Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2003, 23:07   #1
The Insider
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 augustus 2003
Berichten: 17
Standaard

Het lijkt of de AEL reeds aan zijn komende verkiezingsstrijd begonnen is met al dit inspelen op de "mediale" zoektocht naar (autochtoon) onrecht in dit kleine land.
Zo is er weer eens een klacht neergelegd tegen een politiedienst, ditmaal de zone Rupel te Boom.
De AEL steunt hier drie Belgen van allochtone origine die boos zijn op de politie omdat deze hun betrapt heeft op drug- en alcoholmisbruik. Toen blijkbaar ook het voertuig niet verzekerd bleek en dit werd weggetrokken, voelden de drie zich het slachtoffer van rascisme en vonden dat ze zich moesten verzetten. Logisch toch dat de AEL in de bres springt voor dit onrecht !
Als deze "slachtoffers" nu in hun recht worden gesteld door de bevoegde rechtbank, heeft dat dan ook tot gevolg dat autochtonen ook geen verzekering meer moeten aangaan voor hun voertuig ?
__________________
Integratie of segregatie ?
The Insider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2003, 12:10   #2
Strop
Lokaal Raadslid
 
Strop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 april 2003
Locatie: Gent, Vlaanderen
Berichten: 334
Standaard

Laat ze maar doen....

Laat ze dan maar WEER klagen over een zwarte zondag
__________________
Vliegt den Blauwvoet, Storm op zee

Verzet begint met jezelf een vraag te stellen, en die dan aan iemand anders stellen.

Geen Vlaams geld meer voor Wallonië
Strop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2003, 22:54   #3
The Insider
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 augustus 2003
Berichten: 17
Standaard

NATIONAAL SYNDICAAT
v/h
POLITIE- EN VEILIGHEIDSPERSONEEL
Afdeling Antwerpen

PERSBERICHT:

--------------------------------------------------------------------------------


Het NSPV heeft met verontwaardiging kennis genomen van het persbericht van de AEL aangaande het optreden van de politiediensten zone Rupel.

De politiemensen hebben enkel hun job uitgevoerd en geanticipeerd op klachten van een burger.

N.a.v. een oproep voor verdachte gedragingen heeft de politie de drie mannelijke vreemdelingen en twee Belgische meisjes gecontroleerd.

Wegens dronkenschap in combinatie met druggebruik waren de drie mannen zeer agressief. Ze hadden met drie twee flessen wodka uit in combinatie met Red Bull, bier en drugs.

Van meet af aan was er de agressiviteit die escaleerde.

De meisjes trachtten het drietal te bedaren wat niet lukte. Het was enkel een routinecontrole wat het drietal niet zinde.



Bij controle blijkt dat er sprake is van druggebruik . Het voertuig waarmee ze zich verplaatsen blijkt niet verzekerd te zijn.



De politionele vaststellingen werken als 'een rode lap op een stier.

Gezien de weigering tot medewerking en de staat van openbare dronkenschap worden de betrokkenen voor verhoor en ontnuchtering overgebracht naar het bureel in Boom. Na ontnuchtering herinnert één man zich totaal niets van de feiten.

De agressiviteit en het gebruikte geweld door de allochtonen wordt door henzelf en de getuigen toegegeven.

Ze werden eerst ter ontnuchtering opgesloten en nadien, na hun verhoor, door de procureur aangehouden.



In Boom (centrum - Markt) zijn er de laatste maanden wel meer problemen met allochtonen. De buurt heeft last van het 'rondhangend' gedrag van de allochtonen en heeft een zeer groot gevoel van onveiligheid. Men spreekt van dealen en gebruiken van drugs, intimidatie t.o.v. de buurtbewoners, lastig vallen, tiranniseren. Sommigen durven zich 's avonds niet meer op straat begeven. De politie moest al verschillende malen tussenkomen maar staat machteloos. De bestuurlijke overheid blijft passief en reageert niet. De politie vreest dat de situatie er zal escaleren, zeker als de allochtonen in boom het AEL op hun hand krijgen. Met amper twee ploegen van 2 inspecteurs 's nachts, die met interventie belast zijn, zijn de agenten niet geneigd alleen op te treden. Inzet van bijkomende ploegen blijkt een taboe. Financiële implicaties liggen aan de basis.



Het NSPV vraagt de overheid lastens het AEL 'kort op den bal' te spelen om een conflictsituatie als in Antwerpen te voorkomen.



Het NSPV heeft alle vertrouwen in een extern onderzoek door het comité P. Dit onderzoek zal de correctheid van het politieoptreden ongetwijfeld bevestigen.



