Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juni 2003, 16:42   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Vanavond op Nederland 3 TV om 19u32 t/m 20u02 wordt in het programma "De Gekleurde Waarheid" het verhaal verteld van de Turkse Belkis Sogütlü, die fanatiek lid van het Vlaams Blok was.

In de documentaire wordt vanavond het proces getoond van deze vrouw die haar afkomst verloochent, haar zoon geen woord Turks leert en het Vlaams Blok als haar familie ziet.

Maar langzamerhand verandert de situatie. De familie blijkt toch niet zo helemaal uit haar hart verdwenen en de partij wordt steeds minder een steun en toeverlaat.

De ontknoping van de film is, volgens de makers, verrassend en onthullend.




---------------------------------------------------------------------------
Drie jaar geleden had ik over deze vrouw al eens een topic gemaakt:

thePiano schreef op 1 juli 2000:
  • [size=5]Belkis Sögütlü -hèt geheime wapen v/h Vlaams Blok: "Ik bietje goed stoofkarbonaden maken !"[/size]

    "Belkis Sögütlü is op haar zesde van Turkije naar België gehaald, op haar vijftiende uitgehuwelijkt tijdens een vakantie en vijf jaar lang mishandeld en opgesloten door haar man. Op haar twintigste vlucht ze weg, samen met haar zoontje. Een jaar later heeft de vader het zoontje en zij een Vlaams Vriend. Haar eerste ggrote liefde, zegt ze, waaruit een tweede zoontje volgt. Vier jaar later trouwt ze met een Tunesiër, die haar enkele maanden later alweer in de steek laat. De verblijfspapieren waren voldoende voor hem. Twee maanden nadat zij het Vlaams Blok vervoegde heeft zij haar echtscheiding van die Tunesiër ingezet"


    Tot zover de autobiografie van het nieuwste geheime wapen van het Vlaams Blok: Belkis Sögütlü, sinds vorig jaar van Belgische nationaliteit en <al> drie maanden lid van het Vlaams Blok.

    Zo te zien aan haar cv heeft ze tot noch toe nog niet veel 'sjaans' gehad, maar haar ellende moet m.i. nog pas goed beginnen, en daar zal haar lidmaatschap van het VB helemaal niet *vreemd* aan zijn

    Sindsdien haar lidmaatschap wordt zij continu ingezet daar waar het Vlaams Blok deelneemt aan migrantendiscussies.
    Haar interpellatie -verleden vrijdag- in het Vlaams Parlement ivm het migrantendebat -dat ze kort en beknopt samenvatte met de slogan "aanpassen op opkrassen"- is haar door de Turks/Belgische gemeenschap biezonder kwalijk genomen.

    In de Turkse kranten wordt ze meteen als 'Mevrouw Dewinter' afgeschilderd en in het populaire dagblad 'Sabah' zelfs als 'Mevrouw Hitler' en heeft ze reeds verscheidene doodsbedreigingen mogen in ontvangst nemen.

    Het 'geheime wapen' van het Blok heeft het echt niet onder de markt.
    Jarenlang heeft ze zich geoefend in het maken van bloemkool-met-witte-saus, konijn-met-pruimen, beuling-met-appelspijs, frieten-met-biefstuk, maar het recept waarmee zij zelfs de allerbeste autochtone vlaamse koks overtrof was: "stoofkarbonaden-op-zijn-vloms".

    Geef toe, kan je nog beter geassimileerd zijn dan deze Mevrouw Belkis?

    Als je't mij vraagt kan je maar op één manier bewijzen dat je perfect geassimileerd bent en dat is.... lid worden van het Vlaamse Karbonaden-Stoofpot-Blok

    bron: artikel van Ayfer Erkul: "Ik kan stoofvlees maken, Heel goed zelfs" - De Turkse Vlaams Blokster Belkis Sögütlü over haar Vlaming zijn. - De Morgen van 1 juli 2000
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 17:20   #2
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Vanavond op Nederland 3 TV om 19u32 t/m 20u02 wordt in het programma "De Gekleurde Waarheid" het verhaal verteld van de Turkse Belkis Sogütlü, die fanatiek lid van het Vlaams Blok was.

In de documentaire wordt vanavond het proces getoond van deze vrouw die haar afkomst verloochent, haar zoon geen woord Turks leert en het Vlaams Blok als haar familie ziet.

Maar langzamerhand verandert de situatie. De familie blijkt toch niet zo helemaal uit haar hart verdwenen en de partij wordt steeds minder een steun en toeverlaat.

De ontknoping van de film is, volgens de makers, verrassend en onthullend.




