Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2018, 13:18   #20581
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
Franco Franco Franco Franco

als de argumenten op zijn begint men over Franco
Ofwel dat ofwel de avonturen van voetbalclub KAS Eupen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 14:03   #20582
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Catalonië gaat er morgen een lap op geven
Ik heb het misschien al gezegd.
In dat geval herhaal ik het:

'Catalonië' (sic) heeft er een lap op gegeven en een enorme lap terug gekregen.

Welverdiend natuurlijk voor zulk een extreem onverantwoordelijk politiek avontuur.

Ik heb sympathie voor het separatisme aldaar, maar niet op die manier.

Dat ze geen referendum krijgen met 80% van de Catalanen die dat wel willen, is overgeeflijk. Maar dat zijn Constitutie toestanden en moeilijk te omzeilen, zelfs als daar een politieke meerderheid moest voor zijn in Spanje.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 16:41   #20583
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb het misschien al gezegd.
In dat geval herhaal ik het:

'Catalonië' (sic) heeft er een lap op gegeven en een enorme lap terug gekregen.

Welverdiend natuurlijk voor zulk een extreem onverantwoordelijk politiek avontuur.

Ik heb sympathie voor het separatisme aldaar, maar niet op die manier.

Dat ze geen referendum krijgen met 80% van de Catalanen die dat wel willen, is overgeeflijk. Maar dat zijn Constitutie toestanden en moeilijk te omzeilen, zelfs als daar een politieke meerderheid moest voor zijn in Spanje.
Hilarisch!
Politiek onverantwoordelijk avontuur: aan de mensen hun gedacht vragen, dat is nogal onverantwoordelijk en avontuurlijk !!
Wel godverdomme, ik noem dat democratisch !!!!!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 18:37   #20584
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat is nu eigenlijk je probleem ? Dat elke spanjaard, elke magistraat, functionaris, gewone burger, politiebeambte, of eender wat ook een eigen mening heeft over het catalaanse probleem ?
Dus een geheim akkoordje om de rechters te verdelen onder PSOE en PP, dat is normaal?
Een triomfantelijk berichtje van een PP'er "nu hebben wij de strafbepaling ongezien in handen", dat is ook normaal?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat is daar eigenlijk mis mee ?
Slaap voort.
Als er niets mis mee was, waarom ontstond er dan zoveel ophef in Spanje?
Ze plaatsen die krantenberichten in de Spaanse kranten niet omdat ik ze zou oppikken en hier plaatsen.
En als er niets mis mee was, waarom is dan na het lekken van dat bericht de deal afgesprongen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En heb je eigenlijk begrepen dat die PP senator en ex-flik geen magistraat is en dus niets in de pap te brokken heeft in de rechtsgang tegen de beschuldigden ?
Door zijn bericht bewijst hij precies het tegenovergestelde, namelijk dat die rechters doordat ze door PP benoemd zijn, naar hun pijpen dansen.
Geen scheiding der machten dus, alleen in theorie is die er.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat is er dan eigenlijk mis ?
Niets, gewoon verder slapen.
Je bent rijp voor de dictatuur.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 21 november 2018 om 18:53.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 18:55   #20585
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hilarisch!
Politiek onverantwoordelijk avontuur: aan de mensen hun gedacht vragen, dat is nogal onverantwoordelijk en avontuurlijk !!
Wel godverdomme, ik noem dat democratisch !!!!!
Tune a bit down man, je hebt het blijkbaar willen verkeerd interpreteren of anders willen voorstellen dan ik bedoelde. Ik heb het over het eenzijdig uitroepen van de onafhankelijkheid zonder een populaire meerderheid, want die is er niet.
Ik ben altijd voorstander geweest van een onderhandeld referendum. En van een directe beslissing van de Catalanen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 22:09   #20586
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik geloof dat het hier was, dat ik tegenover iemand bij hoog en bij laag volgehouden heb dat in Spanje het gerecht niet gepolitiseerd is.
Ik moet daarop terugkomen. Het politieke gesjacher bij het (mislukte) akkoord voor de vervanging van de 20
Raadsheren en de voorzitter van de CGPJ en van de voorzitter van het TS (Tribunal Supremo) bewijst het tegenovergestelde.