Luc Goos

Voorzitter NSPV

Afdeling arrondissement Antwerpen
__________________
Integratie of segregatie ?
The Insider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2003, 16:12   #4
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door politiebericht
geciteerd door Insider
Wegens dronkenschap in combinatie met druggebruik waren de drie mannen zeer agressief. Ze hadden met drie twee flessen wodka uit in combinatie met Red Bull, bier en drugs.
Als het islamieten waren zullen het toch geen fundamentalisten geweest zijn: moslims die drinken zijn zo al zeldzaam...

Maar er lopen héél wat niet-islamitische allochtonen rond, sinds het ijzerengordijn verdween...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2003, 16:23   #5
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door politiebericht
geciteerd door Insider
Wegens dronkenschap in combinatie met druggebruik waren de drie mannen zeer agressief. Ze hadden met drie twee flessen wodka uit in combinatie met Red Bull, bier en drugs.
Als het islamieten waren zullen het toch geen fundamentalisten geweest zijn: moslims die drinken zijn zo al zeldzaam...
Tiens, wie had het hier over islamieten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Maar er lopen héél wat niet-islamitische allochtonen rond, sinds het ijzerengordijn verdween...
Ja, zoals bekend komt de AEL op voor Oost-Europeanen....
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2003, 16:31   #6
The Insider
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 augustus 2003
Berichten: 17
Standaard

Op de persconferentie van het AEL kon je duidelijk zien dat het vrij jonge Noord-Afrikanen waren.

Ik bedoel de televisiebeelden van de betrokken nieuwsreportage.
__________________
Integratie of segregatie ?
The Insider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2003, 19:10   #7
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Insider
Op de persconferentie van het AEL kon je duidelijk zien dat het vrij jonge Noord-Afrikanen waren.

Ik bedoel de televisiebeelden van de betrokken nieuwsreportage.
ah, ja? Herken jij een Noord-Afrikaan zomaar?
ik niet
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 21:24   #8
't Beest
Vreemdeling
 
't Beest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2003
Berichten: 43
Standaard

kzal eens ene vrij beschrijven: Noord-Afrikaan: oorsprong Noord-Afrika, licht getaand en donkerder van huid met meestal pikzwart haar en donkerbruine ogen, trekt vooral in groep op, zelden alleen, scoort goed in de Belgische criminaliteit, beweert dikwijls moslim te zijn om zich van bepaalde privileges te mogen voorzien, dikwijls te zien op hete zomerdagen in openluchtzwembaden, discoteken, de moskee, bijeenkomsten van het AEL, Antwerpse rellen........in uwen auto
't Beest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2003, 19:57   #9
bk232214
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 1.309
Standaard

Belgie moet een moslim-democratie worden

Dyad Abou Jahjah ,mischien de vervanger van Patrik Jansens
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2003, 20:02   #10
bk232214
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 1.309
Standaard

Aan hun klederdragt en aan hun auto s en wat nog ,nog even denken .Mischien dat er nog iemand die u kan helpen ik probeer mijn best te doen u te helpen
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2003, 20:07   #11
bk232214
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 1.309
Standaard

Aan hun klederdracht en aan hun auto s en wat nog ,nog even denken .Mischien dat er nog iemand die u kan helpen ik probeer mijn best te doen u te helpen
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2003, 09:05   #12
Vlaams Blokker
Vreemdeling
 
Vlaams Blokker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 11
Standaard

Ik meen mij een bepaald rapport te herinneren door één of andere Leuvense professor waaruit bleek dat meer dan 70% van alle criminaliteit in België gepleegd wordt door allochtonen, en zelfs 43% door mensen van Marokkaanse afkomst.

Maar ach, ik zal weer luidop aan het dromen geweest zijn zeker?

Het wordt hoog tijd dat wij ons niet meer laten vangen door die afgrijselijke slachtofferrol waar de allochtonen zo graag mee schermen.

Een paar uitspraken van Mv. Temsamani n.a.v. het Smagge-incident:

Citaat:
"Als het probleem beperkt blijft tot lawaai maken of druk doen, dan kan wat begrip toch geen kwaad. Het zijn tenslotte jongeren en die gedragen zich nu eenmaal luidruchtiger dan volwassenen."

"Je kan mensen niet verplichten hun kinderen op te voeden en binnen te houden. Dat is bovendien geen typisch migrantenprobleem. Het hangt samen met kansarmoede."