---------------------------------------------------------------------------
Drie jaar geleden had ik over deze vrouw al eens een topic gemaakt:

thePiano schreef op 1 juli 2000:
  • [size=5]Belkis Sögütlü -hèt geheime wapen v/h Vlaams Blok: "Ik bietje goed stoofkarbonaden maken !"[/size]

    "Belkis Sögütlü is op haar zesde van Turkije naar België gehaald, op haar vijftiende uitgehuwelijkt tijdens een vakantie en vijf jaar lang mishandeld en opgesloten door haar man. Op haar twintigste vlucht ze weg, samen met haar zoontje. Een jaar later heeft de vader het zoontje en zij een Vlaams Vriend. Haar eerste ggrote liefde, zegt ze, waaruit een tweede zoontje volgt. Vier jaar later trouwt ze met een Tunesiër, die haar enkele maanden later alweer in de steek laat. De verblijfspapieren waren voldoende voor hem. Twee maanden nadat zij het Vlaams Blok vervoegde heeft zij haar echtscheiding van die Tunesiër ingezet"


    Tot zover de autobiografie van het nieuwste geheime wapen van het Vlaams Blok: Belkis Sögütlü, sinds vorig jaar van Belgische nationaliteit en <al> drie maanden lid van het Vlaams Blok.

    Zo te zien aan haar cv heeft ze tot noch toe nog niet veel 'sjaans' gehad, maar haar ellende moet m.i. nog pas goed beginnen, en daar zal haar lidmaatschap van het VB helemaal niet *vreemd* aan zijn

    Sindsdien haar lidmaatschap wordt zij continu ingezet daar waar het Vlaams Blok deelneemt aan migrantendiscussies.
    Haar interpellatie -verleden vrijdag- in het Vlaams Parlement ivm het migrantendebat -dat ze kort en beknopt samenvatte met de slogan "aanpassen op opkrassen"- is haar door de Turks/Belgische gemeenschap biezonder kwalijk genomen.

    In de Turkse kranten wordt ze meteen als 'Mevrouw Dewinter' afgeschilderd en in het populaire dagblad 'Sabah' zelfs als 'Mevrouw Hitler' en heeft ze reeds verscheidene doodsbedreigingen mogen in ontvangst nemen.

    Het 'geheime wapen' van het Blok heeft het echt niet onder de markt.
    Jarenlang heeft ze zich geoefend in het maken van bloemkool-met-witte-saus, konijn-met-pruimen, beuling-met-appelspijs, frieten-met-biefstuk, maar het recept waarmee zij zelfs de allerbeste autochtone vlaamse koks overtrof was: "stoofkarbonaden-op-zijn-vloms".

    Geef toe, kan je nog beter geassimileerd zijn dan deze Mevrouw Belkis?

    Als je't mij vraagt kan je maar op één manier bewijzen dat je perfect geassimileerd bent en dat is.... lid worden van het Vlaamse Karbonaden-Stoofpot-Blok

    bron: artikel van Ayfer Erkul: "Ik kan stoofvlees maken, Heel goed zelfs" - De Turkse Vlaams Blokster Belkis Sögütlü over haar Vlaming zijn. - De Morgen van 1 juli 2000
Schiet je nu niet in je eigen voet?
__________________
Live free or die.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 17:38   #3
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Vanavond op Nederland 3 TV om 19u32 t/m 20u02 wordt in het programma "De Gekleurde Waarheid" het verhaal verteld van de Turkse Belkis Sogütlü, die fanatiek lid van het Vlaams Blok was.

In de documentaire wordt vanavond het proces getoond van deze vrouw die haar afkomst verloochent, haar zoon geen woord Turks leert en het Vlaams Blok als haar familie ziet.

Maar langzamerhand verandert de situatie. De familie blijkt toch niet zo helemaal uit haar hart verdwenen en de partij wordt steeds minder een steun en toeverlaat.

De ontknoping van de film is, volgens de makers, verrassend en onthullend.


Schiet je nu niet in je eigen voet?
Om dat te weten te komen, zal je eerst die docu moeten bekijken
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 18:23   #4
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Heb de reportage nog niet gezien dus, maar ik kan wel al reageren op die opmerking dat ze haar kinderen geen Turks leert. James Van Der Beek is van Nederlandse afkomst, maar spreekt ook geen woord Nederlands. In Amerika zijn er die hun Nederlandse naam die met Van begint "Vaan" spellen! In het buitenland wonen er veel Nederlandstaligen die hun kinderen geen Nederlands leren.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 19:39   #5
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Hm. De verzoening met haar vader is dus MISLUKT.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 19:41   #6
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Hm. De verzoening met haar vader is dus MISLUKT.
Dat is ondertussen al weer een jaar voorbij, ik denk dat ze al lang terug bij haar familie is. Die 'andere' familie (toen ze nog Mevrouw Hitler was bij het VB) is ze maar liefst rap vergeten 8)
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 19:45   #7
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Ik denk... Ik denk... Was jij niet tegen vooroordelen? Hoe durf jij dat hier te veronderstellen? Als je het niet weet, zwijg dan.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2003, 19:49   #8
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Hm. De verzoening met haar vader is dus MISLUKT.
Dat is ondertussen al weer een jaar voorbij, ik denk dat ze al lang terug bij haar familie is. Die 'andere' familie (toen ze nog Mevrouw Hitler was bij het VB) is ze maar liefst rap vergeten 8)
De zoveelste leugen .
Ik heb de documentaire bekeken, en hij was een beetje voorspelbaar he.
Onverzoenlijke racistische familie, simpele dame, lepe blokkers, daarvoor moet ik niet naar tv zien om dat te weten te komen hoor.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 14:49   #9
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Ik heb de reportage gezien gisteren. Het was heel typisch Nederland-kijkt-naar-Vlaanderen: een beetje meewarig over dat kleine, gekke buurlandje, zonder veel begrip voor de situatie hier, politiek hyper-correct en nu en dan wat kort door de bocht... Spijtig, want er zat veel meer in.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 14:55   #10
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
[Drie jaar geleden had ik over deze vrouw al eens een topic gemaakt:

