Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 maart 2012, 01:10   #41
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Klopt.
Geld van je papieren rechtspersoon "lenen" kost je 10% intrest per jaar.
Tot zover ben je dus nog eigenaar van je eigen bedrijf.

Rotzooi.
Mag ik ook 10 % vragen op mijn rekening courant ( tegoed van de venootschap )
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 17:13   #42
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Die media zijn nog aan een zweep onderhevig: de zweep van geld, zijnde het oordeel van hun klanten.
De zogenaamde media for "nonprofit" daarentegen, die wordt gestolen geld (belasting) toegeschoven.
En die wilt u dan wèl als referentie gebruiken?
Vreet u soms mee van dat gestolen geld?
Homo sapiens non urinat in ventum

Laatst gewijzigd door Stingray : 30 maart 2012 om 17:26.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 17:16   #43
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Klopt.
Geld van je papieren rechtspersoon "lenen" kost je 10% intrest per jaar.
Tot zover ben je dus nog eigenaar van je eigen bedrijf.

Rotzooi.
Ben ooit eens zelfstandig geweest : iedereen verdiende geld aan mij, mijn leveranciers, de belastingen, de verzekeringen,....behalve ikzelf.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 17:26   #44
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Kleine bedrijven en zelfstandigen krijgen nagenoeg geen lening meer om te investeren in hun bedrijf .


Ik vroeg me zo af of dit een dubbel kantje heeft .

Doordat de kleine bedrijfjes niet meer kunnen lenen en ontplooien wordt hun aandeel in de economie kleiner . dus wordt het aandeel van de economie van grote industrieelen groter .

En daar zit de speeltuin van beurs aandelen , om met de kleine man zijn geld te spelen .

Is er een link denk je ?
Hoog tijd dus om een staatsbank/volksbank op te richten om zo de kern van onze economie te kunnen ondersteunen, vooraleer de financiële 'economie' onze werkelijke, productieve economie de nek omwringt.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 17:31   #45
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Hoog tijd dus om een staatsbank/volksbank op te richten om zo de kern van onze economie te kunnen ondersteunen, vooraleer de financiële 'economie' onze werkelijke, productieve economie de nek omwringt.
Zo is dat, een stap in de goede richting
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 19:57   #46
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ben ooit eens zelfstandig geweest : iedereen verdiende geld aan mij, mijn leveranciers, de belastingen, de verzekeringen,....behalve ikzelf.
Dat is een gevoel dat ik ook ken , iedereen komt vooruit , ik moet overal inspringen en flexibel zijn . Ik mag niet vertellen dat ik met vakantie ga , want als men weet dat ik weg ga wacht men met betalen ( t'lijkt wel alsof ze denken , oefffffff hij zit op t'vliegtuig we zijn 3 weken gerust) . en wanneer ik terug ben en wat druk zet komen ze met een smoes over de brug .

Als ze zelf met verlof gaan , vertrekken ze ook zonder iets te zeggen en kan je 3 of 4 weken tegen te muren praten .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 20:02   #47
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Hoog tijd dus om een staatsbank/volksbank op te richten om zo de kern van onze economie te kunnen ondersteunen, vooraleer de financiële 'economie' onze werkelijke, productieve economie de nek omwringt.
Wel dat is geen slecht Idee .

Weet je , de bank van Breda volgt een vrij strikte eigen koers .

werkt bijna uitsluitend met kapitaal uit eigen circulatie . geven enkel leningen aan zelfstandigen die prive ook geld hebben vast staan bij hun .

je parkeert daar iets en zo kom je erin . en er wordt dus niet met je spaarcenten gegokt op de beurs , maar ontleend in de locale economie .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 20:03   #48
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Mooi Idee , een kliene veilige bank die zich onthoud van risico en beursspeculatie's
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 20:09   #49
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Hoog tijd dus om een staatsbank/volksbank op te richten om zo de kern van onze economie te kunnen ondersteunen, vooraleer de financiële 'economie' onze werkelijke, productieve economie de nek omwringt.
Schitterend origineel idee! Gespecializeerde staatsbanken met een specifieke activiteit.
Die zouden dan bijvoorbeeld "Gemeentekrediet", "Algemene Spaar- en Lijfrentekas" of "Nationale Maatschappij voor Krediet aan de Nijverheid" kunnen heten. Voor de financiering van landbouwbedrijven stel ik "Landbouwkrediet" voor.

