Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2014, 07:36   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.404
Standaard Hoeveel tandartsen er in Franstalig België afstuderen, lijkt wel een staatsgeheim.

Hoeveel tandartsen er in Franstalig België afstuderen, lijkt wel een
staatsgeheim.

Dat is de ondertitel van een foto, in een artikel in De Standaard van vandaag.

Dus, er is een probleem in onze gezondheidszorg.
Hoe zou dat toch kunnen komen? Onze gezondheidszorg moet toch iets zeer gemakkelijk zijn ...

De vraag is dus niet zozeer welke de juiste oplossingen zijn, maar wel: hoe is dat in godsnaam mogelijk, dat de tandartsen zitten ruzie te maken ?

titel: Vlaamse tand*artsen liggen overhoop met Waalse
link: http://www.standaard.be/plus/20141108/ochtend/13



Citaat:
Er studeren in Wallonië te veel tandartsen af. Daardoor dreigt het budget van de ziektekostenverzekering de pan uit te rijzen, zegt het Verbond der Vlaamse Tandartsen.
Vlaamse tand*artsen liggen overhoop met Waalse

‘Wij kunnen niet aanvaarden dat ons honorarium daalt omdat te veel Franstalige tandartsen zich vestigen’

Inge Ghijs

Elk jaar mag er maar een beperkt aantal artsen en tandartsen zich vestigen en een Riziv-nummer aanvragen. Die quota werden in 1994 ingevoerd, voor Nederlandstaligen en Franstaligen apart.

Om aan dat quotum te voldoen werd in Vlaanderen het ingangsexamen geneeskunde ingevoerd. Maar in het Franstalig onderwijs niet. ‘Het gevolg is dat er nu in het eerste jaar tandarts van de Franstalige universiteiten 700 studenten zitten, terwijl slechts 70 zich na hun studies mogen vestigen als tandarts.’

‘Hoeveel er precies elk jaar afstuderen als tandarts, proberen we al lang te weten te komen, maar dat lijkt wel een staatsgeheim’, zegt Stefaan Hanson, woordvoerder van het Verbond der Vlaamse Tandartsen. ‘We schatten zo ongeveer 280, dat is vier keer meer dan het quotum’.

De Franstalige studenten tandarts vragen nu om het quotum te versoepelen, maar de Vlaamse tandartsen zijn het daar niet mee eens en vragen aan minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) om het been stijf te houden en het systeem zoals het nu bestaat te behouden. En om Franstalig België te dwingen structurele maatregelen te nemen om het aantal studenten in de opleiding tandarts te beperken.

‘Door het ingangsexamen steeg het slaagpercentage aan Vlaamse universiteiten bij de opleiding tandarts tot 90 procent, met beter opgeleide tandartsen als resultaat’, legt Hanson uit. ‘Het overtal aan Franstalige studenten leidt tot ondermaats onderwijs en tot een tekort aan stageplaatsen. Dat heeft een negatieve impact op de kwaliteit van de toekomstige tandartsen. Een opleiding tandarts kost 3,5 keer meer dan een opleiding tot arts door de dure toestellen en materialen. Gecombineerd met beperkte slaagkansen en veel afgestudeerden die zich niet kunnen vestigen, is dat economisch niet te verantwoorden.’

De quota voor het aantal (tand)artsen is, volgens Hanson, ingevoerd omdat het budget van de ziektekostenverzekering de pan uit swingde. ‘De redenering dat bij een gelijk aantal patiënten en meer tandartsen elke tandarts minder werkt, gaat niet op. Het is duidelijk bewezen dat bij elk extra Riziv-nummer dat wordt toegekend, de uitgaven voor de ziektekostenverzekering stijgen. Wie in het beroep stapt, probeert aan een inkomen te komen.’

‘Behalve een quotum werkt het Riziv ook met een gesloten budget: een enveloppe voor tandartsen, orthodontisten en paradontologen. Als het budget wordt overschreden, worden er correctiemaatregelen genomen. Dat wil zeggen dat het honorarium kan dalen. Wij kunnen niet aanvaarden dat ons honorarium daalt, omdat er zich te veel Franstalige tandartsen vestigen.’

