Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2003, 01:07   #1
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Hoor ik zopas op de TV dat er elke week een aanslag op joden, synagogen enz plaatsvinden.
Dat maakt mij toch wel héél bezorgd tenzij het maar een onveiligheidsgevoel is.
Ik lees hier dus steeds dat het blok onverdraagzaam en racistisch is, dat zij tegen vreemdelingen zijn.
Toch meen ik begrepen te hebben dat die wandaden niet direct aan blokkers worden toegeschreven maar eerder aan andere groeperingen.
Dat vooral onze piano, naar eigen zeggen toch wel goed op de hoogte van Joodse kwesties, dit nog niet onder onze aandacht gebracht heeft is op zijn minst merkwaardig.
Ook de andere strijders voor mensenrechten heb ik hier nog niets over horen vermelden.
Kan iemand daar meer over vertellen??
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 12:10   #2
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Hoor ik zopas op de TV dat er elke week een aanslag op joden, synagogen enz plaatsvinden.
Dat maakt mij toch wel héél bezorgd tenzij het maar een onveiligheidsgevoel is.
Ik lees hier dus steeds dat het blok onverdraagzaam en racistisch is, dat zij tegen vreemdelingen zijn.
Toch meen ik begrepen te hebben dat die wandaden niet direct aan blokkers worden toegeschreven maar eerder aan andere groeperingen.
Dat vooral onze piano, naar eigen zeggen toch wel goed op de hoogte van Joodse kwesties, dit nog niet onder onze aandacht gebracht heeft is op zijn minst merkwaardig.
Ook de andere strijders voor mensenrechten heb ik hier nog niets over horen vermelden.
Kan iemand daar meer over vertellen??
Ja zeg, ik ben 1. Niet 24u online hier en 2. Ik heb niet altijd zin om te reageren want er zit nogal (veel) wat rommel tussen hier.

Maar voor zover ik het begrepen heb is die aanslag op de synagoog van Charleroi het werk van een gek geweest, weliswaar van Marokkaanse origine, en die werd intussen al geïnterneerd. Je kan dat vergelijken met die blanke zot, die verleden jaar in Borgerhout die Marokkaan afknalde en ook geïnterneerd werd.

Ik zeg dit allemaal wel nog onder voorbehoud omdat de feiten nog kersvers zijn, en het onderzoek nog aan de gang is.

Late meer hierover want ik ga eerst wat eten.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 12:31   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Hoor ik zopas op de TV dat er elke week een aanslag op joden, synagogen enz plaatsvinden.
Dat maakt mij toch wel héél bezorgd tenzij het maar een onveiligheidsgevoel is.
Ik lees hier dus steeds dat het blok onverdraagzaam en racistisch is, dat zij tegen vreemdelingen zijn.
Toch meen ik begrepen te hebben dat die wandaden niet direct aan blokkers worden toegeschreven maar eerder aan andere groeperingen.
Dat vooral onze piano, naar eigen zeggen toch wel goed op de hoogte van Joodse kwesties, dit nog niet onder onze aandacht gebracht heeft is op zijn minst merkwaardig.
Ook de andere strijders voor mensenrechten heb ik hier nog niets over horen vermelden.
Kan iemand daar meer over vertellen??
Ja zeg, ik ben 1. Niet 24u online hier en 2. Ik heb niet altijd zin om te reageren want er zit nogal (veel) wat rommel tussen hier.

Maar voor zover ik het begrepen heb is die aanslag op de synagoog van Charleroi het werk van een gek geweest, weliswaar van Marokkaanse origine, en die werd intussen al geïnterneerd. Je kan dat vergelijken met die blanke zot, die verleden jaar in Borgerhout die Marokkaan afknalde en ook geïnterneerd werd.

Ik zeg dit allemaal wel nog onder voorbehoud omdat de feiten nog kersvers zijn, en het onderzoek nog aan de gang is.

Late meer hierover want ik ga eerst wat eten.
Het gaat niet over die bepaalde aanslag alleen maar over het feit dat, volgens de joodse woordvoeder, één aanslag per week op joodse mensen en synagogen plaatsvindt.

Uw vergelijking met de aanslag van de gek in Borgerhout slaat nergens op.
Deze kun je misschien vergelijken met de daad van die man op de barbecue. Was het slachtoffer toevallig een Marokkaan geweest, had men dan ook van een racistische moord gesproken. ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 12:41   #4
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 768
Standaard

Ja zeg, ik ben 1. Niet 24u online hier en 2. Ik heb niet altijd zin om te reageren want er zit nogal (veel) wat rommel tussen hier.

Maar voor zover ik het begrepen heb is die aanslag op de synagoog van Charleroi het werk van een gek geweest, weliswaar van Marokkaanse origine, en die werd intussen al geïnterneerd. Je kan dat vergelijken met die blanke zot, die verleden jaar in Borgerhout die Marokkaan afknalde en ook geïnterneerd werd.

Ik zeg dit allemaal wel nog onder voorbehoud omdat de feiten nog kersvers zijn, en het onderzoek nog aan de gang is.

Late meer hierover want ik ga eerst wat eten.[/quote]

Dat er veel rommel tussen zit, heb je gelijk Piano.

De sukkel van Marokaanse origine, is geinteneerd, waarom? en hoe weet je dat?
Die "blanke" die vorig jaar een Marokaan afknalde is een "zot".

Omgekeerd racisme Piano?