Er is dit:
De CGPJ is het laatste bastion geworden van het bipartidismo. Tussen beide partijen hebben ze iets meer dan 55% van de stemmen.Maar in het CGPJ beslissen ze 100% van de gerechtelijke benoemingen.


Het zwaarste ARGUMENT IS ECHTER DIT:
Spanje is het enige land in Europa dat de rechters van het hooggerechtshof benoemt via een politieke raad die rechtstreeks door de partijen wordt gekozen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 november 2018 om 22:13.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 23:11   #20587
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat is nu eigenlijk je probleem ? Dat elke spanjaard, elke magistraat, functionaris, gewone burger, politiebeambte, of eender wat ook een eigen mening heeft over het catalaanse probleem ?

Wat is daar eigenlijk mis mee ?
Eigenlijk wel grappig, jij wilt graag de indruk geven dat jij van scheiding der machten, van partijdigheid of onpartijdigheid van rechtbanken kaas gegeten hebt, en dan sla je zo'n flater.
De rechter zelf waarover het ging heeft de post geweigerd toen dat whatsapp berichtje uitlekte.
De man vindt dat daardoor de schijn van partijdigheid gewekt wordt.
En ondertussen schreeuwt Pandareus "Wat is het probleem?"
Pandareus denkt dus dat hij meer van Spaanse rechtsspraak kent dan de rechter zelf.


Ten tweede moet je eens leren lezen, het ging niet over een mening geven over het Catalaanse probleem, maar over het feit dat een PP'er zegt dat door het schuiven met benoemingen bij het Hooggerechtshof, zij dat hooggerechtshof ongezien in handen hebben.

Nogal een verschil tussen je mening geven over Catalonië of als parlementslid in een besloten whatsapp groep aan je collega's schrijven dat de buit binnen is, en dat van nu af aan jouw partij de gerechtelijke uitspraken van het Hooggerechtshof beheerst...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Wat is er dan eigenlijk mis ?
Vraag het misschien eens aan die rechter?
Die gaf er heel snel de brui aan, nadat dat whatsapp bericht gelekt werd.
Of is dat ook iemand die er niets van kent, en weet Pandareus het allemaal beter?

Ik vertaal uit het Spaanse artikel...

bron:https://www.lavanguardia.com/politic...idir-cgpj.html

De whatsapp berichten van de woordvoerder van de PP groep in de Senaat, Ignacio Cosido, aarin hij prat gaat op het akkoord met de PSOE over de vernieuwing van de Raad van de Rechterlijke Macht, en waarbij de PP zich de controle 'vanuit de achterkamers' van de Strafrechtelijke Kamer van het Hooggerechtshof verzekerde, diegene die oordeelt over de onafhankelijkheidsleiders, heeft een politieke storm teweeggebracht met verscheidene onmiddellijke en andere onvoorziene gevolgen.

Het eerste is dat de magistraat Manuel Marchena geweigerd heeft om het Hooggerechtshof en de Raad van de Rechterlijke Macht voor te zitten, gezien hij het vermoeden van zijn gerechtelijke onafhankelijkheid beschadigd ziet.
Het tweede is dat de PP het pact dat ze vorige week bereikt hadden (over de herschikking van rechters) als gebroken beschouwen en de schuld aan de Regering gegeven hebben voor het onthullen van wie de voorzitter van de Raad zou worden.
Het derde is dat Marchena zelf het tribunaal zal voorzitten dat õordeelt over de onafhankelijkheidsleiders, die vervolgd worden voor de feiten van 1 oktober.
En het vierde is dat de beschuldigend besloten hebben de magistraat te laten wraken.