thePiano schreef op 1 juli 2000:
[list]
[size=5]Belkis Sögütlü -hèt geheime wapen v/h Vlaams Blok: "Ik bietje goed stoofkarbonaden maken !"[/size]
Mooie titel. Een beetje lachen met het taalgebruik van allochtonen! Voze racist!!
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 14:59   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
In de documentaire wordt vanavond het proces getoond van deze vrouw die haar afkomst verloochent, haar zoon geen woord Turks leert en het Vlaams Blok als haar familie ziet.
Blijkbaar kunnen alleen vreemdelingen hun afkomst verloochenen... Als Vlamingen hun culturele achtergrond is vraag stellen, worden ze in het tegenwoordige politiek correcte klimaat toegejubeld. Pleit men echter voor een positieve benadering van onze eigen cultuur en culturele achtergrond dan krijgen we algauw het etiket "fascist" en "reactionair" opgekleefd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 15:02   #12
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Blijkbaar kunnen alleen vreemdelingen hun afkomst verloochenen... Als Vlamingen hun culturele achtergrond is vraag stellen, worden in het tegenwoordige politiek correcte klimaat toegejubeld. Pleit men echter voor een positieve benadering van onze eigen cultuur en culturele achtergrond dan krijgen we algauw het etiket "fascist" en "reactionair" opgekleefd.
Ik ben een Belg en een Limburger, maar ook een Vlaming doordat ik in het Nederlandstalige gebied van Belgie woon. Waarom zou ik die culturele achtergrond van Vlaanderen niet kunnen beleven binnen een land als Belgie ? Wat is volgens u die positieve benadering van die eigen cultuur en culturele achtergrond ?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 15:07   #13
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Hetgeen ik vooral heb geleerd uit die reportage is dat 'eergevoel' voor die vader belangrijker is dan het geluk van zijn eigen dochter.

En dat is geen alleenstaand feit hieromtrend hé, er zijn voorbeelden legio.

Maar laten we dat maar ff negeren hé.....piano & co.


greetz
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 15:08   #14
mieleken
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 13
Standaard

ik begrijp niet goed waarom men zich nog verwaardigd om te antwoorden op het scheldproza van de piano,ge weet toch dat die gefrustreerd is over de winst van het blok.
mieleken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 15:11   #15
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
In de Turkse kranten wordt ze meteen als 'Mevrouw Dewinter' afgeschilderd en in het populaire dagblad 'Sabah' zelfs als 'Mevrouw Hitler' en heeft ze reeds verscheidene doodsbedreigingen mogen in ontvangst nemen.
Over wie zegt dit nu het meest????
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 15:55   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mieleken
ik begrijp niet goed waarom men zich nog verwaardigd om te antwoorden op het scheldproza van de piano,ge weet toch dat die gefrustreerd is over de winst van het blok.
Meestal is het inderdaad niet de moeite om te reageren op de overtrokken berichten van dat heerschap: meestal gaat het om een door elkaar haspelen van feiten, halve waarden en leugens. Deze man moet inderdaad overgefrustreerd zijn over de voortdurende opgang van het Vlaams Blok.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 15:57   #17
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac
Over wie zegt dit nu het meest????
Dat zegt vooral iets over extremisme...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 16:00   #18
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

Zeg wanne,

waar ergens ter wereld heeft multicultuur geleid tot vrede?
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 16:03   #19
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Zeg wanne,

waar ergens ter wereld heeft multicultuur geleid tot vrede?
Laten we stellen dat er onder het communisme maar heel weinig etnisch geweld was in de USSR wat nog niet wil zeggen dat we moeten evolueren naar het communisme...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 16:06   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Laten we stellen dat er onder het communisme maar heel weinig etnisch geweld was in de USSR wat nog niet wil zeggen dat we moeten evolueren naar het communisme...
En hoe kwam dat? Heel eenvoudig: de eigenlijke staatstaal was het Russisch, terwijl de andere talen slechts plaatselijk erkenning kregen.

Maar dat het allemaal niet zo mooi was bewijzen de vele landen die zich na de val het communisme vrijwel onmiddellijk uit het rijk losmaakten en de eigen onafhankelijkheid uitriepen. M.a.w. het ging hier eigenlijk om een gewapende vrede.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be