Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wie gelooft dat hij beter gaat worden van een secessie
IK! IK BEN IMMERS GOEDGELOVIG 46 52,87%
IK NIET! LIEVER EEN VOGEL IN DE HAND DAN GEEN HAND 41 47,13%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2003, 01:45   #241
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Ik ben blij dat het je ook is opgevallen, Fredje! Ik weet niet of het franskiljons zijn maar ze hebben duidelijk een afkeer van alles wat Vlaams is.

Waarschijnlijk zijn die belgicisten wel mensen die dicht bij franstalige kringen staan, zoals de adel of kinderen van waalse inwijkelingen en dergelijke.

Welke normaaldenkende mens zou anders zo tegen zichzelf en zijn eigen volk gekeerd zijn dat hij zichzelf en zijn volk zulke verwijten zou maken?
__________________
De beste regering is GEEN regering.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 03:04   #242
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVA
Ik ben blij dat het je ook is opgevallen, Fredje! Ik weet niet of het franskiljons zijn maar ze hebben duidelijk een afkeer van alles wat Vlaams is.

Waarschijnlijk zijn die belgicisten wel mensen die dicht bij franstalige kringen staan, zoals de adel of kinderen van waalse inwijkelingen en dergelijke.

Welke normaaldenkende mens zou anders zo tegen zichzelf en zijn eigen volk gekeerd zijn dat hij zichzelf en zijn volk zulke verwijten zou maken?
Vooreerst ben ik geen nakomeling van Franstalige adel maar kom ik uit een gewoon West-Vlaams werkmansgezin uit een volksbuurt. En bovendien heb ik geen afkeer van het volk waartoe ik behoor; alleen is dat het West-Vlaamse. Ik ben zelfs geen Belgicist (ben eerder voorstander van een Benelux-federatie met zelfstandige streken), maar heb gewoon lak aan die diktatuur van dat mono-identitair denken waarbij in Vlaanderen blijkbaar slechts plaats is voor één identiteit die aan iedereen opgedrongen wordt. Ik zie echt geen fundamenteel verschil tussen Belgisch centralisme en Vlaams centralisme. Het is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Echt vernieuwend zou een federatie van onderuit zijn, te starten vanaf het dorps- of wijknivo, waarin iedereen gewoon zichzelf zou kunnen zijn. Een Groot-Vlaanderen dat niet het bestaansrecht van streektalen of de volkeren op haar grondgebied wil erkennen kan mij evengoed gestolen zijn als het "Belgique �* Papa" van vroeger. Als bewuste West-Vlaming ben ik benieuwd wie het eerst een federalizering van onderuit zal aanvaarden: de flaminganten of de belgicisten?
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 03:32   #243
Fredje
Partijlid
 
Fredje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2003
Locatie: Leuven
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVA
Ik ben blij dat het je ook is opgevallen, Fredje!
Ik dank u Het waren 16 laaaaaaaaaaaaaaange paginas

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVA
Ik weet niet of het franskiljons zijn maar ze hebben duidelijk een afkeer van alles wat Vlaams is.

Waarschijnlijk zijn die belgicisten wel mensen die dicht bij franstalige kringen staan, zoals de adel of kinderen van waalse inwijkelingen en dergelijke.

Welke normaaldenkende mens zou anders zo tegen zichzelf en zijn eigen volk gekeerd zijn dat hij zichzelf en zijn volk zulke verwijten zou maken?
Hier kan ik u spijtig genoeg geen bijval geven ...
ik zie het namelijk liever zo :

Een mus is wel een vogel, maar een vogel is niet altijd een mus.

Een vogelliefhebber weet dat de mus een vogelsoort is met haar eigen gewoonten, uiterlijke kenmerken, enz en gunt hem dan ook een eigen nestje om zich volledig te laten gaan in zijn eigenheid.
Een doorsnee vogelhouder zal het verschil niet merken tussen de edele mus en (om nu maar iets te zeggen) een gier en steekt deze beide dan ook zonder problemen in een kooi. Hij snapt nadien ook niet waarom de mus zo vecht om uit de kooi te geraken, ze hebben het toch goed samen ... . Verzorgt hij ze dan niet allebei met liefde??? Misschien wel, maar de mus zit dus bij die gier en daar zat die liever niet!!!!

de vogelliefhebber = de vlaamsgezinde
de edele mus = de vlaming
het nestje = vlaanderen als onafhankelijk land
de gier = Wallonië
de kooi = België
de doorsnee vogelhouder = de belgicist

(de gier was ter ere van Superstaaf en zijn liefde voor 'de geldzak song' shake that boddy and go nuts )
__________________
Reality is merely an illusion, be it a very persistent one.
Fredje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 03:42   #244
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVA
Ik weet niet of het franskiljons zijn maar ze hebben duidelijk een afkeer van alles wat Vlaams is.

