Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2013, 08:21   #41
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
goh! wat een inzicht. Ik vond het altijd zo ontzettend intelligent en van superkwaliteit dat mensen die thuis een nederlands dialect spraken de juf toch wel VERSTONDEN in het Nederlands zeker! Haast niet te geloven hé man. Nu natuurlijk is het limburgs familie van het kantonees en is het inderdaad bijna onmogelijk voor iemand die Limburgs spreekt om de nederlandstalige juf te verstaan. Ik raad die mensen altijd aan om in Peking school te gaan lopen!

Cut the BS please met uw limburgs gemekker!
3
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 08:28   #42
rafkaf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het is al goed. Ik zal het gemekker overlaten aan de Vlaamse navelstaarders die het gebral van de Antwerpse groep met de oeroude Vlaamse naam 'de strangers' als hoogste Vlaamse cultuurgoed beschouwen.

Hier sé nog zo van die Vlaamse cultuur van jongeren waarvoor een gans sportpaleis aplaudiseert. Alhoewel het niveau van de eerste de beste dorpsfanfare waarvan de helft 60+ers zijn, op de jaarlijkse processie merkelijk hoger ligt dan wat hier naar voor gebracht wordt.

http://youtu.be/7P0BiAW7cCo

en ter vergelijking.

Een dorpsfanfare uit Zichen-Zussen-Bolder.

http://youtu.be/FoZdNDAxmC4

Luister en vergelijk
Zijn de Limburgse zuurpruimen nog niet rijp?
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 20:29   #43
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Vinden ze echt geen vrijwilligers in de buurten waar ze gaan samenhokken ?
Blijkbaar niet.

Net zomin als derde generatie niefaniers van wie we toch zouden kunnen veronderstellen dat ze het Nederlands alreeds onder de knie hebben?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 20:34   #44
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Blijkbaar niet.

Net zomin als derde generatie niefaniers van wie we toch zouden kunnen veronderstellen dat ze het Nederlands alreeds onder de knie hebben?
Circe, wat is the BS ?
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 22:06   #45
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Circe, wat is the BS ?
Dat is wat Flaminganten hier verkopen: Bullshit.

Ge moet echt wel een dom kuddebeest zijn om hier te applaudisseren voor uitspraken waarvan ge niet weet waarover het gaat.

Hoe stom kunt ge zijn?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 22:39   #46
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is wat Flaminganten hier verkopen: Bullshit.

Ge moet echt wel een dom kuddebeest zijn om hier te applaudisseren voor uitspraken waarvan ge niet weet waarover het gaat.

Hoe stom kunt ge zijn?
ik zie niemand applaudisseren, en ik heb het niet over BS gehad.

Kennen jullie soms eerste en tweede generatie niefaniers die hun heimweelandgenoten helpen in nederlandse taalgroepen om hen via praktijk verder vooruit te helpen?

Me dunkt zijn dat enkel witte racisten die ze daarvoor gebruiken.
De rest zit in de moskee
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 09:27   #47
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is wat Flaminganten hier verkopen: Bullshit.

Ge moet echt wel een dom kuddebeest zijn om hier te applaudisseren voor uitspraken waarvan ge niet weet waarover het gaat.

Hoe stom kunt ge zijn?
joske, dat had ik verwacht van jou.
Ik applaudiseerde voor de uitspraken van de eerste 5 lijnen
Dat extra-lijntje apart "intersseerde" me alleen omwille van die afkorting.

Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 20:54   #48
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard 1 op 7 leerlingen spreekt thuis geen Nederalnds

Op zich is dat een goede zaak;het zouden er nog meer mogen zijn.

Want het gaat over immigranten die de facto gekozen hebben voor het Nederlands en niet voor het Frans. Door de taalassimilatie komen die hun kinderen echter wél de Nederlandstaligheid versterken en niet de Francité.
Op termijn gaat het hier om nieuwe Nederlandstaligen die in de maak zijn.