‘Als het budget wordt opgesplitst waarbij het Riziv kan uitmaken hoeveel Vlaanderen te veel uitgaf en hoeveel Franstalig België, en als gemeenschap zijn eigen overschrijding moet compenseren, is dat voor ons ook een oplossing.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 07:43   #2
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Bij ons zijn er te weinig in het stedelijk gebied. Zoveel is zeker. Op den buiten zijn er dan weer teveel. Misschien kunnen er wat Waalse tandartsen naar Vlaanderen komen want nogal wat Vlamen trekken de grens over naar Nederland en de rest vind het om de een of andere onverklaarbare reden leuker om geregeld tijd te verliezen in de file tussen twee praktijken.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 07:52   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Bij ons zijn er te weinig in het stedelijk gebied. Zoveel is zeker. Op den buiten zijn er dan weer teveel. Misschien kunnen er wat Waalse tandartsen naar Vlaanderen komen want nogal wat Vlamen trekken de grens over naar Nederland en de rest vind het om de een of andere onverklaarbare reden leuker om geregeld tijd te verliezen in de file tussen twee praktijken.
Er stroomt inderdaad van alles. Uit uwe mond.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 08:32   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

laat ze maar afstuderen, er is toch een tekort
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 10:34   #5
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er stroomt inderdaad van alles. Uit uwe mond.

.
Hebt u misschien ook iets deftigs bij te dragen of bent u weer gewoon bezig met polarisatie, perceptie, waan van de dag zoals gewoonlijk. Slechte mens. Ik heb al enkele keren collega's gehad die uit Wallonië verhuisden om hier te komen werken. Als zelfs heftruckbestuurders er in slagen Nederlands te leren zal dat tandartsen ook wel lukken zeker. In het Antwerpse is er een tekort van tandartsen. Misschien kan onze burgervader zich eens bezig houden met wat Waalse tandartsen uit te nodigen om zich hier te vestigen.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 10:48   #6
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Wat hebben de Vlamingen toch tegen de vrije markt, met die quota in de medische sector?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 8 november 2014 om 10:48.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 10:56   #7
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Bij ons zijn er te weinig in het stedelijk gebied. Zoveel is zeker. Op den buiten zijn er dan weer teveel. Misschien kunnen er wat Waalse tandartsen naar Vlaanderen komen want nogal wat Vlamen trekken de grens over naar Nederland en de rest vind het om de een of andere onverklaarbare reden leuker om geregeld tijd te verliezen in de file tussen twee praktijken.
Hier op den buiten zijn er te weinig. Als ik bel voor een afspraak is het al minstens weken wachten. Gelukkig werkt mijn tandarts al eens buiten de normale uren. Voor oogartsen nog erger. Maanden vooraf een afspraak maken.

Ik blijf bij mijn standpunt. Ik ben voorstander van een toelatingsexamen geneeskunde dat selecteert op bekwaamheden. (Niet zoals nu op aantal). Iedereen die over voldoende capaciteiten beschikt moet het recht hebben de studie te doen. Er zijn in de wereld plaatsen genoeg voor goede artsen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 11:14   #8
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hier op den buiten zijn er te weinig. Als ik bel voor een afspraak is het al minstens weken wachten. Gelukkig werkt mijn tandarts al eens buiten de normale uren. Voor oogartsen nog erger. Maanden vooraf een afspraak maken.

Ik blijf bij mijn standpunt. Ik ben voorstander van een toelatingsexamen geneeskunde dat selecteert op bekwaamheden. (Niet zoals nu op aantal). Iedereen die over voldoende capaciteiten beschikt moet het recht hebben de studie te doen. Er zijn in de wereld plaatsen genoeg voor goede artsen.
U hebt volledig gelijk.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 11:36   #9
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wat hebben de Vlamingen toch tegen de vrije markt, met die quota in de medische sector?
De te betalen kosten voor een deel potverterende "Belgen" over de taalgrens die alle afspraken aan hun laars lappen of zelfs weigeren!
In het artikel staat duidelijk waar het over gaat. En met de dokters is het hetzelfde liedje!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 11:41   #10
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
U hebt volledig gelijk.
Tuurlijk kun je daar gelijk hebben! Maar wanneer het aantal artsen/tandartsen de pan uit swingt en onbetaalbaar worden moeten de "anderen" het dan inderdaad ergens "in de wereld" gaan zoeken! Teveel dokters en tandartsen leiden tot onbetaalbare kosten en patienten die verzocht worden om de haverklap "nog eens langs te komen" ook al is dat niet nodig maar helpt het de artsen/tandartsen aan een inkomen!
Zoals de vermelding onlangs dat de ziekenhuizen, om geld binnen te krijgen, zoveel mogelijk al hun dure installaties laten draaien. Nuttig of niet!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 11:50   #11
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Hier in de Ardennen is er zeker geen overaanbod. Ik belde voor een dringende afspraak ( normaal is dit met voorrang) en moest zes weken wachten !!
Voor iemand die onuitstaanbare tandpijn heeft zou men dan wel willen dat er een overaanbod is!!

