Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2024, 22:17   #181
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Zoals ik zei: je woordenboek is er eentje van George Orwell, waar dubbelplusgoed eigenlijk abominabel betekent.
Je weet dus niet wat een verliezer is.
En hij geraakte niet aan een parlementszetel in het Britse Lagerhuis. Een dubbele verliezer dus die Nigel Farage. Een loser.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 april 2024 om 22:18.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2024, 22:33   #182
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En hij geraakte niet aan een parlementszetel in het Britse Lagerhuis. Een dubbele verliezer dus die Nigel Farage. Een loser.
Hoezo dubbel?
Qua Brexit was hij toch overduidelijk een winnaar?
Nog altijd problemen met je woordenboek, precies...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2024, 22:36   #183
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Hoezo dubbel?
Qua Brexit was hij toch overduidelijk een winnaar?
Nog altijd problemen met je woordenboek, precies...
Beetje zoals Churchil. Na de Tweede Wereldoorlog werd zijn rol als 'volbracht' beschouwd door het Britse volk. Hij werd niet verkozen als geknipte kandidaat in vredestijd. Ik zou Churchil echter geen 'loser' bestempelen daarom.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 april 2024 om 22:36.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2024, 22:48   #184
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Beetje zoals Churchil. Na de Tweede Wereldoorlog werd zijn rol als 'volbracht' beschouwd door het Britse volk. Hij werd niet verkozen als geknipte kandidaat in vredestijd. Ik zou Churchil echter geen 'loser' bestempelen daarom.
Het Oosten is niet in staat iemand die iets realiseert dat hem niet aanstaat te erkennen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 08:09   #185
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is ie ook. Hij geeft het zelf toe. De Brexit was een mislukking.
Weet je ook waarom Farage dat vindt? Zoek het eens op.

Tip: het gaat niet over het concept van de Brexit.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 08:32   #186
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De communisten worden de derde partij in Vlaanderen ... brr 100 miljoenen doden zonder oorlog doordat hun mens- en wereldbeeld compleet verkeerd zit... de ministers van onderwijs hebben duidelijk gefaald.
Het (peiling)succes van de communisten in Vlaanderen verbaast mij. Heeft het toneelspel van de platte populist Hedebouw dan werkelijk zo veel invloed?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 28 april 2024 om 08:33.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 08:34   #187
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het (peiling)succes van de communisten in Vlaanderen verbaast mij. Heeft het toneelspel van de platte populist Hedebouw dan werkelijk zo veel invloed?
Dat kan toch geen nieuws zijn ? Het Blok verkoopt alleen maar toneel, en staat aan de top van de peilingen. Waarom zou het bij extreem-links anders zijn ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 08:46   #188
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Beetje zoals Churchil. Na de Tweede Wereldoorlog werd zijn rol als 'volbracht' beschouwd door het Britse volk. Hij werd niet verkozen als geknipte kandidaat in vredestijd. Ik zou Churchil echter geen 'loser' bestempelen daarom.

Alleen vergat u even te vermelden dat Churchill opnieuw Eerste Minister werd van 1951 tot 1955. Hij was inderdaad geen loser. Nigel Farage daarentegen: grote mond maar (zeer) kleine daden. Een loser.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 april 2024 om 08:47.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 08:58   #189
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het (peiling)succes van de communisten in Vlaanderen verbaast mij. Heeft het toneelspel van de platte populist Hedebouw dan werkelijk zo veel invloed?
Om een minder charmante reden dan je zou kunnen vermoeden. Jos D'Haese is een fervent TikTokker en enkel de jongste generatie gebruikt die app massaal. Jos D'Haese met zijn geroep. Erg gehersenspoelde jeugd dus, op een manier die Vlaams is en ik enkel als beknottend ervoor. Post-katholiek en schaapachtig zelfs.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 april 2024 om 08:59.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 10:06   #190
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.010
Standaard

De Partij Voor U stelt: Wegens Verkiezingsmanipulatie in België

De Croo staat voor de internationale pers ronkende verklaringen af te leggen over de manipulatie van de verkiezingen door de Russen, maar hij manipuleert zelf de Belgische verkiezingen. Daarvoor heeft Voor U een klacht neergelegd bij de OVSE.

Democratische en eerlijke verkiezingen op 9 juni zijn onmogelijk geworden. Daaraan werken ook @vadderiVRT en @vrtnws grondig mee. Meer dan een miljoen mensen hebben de stemtest van de VRT ingevuld en laten hun stem door deze foute stemtest beïnvloeden. Dat zegt De Vadder zelf.

Goede vraag van Mevr. ELS AMPE: Waarom gaan we gaan kiezen?