"Veel allochtone jongens lopen tegenwoordig rond met heel wat opgekropte frustraties, vooral wegens hun gebrekkige kansen op de arbeidsmarkt. Ze geven die frustraties aan elkaar door, waardoor ze steeds sterker worden."
Of deze quotes:

Citaat:
"Jongeren van vreemde afkomst hebben hier en daar wat herrie geschopt in recreatieparken. (...) Maar men moet niet overdrijven. In de meeste domeinen en sportparken zijn er geen problemen, tenzij de traditionele incidentjes."

"Een deel van Vlaanderen heeft de komst van vreemdelingen nog altijd niet verteerd. In plaats van menselijk om te gaan met mensen, zijn er nog altijd "goede" Vlamingen die de nieuwe medeburgers uitspuwen, misprijzen en haten. Tegen dat racisme wordt nauwelijks opgetreden."

"Vaak worden de incidenten uitgelokt door jonge allochtonen, die bovenop de puberhormonen ook nog eens uiting geven aan hun frustraties. In een maatschappij waar de arbeidsmarkt en het onderwijs jonge mannelijke allochtonen structureel achterstellen, is diens viriliteit nog een van de weinige dingen waarmee hij zich een identiteit kan opbouwen. Door stoer te doen, streken uit te halen, met de spierballen te rollen en ongegeneerd machogedrag te vertonen."
Of wat vindt u van deze reactie van een jonge allochtoon:

Citaat:
"We zoeken allemaal een vriendinnetje en dat lokt soms ruzies uit. We knipogen dan maar eens naar een mooi meisje of we maken een opmerking en dan is het snel ambras."
En om het helemaal in onze schoenen te schuiven:

Citaat:
"Zeker als die gebotvierd kan worden op meisjes die –alleen al door het feit dat ze in bikini lopen- duidelijk te kennen zouden geven dat ze 'gemakkelijk' zijn, wordt de verleiding soms te groot en vertalen ouderwetse vooroordelen over man-vrouwpatronen zich in onaangepastgedrag."
Voor meer van dergelijke quotes: www.Vlaamsblok.be

Hoe is het mogelijk dat allochtone criminelen vaak rapper terug op straat staan dan de beroofde winkelier die nog een pak papierwerk moet invullen op het politiebureel?

Graag een kei-hard optreden alstublieft! En de AEL... daar zijn we nog niet mee klaar, vrees ik! Waar wacht Leman op om een proces tegen de AEL aan te spannen? Ach ja, Leman is buitengevlogen omdat hij het proces tegen het Blok verloren heeft. En de AEL zijn niets dan brave jongens, nietwaar?


Vlaams Blokker!
__________________
Quid taces? Convincam si negas!
Vlaams Blokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 01:01   #13
Watje
Burger
 
Watje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2003
Locatie: Renaix
Berichten: 175
Standaard

Om bepaalde feiten goed te kunnen beoordelen is het nodig de versie van alle betrokkenen te kennen.

De versie van de politiediensten kregen we reeds en in naam van onze democratische principes volgt hier ook het relaas van de betrokken jongeren:



Citaat:
Antwerpen, 24/08/03
Op de nacht van vrijdag op zaterdag werden drie Marokkaanse Jongeren
die vergezeld werden door 2 autochtone meisjes hardhandig aangepakt door racistische politie agenten. Het gebeurde op de nacht van vrijdag op zaterdag waar de drie gebroeders samen met twee vriendinnen op "de schorre" (een verlaten parkeerplaats in Boom, waar geen sprake van geluidsoverlast mogelijk is) rustig in hun auto zaten te babbelen.

Rond 3u30 kwamen 3 politiecombi's met slippende banden aangereden, de 8 politieagenten sleurden de 3 jongens uit hun auto en sloegen hun zonder enige reden in de boeien waarna ze hardhandig werden aangepakt. Één van de jongens bloedde aan zijn gezicht en vroeg voor de ambulance waar één van de politieagenten al lachend antwoordde : " als je een ambulance wilt moet je daarvoor smeken".

De meisjes die vrij werden gelaten om naar huis te gaan werden door deze agenten op een zeer racistische wijze verweten waarom zij met "makkaken, parasieten, uitschot,…"omgingen. De drie jongens werden als vee in de politiecombi op elkaar gesmeten terwijl alle agenten hartelijk aan het lachen waren.

Aan het politiekantoor aangekomen werden de gebroeders T. samen in en cel gesmeten waar de toilet verstopt was, 5 cm water op de vloer lag, de matras van het enigste bed in de cel werd verwijderd. Alsof dit alles niet genoeg was bezochten de verschillende agenten de gebroeders om hen met stokken te slaan en om de toiletten door te spoelen zodat het water in de cel vermeerderde, ze werden verplicht om in het water te liggen.

