Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2008, 14:11   #21
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Als je 100 € bruto verdient, hoeveel hou je daar dan netto als loon van over, wanneer de dieven met de rest lopen zijn (soc. bijdragen, belastingen, verzekeringen, allerhande, kosten etc.). Ik ga van de veronderstelling uit dat je je kosten optimaliseert zover als mogelijk.

Weet dat het een moeilijke vraag is, maar zou me wel kunnen helpen.
Schatting is ook voldoende

Thx
Als je 100 euro de brutowinsten zijn. Dus NIET de omzet.
Dan mag je rekenen dat na je iedereen betaald hebt je 25 a 30 % overhebt.
Een zelfstandige met brutowinsten van 5000 euro per maand, zal netto 1200 a 1400 euro hebben.
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 14:22   #22
monza
Gouverneur
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik dacht nochtans dat ze een forse aftrek konden doen op de BTW. En voor die wagens waarmee ik de heren zie rondrijden is dat al snel ettelijke duizenden euros.
Ook jaloers dan op al die mensen die met een leasewagen rijden waarvoor hun baas de centjes neerlegt?
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 14:26   #23
monza
Gouverneur
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Overigens, tis de zelfstandigen misschien niet opgevallen, maar als loontrekkende geef ik van mijn (hypothetische) 3000 bruto ook 1300 af, en eindejaars/vakantiegeld wordt nog zwaarder belast. Bonussen moet ge helemaal al niet over denken, das huilen met de pet op kwa belastingen.

Ik pik die zever dat zelfstandigen zouden moeten schooien om rond te komen gewoonweg niet. Als dat zo zou zijn waren ze al lang overgestapt naar loontrekkende, want voor mensen die iet of wat een zaak kunnen managen is er meer als voldoende plek binnen bedrijven. Met betere uren, beter pensioen en betere inkomensbescherming. Dus er zal toch iets moeten zijn waarom mensen liever zelfstandig blijven, niet (en ik denk meteen aan het hoger inkomen).
Ge moet eens vragen aan uw baas dat hij u alles geeft, het bruto salaris wat hij moet betalen voor u. Dan ziet ge dadelijk wat een zelfstandige wil zeggen.
Mensen die zelfstandig zijn hebben doorgaans een passie voor iets. Dat is de reden, en inderdaad zelfstandige worden in belgie geplukt zoals hennen.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 16:50   #24
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Als je 100 € bruto verdient, hoeveel hou je daar dan netto als loon van over, wanneer de dieven met de rest lopen zijn (soc. bijdragen, belastingen, verzekeringen, allerhande, kosten etc.). Ik ga van de veronderstelling uit dat je je kosten optimaliseert zover als mogelijk.

Weet dat het een moeilijke vraag is, maar zou me wel kunnen helpen.
Schatting is ook voldoende

Thx
Op die vraag is geen antwoord mogelijk, de personenbelasting is kafka en je nettoloon hangt af van 1001 factoren.

Wat je wel kan doen is uitrekenen hoeveel bedrijfsvoorheffing je dient te betalen.