Dus dat het hier allemaal om een bagatelletje gaat, dat zou ik wel serieus betwisten, maar goed, Pandareus zal het wel weer beter weten.
Misschien eens mailen naar die magistraat, dan kun jij hem leren hoe het moet...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 21 november 2018 om 23:28.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 23:23   #20588
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik geloof dat het hier was, dat ik tegenover iemand bij hoog en bij laag volgehouden heb dat in Spanje het gerecht niet gepolitiseerd is.
Ik moet daarop terugkomen.
Het siert je dat je dat erkent, en ik bedoel dit niet sarcastisch.
De meeste mensen vallen nog liever dood dan toegeven dat ze zich vergist hebben.
Op dit forum beginnen ze dan meestal op de man te spelen, of ze verdwijnen een paar dagen uit het bewuste topic in de hoop dat het dan vergeten is.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 21 november 2018 om 23:24.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 23:25   #20589
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

DE Constitutie voorziet dat de President van de CGPJ moet benoemd worden door de 20 leden van de raad.
PSOE en PP hebben eerst de President gepacteerd/benoemd...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het tweede is dat de PP het pact dat ze vorige week bereikt hadden (over de herschikking van rechters) als gebroken beschouwen en de schuld aan de Regering gegeven hebben voor het onthullen van wie de voorzitter van de Raad zou worden.
Herschikking?
Om de 5 jaar worden 20 nieuwe leden aangeduid. (12 rechters of magistraten, 8 juristen)

2/3 van de rechters van EL Supremo zullen moeten vervangen worden in de loop van de volgende paar jaar, en benoemd worden door het CGPJ. Het is dus erg belangrijk wie daar de politieke meerderheid zwaait.

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 november 2018 om 23:52.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2018, 17:21   #20590
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Toen hij eenmaal wist dat Marchena, zijn kandidaat, niet de president 9/10van de CGPJ zou worden, besloot Casado de overeenkomst met de regering te verbreken en een hervorming van het systeem van verkiezing van de rechterlijke macht voor te stellen. "We beloven terug te keren naar het systeem van gerechtelijke verkiezingen dat in de Spaanse grondwet verankerd is", zei hij. Dat wil zeggen, dat de rechters zelf een lijst met 12 kandidaten moeten voorstellen die later door het Congres en de Senaat moeten worden medeondertekend. Op het laatste moment presenteerde PP in de Senaat een amendement op de hervorming van de organieke wet van gerechtelijke macht die in behandeling was.
https://www.eldiario.es/politica/wha...837816977.html

De veroorzaker van het 'débâcle' met zijn Whatsup (groep), Cosidó, zal 9 kansen op 10 nogal binnenkort door het TS onderzocht worden (hij is een aforado). Voor heel andere, ernstige zaken rond zijn ondergeschikte ( al in het gevang) Villarejo.

Hij zou daar dus beoordeeld worden door de PP pions/meerderheid die hij daar helpt plaatsen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 november 2018 om 17:27.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2018, 19:07   #20591
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Tune a bit down man, je hebt het blijkbaar willen verkeerd interpreteren of anders willen voorstellen dan ik bedoelde. Ik heb het over het eenzijdig uitroepen van de onafhankelijkheid zonder een populaire meerderheid, want die is er niet.
Ik ben altijd voorstander geweest van een onderhandeld referendum. En van een directe beslissing van de Catalanen.
Dim zelf maar een beetje, vooral met je woordkeuze.
Er heeft niemand geroepen.
Er heeft wel een parlement gestemd. En dat parlement zat bemand met voldoende verkozenen. Democratisch verkozenen volgens Catalaanse en Spaanse wetten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2018, 19:17   #20592
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik geloof dat het hier was, dat ik tegenover iemand bij hoog en bij laag volgehouden heb dat in Spanje het gerecht niet gepolitiseerd is.
Ik moet daarop terugkomen.
...
Wie nieuwe informatie ontvangt, en daarmee zijn visie bijstelt, is een correct mens.
Ik wil daar nog het volgende aan toevoegen: de scheiding der machten is een zeer labiel evenwicht.
Het is algemeen aangenomen dat de wetgevende macht het laatste woord heeft.
Vooral naar de gerechtelijke macht is het echter koorddansen.
Iets of wat minder voor de "staande magistratuur": de procureurs en co.
Maar meest van al voor de zetelende magistratuur: de rechters.
Iemand moet ze benoemen en bevorderen.
Het parlement mag zich blijven afvragen of de rechters in hun geheel, de bevolking wel dienen met een juiste justitie ...
Tenminste bij ons is er een Hoge Raad voor Justitie.
De enige juiste oplossing voor dit probleem is dat alle deelnemers bereid zijn om ten volle het spel eerlijk te spelen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 08:55   #20593
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.140
Standaard

