Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 september 2022, 09:45   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard Russische soldaten aan het front: “Poetin is een idioot!”

Russische soldaten aan het front: “Poetin is een idioot!”

Citaat:
Vele soldaten blijken de oorlog van Poetin niet echt te steunen.
Foute boel als dat aan de oren van 'leider' komt of zou het opgemaakt spel zijn van zij die bepaalde telefoongesprekken 'onderschept' hebben?

Extra:

Waarom het Poetin niet kan schelen wat het Westen denkt over de schijnreferenda in de bezette gebieden in Oekraïne
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 september 2022 om 09:58.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 10:46   #2
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Russische soldaten aan het front: “Poetin is een idioot!”

Foute boel als dat aan de oren van 'leider' komt of zou het opgemaakt spel zijn van zij die bepaalde telefoongesprekken 'onderschept' hebben?

Extra:

Waarom het Poetin niet kan schelen wat het Westen denkt over de schijnreferenda in de bezette gebieden in Oekraïne
Dat zal wel waar zijn, niemand zit daar met z'n goesting. Het zijn ook gesprekken van soldaten rond Kiev die wat later hebben moeten terugtrekken na veel verliezen.

Rusland kan dit niet meer winnen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 11:08   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Russen willen hun land uit voor ze naar het front moeten

Daar geven de Russen (zij die het land uitgaan) toch een duidelijk signaal mee dat het welletjes geweest is?

Poetin heeft ook een wet ondertekend die de naturalisatie van buitenlanders versnelt als zij zich aanmelden voor gevechtsdienst.

Er zullen er altijd zijn die willen gaan meevechten al denk ik dat de meesten zich niet zomaar willen laten afknallen aan het front.

‘Rusland kan tot 1 miljoen reservisten oproepen’

En kijk hoe men daar tewerk gaat 'tegen' die mensen die niet de stempel reservist willen dragen.



Een dramatische actie zeg maar.

Anderzijds zou je kunnen stellen: Is hij dan al zoveel 'strijders' kwijt dat hij moet gaan ronselen of zijn er militairen tot inkeer gekomen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 11:20   #4
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er zullen er altijd zijn die willen gaan meevechten ...
Het zou wel spijtig zijn indien extreem rechts, uit alle uithoeken van de EU, zich in ijltempo naar het front zou begeven. Wat zouden we doen zonder hen?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 29 september 2022 om 11:26.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 11:26   #5
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat zal wel waar zijn, niemand zit daar met z'n goesting.
Er zit wel een groot verschil tussen aanval en verdediging toch?

De term 'aanval' is van toepassing op - ergens wat volk overhoop gaan schieten die u eigenlijk niets misdaan hebben.

De term 'verdediging' is van toepassing op - die bende tegenhouden die het op uw vrouw en kinderen hebben gemunt.

Nu, als je iets of wat normaal in elkaar zit lijkt me de 'goesting' voor het één of het ander toch zeer verschillend te zijn.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 11:32   #6
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het zou wel spijtig zijn indien extreem rechts, uit alle uithoeken van de EU, zich in ijltempo naar het front zou begeven. Wat zouden we doen zonder hen?
Rusland kan de rechtsextremisten uit Europa goed gebruiken, ze zijn daar erg welkom.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 11:43   #7
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Rusland kan de rechtsextremisten uit Europa goed gebruiken, ze zijn daar erg welkom.
Verdorie ... ik vermoed dat het mogen dragen van een uniform een grote aantrekkingskracht uitoefent. Kunnen we ze niet hier houden door gratis uniformen uit te delen? Desnoods zwarte?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 15:35   #8
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Russen willen hun land uit voor ze naar het front moeten

Daar geven de Russen (zij die het land uitgaan) toch een duidelijk signaal mee dat het welletjes geweest is?

Poetin heeft ook een wet ondertekend die de naturalisatie van buitenlanders versnelt als zij zich aanmelden voor gevechtsdienst.

Er zullen er altijd zijn die willen gaan meevechten al denk ik dat de meesten zich niet zomaar willen laten afknallen aan het front.