Hetzelfde geldt hier voor een oftalmoloog, ( 8 maanden indien niet dringend ) en ook bij de huisartsen is het steeds wachtkamer vol ;

De huisartsen hier, in ieder geval de onze, zijn wel heel wat vriendelijker dan in Vlaanderen en nemen steeds de tijd om te onderzoeken.

Ook kan men hier gewoon telefoneren voor een geneesmiddelvoorschrift, en wordt dit netjes op de valven gehangen ZONDER te moeten betalen, wat in Vlaanderen mij telkens 2,50 kostte.


Onze tandarts in Vlaanderen werkte liever in Nederland en slechts enkele uren per week in Vlaanderen. En zo zijn er veel.

Laatst gewijzigd door omaplop : 8 november 2014 om 11:51.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 15:07   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Hebt u misschien ook iets deftigs bij te dragen of bent u weer gewoon bezig met polarisatie, perceptie, waan van de dag zoals gewoonlijk. Slechte mens. Ik heb al enkele keren collega's gehad die uit Wallonië verhuisden om hier te komen werken. Als zelfs heftruckbestuurders er in slagen Nederlands te leren zal dat tandartsen ook wel lukken zeker. In het Antwerpse is er een tekort van tandartsen. Misschien kan onze burgervader zich eens bezig houden met wat Waalse tandartsen uit te nodigen om zich hier te vestigen.
Vergeef me die zeer kort samengevatte reactie.
Mijn enig excuus is dat mocht ik de drie, vier ideeën in jouw post een voor een commentariëren, ik onbeleefd zou dreigen te worden, met allusies naar sommige quotiënten uit de psychologie.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 15:11   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.404
Standaard

Mag ik nog eens citeren uit mijn openingspost:

Citaat:
De vraag is dus niet zozeer welke de juiste oplossingen zijn, maar wel: hoe is dat in godsnaam mogelijk, dat de tandartsen zitten ruzie te maken ?
Is er dus iemand, in godsnaam, die kan uitleggen waarom Vlaamse en Franstalige tandartsen zitten ruzie te maken ?
De Franstaligen zijn mensen met evenveel tanden als Vlamingen.
Preventieve controle op gaatjes, gaatjes vullen, tandjes bijvijlen, trekken ... dat moet toch niet zoveel schelen boven of onder de taalgrens ... niet ?
Zowel patiënten als tandartsen vallen onder eenzelfde riziv-spellement ... niet ?

Waaai den ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 16:08   #14
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Hebt u misschien ook iets deftigs bij te dragen of bent u weer gewoon bezig met polarisatie, perceptie, waan van de dag zoals gewoonlijk. Slechte mens. Ik heb al enkele keren collega's gehad die uit Wallonië verhuisden om hier te komen werken. Als zelfs heftruckbestuurders er in slagen Nederlands te leren zal dat tandartsen ook wel lukken zeker. In het Antwerpse is er een tekort van tandartsen. Misschien kan onze burgervader zich eens bezig houden met wat Waalse tandartsen uit te nodigen om zich hier te vestigen.
Als men aan Vlaamse heftruckchauffeurs weigert om een rijbewijs te behalen, dan gaan die mensen het ook niet leuk vinden dat Franstalige heftruckchauffeurs hun jobs komen inpalmen denk ik.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 16:09   #15
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mag ik nog eens citeren uit mijn openingspost:



Is er dus iemand, in godsnaam, die kan uitleggen waarom Vlaamse en Franstalige tandartsen zitten ruzie te maken ?
De Franstaligen zijn mensen met evenveel tanden als Vlamingen.
Preventieve controle op gaatjes, gaatjes vullen, tandjes bijvijlen, trekken ... dat moet toch niet zoveel schelen boven of onder de taalgrens ... niet ?
Zowel patiënten als tandartsen vallen onder eenzelfde riziv-spellement ... niet ?

Waaai den ?