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 maart 2012 om 20:20.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 20:21   #50
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Mag ik ook 10 % vragen op mijn rekening courant ( tegoed van de venootschap )
Je mag dat vragen, j�*.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 21:31   #51
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Zelfs met een vennootschap met 200 % waarborg in vastgoed trekt men de neus op .
Niet voor het een of ander, ik zou, in belgie vandaag, ook niet lenen aan iemand die z'n onderpand moet laten berusten op vastgoed. De essentie van de kredietcrisis was net dat mensen enkel nog met de planken van hun huis de lening konden terugbetalen.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 22:53   #52
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Schitterend origineel idee! Gespecializeerde staatsbanken met een specifieke activiteit.
Die zouden dan bijvoorbeeld "Gemeentekrediet", "Algemene Spaar- en Lijfrentekas" of "Nationale Maatschappij voor Krediet aan de Nijverheid" kunnen heten. Voor de financiering van landbouwbedrijven stel ik "Landbouwkrediet" voor.
Door de privatisering van die instellingen is er inderdaad veel misgelopen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 23:41   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ben ooit eens zelfstandig geweest : iedereen verdiende geld aan mij, mijn leveranciers, de belastingen, de verzekeringen,....behalve ikzelf.
Klopt.
Toen ik 100'000'000 bfr had omgezet ben ik tot de vaststelling gekomen dat letterlijk iedereen geld aan mij had verdiend behalve ikzelf.
Dat is 100 met 6 nullen achter geweest.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 09:17   #54
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Klopt.
Toen ik 100'000'000 bfr had omgezet ben ik tot de vaststelling gekomen dat letterlijk iedereen geld aan mij had verdiend behalve ikzelf.
Dat is 100 met 6 nullen achter geweest.
Het is inderdaad dat omzet absoluut niet garant staat voor winst .

Vele bedrijven draaien momenteel op rotatie , zolang ze omzet hebben kan men zijn schulden ( openstaande fakturen ) verjongen , en zo sputteren menige motertjes verder .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 09:27   #55
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het is inderdaad dat omzet absoluut niet garant staat voor winst. Vele bedrijven draaien momenteel op rotatie , zolang ze omzet hebben kan men zijn schulden ( openstaande fakturen ) verjongen , en zo sputteren menige motertjes verder.
Gaat goed tot er ergens anders eentje begint te haperen.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 09:45   #56
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Gaat goed tot er ergens anders eentje begint te haperen.
Voila , de buffer en reserves zijn weg . en een faling loert om de hoek .

Trouwens , ik denk dat er veel falingen zouden kunnen vermeden worden door tijdig in te grijpen en de deurwaarders wat te temperen .

Ok eerst een onderscheid maken tussen bedrijven in Moeilijkheden en de fraudeurs . er zijn er natuurlijk die doel bewust de boel in de vernieling sturen en leeg melken ; dat kan niet snel genoeg aangepakt worden .

Maar bedrijven die sputteren extra belasten met boetes, torenhoge intresten en diefstal van deurwaarders en aanmaningskosten is er ver over .

Door deze maatregelen komen bedrijven in moeilijkheden helemaal in de problemen . vaak lopen de kosten zo hoog op dat ze de netto schulden overtreffen en dan is men verbaast over een faling .

En de zogenaamde doeltreffende maatregel om onder curatele te plaatsen is een dikke flop en maat voor niets .