Waarschijnlijk zijn die belgicisten wel mensen die dicht bij franstalige kringen staan, zoals de adel of kinderen van waalse inwijkelingen en dergelijke.

Welke normaaldenkende mens zou anders zo tegen zichzelf en zijn eigen volk gekeerd zijn dat hij zichzelf en zijn volk zulke verwijten zou maken?
Hier kan ik u spijtig genoeg geen bijval geven ...
ik zie het namelijk liever zo :

Een mus is wel een vogel, maar een vogel is niet altijd een mus.

Een vogelliefhebber weet dat de mus een vogelsoort is met haar eigen gewoonten, uiterlijke kenmerken, enz en gunt hem dan ook een eigen nestje om zich volledig te laten gaan in zijn eigenheid.
Een doorsnee vogelhouder zal het verschil niet merken tussen de edele mus en (om nu maar iets te zeggen) een gier en steekt deze beide dan ook zonder problemen in een kooi. Hij snapt nadien ook niet waarom de mus zo vecht om uit de kooi te geraken, ze hebben het toch goed samen ... . Verzorgt hij ze dan niet allebei met liefde??? Misschien wel, maar de mus zit dus bij die gier en daar zat die liever niet!!!!

de vogelliefhebber = de vlaamsgezinde
de edele mus = de vlaming
het nestje = vlaanderen als onafhankelijk land
de gier = Wallonië
de kooi = België
de doorsnee vogelhouder = de belgicist

(de gier was ter ere van Superstaaf en zijn liefde voor 'de geldzak song' shake that boddy and go nuts )

de vogelliefhebber = de konsekwente autonomist
de edele mussen = de West-Vlamingen en de Limburgers
de nestjes = autonome streken binnen Groot-Vlaanderen
de gier = Antwerpen
de kooi = Groot-Vlaanderen
de doorsnee vogelhouder = de Vlaamse centralist
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 03:54   #245
Fredje
Partijlid
 
Fredje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2003
Locatie: Leuven
Berichten: 201
Standaard

Hela, hela!!!!!!
Ooit gehoord van AUTEURS RECHTEN????????????
Gelieve uw eigen ideeën in een zelf geschreven verhaal te gieten.

Waarom is Antwerpen de gier????????????????????
Fredje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 04:04   #246
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje
Waarom is Antwerpen de gier????????????????????
Vanwege de transfers van West-Vlaanderen en Limburg naar Antwerpen. Splitsen die handel!
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 07:59   #247
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje
(de gier was ter ere van Superstaaf en zijn liefde voor 'de geldzak song' shake that boddy and go nuts )
Yeaaaaaah!!!
Maak in jouw allegorie van iedereen een roofvogel en we zullen al wat dichter bij de waarheid zitten.

B.V.:

De gier (belgicist) beschermt zijn buit uiteraard tegen aanvallen van de buizerds(separatisten).

De vlaamsblokse witte (kerk)torenvalk heeft nooit genoeg, en wil de kruimels die de donkere koekoek verkregen heeft binnenrijven.

De N-VA sperwers pikken naar de koninklijke adelaar.

De arend van W&V vliegt alleen, hongerig, geen buit in 't zicht.

__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 08:04   #248
Fredje
Partijlid
 
Fredje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2003
Locatie: Leuven
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
allegorie
ALLEGORIE??? ik dacht meer aan een verhaaltje voor het slapen gaan
8) Ik voel mij vereerd, MOVE AWAY PLATO
__________________
Reality is merely an illusion, be it a very persistent one.
Fredje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 08:05   #249
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
allegorie
ALLEGORIE??? ik dacht meer aan een verhaaltje voor het slapen gaan
8) Ik voel mij vereerd, MOVE AWAY PLATO
Geen griezelverhalen voor het slapengaan a.u.b.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 08:31   #250
Fredje
Partijlid
 
Fredje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2003
Locatie: Leuven
Berichten: 201
Standaard

Wie is de grote boze wolf??
Fredje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 11:50   #251
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje
Wie is de grote boze wolf??
Louis Michel?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 21:36   #252
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVA
Ik ben blij dat het je ook is opgevallen, Fredje! Ik weet niet of het franskiljons zijn maar ze hebben duidelijk een afkeer van alles wat Vlaams is.

Waarschijnlijk zijn die belgicisten wel mensen die dicht bij franstalige kringen staan, zoals de adel of kinderen van waalse inwijkelingen en dergelijke.

Welke normaaldenkende mens zou anders zo tegen zichzelf en zijn eigen volk gekeerd zijn dat hij zichzelf en zijn volk zulke verwijten zou maken?
Vooreerst ben ik geen nakomeling van Franstalige adel maar kom ik uit een gewoon West-Vlaams werkmansgezin uit een volksbuurt. En bovendien heb ik geen afkeer van het volk waartoe ik behoor; alleen is dat het West-Vlaamse. Ik ben zelfs geen Belgicist (ben eerder voorstander van een Benelux-federatie met zelfstandige streken), maar heb gewoon lak aan die diktatuur van dat mono-identitair denken waarbij in Vlaanderen blijkbaar slechts plaats is voor één identiteit die aan iedereen opgedrongen wordt. Ik zie echt geen fundamenteel verschil tussen Belgisch centralisme en Vlaams centralisme. Het is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Echt vernieuwend zou een federatie van onderuit zijn, te starten vanaf het dorps- of wijknivo, waarin iedereen gewoon zichzelf zou kunnen zijn. Een Groot-Vlaanderen dat niet het bestaansrecht van streektalen of de volkeren op haar grondgebied wil erkennen kan mij evengoed gestolen zijn als het "Belgique �* Papa" van vroeger. Als bewuste West-Vlaming ben ik benieuwd wie het eerst een federalizering van onderuit zal aanvaarden: de flaminganten of de belgicisten?
Doomy, dit is denk ik het probleem niet. Het probleem is dat we met een anti-Vlaams beleid zitten. De Belgische overheid keert zich maar al te dikwijls tegen de Vlamingen, gaat maar al te dikwijls tegen onze belangen in. Denk maar aan die senaat, om nu iets te noemen. Of die nachtvluchten. Vlamingen die in een Franstalig ziekenhuis terecht komen indien het dringend is. Een echte schande! Maar ja, 'n Westvlaming zal niet bij 'n dokter terecht komen die zijn of haar taal niet spreekt. En Patrick De Wael heeft schrik om iets van die Walen te eisen. Hij heeft schrik dat dat de sfeer zou verpesten.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 21:55   #253
Fredje
Partijlid
 
Fredje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2003
Locatie: Leuven
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje
Waarom is Antwerpen de gier????????????????????
Vanwege de transfers van West-Vlaanderen en Limburg naar Antwerpen. Splitsen die handel!
En Vlaams-Brabant????????????????
Fredje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 00:22   #254
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Ik denk niet dat er transfers zijn van het rijke West-Vlaanderen naar het rijke Antwerpen.
__________________
De beste regering is GEEN regering.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 01:01   #255
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat er transfers zijn van het rijke West-Vlaanderen naar het rijke Antwerpen.
Van het moment dat die er zijn, hangt u toch ook een secessie-vaandel uit? (nooit geweten dat er in Antwerpen geen armen leefden)
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 01:03   #256
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Als bewuste West-Vlaming ben ik benieuwd wie het eerst een federalizering van onderuit zal aanvaarden: de flaminganten of de belgicisten?
De BUB wil méér autonomie voor de provincies. Zij worden constant onderdrukt door de gewesten.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 01:11   #257
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVA
Ik denk niet dat er transfers zijn van het rijke West-Vlaanderen naar het rijke Antwerpen.
O nee? Waarom zouden West-Vlamingen moeten blijven meebetalen aan de Antwerpse schuldenlast opdat men in Antwerpen de arrogante Grote Meneer zou kunnen blijven uithangen? Men voelt zich in Antwerpen toch zo verheven boven de West-Vlaamse "boerkes". Dat ze het dan ook maar zonder die West-Vlaamse "boerkes" doen. Waarom mogen West-Vlamingen niet genieten van de vruchten van hun noeste arbeid in plaats van altijd maar belastingen te moeten betalen voor de bodemloze putten van Antwerpen en Brussel en hun elites?
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 01:12   #258
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje
Waarom is Antwerpen de gier????????????????????
Vanwege de transfers van West-Vlaanderen en Limburg naar Antwerpen. Splitsen die handel!
En Vlaams-Brabant????????????????
Uiteraard moeten de transfers van Vlaams-Brabant en Oost-Vlaanderen naar Antwerpen ook stoppen.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 01:14   #259
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Als bewuste West-Vlaming ben ik benieuwd wie het eerst een federalizering van onderuit zal aanvaarden: de flaminganten of de belgicisten?
De BUB wil méér autonomie voor de provincies. Zij worden constant onderdrukt door de gewesten.
Hmmm... het is een begin. En wat hebben de flamiganten mij daartegenover als West-Vlaming die op zijn autonomie staat te bieden?
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 10:37   #260
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Hmmm... het is een begin. En wat hebben de flamiganten mij daartegenover als West-Vlaming die op zijn autonomie staat te bieden?
En andere West-Vlaming, ikzelf, ben helemaal geen eisende of vragende partij.

We hebben het trouwens al eens over het idee van de Vlaamse Regering gehad: afschaffing provincies en invoering van sociologisch relevante stads- en plattelandsgewesten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be