De familie van de broers kregen geen informatie over de reden van aanhouding maar er werd hen wel duidelijk gemaakt dat ze de jongens niet voor maandag zouden zien. Nadat de familie werd geïnformeerd door de meisjes die aanwezig waren tijdens het gebeuren, heeft de familie de pers gecontacteerd.
Een journalist die de politie van Boom belde voor meer informatie over dit gebeuren, heeft ervoor gezorgd dat de jongens nog geen half uur na zijn gesprek werden vrij gelaten. De drie jongens beschikken elk over een blanco strafblad en roepen iedereen op om klacht in te dienen bij soortgelijk machtsmisbruik van de politie.

De AEL zal ook dit gebeuren in een dossier verwerken en klacht indienen bij de bevoegde instanties. Deze gebeurtenissen kunnen gesitueerd worden in een toenemende trend van politie geweld tegen allochtonen zoals geillustreerd in gelijkaardige incidenten in Berchem en Antwerpen noord. De overheid moet dringende matregelen treffen om de politie te verplichten om de rechten van de Burgers te respecteren. We vragen ons gewoon af wat er nog moet gebeuren vooraleer de overheid inziet dat er drastische maatregelen moeten getroffen worden. Indien de overheid haar verantwoordelijkheid niet snel neemt zullen wij verplicht zijn om zelf voor een oplossing te zorgen.
Watje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 16:48   #14
The Insider
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 augustus 2003
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Watje
Om bepaalde feiten goed te kunnen beoordelen is het nodig de versie van alle betrokkenen te kennen.

De versie van de politiediensten kregen we reeds en in naam van onze democratische principes volgt hier ook het relaas van de betrokken jongeren:



Citaat:
Antwerpen, 24/08/03


Een journalist die de politie van Boom belde voor meer informatie over dit gebeuren, heeft ervoor gezorgd dat de jongens nog geen half uur na zijn gesprek werden vrij gelaten. De drie jongens beschikken elk over een blanco strafblad en roepen iedereen op om klacht in te dienen bij soortgelijk machtsmisbruik van de politie.
Bij mijn weten is het de Procureur des Konings die hierover beslist en niet de journalist. Zegt waarchijnlijk genoeg over de hele inhoud van deze versie.

groetjes
__________________
Integratie of segregatie ?
The Insider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 18:30   #15
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams Blokker
Ik meen mij een bepaald rapport te herinneren door één of andere Leuvense professor waaruit bleek dat meer dan 70% van alle criminaliteit in België gepleegd wordt door allochtonen, en zelfs 43% door mensen van Marokkaanse afkomst.
En ik meen mij een rapport te herrineren dat 90% van alle misdaad gepleegd wordt door mensen die uit een sociaal armer milieu komen!

Wat u trouwens wenst aan te tonen met uw quote's is ook niet echt duidelijk.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 21:58   #16
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Ik weet dat ge in Noord-Afrika, als ge teveel herrie schopt of vrouwen lastigvalt, gewoon door de politie in de cel wordt gesmeten, toek op uw gezicht krijgt en met groten honger en dorst naar huis wordt gestuurd als ze er goesting in hebben... Zo gaat dat daar en geloof me, de boefjes van hier gedragen zich ginds zéér voorbeeldig!

Dit is nu wel niet wat ik persoonlijk onder "correct" versta, maar blijkbaar werkt het toch wel.

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 22:07   #17
The Insider
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 augustus 2003
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams Blokker
Ik meen mij een bepaald rapport te herinneren door één of andere Leuvense professor waaruit bleek dat meer dan 70% van alle criminaliteit in België gepleegd wordt door allochtonen, en zelfs 43% door mensen van Marokkaanse afkomst.

Vlaams Blokker!
Ik meen dat het iets minder is maar al bij al zeer schrijnend !
__________________
Integratie of segregatie ?
The Insider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 23:58   #18
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Insider
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams Blokker
Ik meen mij een bepaald rapport te herinneren door één of andere Leuvense professor waaruit bleek dat meer dan 70% van alle criminaliteit in België gepleegd wordt door allochtonen, en zelfs 43% door mensen van Marokkaanse afkomst.

Vlaams Blokker!
Ik meen dat het iets minder is maar al bij al zeer schrijnend !
Citeer je bron, ipv in het wilde weg mensen te beschuldigen!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 05:39   #19
The Insider
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 augustus 2003
Berichten: 17
Standaard

Ik beschuldig Vlaams blokker niet want hij heeft gelijk.
__________________
Integratie of segregatie ?
The Insider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 12:58   #20
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Insider
Ik beschuldig Vlaams blokker niet want hij heeft gelijk.
Hoe weet je dat? uit welke bron??
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be