(Klopt want ook ik wist tot vrijdag 26 /04 niet van het bestaan van Voor U af, terwijl die partij wel verwijst naar het goed politiek en economisch werkend Zwitserland als voorbeeld.

Terwijl de waarschijnlijk zoals de meerderheid van het schoolse gebeuren, de linkse heren professors perse de Partij Voor U in een keurslijf van rechts wilden plaatsen bij De Vadder vrijdag om er van af te zijn, en vooral de particratie en het traditionele in het sjoemel merk België te kunnen blijven verdedegen )


Ook in Politics.be heb ik geen enkele verwijzing gezien naar de partij Voor U, waar ik mij nu in ga verdiepen !!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 10:21   #191
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.010
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het (peiling)succes van de communisten in Vlaanderen verbaast mij. Heeft het toneelspel van de platte populist Hedebouw dan werkelijk zo veel invloed?
peiling van La Libre en RTBF Zal wel de ware rede zijn van de winst van de communisten. De vijandigheid tegen Vlaamse partijen in die middens van La Libre en RTBF is groot, de keuze van de kiezers voor hun peiling zal wel door hen voorbereid zijn.

Met het gevolg = pers manipulatie ..... om PS en het massaal omgekochte kiesvee waar de partij VOOR U naar Zwitsers voorbeeld grote kuis wil in houden te beschermen.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 28 april 2024 om 10:25.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 10:50   #192
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alleen vergat u even te vermelden dat Churchill opnieuw Eerste Minister werd van 1951 tot 1955. Hij was inderdaad geen loser. Nigel Farage daarentegen: grote mond maar (zeer) kleine daden. Een loser.
Wat een bullshit.
Farage en co wonnen het Brexit referendum.
Tegen de keffertjes in, om jouw eigen lievelingswoord nog eens te gebruiken.
Bij jou is het precies belangrijker van een titeltje te behalen (eerste minister) dan concreet op het terrein iets te verwezenlijken (de Brexit bijv.).
Churchill is geen grote meneer omdat hij 2 keer eerste minister werd, maar omwille van zijn verwezenlijkingen in WOII.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 10:51   #193
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat kan toch geen nieuws zijn ? Het Blok verkoopt alleen maar toneel, en staat aan de top van de peilingen. Waarom zou het bij extreem-links anders zijn ?
Conclusie: bij VLD kunnen ze niet besturen, en ze kunnen ook geen toneel spelen.
Alleen dweilen lukt nog.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 11:01   #194
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alleen vergat u even te vermelden dat Churchill opnieuw Eerste Minister werd van 1951 tot 1955. Hij was inderdaad geen loser. Nigel Farage daarentegen: grote mond maar (zeer) kleine daden. Een loser.
Hij heeft destijds vanuit zijn zetel in het Europees Parlement keihard gestreefd om de UK uit de EU te halen. Zijn optreden was hard en soms zelfs brutaal (hij heeft onder meer Herman van Rompuy en vooral Guy Verhofstadt flink in hun hemd gezet). Maar hij heeft dan toch zijn doelstelling gehaald. De UK zit niet meer in de EU. Nigel Farage is dus allesbehalve een “loser”. Of dit economisch beter is voor de UK is natuurlijk een heel andere kwestie.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 11:12   #195
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
...Maar hij heeft dan toch zijn doelstelling gehaald. De UK zit niet meer in de EU. Nigel Farage is dus allesbehalve een “loser”. Of dit economisch beter is voor de UK is natuurlijk een heel andere kwestie.
Dat klopt, en vanuit het VK gezien zijn de Europeanen keffertjes als het over de Brexit gaat.
Het komt aan de Britten en alleen aan de Britten toe om die beslissing te nemen, en ze achteraf te evalueren.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 11:29   #196
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hij heeft destijds vanuit zijn zetel in het Europees Parlement keihard gestreefd om de UK uit de EU te halen. Zijn optreden was hard en soms zelfs brutaal (hij heeft onder meer Herman van Rompuy en vooral Guy Verhofstadt flink in hun hemd gezet). Maar hij heeft dan toch zijn doelstelling gehaald. De UK zit niet meer in de EU. Nigel Farage is dus allesbehalve een “loser”. Of dit economisch beter is voor de UK is natuurlijk een heel andere kwestie.
Churchill was een oubollige nationalist. Hij dacht nog in termen van 'the (old) British Empire'. In ieder geval , de 'Brexetiers' zijn de uiteindelijke verliezers. Met Farage op kop. Daar ging het om. Tenminste, zo ziet het er naar uit na de Brexit.