En terwijl sommigen mij vragen :"wat is uw probleem?" spreken Spaanse kranten van een zware institutionele crisis na het afspringen van het akkoord en het wrakingsverzoek van de voorzitter van het Spaanse Hooggerechtshof...

https://www.lavanguardia.com/politic...psoe-cgpj.html
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 23 november 2018 om 08:56.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 09:43   #20594
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Cuidadanos komt terug op de proppen nu PP en PSOE niet akkoord raken natuurlijk...

Maar al dit is Spanish troubles, niet Catalonia troubles....
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 10:13   #20595
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dim zelf maar een beetje, vooral met je woordkeuze.
Er heeft niemand geroepen.
Er heeft wel een parlement gestemd. En dat parlement zat bemand met voldoende verkozenen. Democratisch verkozenen volgens Catalaanse en Spaanse wetten.
Je antwoord natuurlijk niet op mijn basisbezwaar omdat je dat niet kan. Eenzijdig onafhankelijkheid uitroepen zonder een meerderheid van de Catalanen achter je te hebben is politiek avonturisme.

Er is nooit een meerderheid geweest onder de Catalanen voor de onafhankelijkheid, en die zal er vermoedelijk ook nooit zijn.

Hoewel ik het met het verbod op een referendum in die grondwet niet eens ben, aanvaard ik in de bovengenoemde
constellatie wél dat het een criminele daad was de Spaanse grondwet te overtreden door een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring. Waarvoor ze dienen gestraft te worden. (Maar niet onder de verpletterende fameuze overkill van de foute 'rebellie' beschuldiging).

Als ze de meerderheid van de Catalanen achter zich hadden gehad, zou ik ze zeker niet als 'onverantwoordelijke politieke avonturiers' bestempelen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 10:25   #20596
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het siert je dat je dat erkent, en ik bedoel dit niet sarcastisch.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie nieuwe informatie ontvangt, en daarmee zijn visie bijstelt, is een correct mens.
.
Dank je.
Een minimum aan intellectuele hygiëne is goed voor alles en iedereen, ik probeer het dus ook
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 10:32   #20597
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je antwoord natuurlijk niet op mijn basisbezwaar omdat je dat niet kan. Eenzijdig onafhankelijkheid uitroepen zonder een meerderheid van de Catalanen achter je te hebben is politiek avonturisme.

Er is nooit een meerderheid geweest onder de Catalanen voor de onafhankelijkheid, en die zal er vermoedelijk ook nooit zijn.

Hoewel ik het met het verbod op een referendum in die grondwet niet eens ben, aanvaard ik in de bovengenoemde
constellatie wél dat het een criminele daad was de Spaanse grondwet te overtreden door een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring. Waarvoor ze dienen gestraft te worden. (Maar niet onder de verpletterende fameuze overkill van de foute 'rebellie' beschuldiging).

Als ze de meerderheid van de Catalanen achter zich hadden gehad, zou ik ze zeker niet als 'onverantwoordelijke politieke avonturiers' bestempelen.
hoeveel gebrek aan democratische ingesteldheid kan je hebben?