.
Niets zo gevaarlijk als een hongerige dokter zei een arts ooit tegen mij. Een tandarts met vijf patienten zorgt ervoor dat die vijf patienten tien keer kunnen terugkomen, zodat die tandarts ook zijn kinderen kan voeden.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 16:23   #16
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mag ik nog eens citeren uit mijn openingspost:
Is er dus iemand, in godsnaam, die kan uitleggen waarom Vlaamse en Franstalige tandartsen zitten ruzie te maken ?
De Franstaligen zijn mensen met evenveel tanden als Vlamingen.
Preventieve controle op gaatjes, gaatjes vullen, tandjes bijvijlen, trekken ... dat moet toch niet zoveel schelen boven of onder de taalgrens ... niet ?
Zowel patiënten als tandartsen vallen onder eenzelfde riziv-spellement ... niet ?
Waaai den ?.
U kunt uw vraag ook stellen aan Het Rode Kruis, de ingenieursverenigingen, de balies, ettelijke beroepsverenigingen, de politieke ex-eenheidspartijen ... Het antwoord ligt steeds in gebied van de eerlijke verdeling van de middelen. Waarom dacht u dat de tweetalige universiteiten gesplitst zijn?
Oplossing; ieder kookt zijn eigen potje op eigen kosten.
O, ja het overtal studenten tandheelkunde in Franstalig België betekent wel dat ze meetellen voor de toelages aan de universiteiten.
De verdeelsleutel gestoeld op de leerlingenaantallen zijn ook in het voordeel van de Franstaligen. Het zou me niet verbazen mochten er aldaar meer leerlingen geteld en ingeschreven worden dan er personen leven volgens de Burgerlijke Stand. Het is vroeger gebeurd, waarom zouden er mee stoppen?
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 16:38   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.404
Standaard

Fcal heeft me wel begrepen, zonder evenwel de ironie in mijn posts te doorzien.

Alles, letterlijk en figuurlijk alles, maar dan ook ALLES is communautair in ons tweeland; sorry vergissing, moet zijn: dit tweeland. Het is misschien van sommige forummers hier, maar niet van mij.

Spijtig wel van zijn minder geslaagd voorbeeld. Ik ben uiterst tevreden dat onderwijs al lang gesplitst is.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 17:26   #18
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vergeef me die zeer kort samengevatte reactie.
Mijn enig excuus is dat mocht ik de drie, vier ideeën in jouw post een voor een commentariëren, ik onbeleefd zou dreigen te worden, met allusies naar sommige quotiënten uit de psychologie.

.
Kijk u doet het weer. U beledigt me weer en ik weet dus echt niet waarom. Ik schreef gewoon dat er in de regio waar ik woon een tekort is en dat we wel Waalse tandartsen kunnen gebruiken. Is dat in jouw ogen als vloeken in de kerk ofzo ? Jij was toch ook van mening dat werkloze Walen uit Henegouwen in Kortrijk kunnen gaan werken. Ik zie dus niet in hoe u mijn post kunt opvatten als een provocatie.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 17:31   #19
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als men aan Vlaamse heftruckchauffeurs weigert om een rijbewijs te behalen, dan gaan die mensen het ook niet leuk vinden dat Franstalige heftruckchauffeurs hun jobs komen inpalmen denk ik.
Men gaat dat aan Vlaamse heftruckchauffeurs niet weigeren hoe komt u daar nu bij ? Heftruckbestuurder is gewoon een knelpuntberoep geweest. Ik vind die getuigschriftfetisch voor heftruck trouwens je reinste boerenbedrog. Geldklopperij en gildenmachinaties.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 20:54   #20
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoeveel tandartsen er in Franstalig België afstuderen, lijkt wel een
staatsgeheim.

Dat is de ondertitel van een foto, in een artikel in De Standaard van vandaag.

Dus, er is een probleem in onze gezondheidszorg.
Hoe zou dat toch kunnen komen? Onze gezondheidszorg moet toch iets zeer gemakkelijk zijn ...

De vraag is dus niet zozeer welke de juiste oplossingen zijn, maar wel: hoe is dat in godsnaam mogelijk, dat de tandartsen zitten ruzie te maken ?

titel: Vlaamse tand*artsen liggen overhoop met Waalse
link: http://www.standaard.be/plus/20141108/ochtend/13
Weeral een bijkomende reden voor de Vlaamse onafhankelijkheid.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be