Eens je bedrijf onder dergelijke maatregel staat is er geen klant meer die nog vertrouwen heeft, en voor een klien bedrijf is dit evenzeer imens duur .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 09:59   #57
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Voila , de buffer en reserves zijn weg . en een faling loert om de hoek. Trouwens , ik denk dat er veel falingen zouden kunnen vermeden worden door tijdig in te grijpen en de deurwaarders wat te temperen. Ok eerst een onderscheid maken tussen bedrijven in Moeilijkheden en de fraudeurs . er zijn er natuurlijk die doel bewust de boel in de vernieling sturen en leeg melken ; dat kan niet snel genoeg aangepakt worden. Maar bedrijven die sputteren extra belasten met boetes, torenhoge intresten en diefstal van deurwaarders en aanmaningskosten is er ver over. Door deze maatregelen komen bedrijven in moeilijkheden helemaal in de problemen . vaak lopen de kosten zo hoog op dat ze de netto schulden overtreffen en dan is men verbaast over een faling. En de zogenaamde doeltreffende maatregel om onder curatele te plaatsen is een dikke flop en maat voor niets. Eens je bedrijf onder dergelijke maatregel staat is er geen klant meer die nog vertrouwen heeft, en voor een klien bedrijf is dit evenzeer imens duur.
Aangezien econoom een knelpuntberoep is, vrees ik ook dat je verzochte 'tempering' van de deurwaarder niet veel slaagkans heeft. Zij plukken nu net de vruchten van de crisis, er zijn ook deurwaarders die nu in een zware psychische crisis terecht komen.

Laatst gewijzigd door MIS : 31 maart 2012 om 10:00.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 10:43   #58
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Aangezien econoom een knelpuntberoep is, vrees ik ook dat je verzochte 'tempering' van de deurwaarder niet veel slaagkans heeft. Zij plukken nu net de vruchten van de crisis, er zijn ook deurwaarders die nu in een zware psychische crisis terecht komen.
Verklaar ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 11:05   #59
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Verklaar ?
Vrij eenvoudig, een deurwaarder wordt ingehuurd om het laatste geld van z'n medemens af te pakken, dit kan hij een tijdje volhouden maar hij begint zich ernstige vragen te stellen over waar hij nu uiteindelijk mee bezig is. Het is de voorbode van een serieus gewetensprobleem dat hem in een depressie kan doen belanden. De opdrachtgever zelf heeft daar minder last van, hij wordt immers niet rechtstreeks geconfronteerd met de schade die wordt aangebracht, dat is voor hem de ver van z'n bed show, begrijp je ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 11:05   #60
fantoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 maart 2012
Berichten: 644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Voila , de buffer en reserves zijn weg . en een faling loert om de hoek .

Trouwens , ik denk dat er veel falingen zouden kunnen vermeden worden door tijdig in te grijpen en de deurwaarders wat te temperen .

Ok eerst een onderscheid maken tussen bedrijven in Moeilijkheden en de fraudeurs . er zijn er natuurlijk die doel bewust de boel in de vernieling sturen en leeg melken ; dat kan niet snel genoeg aangepakt worden .

Maar bedrijven die sputteren extra belasten met boetes, torenhoge intresten en diefstal van deurwaarders en aanmaningskosten is er ver over .

Door deze maatregelen komen bedrijven in moeilijkheden helemaal in de problemen . vaak lopen de kosten zo hoog op dat ze de netto schulden overtreffen en dan is men verbaast over een faling .

En de zogenaamde doeltreffende maatregel om onder curatele te plaatsen is een dikke flop en maat voor niets .

Eens je bedrijf onder dergelijke maatregel staat is er geen klant meer die nog vertrouwen heeft, en voor een klien bedrijf is dit evenzeer immens duur .
Is dat niet hetzelfde als wat er gebeurt met Griekenland, Portugal, Spanje (België..)?...
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be