Bedenk wel dat je 22% sociale bijdragen op het belastbaar inkomen nog betaald moeten worden.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 16:58   #25
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Er zijn zowel "valse zelfstandigen" als "valse werknemers" .. de za&ak is de fiskale & parafiskale kosten maximaal te optimalizeren. Verschillende mensen restauranteigenaren en andere ondernemers bevestden me al dat op dit vlak ons land een waar paradijs is -
van zodra je met wat vennootschappen en een beetje fiskale hoogtechnologie begint heb je van de fiscus niet te vrezen. Een klein zelfstandigenbedrijfje zoals een fantasiejuwelkraam op diverse markten wordt natuurlijk in zulk systeem het slachtoffer van gefrustreerde belastingontvangers (het schijnt dat in de branche van de kleintjes op een totaal willekeurige wijze belastingen vastgesteld worden door een "schatting" van "vermoedelijke inkomsten").
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 17:04   #26
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Er zijn zowel "valse zelfstandigen" als "valse werknemers" .. de za&ak is de fiskale & parafiskale kosten maximaal te optimalizeren. Verschillende mensen restauranteigenaren en andere ondernemers bevestden me al dat op dit vlak ons land een waar paradijs is -
van zodra je met wat vennootschappen en een beetje fiskale hoogtechnologie begint heb je van de fiscus niet te vrezen. Een klein zelfstandigenbedrijfje zoals een fantasiejuwelkraam op diverse markten wordt natuurlijk in zulk systeem het slachtoffer van gefrustreerde belastingontvangers (het schijnt dat in de branche van de kleintjes op een totaal willekeurige wijze belastingen vastgesteld worden door een "schatting" van "vermoedelijke inkomsten").
laat horecauitbaters nu net de armoezaaiers tussen de zelfstandigen zijn ...

noodzakelijke voorwaarde voor fiscale spitstechnologie is immers een behoorlijke omzet en/of gerealiseerde meerwaarde

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 december 2008 om 17:05.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 17:13   #27
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
te betalen BTW en Ontvangen BTW, koop u eens een cursus boekhouden voor dummies he
Daar zeg je zoiets. Moesten we nu eens allemaal verlost zijn van BTW-plicht, we zouden misschien meer klanten hebben.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 17:17   #28
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Als je 100 euro de brutowinsten zijn. Dus NIET de omzet.
Dan mag je rekenen dat na je iedereen betaald hebt je 25 a 30 % overhebt.
Een zelfstandige met brutowinsten van 5000 euro per maand, zal netto 1200 a 1400 euro hebben.
Hangt af van de sector of het type dienst/werk/product.
ondernemer met arbeidsintensieve productie zal zeer hoge omzet/nettowinst factor hebben (tot enkele luttele %). Sommige kunstenaars zien een omzet/nettowinst factor van bijna 50%. Maar om te gaan zeggen dat de laatste meer verdienen... percentage <=> absolute cijfers
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 17:18   #29
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Zelfstandigen kunnen ook meer verdienen als ze bereid zijn meer te werken, omdat ze dat mogen (overuren bestaan niet).
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 07:37   #30
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

We draaien nu een 78 uren week, dit houden we al 3 jaar vol, nog meer uren draaien zullen we moreel noch fysiek aan kunnen vrees ik. We leven tenslotte niet om te werken, maar werken om te leven.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 10:08   #31
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
We draaien nu een 78 uren week, dit houden we al 3 jaar vol, nog meer uren draaien zullen we moreel noch fysiek aan kunnen vrees ik. We leven tenslotte niet om te werken, maar werken om te leven.
volgens tavek moet ge hopen poen scheppen, dus nog ff en ge zijt binnen voor de rest van uw leven
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 10:10   #32
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
We draaien nu een 78 uren week, dit houden we al 3 jaar vol, nog meer uren draaien zullen we moreel noch fysiek aan kunnen vrees ik. We leven tenslotte niet om te werken, maar werken om te leven.

kunnen
zei ik.
Niet alle beroepen/sectoren laten dat toe.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 13:27   #33
SirGalahad_
Burgemeester
 
SirGalahad_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2003
Locatie: Little Britain
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Ik pik die zever dat zelfstandigen zouden moeten schooien om rond te komen gewoonweg niet. Als dat zo zou zijn waren ze al lang overgestapt naar loontrekkende, want voor mensen die iet of wat een zaak kunnen managen is er meer als voldoende plek binnen bedrijven. Met betere uren, beter pensioen en betere inkomensbescherming. Dus er zal toch iets moeten zijn waarom mensen liever zelfstandig blijven, niet (en ik denk meteen aan het hoger inkomen).
Zeg paljas, omgekeerd is dan ook geldig hé: begin maar zelf als zelfstandige hé.
De reden waarom ik niet meer naar de privé ga is omdat ik niet tegen nen baas kan en liever mijn eigen boontjes dop. Simpel.

Als zelfstandige ga je niet op je uurwerk kijken, ga je niet op "ziekteverlof" om dan efkens naar den IKEA te gaan, moet je zelf op zoek naar klanten enz...
Enne, probeer eens als zelfstandige met personeel (zeker pipo's gelijkte gij) te werken en ze mogen den boel sluiten. Vroeger 2 bedrijven gehad mét personeel: alles verkocht en nooit meer met personeel.
__________________
  1. All animals are equal... but some animals are more equal than other animals. (Animal Farm)
  2. Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.
  3. "Quod tibi non vis, alteri non feceris" "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 14:01   #34
cyr@no
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 november 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
volgens tavek moet ge hopen poen scheppen, dus nog ff en ge zijt binnen voor de rest van uw leven
Als ge geen hopen poen schept door weken van 78 uren te draaien, kunt ge beter iets anders gaan doen.
cyr@no is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 16:09   #35
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Als je elke belasting in rekening brengt (ongeacht waar precies ze afgepakt wordt in de keten van verdienen tot kopen, dan is het gemiddelde 'afgepakte' deel 200%, anders gezegd: voor elke euro die een werknemer netto besteedbaar aan koopkracht overhoudt heeft zijn werkgever 2 euro bijbetaald aan de overheid. Naarmate het loon hoger is wordt dat 300% tot zelfs 500%.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 16:27   #36
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

--------------------------------------------------------------------------------

We draaien nu een 78 uren week,

elke dag werken tot 20u en tot 21u zwart geld tellen ,
t'is geen leven hé
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 21:36   #37
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
--------------------------------------------------------------------------------

We draaien nu een 78 uren week,

elke dag werken tot 20u en tot 21u zwart geld tellen ,
t'is geen leven hé
Mag ik je er attent op maken dat er bij ons niets in het zwart wordt gedaan ? Dank bij voorbaat! Eerlijk duurt het langst.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 01:24   #38
Dope
Gouverneur
 
Dope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 1.335
Standaard

het hangt af van wat je doet
voor een werknemer is dat anders
ik ben liever zelfstandig

Laatst gewijzigd door Dope : 4 december 2008 om 01:38.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 07:48   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Overigens, tis de zelfstandigen misschien niet opgevallen, maar als loontrekkende geef ik van mijn (hypothetische) 3000 bruto ook 1300 af, en eindejaars/vakantiegeld wordt nog zwaarder belast. Bonussen moet ge helemaal al niet over denken, das huilen met de pet op kwa belastingen.

Ik pik die zever dat zelfstandigen zouden moeten schooien om rond te komen gewoonweg niet. Als dat zo zou zijn waren ze al lang overgestapt naar loontrekkende, want voor mensen die iet of wat een zaak kunnen managen is er meer als voldoende plek binnen bedrijven. Met betere uren, beter pensioen en betere inkomensbescherming. Dus er zal toch iets moeten zijn waarom mensen liever zelfstandig blijven, niet (en ik denk meteen aan het hoger inkomen).
De meeste zelfstandigen zijn loontrekkende binnen hun eigen bedrijf.
Zelfs de meeste "kleine" zelfstandigen, om fiscale redenen.

Moest het anders beter zijn, dan zou het anders zijn.

Maar al wie tegen zelfstandigen is worden verhoord in hun gebeden, er zijn er nu dit jaar al 8000 over kop gegaan en de toekomst voorspeld er nog veel meer.

Alleen nog de vraag rest waar al die werknemers (die er zo tegen zijn) dan nog hun zuur verdiende boterhammen zullen moeten gaan verdienen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 10:59   #40
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Alleen nog de vraag rest waar al die werknemers (die er zo tegen zijn) dan nog hun zuur verdiende boterhammen zullen moeten gaan verdienen?

woahahahaha
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be