Je zegt alles onder voorbehoud, jij de man die alles weet, die zo kort op de man en bal speelt, zegt nu dat de feiten nog kersvers zijn, 24 uur zijn er al overgegaan. Anders ben je veel sneller, maar dit past niet in je kraam.

Huichelaar
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 12:48   #5
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Ambetanterik/vlaanderen72, zoek eens een ander pispaaltje uit? Dank bij voorbaat.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 13:19   #6
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 768
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ambetanterik/vlaanderen72, zoek eens een ander pispaaltje uit? Dank bij voorbaat.

Klein triestig antwoordje, vindt je zelf niet, Piano?

Toch graag antwoordt.
Komaan allesweter.
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 22:25   #7
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Als een dolgedraaide islamist een aanslag pleegt op een synagoge, dan gaat het enkel om een "geesteszieke"... Twee maten, twee gewichten Piano ?
Het is niemand onbekend dat zowel in Brussel als in Parijs al verschillende malen Joden bedreigd en geslagen werden door moslimjongeren, maar blijkbaar is dat niet zo erg...
Stel even het omgekeerde voor, wat zou dan de reactie zijn?
We moeten eerlijk blijven hé.

Inderdaad, zulke aanslagen zullen alleen maar vaker en vaker voorkomen, de islamisten zullen immers niet eeuwig het masker kunnen ophouden, ...

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 22:44   #8
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Tja, hoe zou het komen? Pas op, ik keur die aanslagen of die dreigementen volledig af, maar je weet hoe moslims zijn, hé. Ze voelen zich heel erg nauw betrokken bij hun godsdienstgenoten.
Als je dan elke dag Israëlische tanks Palestina ziet binnentrekken om huizen te vernielen en de Westerse wereld gewoon toekijkt en een oogje dichtknijpt voor Israël, dan wordt men gefrustreerd. Ook worden die gasten vaak van kinds af ingelepeld dat joden slecht zijn.

Trouwens, ik stel hier iets raars vast. Die kerel in Borgerhout vorig jaar werd hier ook afgedaan als een 'gek', een 'geestesgestoorde'. Nu een moslim hetzelfde doet, begint men weer te zeiken over het beschermen van de moslims... Stelletje hypocrieten...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 23:08   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Tja, hoe zou het komen? Pas op, ik keur die aanslagen of die dreigementen volledig af, maar je weet hoe moslims zijn, hé. Ze voelen zich heel erg nauw betrokken bij hun godsdienstgenoten.
Als je dan elke dag Israëlische tanks Palestina ziet binnentrekken om huizen te vernielen en de Westerse wereld gewoon toekijkt en een oogje dichtknijpt voor Israël, dan wordt men gefrustreerd. Ook worden die gasten vaak van kinds af ingelepeld dat joden slecht zijn.

Trouwens, ik stel hier iets raars vast. Die kerel in Borgerhout vorig jaar werd hier ook afgedaan als een 'gek', een 'geestesgestoorde'. Nu een moslim hetzelfde doet, begint men weer te zeiken over het beschermen van de moslims... Stelletje hypocrieten...
Ik kan niet zeggen dat uw opmerkingen objectief zijn.
Enerzijds beweert u dat de moslims een reden hebben voor dergelijke wandaden.
Anderzijds beweert u dat het een geestesgestoorde is.
De rechter zal wel uitmaken hoe de vork aan de steel zit.
Het grote verschil is natuurlijk dat de joden blijkbaar meer vertrouwen hebben in ons rechtssysteem en geen rellen en wraakacties op touw zetten.
Dat kon niet gezegd worden in Borgerhout.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 03:18   #10
ferro
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: West Vlaanderen
Berichten: 365
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Hoor ik zopas op de TV dat er elke week een aanslag op joden, synagogen enz plaatsvinden.
Dat maakt mij toch wel héél bezorgd tenzij het maar een onveiligheidsgevoel is.
Ik lees hier dus steeds dat het blok onverdraagzaam en racistisch is, dat zij tegen vreemdelingen zijn.
Toch meen ik begrepen te hebben dat die wandaden niet direct aan blokkers worden toegeschreven maar eerder aan andere groeperingen.
Dat vooral onze piano, naar eigen zeggen toch wel goed op de hoogte van Joodse kwesties, dit nog niet onder onze aandacht gebracht heeft is op zijn minst merkwaardig.
Ook de andere strijders voor mensenrechten heb ik hier nog niets over horen vermelden.
Kan iemand daar meer over vertellen??

Ja dit is wel zéér opvallend,waar blijven onze linkse vriendjes nu?
Moeten ze niet gaan betogen tegen het oprukkende antisemitisme?
Moeten ze niet ergens een stille wake houden of zo ?
Of keuren ze dit geweld goed? Waarschijnlijk wel...
immers de dader was geen blanke...
ferro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 19:18   #11
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

De linkse vriendjes zullen wel steeds vaker met de mond vol tanden komen te zitten en er het zwijgen toe doen...tenzij ... ja, inderdaad, er begint zich op het linkerfront ook één en ander te roeren de laatste tijd! Het PC denken heeft er langzaamaan ook enkele deuken opgelopen, de waarheid sijpelt stilaan door, hoe kan het ook anders, je kan niet eeuwig de realiteit buiten je deur houden! Alleen spijtig dat er al zoveel kostbare tijd verloren is gegaan! Maar kom, niet versagen, we gaan er voor, links, rechts, middenmoot, eendracht maakt macht!

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be