‘Rusland kan tot 1 miljoen reservisten oproepen’

En kijk hoe men daar tewerk gaat 'tegen' die mensen die niet de stempel reservist willen dragen.



Een dramatische actie zeg maar.

Anderzijds zou je kunnen stellen: Is hij dan al zoveel 'strijders' kwijt dat hij moet gaan ronselen of zijn er militairen tot inkeer gekomen?
En nu zijn al die VB'ers die tijdens corona hier zo fel tegen maatregelen waren voor onze vrijheid dit regime aan het promoten.

Hypocriete imbecielen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 16:23   #9
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Rusland kan de rechtsextremisten uit Europa goed gebruiken, ze zijn daar erg welkom.
Rusland gaat heel West-Europa denazificeren door alle extreemrechtsen in te lijven in hun armee.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 17:29   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Men kan de Russische President allerlei verwijten voor de voeten werpen,maar beslist niet dat HIJ een idioot is...

Wel idioot,eigenlijk buiten categorie,zijn die tienduizenden kandidaat slachtvarkentjes die nu klaargestoomd worden voor het slachthuis en dan zitten te klagen dat de slachtbaas de idioot is.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 19:01   #11
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Daarnet op YT een pakkende toespraak van de president van Oekraïne tot de volkeren van de Kaukasus, Siberië en andere inheemse volkeren van Rusland.

https://youtu.be/uwxzW7Jk0DA
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 10:03   #12
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Daarnet op YT een pakkende toespraak van de president van Oekraïne tot de volkeren van de Kaukasus, Siberië en andere inheemse volkeren van Rusland.

https://youtu.be/uwxzW7Jk0DA
Hij heeft het voordeel van .... Russischtalig te zijn, blijkbaar.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 12:03   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Men kan de Russische President allerlei verwijten voor de voeten werpen,maar beslist niet dat HIJ een idioot is...
Bof. Tot in 2021 dacht ik dat ook.

Men kan zot of seniel worden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 12:10   #14
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bof. Tot in 2021 dacht ik dat ook.

Men kan zot of seniel worden he.
Een president van een land met zo'n 140miljoen inw, en een economie vergelijkbaar met die van Spanje, die blijkbaar een wereldoorlog wil ontketenen, is op (middel-)lange termijn niet bijster intelligent.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 12:13   #15
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bof. Tot in 2021 dacht ik dat ook.
Men kan zot of seniel worden he.
Nu dat u het zegt. Tot januari 2022 dacht ik dat ook van u.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 12:17   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Nu dat u het zegt. Tot januari 2022 dacht ik dat ook van u.
Men kan zich soms in iemand vergissen niewaar
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 13:22   #17
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bof. Tot in 2021 dacht ik dat ook.

Men kan zot of seniel worden he.
Hij heeft gewoon een verkeerde inschatting gemaakt van eigen en andermans kunnen, zenne!
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 16:34   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Zijn het echte onderschepte telefoontjes, of is het propaganda?

Maar toch: dictators kunnen met veel wegkomen, maar niet met alles.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 11:49   #19
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Een fascinerend filmpje van een Russische soldaat,een 3 maanden contractueel (dacht hij toch) die ergens eind mei dit jaar bij de tanks terechtkwam.
Hij legt de grondige opleiding op zeer hoge kwaliteit materiaal door professionele instructeurs uit voordat hij in Oekraine terechtkwam... (*kuchje*)

Hij nam,naar eigen zeggen,voor een volle 5 minuten deel aan de gevechten voordat een projectiel zijn tank (hij was bestuurder) uitschakelde en was de enige overlevende van het team (3 man)

Hij werd een paar dagen later ,nog zeer verdwaasd door de enorme klap ,door de Oekrainers krijgsgevangen genomen....NIEMAND van het Russische leger was in die tijd komen zoeken naar eventuele overlevenden en gewonden daar....

Opmerkenswaardige uitspraak:

Ondanks mijn 30 levensjaren moest ik nog leren dat ik al die jaren in een "fake natie" geleefd heb...

