Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2018, 11:48   #1
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard Waarom werden teruggestuurde Soedanezen in eigen land gefolterd?

Ik las in de pers van de laatste maanden menig artikel dat vertelde dat teruggestuurde Soedanezen in eigen land gefolterd werden..
Echter, in geen enkel artikel kon ik de reden terugvinden waarom die teruggestuurde Soedanese burgers gefolterd werden!! Had dit voor de Soedanese regering wel enige zin?
Ik heb daar zo mijn eigen mening over maar ik wilde eerst graag eens de mening van het forum weten. Ik snak naar duidelijkheid.

Norbert de strandkruier
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 16:08   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

1) Het is ginder geen enkel probleem om onvrijwillige BDSM te ondergaan. De enige manier om te voorkomen de ontvanger te zijn is genoeg lokale macht te hebben.

2) Teruggestuurd worden is een teken van onmacht. Zie punt 1

3) De Soedanese regering is niet bepaald een toonbeeld van eerlijk bestuur.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 18:39   #3
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
1) Het is ginder geen enkel probleem om onvrijwillige BDSM te ondergaan. De enige manier om te voorkomen de ontvanger te zijn is genoeg lokale macht te hebben.

2) Teruggestuurd worden is een teken van onmacht. Zie punt 1

3) De Soedanese regering is niet bepaald een toonbeeld van eerlijk bestuur.
Ik vind dat 't geen gij hier vertelt gewoon prietpraat is.

Norbert de strandkruier
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 07:21   #4
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik vind dat 't geen gij hier vertelt gewoon prietpraat is.

Norbert de strandkruier
Ik denk eerder dat het gewoon een handeltje is tussen de Soedanese regering en de mensensmokkelaars. De Soedanese regering maakt volgens mij gewoon misbruik van de conventie die bij ons erin bestaat dat geen mensen mogen teruggestuurd worden als zij bij terugkeer in hun land van herkomst gefolterd worden. Keren de vluchtelingen of asielzoekers terug dan worden ze gefolterd om gewoon het idee levendig te houden dat dit gewoon dagelijkse kost is in Soedan (en misschien zelfs in andere landen). Daarbij laten zij de mensen ook gauw vrij en die verspreiden dan zelf ook dat gegeven onder de eigen bevolking. Maar als op de lange duur blijkt dat niemand meer kan terugkeren, louter omwille van onze wetgeving terzake dan speelt de Soedanese regering daarmee gewoon de mensensmokkelaars in de kaart. Want die zeggen dan:"Ben je er geraakt, dan moet je je geen zorgen te maken. Ze zorgen er ginder immers zelf voor dat je niet meer kan terugkeren!"
Dit lijkt misschien een rare kromredenering maar vanuit die verre landen kun je van alles verwachten. Derhalve vind ik dat we die wetgeving over de verboden terugzending, als er sprake kan zijn van foltering, moeten afschaffen. We zijn er mee in onze eigen voeten aan 't schieten. Het lijkt op het eerste zicht onmenselijk maar we moeten ons ook niet voor de zot laten houden. Al te goed is 's buurmans gek. Sommige landen in Europa doen dat al. Straks zegt elke asielzoeker, die hier binnenkomt, nog dat hij in zijn land gefolterd wordt. Zou het je verbazen?

Norbert de strandkruier
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 07:26   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik denk
Dat er
Bij u
Een vijsje
Los zit
In uw
Bovenkamer
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 07:52   #6
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik denk
Dat er
Bij u
Een vijsje
Los zit
In uw
Bovenkamer
Als ik zie hoe gij uw zinnen hier vormt dan denk ik van u van 't zelfde! Of zijt gij misschien iemand die dagelijks letters moet beitelen in grafzerken?

Norbert de strandkruier
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 08:18   #7
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Echter, in geen enkel artikel kon ik de reden terugvinden waarom die teruggestuurde Soedanese burgers gefolterd werden!! Had dit voor de Soedanese regering wel enige zin?

Dezelfde reden als waarom Assad kindjes vergast en Saddam Hoessein massavernietigingswapens had: because they're evil.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 09:00   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik vind dat 't geen gij hier vertelt gewoon prietpraat is.

Norbert de strandkruier
Tof. U vraagt voor een reden/verklaring waarom "onze" pers de vermoedelijke foltering van teruggestuurde Soedanezen zo heerlijk uitsmeerde.

Ik geef u een lijstje van hypotheses en dan is het weer niet goed.

Kort door de bocht. Het was gewoon een aanval op de NVA omdat Francken zijn werk probeert te doen.

Dat foltering in Soedan nu gebeurd of niet. (kans is wel realistisch ten andere)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 09:04   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik las in de pers van de laatste maanden menig artikel dat vertelde dat teruggestuurde Soedanezen in eigen land gefolterd werden..
Echter, in geen enkel artikel kon ik de reden terugvinden waarom die teruggestuurde Soedanese burgers gefolterd werden!! Had dit voor de Soedanese regering wel enige zin?
Ik heb daar zo mijn eigen mening over maar ik wilde eerst graag eens de mening van het forum weten. Ik snak naar duidelijkheid.

Norbert de strandkruier
Naast al dat zou je u ook de vraag kunnen stellen waarom ze het op een lopen gezet hebben uit hun eigen landen?

Wat uitgestoken daar?

Om veroordelingen in eigen land te ontlopen?

Is er ook maar enige bewijslevering dat die folteringen er geweest zijn?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 10:07   #10
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Is er ook maar enige bewijslevering dat die folteringen er geweest zijn?

Is dit hier dan "fake news?" https://sceptr.net/2017/12/teruggest...terd-aankomst/
Natuurlijk zal de Soedanese regering niet toegeven dat er folteringen gebeuren als Francken op bezoek komt. Maar als zijn commissie vertrokken is kan het daarom wel gebeuren, hé?

Norbert de strandkruier

Laatst gewijzigd door Strandkruier : 8 april 2018 om 10:12.
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 11:04   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Is dit hier dan "fake news?" https://sceptr.net/2017/12/teruggest...terd-aankomst/
Natuurlijk zal de Soedanese regering niet toegeven dat er folteringen gebeuren als Francken op bezoek komt. Maar als zijn commissie vertrokken is kan het daarom wel gebeuren, hé?

Norbert de strandkruier
Citaat:
Indien er bewijzen zijn van folteringen, zullen er geen Soedanezen meer worden teruggestuurd.
Stond er in het artikel want van horen zeggen, hoor je véél liegen ook en die komen al niet echt geloofwaardig over.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 12:51   #12
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Stond er in het artikel want van horen zeggen, hoor je véél liegen ook en die komen al niet echt geloofwaardig over.
Als er een rogatoire commissie naar 't buitenland vertrekt dan is alles wat die lui daar kunnen noteren ook "van horen zeggen!" En niets meer dan dat!

Norbert de strandkruier
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2018, 16:53   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Als er een rogatoire commissie naar 't buitenland vertrekt dan is alles wat die lui daar kunnen noteren ook "van horen zeggen!" En niets meer dan dat!

Norbert de strandkruier
Natuurlijk, of denk je dat het zogenaamde folteren weken aan één stuk blijft aanhouden?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 8 april 2018 om 16:54.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be