Madrid treed compleet buiten proportie gewelddadig op tegen een referendum, en toch nadien maar blijven beweren en zelfs de Catalanen blijven voor de voeten gooien dat er geen 'meerderheid van de Catalanen' voor onafhankelijkheid ZOU zijn ...

pervers gewoon.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 16:40   #20598
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je antwoord natuurlijk niet op mijn basisbezwaar omdat je dat niet kan. Eenzijdig onafhankelijkheid uitroepen zonder een meerderheid van de Catalanen achter je te hebben is politiek avonturisme.

...
Je hebt een bizar idee van de werking van Westerse democratieën.
Parlementen zijn er om wetten te stemmen. Niet om zich af te vragen of ze misschien niet moeten stemmen.

De Catalaanse parlementairen hebben gedaan wat ze al zo lang beloofden aan de Catalanen, van ver voor de verkiezingen.
De Catalanen hebben hun parlement verkozen.
Hun parlementairen hebben woord gehouden, en gedaan wat er van hen verwacht werd.

Heb jij trouwens al één initiatief gezien, vb. van Madrid, om dat kiessysteem meer één op één te maken?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 17:06   #20599
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt een bizar idee van de werking van Westerse democratieën.
Parlementen zijn er om wetten te stemmen. Niet om zich af te vragen of ze misschien niet moeten stemmen.
Democraten weten dat zij de wetgeving niet mogen/kunnen aan hun laars lappen door illegale zaken te proberen met een aura van democratische besluitvorming door de strot van de burger te rammen en zo de staat fundamenteel aan te tasten.
Citaat:

De Catalaanse parlementairen hebben gedaan wat ze al zo lang beloofden aan de Catalanen, van ver voor de verkiezingen.
De Catalanen hebben hun parlement verkozen.
`
Schitterend. Doe zo voort.

Citaat:
Hun parlementairen hebben woord gehouden, en gedaan wat er van hen verwacht werd.
De vorige lichting had het blijkbaar niet zo goed begrepen, die zijn collectief de fout ingegaan.

Maar er is blijkbaar zoiets als voortschrijdend inzicht : de nieuw verkozen parlementairen blijken zich al bij al als voortreffelijke spaanse rechtsonderhorigen te gedragen en behalve wat retoriek voor de show en een onnozel geel lintje doen ze eigenlijk behoorlijk normaal.

Citaat:
Heb jij trouwens al één initiatief gezien, vb. van Madrid, om dat kiessysteem meer één op één te maken?
Het kiessysteem, de grondwet, het estatut, allemaal met dikke catalaanse meerdheid goedgekeurd.

Een verdere uitbreiding van het Estatut zit er (mogelijk) in de komende jaren wel in. Tenminste, als PSOE aan de macht blijft. Mocht PP en/of C's aan de macht komen gaat dat zeker stilvallen.

Maar dat is noch urgent, noch belangrijk. Over de eenheid van het land zal er nooit een discussie volgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 17:19   #20600
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.140
Standaard

En hop, alweer een Spanjaard die voor een onderzoeksrechter moet komen omwille van zijn vrijheid van meningsuiting.
Een humorist had in een sketch (die ik nota bene gezien heb), zijn neus gesnoten aan de Spaanse vlag.
De beschuldigingen?
Beledigingen aan de symbolen van Spanje, en een "haatmisdrijf".
En toch zullen er nog altijd zijn die beweren dat niemand veroordeeld wordt voor het uiten van een mening...
Het ging overigens om een sketch, om humor...
Als die naar Straatsburg trekt wordt Spanje opnieuw veroordeeld.
Wat een bende franquisten zijn dat daar, en zeggen dat er zijn die ongestraft met een Spaanse vlag ten tijde van Franco door de straten lopen (die met die arend erop), en dat zien die pipo's dan niet als een belediging van de Spaanse symbolen.
Wie heeft klacht ingediend?
Een politievakbond...

https://www.lavanguardia.com/televis...-declarar.html

De originele sketch vind ik niet meer terug, helaas.
Ik vrees dat die gewist is, ik had hem met plezier hier nog eens geplaatst.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 23 november 2018 om 17:34.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be