![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk zegt die Burgemeester dat het fijn zou zijn mocht iedereen te snel rijden in zijn gemeente.
Maar hij is tenminste eerrlijk. Het heeft al lang niks meer te maken met veiligheid. Trajectcontroles dragen bij tot de verkeersveiligheid, de handhaving is eerlijk en betrouwbaar en stimuleert bestuurders om zich blijvend aan de verkeersregels te houden. Maar we mogen niet ontkennen dat er ook een financieel aspect meespeelt", vertelt de burgemeester. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/07...oor-de-veilig/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 augustus 2024 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als geld niet meespeelt bij trajectcontroles kunnen ze beter met camera's en lichten werken.
Je snelheid wordt gemeten en rij je te snel krijg je, naast een boete achteraf, even verderop een rood licht. Met een camera weliswaar. Rij daar ook nog eens gewoon voorbij en rijbewijs kwijt. Grote voordeel is dat de snelheid onmiddellijk en ter plaatse wordt aangepakt. In de huidige situatie krijgt de overtreder achteraf een boete maar is de overtreding al begaan en is er dus al een gevaarlijke situatie gecreëerd.
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() die 50 per uur is om depressief van te worden
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen die sneller rijdt dan ik, is een verkeershooligan.
En iedereen die trager rijdt dan ik, zouden ze zijn rijbewijs moeten afpakken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind 50 een realistische snelheid in bebouwde kom. 30 is inderdaad bijna niet te doen met een moderne wagen. Volgens mij is het niet normaal om met een moderne auto met alle veiligheidsvoorzieningen en een enorm remvermogen voorbij gestoken te worden door een trotinette of een wielertoerist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkeersdrempels zorgen eveneens voor hoger verbuik....afremmen en weer optrekken. Maar zoals met alles het is genoeg er twee zotten door een straat vlammen en iedereen moet dan maar boeten en over die heuvels hobbelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN