Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 december 2020, 15:38   #221
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom bepaalt de overheid dan wel in welke periode abortus legaal is en vanaf wanneer niet? Dat lijkt me toch heel sterke externe druk...
De wetgever normeert, hij legt hier niets op aan niemand.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 15:43   #222
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee hoor. Vrouwen zijn redelijke wezens, wij begrijpen dat abortus afhankelijk is van de periode waarin dit veilig kan worden uitgevoerd.
Vreemd dat u daar druk van maakt, vooral omdat u absoluut tegen abortus bent en dus geen enkele termijn aanvaardbaar vindt.
Als Paleo-katholieken of -protestanten met technische modaliteiten binnen de wet beginnen te schermen komt dat idd niet geloofwaardig over. cfr de vroegere discussies 'vanaf wanneer er leven is'. Daar kregen we al alle mogelijke versies van : vanaf de bevruchting, eerste celdeling, enz enz.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 15:48   #223
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vaders hebben ook hun gevoelens hé.
Geen probleem mee. Zolang ze hun vrouw maar niet onder druk zetten om haar keuze te veranderen of die keuze fysiek beletten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 15:50   #224
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoe een moeder zich voelt na een abortus bij 18 weken.
Zeer waarschijnlijk : slecht.

En het laatste dat zij nodig heeft is dat er dan moraalridders haar nog wat gaan culpabiliseren en/of schuldgevoelens aanpraten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 15:51   #225
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen probleem mee. Zolang ze hun vrouw maar niet onder druk zetten om haar keuze te veranderen of die keuze fysiek beletten.
Hoezo? Waarom mag alleen de vrouw beslissen? Of mag de man betalen als de geboorte doorgaat maar hij een abortus wou? Gelijke rechten zijn dus hol.

Graag on topic antwoord.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 december 2020 om 15:51.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 15:58   #226
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Een spermacel leeft niet oneindig he ooit is de functie ervan gedaan. Als we over 18 weken spreken we wel van maanden he. Een vrouw weet voor die 18 weken toch wel of ze zwanger is?

Ik hoop vooral van alice en pandareus te lezen of ze geen moord zien in wat white supremacisten deden bij Aboriginals door sociaal Darwinisme of gelovigen door een steniging. Het was tenslotte wet. Als we de wet als maatstaf nemen was de holocaust ook geen moord.
Sorry, maar ik heb op politics.be al meerdere keren aangegeven dat ik niet meer reageer op het gegoochel met 'whataboutisms' valse dilemma's en non sequitur's.

Dit gaat over abortus, in België volgens Belgische wetgeving. Dus niet over steniging, aboriginals en andere niet relevante zaken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 16:02   #227
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Sorry, maar ik heb op politics.be al meerdere keren aangegeven dat ik niet meer reageer op het gegoochel met 'whataboutisms' valse dilemma's en non sequitur's.

Dit gaat over abortus, in België volgens Belgische wetgeving. Dus niet over steniging, aboriginals en andere niet relevante zaken.
Dat was dan ook niet tegen jou?
Dat je u te groot voelt “ik weet het niet te zeggen” of simpel te antwoorden omdat het een zaak duidelijk maakt is ieder belezen lezer duidelijk hoor.

Je bent zelf zo voorspelbaar dat een smiley, ad hominem off topic geleuter of animated gif zal volgen.
Ik zou willen zeggen “ goed geprobeerd” maar helaas, zelfs dat niet.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 december 2020 om 16:04.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 16:07   #228
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zeer slecht. Daarom streven we beter naar een wereld waar ze die zorgen niet heeft en perspectief biedt haar dat kind te laten opvoeden.
Je neemt iemands zorgen niet weg, door haar rechten te willen ontnemen.

Citaat:
Je hebt ook vrouwen die meerdere abortussen in het leven hebben omdat ze onverantwoord vrijen en weigeren zich te steriliseren.
De wetgever normeerde algemeen wat kan en niet kan, hoe een vrouw omgaat met dat recht is haar persoonlijke afweging. Niet die van derden, ongeacht hun mening daarover.

Het is overigens een grijsgedraaide Pro-vita plaat hoor, het verhaal van de 'onverantwoordelijke ' vrouwen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 16:35   #229
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je neemt iemands zorgen niet weg, door haar rechten te willen ontnemen.



De wetgever normeerde algemeen wat kan en niet kan, hoe een vrouw omgaat met dat recht is haar persoonlijke afweging. Niet die van derden, ongeacht hun mening daarover.

Het is overigens een grijsgedraaide Pro-vita plaat hoor, het verhaal van de 'onverantwoordelijke ' vrouwen...
Neen jij draait grijs door te weigeren met antwoorden.
De wet is niets waard als ze constant verandert en telkens opnieuw herleidt tot fascistische besturen.
Wat is de oorzaak daar van denk je?

Aboriginals waren wettelijk ook geen mensen. Dat rukt die Darwinistische genocide niet los van moord. Net zoals men embryo’s en foetussen niet als mensen ziet, levend uit elkaar rukt; maakt niet ongedaan dat abortus moord is.

De wet verandert wel meer de betekenis van woorden om hun moraliteit te rechtvaardigen. Vergeef me elders waarheid uit te putten en ik zal altijd dat standpunt blijven verdedigen. Gisteren, vandaag en morgen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 december 2020 om 16:38.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 16:36   #230
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoezo? Waarom mag alleen de vrouw beslissen? O.
hoe stel je je dat praktisch voor als de ene wil en de andere niet en ze moetne er samen uit geraken?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 16:37   #231
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
hoe stel je je dat praktisch voor als de ene wil en de andere niet en ze moetne er samen uit geraken?
Bezint eer ge begint.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 16:38   #232
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
het verhaal van de 'onverantwoordelijke ' vrouwen...
de vrouw is altijd schuld, da weet ge toch
zelfs in de bijbel, zonder aar zaten we nog steeds in het paradijs. gelukkig moet ze nu elke maand bloeden voor die appel, toch iets als straf
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 16:45   #233
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
de vrouw is altijd schuld, da weet ge toch
zelfs in de bijbel, zonder aar zaten we nog steeds in het paradijs. gelukkig moet ze nu elke maand bloeden voor die appel, toch iets als straf
Neen, verre van. maar vrouwen moeten wel meer keuzes krijgen dan een abortus als enige uitweg te zien.

Tijdens mijn persoonlijk onderzoek heb ik die “teenmoms” eens bekeken op tv en hoe ouders en samenleving daarmee om kunnen gaan, mijn kaken vielen nooit zo wijd open.
We moeten vooruit en niet achteruit; maar de zonde van ouder op kind kan zwaar uit de hand lopen en verergeren. Daarom is het belangrijk meer verantwoording te leren en mee te geven. Maar wat is dat waard in een samenleving waar de meest onschuldige deelnemer vermoord wordt onder het mom van keuze?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 december 2020 om 16:45.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 16:52   #234
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
hoe stel je je dat praktisch voor als de ene wil en de andere niet en ze moetne er samen uit geraken?
dan heeft de vrouw het laatste woord.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 17:04   #235
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dan heeft de vrouw het laatste woord.
volgens u en mij
wat zegt Cufi?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 17:16   #236
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
volgens u en mij
wat zegt Cufi?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoezo? Waarom mag alleen de vrouw beslissen? Of mag de man betalen als de geboorte doorgaat maar hij een abortus wou? Gelijke rechten zijn dus hol.

Graag on topic antwoord.
Als ze echter slim is en toch ongewild zwanger wordt, laat ze dat in stilte op tijd weghalen.

Ik begrijp niet waarom zulke ernstige ingreep maanden moet aanslepen? Een vrouw heeft symptomen zoals braken, overtijd zijn, een zwangerschapstest kost een paar euro’s.
Wie doet de vrouw dan tekort om ze als dom wezen weg te zetten, alsof 12 weken niet ruim voldoende is voor een abortus?
Die argumenten komen van politici die azen op de stamcellen en niet van moeders die dat vragen.
Men is in de media zelfs expliciet naar voorbeelden op zoek gegaan NA het voorstel van de Open VLD. Veel vragende partij zal er dus niet zijn op de wetenschap na.

Sorry ik ben geen liberaal, maar een conservatieve mens van de oude stempel.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 17:21   #237
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoezo? Waarom mag alleen de vrouw beslissen? Of mag de man betalen als de geboorte doorgaat maar hij een abortus wou? Gelijke rechten zijn dus hol.

Graag on topic antwoord.
Omdat de wetgever dat zo bepaalde. Die heeft haar een persoonlijk recht gegeven. En wetgeving dwarrelt niet neder vanuit de hemel, daar gaan jarenlange maatschappelijke discussies aan vooraf, daar is jaren voor gewerkt in het parlement tot wanneer men een consensus kon vinden met de benodigde meerderheid. Voor de ene gaat die niet ver genoeg, voor de andere gaat ze te ver, maar dit IS wel de consensus.
Wie die niet wil aanvaarden, kan altijd proberen via parlementaire weg de wet te veranderen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 december 2020 om 17:21.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 17:23   #238
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Omdat de wetgever dat zo bepaalde. Die heeft haar een persoonlijk recht gegeven. En wetgeving dwarrelt niet neder vanuit de hemel, daar gaan jarenlange maatschappelijke discussies aan vooraf, daar is jaren voor gewerkt in het parlement tot wanneer men een consensus kon vinden met de benodigde meerderheid. Voor de ene gaat die niet ver genoeg, voor de andere gaat ze te ver, maar dit IS wel de consensus.
Wie die niet wil aanvaarden, kan altijd proberen via parlementaire weg de wet te veranderen.
En moet de vader dan betalen als de moeder na geboorte een DNA test en alimentatie eist, maar de vader wél een abortus wou ?

Patriarchaat zullen we pas missen als het weg is. De logica is ver zoek omdat iedereen allerlei mensen voor hun karretje spant waarvan de de meesten niet eens vragende partij zijn.
Ik zie daar los doorheen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 december 2020 om 17:24.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 17:51   #239
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen jij draait grijs door te weigeren met antwoorden.
Het is niet omdat het antwoord jou niet ligt, dat het geen antwoord is hoor...
Citaat:
De wet is niets waard als ze constant verandert en telkens opnieuw herleidt tot fascistische besturen.
En daar gaan we weer met de sofismen... de wet verandert niet 'constant'. En de bewering dat wetgeving die zich aanpast aan de geëvolueerde maatschappelijke consensus en die zich dan via parlementaire weg democratisch laat beslissen dat die 'fascistisch bestuur' geeft is grotesk.
Citaat:
Wat is de oorzaak daar van denk je?
Een functionerende democratie, waar uiteindelijk na alle overwegingen, de meerderheid van de volksvertegenwoordigers wetten stemmen die onze maatschappij ordenen. Een rechtstaat dus, geen dictatuur en ook geen theocratie.


Citaat:
Aboriginals waren wettelijk ook geen mensen. Dat rukt die Darwinistische genocide niet los van moord.
Volkomen off topic in dit thema.
Citaat:
Net zoals men embryo’s en foetussen niet als mensen ziet
Klopt.

Citaat:
, levend uit elkaar rukt; maakt niet ongedaan dat abortus moord is.
In Tsjevië of LaLa-land misschien, maar niet in België voor zover men binnen de wettelijke perimeter handelt.


Citaat:
De wet verandert wel meer de betekenis van woorden om hun moraliteit te rechtvaardigen.
Deze kromspraak dient enkel maar om je eigen keuze om de wetgeving af te wijzen enige morele substantie te geven.
Je mag denken wat je wil, je mag absolute tegenstander zijn van de vigerende wetgeving. Ijveren om die te veranderen, betogen, hongerstaking houden, te voet gaan naar canossa of autoflagellatie verkiezen, bidden, spreken in 'tongen', eender wat.

Maar je gaat toch niet voorbij de vaststelling kunnen dat in een democratie de meerderheid via parlementaire weg de wetten maakt, en niet langer religieuze obediënties.

Je streven om dat te veranderen is legitiem, nu nog een meerderheid zoeken daarvoor.


Citaat:
Vergeef me elders waarheid uit te putten en ik zal altijd dat standpunt blijven verdedigen. Gisteren, vandaag en morgen.
Zoals gezegd : dat is perfect legitiem.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 17:53   #240
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Bezint eer ge begint.
Dat is gezever hee...
Ze is zwanger, dat is een gegeven. Anders praten we volkomen in hypothesen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be