) Een discriminatie in berekeningswijze tussen personenbelasting en vennootschapsbelasting.
Het resultaat hiervan is een verplaatsing van onze bedrijven naar het buitenland, Europees en overzee Het verplaatsen van goederen van producent naar gebruiker zou men onder bepaalde voorwaarden als onderdeel van de meerwaarde kunnen beschouwen. Het verplaatsen van afgedankte recuperatiegoederen naar de plaats van de producent en het verplaatsen van de nieuwe goederen naar de gebruiker over afstanden van duizenden kilometers in plaats van enkele tientallen tot enkele honderden kilometers wordt door de huidige wetgeving als een meerwaarde beschouwd en is aftrekbaar van de belastingen en terugvorderbaar van de BTW diensten. Deze zogenaamde meerwaarde van het transport veroorzaakt wel onze werkloosheid en een wereldwijde milieuvervuiling.

Afval verbruiker – producent binnenland - klant
1 kg product verplaatsen over 20 km per camion verbruikt 0,096 Mjoule aan arbeid.

Afval verbruiker – producent continent – klant
1 kg product verplaatsen over 20 km per camion en 2000 km per trein verbruikt 1,296 Mjoule aan arbeid.

Afval verbruiker – producent intercontinentaal – klant
1 kg product verplaatsen over 20 km per camion en 20.000 km per schip verbruikt 8,096 Mjoule aan arbeid.

Door transport verandert een product niet in iets anders. Technisch heeft het geen meerwaarde gekregen. Maar 90 % van de wereldwijde vervuiling door transport wordt veroorzaakt door de belastingtechnische meerwaarde die wordt gegeven aan transport. Het internationale transport (oorzaak van NOx, SO2, PM10, PM2,5) is een belangrijk onderdeel van de opwarming van de aarde. Het nationale en continentale transport zijn minstens zo belangrijk als de sigaretten in het veroorzaken van problemen met luchtwegen en hart- en vaatziekten.

De strijd tegen sigarettenrokers en het daarmee gepaard gaande wederzijdse onbegrip en verzuring binnen de maatschappij is natuurlijk veel eenvoudiger dan de strijd tegen de machtige oliebedrijven die het liefst zoveel mogelijk transport zien.

Men zou transport niet mogen beschouwen als een meerwaarde van het produkt. De hierop betaalde BTW zou men niet mogen terugvorderen. In de verschillende belastingssystemen zou het niet aftrekbaar mogen zijn ten voordele van de korte termijnwinsten.
__________________
Indien ik ooit op pensioen ben zonder een dag werkloos te zijn geweest, en gelegen op mijn ziekbed, zou ik graag verzorgt worden door een vriendelijk verpleegster, niet gefrusteerd door een te laag nettoloon of gestresseerd door een te hoge werkdruk door te hoge loonlasten.
www50.brinkster.com/manmetpet
manmetpet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 21:04   #26
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Po...g-in-zicht.htm

Yes! Laat ons hopen dat de val van de Nederlandse regering toch nog iets goeds oplevert.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 21:07   #27
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Het is het gaan en staan van een auto die in kaart wordt gebracht, op o p e n b a a r domein.
Waar ik mee rijd, dus word ik gecontroleerd.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 23:19   #28
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
volgens mij is er zelfs geen bigbrother probleem met dat bakje... want de auto registreert welke afstanden hij rijdt en waar hij rijdt, maar voor de rest weet er niemand real time waar je rijdt ?
Of het nu in real time is of achteraf: uw verplaatsingen zijn geregistreerd terwijl de fiscus daar geen zaken mee heeft. Misbruiken achteraf zijn ook allesbehalve uitgesloten.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 16:06   #29
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Rekeningrijden is een feit, want gratis bestaat niet. Je hebt dus in feite twee keuzes :

- of je betaalt volgens wat je werkelijk verbruikt
- of je betaalt -zoals iedereen- een 'forfait'

Voorstanders van de tweede optie zijn altijd zéér welkom in mijn winkel !
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2010, 10:03   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
volgens mij is er zelfs geen bigbrother probleem met dat bakje... want de auto registreert welke afstanden hij rijdt en waar hij rijdt, maar voor de rest weet er niemand real time waar je rijdt ?
U wordt gevolgd waar U ook rijdt.
Waar U op vakantie gaat en hoe vaak.
Of U de rosse buurt frequenteert.
Info die gemakkelijk kan misbruikt worden dus.

Ik ben flagrant tegen, maar heb geen tijd om daar tijd in te steken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2010, 10:38   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik heb op dat gebied het Franse tolsysteem altijd al het meest eerlijke gevonden. De eigen inwoners betalen nauwelijks taksen of verkeersbelastingen. Iedereen betaalt als hij op de autosnelwegen rijdt, zowel binnen-als buitenlanders. Maar binnenlanders en mensen uit de streek zullen in verhouding minder betalen, doordat ze een soort van abonnement op bepaalde péages kunnen nemen. Occasionele buitenlandse toeristen of transporteurs betalen de volle pot. Een veel eenvoudiger en eerlijker systeem dan die zogenaamd 'slimme kilometerheffing'.
Het franse systeem is feitelijk verkeerd als je de steden wilt 'zuiveren' van roet.De london city taks is de enige correcte volgens mij. Het franse systeem duwt ook het vervoer meer op de secundaire wegen, en belemmert het gebruik van een mooie infrastructuur. Sowieso is Sarcozy's zijn plan voor CO2 taks op auto's, en niet op de rest teruggefloten.

IN feite als je IN NAAM van de CO2 een taks/of BTW invoert, moet je dit doen op de bron van alle organische fossiele brandstoffen... En moet ze substantieel bvb 50% bedragen. Dat is het eerlijkste systeem. Stel dat een BTW moet betaald worden door een eindconsument, dan zal elke BTW die zich opstapelt in producten die veel getransporteerd worden, eindigen in een BTWlast voor de belgische consument. Als je dus eerlijk bent, als bvb een chineese DVD record 1liter brandstof vraagt, moet daar een 0.5euro CO2taks op komen voor de belgische consument.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be