Ook:
Hier zijn de mannen in de eenheid als familie voor elkaar,in het Russische leger heb je hoogstens omgang met je eigen makkers in de tank...Iedereen is verder vreemd voor elkaar....het is kil en onverschillig.

https://www.youtube.com/watch?v=3l2FgTr4fUw

Opmerkenswaardig is dat hij van de Oekrainse commandant mag blijven bij de eenheid die hem POW genomen heeft en hij helpt nu met klussen om buitgemaakt Russisch materieel weer gangbaar te maken,voelt zich ondertussen blijkbaar deel van dit team en betreurt al kameraden die ondertussen gesneuveld zijn...Zijn kleine droom is in Oekraine te mogen blijven en daar burger te worden.

Laatst gewijzigd door kelt : 1 oktober 2022 om 11:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 11:13   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard iets klopt niet..

De filmpjes van Russische gemobiliseerden die hulp vragen,aan President Putin zelf,of aan de leiders van hun Oblast,Krai....Stad blijven doorsijpelen...
Het geeft het aanhoudende beeld van verwaarloosde,bedrogen en wanhopige mannen die niet wegsteken dat ze maar het overschot meer zijn van wat tot voor kort merkelijk meer troepen waren.....Hun uitrusting ziet er over het algemeen ook maar "creatief" meer uit....Niet bepaald een supermacht in aktie,de meeste "ontwikkelingslanden"(een term die ik ondertussen maar aarzelend meer gebruik) rusten ondertussen hun troepen beter uit dunkt me...
Bemerk dat ze dus geen hulp vragen noch verwachten van hun "generaals",zelfs niet van hun directe officieren....

Maar goed....
Rond de 160000 doden hebben de Russen,zeggen de Oekrainers...

NaTO en de Kelten deelden dat cijfer altijd door twee om dubbeltellingen te vermijden en voegden er 10% goodwill aan toe om niet gedetecteerden er in te schatten...Dan nog komen we al aan ontzagwekkende verliezen...En reken dan een 3 voud aan gewonden er bij,waarvan velen niet meer zullen terugkeren naar de strijd.

Uit wat van Russische cijfers zelf gemaakt kan worden zijn al ongeveer 800000 soldaten sedert maart vorig jaar betrokken geweest of nieuw gerecruteerd geweest sinds begin vorig jaar...

Als we de "keltische " verliescijfers nemen dan zijn nu minstens nog een kwart miljoen Russische soldaten ,buiten het strijdtoneel,beschikbaar..

Dat lijkt NIET te kloppen,die zijn onvindbaar,tenzij we moeten geloven dat Rusland nog zoveel soldaten de grenzen met Mongolie laat bepatrouilleren of ergens verborgen kan houden voor de spionagesatellieten...

Samen met Russische doel om,opnieuw, 300 a 400 k soldaten te recruteren de komende maanden (zijnde de april lichting dienstplichtigen die aanzienlijk groter zal ingenomen worden en vrijwilligers die er ook wel zullen zijn) begint een verhaal op te doemen dat de UKR's er met die verliescijfers niet ver naast zitten...Waarom zijn al die recruten nodig misschien? Alles gaat toch goed?

Of nog,hou U vast,sedert maart vorig jaar,en met inrekening van de regel 3 gewonden voor iedere dode hebben de Russische strijdkrachten meer dan een half miljoen man verloren in de Oekraine kwestie......

We begrijoen nu ook dat het Russische Winteroffensief (dat rond deze tijd duidelijk aan het afnemen is),en dat ze zelf niet zo noemden (de UKR's weten wel beter,het leek bijwijlen wel World War Z) niet KON slagen.De meeste Russische eenheden bevatten amper nog bekwaam,getraind en ervaren personeel...die zijn vorig jaar reeds verloren gegaan.....

Overigens schat de NATO de Oekerinse verliezen op 1/7de van de Russische in....
Doe de berekening en je ziet ook wel dat de Republiek zeer zeker ook bloedt,en momenteel nog niet klaar is voor het grote tegenoffensief...

Want een ding heeft dat Russische tegenoffensief WEL bereikt,immens materiaal en munitieverbruik evenzeer bij de UKRs!

Laatst gewijzigd door kelt : 26 maart 2023 om 11:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be