Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2010, 23:01   #41
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Mijn conclusie over die economistjes van de KUL blijft dezelfde: ze hebben een prutswerkje gemaakt dat 90% van de realiteit gewoon negeert, en waarvan ze op voorhand moesten weten dat het politiek misbruikt ging worden.
Als je dan de analogie wil doortrekken, is wat jij hier doet 99% van de realiteit negeren...
Welk misbruik?, ik heb nog niet veel politieke reacties gehoord...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 08:19   #42
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Misschien toch maar eerste en cursus transporteconomie volgen en de profielen van de onderzoekers opzoeken.
1, spoorwegen: niet aan de orde;
2, geen kennis over concurrentie-positie van de haven? Bekijk de referenties van Stef Proost eens;
3, leefbaarheid vd stad: niet (echt) aan de orde; in principe verandert er niet veel aan het verkeer in de stad zelf
4, tol: prijsinstrument om gebruikers (de juiste prijs) te laten betalen voor de dienst die wordt aangeboden. Zoals het nu is (enerzijds met anderzijds zonder tol) betaalt de belastingbetaler mee voor een lage prijs voor de gebruiker waardoor die een te lage prijs betaalt. Als er keuze is tussen niet betalen en betalen, kiest-ie altijd voor het alternatief van de laagste prijs. Echt opvallend dat die discrepantie tussen liefkenshoektol en tolvrij kennedy zo onderbelicht blijft...

Soit
Voor zover ik het onderzoek begrijp, want een synthese is natuurlijk nogal beperkt om te interpreteren

1° houden ze voornamelijk rekening met de POLITIEK geiste scenario's, en zeggen ze gewoonweg dat al die scenario's DOM zijn, want de toestand nog slechter doen uitdraaien... (je weet wel tol hier en geen tol daar..) er zijn daar een5tal scenario's in een tabelletje gezet

2° Of ze nu de concurrentiepositie van antwerpen kennen of niet, het is een feit dat ze die haven daar op linkeroever gebouwd hebben, en dat we bezig zijn met op kosten van de gemeenschap een haven aan te leggen inclusief uitbaggeren waar we nederland royaal voor betalen , inclusief nu een mega tunnel/brug en allemaalop kosten van de vlaamse begroting, maar toevallig zijn daar een paar bedrijven zoals havennatie die dan op EIGEN KOSTEN in ZuidAmerika HAvens bouwen.... ik wil maar zeggen, soms kijk je teveel in iemands ogen, en mag de gebruikskostprijs rustig op een andere manier beredeneerd worden. Wat is de toegevoegde waarde vanlogistiek ? Bvb een verhoogde import vanuit lageloonlanden...

3° Ze hebben toch gewoon maar de scenario's die zoals voorgesteld zijn berekend, en gekeken waar het verschil zit. Waar jij op doelt is dat ze misschien een groot facet van 'sluipverkeer' en 'zuid-antwerps fileverkeer' vergeten zijn. Maar volgens mij hebben zij het wel geschat, voor zover dit oplicht in het rapport

4° Voor zover ik begrijp zeggen ze precies dat de liefkenshoektunnel dan tolvrij moet komen en best verbonden wordt met de E17, die politiek besliste niet aanleg van de verbinding kan misschien eens gerealiseerd worden. gezien het duidelijk economisch noodzakelijk is dat die verbinding nu eens bestaat.

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 maart 2010 om 08:21.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 08:54   #43
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Hoe zit het met de andere opties?
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be