Drieënhalf jaar stagnatie. Brexit blijft zijn schaduw werpen over Britse economie: 'Lange weg te gaan'.
"Hardnekkige inflatie, oplopende schulden, lage arbeidsproductiviteit en een teleurstellende groei: de Britse economie rammelt aan alle kanten."
(RTL)

Het is natuurlijk niet uitgesloten dat zich dit op de duur gaat zetten en dat de negatieve gevolgen voor Engeland door de Brexit zullen worden getemperd. Het zou dan wel moeten gebeuren. In ieder geval, het VK speelt nog maar een minimale rol in Europa. Ook hierin hebben de Brexetiers zich verkeken en ook hier zijn ze de verliezers.

De tijd van de nationale staten is door de globalisatie onderhevig aan slijtage. Men moet blok vormen om de Europese economie de beste kansen te geven. En men moet vooral ook een Europese oplossing vinden voor de migratie. Of zoals VDB (Paul Vanden Boeynants) ooit zei in een andere context : 'te veel is trop en trop is te veel'

Een minpunt voor Europa is wel de regulitis. Men moet de eigenheid van elke staat maximaal vrijwaren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 april 2024 om 11:48.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 11:47   #197
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Churchill was een oubollige nationalist. Hij dacht nog in termen van 'the (old) British Empire'.
Dat is uw mening.
Feit is dat Churchill een man van zijn tijd was, achteraf kun je altijd zeggen dat iemand ouderwets was, maar dat is altijd vanuit het standpunt van de huidige maatschappij gezien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval , de 'Brexetiers' zijn de uiteindelijke verliezers.
Fout.
Je kunt achteraf wel zeggen dat het niet de juiste beslissing was, maar ze hebben toch het pleit en de stemming gewonnen.
Het is ook niet aan jou, of RTL om te bepalen of het de juiste beslissing was, jullie zijn de keffertjes.
De enigen die hierover te oordelen heeft is het Britse volk.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 28 april 2024 om 11:50.
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 11:52   #198
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat is uw mening.
Feit is dat Churchill een man van zijn tijd was, achteraf kun je altijd zeggen dat iemand ouderwets was, maar dat is altijd vanuit het standpunt van de huidige maatschappij gezien.


Neen, dus.
Je kunt achteraf wel zeggen dat het niet de juiste beslissing was, maar ze hebben toch het pleit en de stemming gewonnen.
Het is ook niet aan jou, of RTL om te bepalen of het de juiste beslissing was, jullie zijn de keffertjes.
De enigen die hierover te oordelen heeft is het Britse volk.
Ik zou toch benieuwd zijn of het 'Britse volk' nog de Brexit zou stemmen moest het de stemming kunnen overdoen. Ik vrees van niet.

Zo, en nu verlaat ik dit hoogstaand politiek forum weer voor een tijdje. Behalve voor wat betreft de ufo-kwestie die een hogere prioriteit verdient. Amuseer u nog maar wat. Want daar gaat het uiteindelijk toch maar om.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 april 2024 om 11:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 12:05   #199
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zou toch benieuwd zijn of het 'Britse volk' nog de Brexit zou stemmen moest het de stemming kunnen overdoen. Ik vrees van niet..
Jouw mening is van geen tel, en we weten hoe slecht de VLD'ers hier zijn in het voorspellen en doorgronden van wat anderen denken.
Het Britse volk is soeverein, als zij beslissen om terug bij de EU aan te sluiten is dat hun zaak, doen ze dat niet is dat evenzeer hun zaak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zo, en nu verlaat ik dit hoogstaand politiek forum weer voor een tijdje...
Beloven, altijd maar beloven...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 28 april 2024 om 12:06.
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2024, 12:36   #200
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zou toch benieuwd zijn of het 'Britse volk' nog de Brexit zou stemmen moest het de stemming kunnen overdoen. Ik vrees van niet.

Zo, en nu verlaat ik dit hoogstaand politiek forum weer voor een tijdje. Behalve voor wat betreft de ufo-kwestie die een hogere prioriteit verdient. Amuseer u nog maar wat. Want daar gaat het uiteindelijk toch maar om.
Je bent nog maar net weg en we zien u al niet meer.

Over "kunnen overdoen," binnen kort kunnen we misschien WW II overdoen, maar dan de versie die ging gebeuren als Hitler niet eerst Rusland had aangevallen.
De versie waarin Rusland naar hier komt. Ben benieuwd of dat we deze keer winnen - en hoeveel Europese landen deze maal bezet gaan worden door de Russen, je weet wel, een aantal linksen noemen dat nu nog altijd de bevrijding van Oost-Europa.
Ben ook benieuwd of dat het Belgische leger nu ook op een paar dagen tot in Spanje kan vluchten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be