Het is zeer kortzichtig van te fokussen op het feit dat die nu thuis nog geen Nederlands spreken. Van belang is de toekomst en daar zal de assimilatie wel haar werk doen. Denk maar aan al de Waalse politici met hun Vlaamse naam.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 21:15   #49
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Er zijn duizenden niet-nederlandstaligen die wanhopig onze niet gemakkelijke taaal willen leren, helaas zijn er niet genoeg vrijwilligers om hen te steunen met één uurtje nederlandse conversatie per week. diegenen die zo ongerust zijn over het gebrek aan integratie van "nieuwkomers" : een dankbare taak wacht op U !

(geen woorden, maar daden !)
Man hou toch op...er zijn genoeg initiatieven , al eens van taaloor in Antwerpen gehoord??
En je kunt Nederlands volgen binnen volwassenonderwijs, op universiteiten voor hooggeschoolden...wanneer je een taal wilt leren moet jezelf inspannen, en niet opsluiten in je virturele dorp zoals nu gebeurt door nieuwkomers.

Ik heb er toch wel echt genoeg van dat alles wordt verwacht van de samenleving en niets van mensen zelf.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 21:20   #50
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De taal die ge thuis spreekt heeft geen uitstaans met het feit of ge integreert. De taal die ge elders (niet) spreekt daarentegen is wel van betekenis voor de integratie.

Het is geen probleem dat de thuistaal anders is dan de schooltaal. In mijn jeugd sprak 90% van de kinderen thuis een andere taal(Limburgs) dit was nooit een probleem voor de schoolprestaties. Mijn eigen kinderen spraken thuis ook de plaatselijke Limburgse streektaal. En alhoewel de meerderheid van leerkrachten en kennissen ons verweten dat onze kinderen achter zouden staan op hun leeftijdsgenoten die in het 'AN' werden opgevoed heeft de praktijk later uitgewezen dat dit helemaal niet correct was. In tegendeel zelfs. Hun contact met andere talen (ook via TV) op zeer jonge leeftijd zorgde er voor dat ze nu zeer gemakkelijk kunnen switchen tussen verschillende talen tijdens gesprekken.
Ik vind uw commentaar getuigen van totaal gebrek aan kennis;
Er is een hemelsbreed verschil tussen kinderen die thuis nooit Nederlands horen, niet onder familie, niet in het gezin, en naar de kleuterklas stappen zonder enige basis Nederlands.
Het gaat namelijk niet over een dialect, maar over het ontbreken van basis Nederlands bij ouders, familie en kinderen , een probleem waar het gezin zelf niets aan doet, en zo hun kroost van mogelijkheden berooft.

Dacht u nu echt dat er geen verband is tussen schooluitval, afglijden naar beroeps of deeltijds leren, en taalachterstand???
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 21:22   #51
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daar ben ik het gloeiend mee eens.

Op dit forum wordt veel te weinig beseft wat een talent het met Circe in huis heeft. Hoe zij de nagel met zoveel humor op de kop kan slaan, dat doet haar hier niemand na.
Awel; hier ben ik het mee eens!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 22:17   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind uw commentaar getuigen van totaal gebrek aan kennis;
Er is een hemelsbreed verschil tussen kinderen die thuis nooit Nederlands horen, niet onder familie, niet in het gezin, en naar de kleuterklas stappen zonder enige basis Nederlands.
Het gaat namelijk niet over een dialect, maar over het ontbreken van basis Nederlands bij ouders, familie en kinderen , een probleem waar het gezin zelf niets aan doet, en zo hun kroost van mogelijkheden berooft.

Dacht u nu echt dat er geen verband is tussen schooluitval, afglijden naar beroeps of deeltijds leren, en taalachterstand???
Die taalachterstand kan alleen voorkomen worden door de ouders te VERPLICHTEN Nederlands te leren. Zoniet: financieel op droog zaad zetten zoals in de scandinavische landen & Australië & Nieuw Zeeland.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be